Strona 1 z 1

[TDI VP] Alternator demontaż

PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 22:55
przez Leon 1.9
Witam,
jestem nowy na forum i na "dzień dobry" potrzebuję pomocy. Otóż wczoraj po odpaleniu Leona zaczął spod maski dochodzić dziwny dźwięk i zapaliła się kontrolka ładowania. No to myślę alternator się skończył (Hitachi) albo szczotki, albo .... No to wjechałem dzisiaj na kanał i zabrałem się do pracy. Niestety utknąłem w martwym punkcie bo nie mam pojęcia jak zluzować pasek i jak odkręcić alternator :(
Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.

Re: [TDI VP] Alternator demontaż POMOCY

PostNapisane: 28 sierpnia 2010, 18:12
przez przemco
hejka :)
Pierwsze pytanie to czy sprawdzałeś czy rzeczywiście alternator nie ładuje ?? powinno być ok 14V na akumulatorze przy uruchomionych silniku oczywiście i 12V przy wyłączonym. Jeśli chcesz ściągnąć pasek wieloklinowy to musisz wziąć klucz 17 i tam jest taka nakrętka przyspawana przy rolce napinacza zakładasz klucz i ciągniesz lub pchasz w stronę kokpitu, w ten sposób poluzujesz pasek drugą ręką zdejmij sobie pasek z koła zamachowego i możesz z powrotem odpuścić napinacz tylko spokojnie żeby Ci nie strzelił :p. Alternator trzyma sie na dwóch długich śrubach wykręcasz je i potem między podstawę i alternator włożyć śrubokręt płaski przy górnej i dolnej śrubie żeby odepchnąć alternator bo tak łatwo może nie zejść :) ale dasz radę oczywiście jest jeszcze wtyczka i kabel, które trzeba wypiąć i to chyba było by na tyle.

Na zielono masz zaznaczone śruby a na czerwono miejsca w których z rozwagą odpychasz śrubokrętem. Fota akurat ze zdjętym alternatorem.

Obrazek

Pozdro. ;)

Re: [TDI VP] Alternator demontaż POMOCY

PostNapisane: 29 sierpnia 2010, 13:11
przez Leon 1.9
Dzięki za podpowiedź. Jednak wg mnie rzecz jest o wiele bardziej skomplikowana. Ja sporo rzeczy okręciłem: wentylator klimatyzacji, węże wodne, koło pasowe pompy wspomagania i kilka innych dupereli., żeby mieć dobre dojście i trochę miejsca. A pasek wieloklinowy poprostu przeciąłem. I tak nadawał się do wymiany.
Podważenie alternatora śrubokrętem skończyło się skrzywieniem. Bardzo mocno siedział na swoim miejscu. Użyłem drewnianego kołka, młotka i rąk. A na samym końcu bardzo przeszkadzał wąż od klimy.
Dzisiaj rano dałem rade, alternator na stole. :jupi:
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam!

Re: [TDI VP] Alternator demontaż POMOCY

PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 14:40
przez przemco
hehe nikt nie mówił, że będzie łatwo. Ja na szczęście silnik miałem przed autem więc było mi dużo lżej nie ukrywam :)
Pozdro :)

Alternator na stole i ...

PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 20:56
przez Leon 1.9
Problemów z alternatorem ciąg dalszy. Dzisiaj byłem z nim u elektryka i po rozkręceniu okazało się. że szczotki są ok, łożyska też. Stwierdził, że jest bardzo czyściutki i nie bardzo zużyty. Przemierzył go i stwierdził, że jest dobry. Jedyne czego nie zmierzył to regulator napięcia. Jakie są szanse, że to regulator napięcia jest winny całego zamieszania? :hmmm:
Ma ktoś jakiś pomysł? Alternator jest firmy Hitachi.

Re: [TDI VP] Alternator demontaż POMOCY

PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 22:17
przez Axee
Leon 1.9, wymien regulator napiecia... Moje kondolencje Hitachi jest zabudowany, a np. w Boschu regulator napiecia wymienia sie nie wyciagajac altka z auta ...

Re: [TDI VP] Alternator demontaż POMOCY

PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 18:55
przez Leon 1.9
Niestety już jest problem bo w sklepie nie mają i nie wiedzą gdzie może być. Musze poszukać w necie. Natomiast bardzo chętnie sprzedadzą mi inny :(
A czy jest taka możliwość, że to nie regulator a mostek diodowy?

Re: [TDI VP] Alternator demontaż POMOCY

PostNapisane: 1 września 2010, 13:54
przez Axee
Leon 1.9, jakbym mial obstawiac to 90% na regulator, 10% na mostek diodowy.

Re: [TDI VP] Alternator demontaż POMOCY

PostNapisane: 3 września 2010, 20:44
przez Leon 1.9
Kaplica :zly:
Ten typ alternatora jest nierozbieralny. Nigdzie nie mają samego regulatora napięcia do tego modelu. :zly:

Re: [TDI VP] Alternator demontaż POMOCY

PostNapisane: 3 września 2010, 23:15
przez Axee
Leon 1.9, w takim razie kup alternator uzywke Boscha 120A i final.

Re: [TDI VP] Alternator demontaż POMOCY

PostNapisane: 5 września 2010, 10:39
przez Leon 1.9
Alternator kupiony, już założony. Teraz pozostało wszystko poskładać i koniec. Zastanawia mnie taka rzecz, stary pasek ma długość 1540 mm. Jak kupiłem taki sam to okazało się, że jest o wiele za krótki. Dopiero pasek 1660 mm okazał się dobry. Jakim cudem? :olaboga:

Re: [TDI VP] Alternator demontaż POMOCY

PostNapisane: 23 lutego 2014, 22:32
przez PiterEL
Axee napisał(a):Leon 1.9, wymien regulator napiecia... Moje kondolencje Hitachi jest zabudowany, a np. w Boschu regulator napiecia wymienia sie nie wyciagajac altka z auta ...

Czy ktoś mi powie czy w ASV da rade wymienić regulator napięcia bez wyjmowania alternatora ? Bo troche ciężko go wyjąć... Szukam instrukcji wymiany aby zobaczyc jak po kolei i gdzie są śrubki aby odkrecic regulator... i jak zdjąć tą obudowę plastikową aby dopiero dostać się do regulatora ? Może ktoś zapoda jakiś manual ?

I jakie są objawy uszkodzonych diod prostowniczych ?

Re: [TDI VP] Alternator demontaż

PostNapisane: 10 czerwca 2014, 16:36
przez pabloasv1231
Witam Panowie, mam pytanie odnośnie alternatora czy zaraz po zgaszeniu silnika wirnik w alternatorze od razu się zatrzymuje czy powinien przez chwilke się krecic siłą bezwladnosci ? U mnie od razu po zatrzymaniu silnika wirnik staje podejrzewam sprzegielko alternatora . Pozdrawiam

Re: [TDI VP] Alternator demontaż

PostNapisane: 10 czerwca 2014, 17:08
przez Szymono5759
pabloasv1231 napisał(a):Witam Panowie, mam pytanie odnośnie alternatora czy zaraz po zgaszeniu silnika wirnik w alternatorze od razu się zatrzymuje czy powinien przez chwilke się krecic siłą bezwladnosci ? U mnie od razu po zatrzymaniu silnika wirnik staje podejrzewam sprzegielko alternatora . Pozdrawiam

zdejmij pasek i sprawdz ręką :mrgreen: kręc zgodnie z kierunkiem silnika<do zderzaka> i zatrzymaj gwałtownie :) ma przeszurac :aniol:

Re: [TDI VP] Alternator demontaż

PostNapisane: 28 lipca 2014, 07:17
przez tomFR
witam.
Orentuje się ktoś jakie należy kupić łożyska do alternatora Bosch 14V 120 A nr fabryczny 028 903 028E.
Muszę wykręcić cały alternator na zewnątrz ponieważ nie dam rady odkręcić sprzęgięłka alternatora.
Silnik ARL 1.9 tdi
pozdrawiam