Strona 1 z 1

[SEAT] Zawór zwrotny + temperatura

PostNapisane: 12 września 2010, 20:13
przez jarrr
Witam!

Miałem robioną diagnozę i wyszło, że pompa podciśnienia jest do wymiany i zawór zwrotny bo auto łapie notlaufa.

Wypisane mam na kartce i zawór ten kosztuję ok 50 paru zł w aso.

Posłużyłem się zdjęciem znalezionym na forum i powiedźcie mi czy to chodzi o A czy B czy całkiem co innego. To chodzi o ten zawór N75? Znajomy ma ze skody jeśli o ten chodzi tylko nie wiem jaki silnik 90,110 czy inny ale się dopytam jeszcze. Ma to znaczenie czy może być z obojętnie którego 1.9tdi



Druga sprawa jest taka, że jakiś czas temu wleciał mi pod samochód gruby, foliowy worek i niby wszystko było ok, tylko nie pokazuje temperatury powietrza na desce rozdzielczej (kreski). Gdzie mogę to podłączyć? :whoeva:


Z góry wielkie dzięki za pomoc.

Re: [SEAT] Zawór zwrotny + temperatura

PostNapisane: 12 września 2010, 21:03
przez Silver
Przesunięte , ale napisz troszkę jaśniej o co chodzi bo wróżyć z fusów po kawie nie potrafimy ( i nie dlatego że większośc pija kawę rozpuiszczalną ) :

- zacznij od tego jaką miałeś diagnozę ( napisz co, jak i czym diagnozował ) lub co sie dzieje z samochodem
- co ma wspólnego pompa podcisnienia ( Vacum ) do tego że auto łapie notlaufa ? wspomaganie hamulcy działa ?
- zawór zwrotny ? na filtrze paliwa ? bo to on moze kosztować 50 zł
- N75 może być przyczyną Notlaufa
- o jakim zdjęciu piszesz? co mamy rozpoznać ? z czego ?

N75 może być z każdego silnika TDI 90/110/130/150 KM byle by był sprawny.
Czy diagnosta sprawdzał Ci szczelnośc instalacji podcisnieniowej? Czy sprawdzał działanie gruszki na turbinie ?

Druga sprawa : czujnik temperatury masz w zderzaku pod lewym halogenem - sprawdz czy jest podlączony do wtyczki , czy wiazka/wtyczka jest cała.
Jak to ustalisz może coś wiecej bedziemy w stanie Ci pomóc .

Re: [SEAT] Zawór zwrotny + temperatura

PostNapisane: 12 września 2010, 21:25
przez jarrr
Dzięki za odpowiedź i już staram się jaśniej.


Byłem w mrmotors, chłopaki sprawdzali VAGiem podczas jazdy.

Samochód wskakuję w tryb awaryjny po przekroczeniu 160km/h

Wspomaganie hamulcy działa. Mam napisane na kartce "Pompa podciśnienia 814,91 zł" a jak używka to "kruciec ma być dobry" i "Zawór zwrotny 54,92 zł"

Zdjęcia zapomniałem dodać już daję, przepraszam mój błąd ;)
Obrazek

Zawór zwrotny tu problem, że nie wiem o który chodzi bo było to dosyć dawno + mój brak wiedzy nt temat :whoeva: a w stolicy mnie już nie ma i nie mogę tam podskoczyć. A dopiero teraz postanowiłem się wziąć za ten temat.


Co do czujnika jutro sprawdzę.

Jeszcze raz dzięki.

Re: [SEAT] Zawór zwrotny + temperatura

PostNapisane: 12 września 2010, 22:04
przez sławek
Zawór zwrotny to "A"- biało czarny.

Re: [SEAT] Zawór zwrotny + temperatura

PostNapisane: 12 września 2010, 23:36
przez Axee
Silver napisał(a):- co ma wspólnego pompa podcisnienia ( Vacum ) do tego że auto łapie notlaufa ? wspomaganie hamulcy działa ?
dosc duzo ... gruszka turbiny jest sterowana podcisnieniem, zatem w przypadku uszkodzen pompy vacum lub wezykow, system podcisnienia moze dzialac nieprawidlowo, efektem tego jest blad pracy turbiny notlauf z opisem: roznica w regulacji cisnienia.
W przypadku pomp vacum w VP, najczesciej krociec z wezem do serwa hamulcowego sie wyrabia, luzuje i tamtedy ucieka podcisnienie.

Re: [SEAT] Zawór zwrotny + temperatura

PostNapisane: 13 września 2010, 11:52
przez Marcin_TDI
jarrr napisał(a):Byłem w mrmotors, chłopaki sprawdzali VAGiem podczas jazdy.
o powiedzieli ?
masz te logi co robili ?

Re: [SEAT] Zawór zwrotny + temperatura

PostNapisane: 13 września 2010, 11:57
przez jarrr
Nie mam.

To co wyżej, byłem z tym notlaufem. Zawór zwrotny do wymiany (wymieniłem go dziś) i pompa podciśnienia bo właśnie ten króciec jest zepsuty. Dopiero po tym można patrzeć dalej jeżeli będzie wciąż w awaryjny wskakiwać po >160km/h bo tylko wtedy to następuje.

Może spróbuję ogarnąć VAGa skądś i sprawdzić jakie błędy wywala.