Strona 1 z 1

[TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 16:12
przez sławek
Panowie, czy wałek rozrządu od słabszego silnika założony do ARL'a, może dawać następujące objawy:
- kopci na biało przy odpalaniu- szczególnie po dłuższym postoju, oraz nieraz na ciepłym silniku (pompki leją prawidłowo, oringi wymienione)
- brak mocy do 2100obr. (ciśnienie faktyczne pokrywa się z zadanym właśnie po 2tyś.)
- na hamowni (między innymi po wymianie wałka) moc jest mniejsza o 10 koni w stosunku do poprzedniego hamowania.

Pytam, bo powyższe objawy zaczęły się właśnie po wymianie wałka, i mam obawy, czy mechanik nie założył złego.

Re: [TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 08:47
przez Sammael
a wałek nie jest za bardzo cofnięty? ile na VAGu masz KW w minusie w 004

Re: [TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 16:12
przez sławek
Kąt wałka (jeśli to ma znaczenie to sprawdzany na ciepłym silniku) -1.7 CF
Mechanik obstawia pompowtryskiwacze.
Pompki na zimno:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ffBRaxOjmFs[/youtube]

i na ciepło:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GboXo1Og0sc[/youtube]
Niepokoi mnie jeszcze zbyt małe wskazanie parametrów przepływki:
Obrazek
Możecie coś doradzić?

Re: [TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 18:32
przez Whizz
Kolego, mam te same objawy, opisywane zresztą w wątku "czujnik położenia wałka rozrządu a przestawiony rozrząd", lekki biały dym przy odpalaniu na zimno i brak mocy do 2200 tyś, przypadkowy mechanik zdiagnozował mi przestawiony rozrząd na kole pasowym, ale nikt z forum nie potrafił mi potwierdzić tej diagnozy. Jeżeli trzeba, mogę zrobić logi, mam Polskiego VAGa tylko nie do końca ogarniętego, więc jak ktoś mi podpowie które bloki trzeba posprawdzać to możemy porównać czy to ten sam problem.

Re: [TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 18:44
przez sławek
A miałeś coś grzebane w aucie, przed pojawieniem się tych objawów?
U mnie grupa 004 wygląda tak (nie wiem czy jest ok)?
Log (20 - 004)

Re: [TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 19:15
przez Whizz
Miałem po prostu wymieniany rozrząd, chociaż objawy zauważyłem dopiero po pewnym czasie. Co do oceny logów to nie do mnie, ja bardziej humanista ;P

Re: [TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 28 sierpnia 2010, 23:30
przez Sammael
wałek masz ok.

W silniku nie ma żadnych błędów?
Pompki za każdym razem na zimnym mają takie korekcje?
Zaloguj kanał 13 i 23 na postoju - na zimnym i na ciepłym, przez jakąś minutę.


To co pokazałeś "że mała przepływka" to nie jest przepływka, tylko ograniczenie dawki paliwa, w mapie przez przepływomierz.
Przepływkę masz w 003 grupie. Na postoju 450 mg/suw.

Re: [TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 29 sierpnia 2010, 09:25
przez sławek
Sammael- w silniku nie ma błędów, korekcje są zbliżone do tych pokazanych wyżej.
Odnośnie kąta wałka, to w grupie 004 zaczyna się od "-1,7", a widziałem log kolegi z forum i ma praktycznie przez całość "0". Czy takie cofniecie wałka jak u mnie nie jest przyczyną dymienia?
Jutro podepnę waga i sprawdzę kanały o których pisałeś.
Wczoraj logowałem przepływkę i korekcje pompek, tak to wygląda:
Log (26 - 003)
Log (28 - 013)
i jeszcze:
Log (25 - 001)
Jest w logach coś niepokojącego?

Re: [TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 29 sierpnia 2010, 10:44
przez Sammael
sławek napisał(a):Jest w logach coś niepokojącego?

nie

poza dziwnymi rozbieżnościami na pompkach... Zostały odpowiednio ustawione i dokręcone? -1 jeden na jednym garze to nie tragedia ale dziwne, że 4 wtedy nie daje w przybliżeniu +1.

-1,7 na cofanie się to nie jest tragedia, ma to swoje uzasadnienie i czasami, specjalnie ustawia się wałek jeszcze bardziej na - i to sporo więcej.

teraz doczytałem to
sławek napisał(a):- brak mocy do 2100obr. (ciśnienie faktyczne pokrywa się z zadanym właśnie po 2tyś.)

Możesz pokazać jak wygląda doładowanie? i czy to jest całkowity brak mocy?

Re: [TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 29 sierpnia 2010, 20:12
przez sławek
Wg mechanika wszystko zostało zrobione prawidłowo.
Ostatni log turbiny- najpierw nic, a potem za dużo:
Log (24 - 011)

Re: [TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 00:34
przez Sammael
sławek napisał(a):Ostatni log turbiny- najpierw nic, a potem za dużo:
Log (24 - 011)


ale o co Ci chodzi? przecież jest w miarę ok jak na ARLa po sofcie. Jak to nic? przy 1600 masz 0.6 bara a przy 2000 już 1,3-1,4 bara! Ile Ty byś chciał na tej sprężarce ;) ;) Boost jest ok.
Minimalnie mógłby być lepiej ten peak doładowania wysterowany. N75 działa prawidłowo, ściąga boosta

Re: [TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 06:37
przez sławek
Przed grzebaniem w aucie ładowanie faktyczne pokrywało się z zadanym już przy 1600obr.
a teraz po 2000obr.

Re: [TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 11:05
przez Sammael
nie ma takiej fizycznej możliwości żeby ARL dmuchał 1.1 bara przy 1600 obrotów... hmm tzn. w sumie byłaby... ale Ty byś tego nie chciał ;)
to co jest zadane na dole to jedynie pobożne życzenie... Znajdź w dziale 'prośba o analize logów' czy jak on tam się nazywa jakiegokolwiek ARLa - zdrowego, bodaj Irona87 na przykład i sobie przeanalizuj.

Turbo z ASZta w ASV ustawione na seryjnego boosta ASZ, a sprężarka z ASZta ma lżejszy wałek...:
1617,1927.8,1162.8,19.9,,,,,
1764,2050.2,1672.8,38.6,,,,,
1932,2172.6,2162.4,59.0,,,,,
2352,2295.0,2111.4,57.4,,,,,

sam się w tym temacie udzielałeś: viewtopic.php?t=23234

jeśli auto z dołu nie jedzie to nie jest przyczyna doładowania... (w tym wypadku)

Re: [TDI PD] Zły wałek do ARL

PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 17:40
przez sławek
Znalazłem starego loga, i faktycznie- nie dmuchał od początku tyle ile miał zadane.
A przeładowanie u mnie jest w "normie"?