wklejam poniżej pliki z logami. Zrobiłem auto scan dla pewności żeby sprawdzić gdzie i jaki błąd wyskoczył. Dla pewności sprawdziłem jeszcze raz przekaźnik świec żarowych i wyciągnąłem wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodniczego co dało efekt taki że kontrolka świec świeciła się znacznie dłużej i pojawiło się napięcie na wtyku świec. Przekaźnik w pompie też cyka czyli mogę sądzić że jest ok.
Axee miałeś rację wyskoczył błąd na 17 i na 19 o dziwo te same 01314 - Engine Control Module coś mi sie wydaje że nie ma jakiegoś połączenia tylko gdzie sprawdzałem wszystkie wtyczki przy silniku które były wypięte i są ok co jeszcze mogło by być
Marcin_TDI jeśli chodzi o kąt wtrysku to mam nadzieję, że zrobiłem to prawidłowo z resztą sam zobacz i wysnuj wnioski
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1M - Seat Leon
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 012 M
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2813
Coding: 00002
Shop #: WSC 00012
1 Fault Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 907 379 P
Component: ABS 20 IE CAN 0001
Coding: 03304
Shop #: WSC 00046
No fault code found.
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 920 820 B
Component: S5-KOMBIINSTR. VDO V15
Coding: 05142
Shop #: WSC 00006
IMMO-IDENTNR: SEZ7Z0Y0423033
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 00046
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 959 799 AH
Component: 3U Zentral-SG Komf. 0001
Coding: 04097
Shop #: WSC 00046
No fault code found.
Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 035 152 A
Component: Radio 0001
Coding: 00201
Shop #: WSC 00046
1 Fault Found:
00856 - Radio Antenna
36-00 - Open Circuit
End -------------------------------------------------------
Tuesday 24 August 2010 16:46:04
038 906 012 M ,, 1.9l R4 EDC 0000SG 2813,
Group A: '000
TIME
MARKER STAMP 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
0.35 0 38 0 0 97 196 172 160 96 255
0.69 0 38 0 0 97 197 172 160 96 255
1.04 0 38 0 0 97 197 172 160 96 255
1.39 0 38 0 0 97 196 172 160 96 255
1.73 0 38 0 0 97 196 172 160 96 255
2.07 0 38 0 0 97 196 172 160 96 255
2.42 0 38 0 0 97 197 172 160 96 255
2.77 0 38 0 0 97 197 172 160 96 255
3.11 8 38 0 139 97 196 172 160 96 11
3.45 13 38 0 139 97 196 172 160 96 7
3.79 12 38 0 139 97 197 172 160 96 7
4.13 10 38 0 146 97 197 172 160 96 9
4.48 11 38 0 153 97 196 172 160 96 8
4.83 12 38 0 161 97 196 172 160 96 7
5.17 13 38 0 168 97 196 172 160 96 7
5.52 12 38 0 174 97 196 172 160 96 7
5.87 10 38 0 181 97 197 172 160 96 9
6.22 11 38 0 188 97 197 172 160 96 8
6.56 14 38 0 195 97 196 172 160 96 6
6.91 11 38 0 201 97 197 172 160 96 8
7.26 12 38 0 210 97 196 172 160 96 7
7.60 12 38 0 216 97 196 172 160 96 7
7.95 11 38 0 223 97 196 172 160 96 8
8.30 14 38 0 230 97 197 172 160 96 6
[ Dodano: 25 Sierpień 2010, 08:16 ]a że tak jeszcze zapytam czy crashdata ma jakiś związek z odpaleniem silnika

teoretycznie błąd skasował sie vag-iem i więcej nie występuje ale może tylko jest zamazany i nie wyskakuje przy ponownym podłączeniu vag-a
[ Dodano: 25 Sierpień 2010, 17:15 ]zrobiłem zdjęcie złącz przekaźników bo coś mi sie wydaje że brakuje mi przekaźnika
[ Dodano: 25 Sierpień 2010, 17:16 ]chodzi o 3 miejsce od lewej
[ Dodano: 26 Sierpień 2010, 16:00 ]....

SILNIK ODPALIŁ WIĘC TEMAT MOŻNA ZAMKNĄĆ

....
Napiszę tylko jeszcze co było prawdopodobną przyczyną nie odpalania silnika ASV po pierwsze chyba było coś z jakimś wtykiem dopiąłem wszystkie jeszcze raz, wszystkie połączenia masy wyczyściłem i poprawiłem także na sterowniku i na zegarach pomocny okazał sie contact spray. Co najbardziej mnie zadziwiło to fakt, że gdy sprawdzałem rozrząd przy pierwszym uruchamianiu silnika to było wszystko ok potem sprawdzałem i musiałem nie widzieć że koło na pompie wtryskowej było przestawione o 1/3 obrotu //sierota ze mnie

hehe// a wałek rozrządu z wałem korbowym były ustawione ok. Rozebrałem więc cały rozrząd jeszcze raz sprawdziłem czy na pewno nie mam obróconego wałka rozrządu o 180st. // był ok// czyli stwierdziłem że rozrząd mi sie nie przestawił a jedynie pompa wtryskowa. Poskładałem wszystko pomalutku na spokojnie. żeby być pewnym że odpali wyciągnąłem wtyczkę od czujnika temperatury cieczy chłodzącej efektem tego jest że sterownik grzeje świecami przez dłuższy czas. Przekręciłem kluczyk i po paru sekundach odpalił

więc dziękuje za zainteresowanie i wszelką pomoc od
Axee 
i
Marcin_TDI 
małe wskazówki a zmuszają do myślenia
Mam zdjęcie poprawnego położenia wałka rozrządu i pompy wtryskowej // na przyszłość wklejam fotki dla potomnych jak ktoś nie będzie wiedział jak ustawić rozrząd po wymianie np głowicy w swoim ASV czy podobnych silnikach.
Położenie wałka rozrządu - zwrócić uwagę na położenie krzywek pierwszego cylindra mają być w górę
http://www.extremer.jawnet.pl/leonclub/DSC00035.JPG
Tutaj pomocny przyrząd blokady do wałka rozrządu domowej roboty
http://www.extremer.jawnet.pl/leonclub/DSC00036.JPG
Ustawione i zablokowane koło pompy wtryskowej wiertłem 6
http://www.extremer.jawnet.pl/leonclub/DSC00037.JPG
Zapomniałem zrobić zdjęcia ustawienia wału korbowego na kole zamachowym ale wiadomo że ma zgrać sie cypelek z rowkiem

u mnie zaznaczone białym pisakiem
chyba tyle
Pozdrawiam
przemco