Strona 1 z 1

problem z rozruchem

PostNapisane: 3 października 2010, 17:05
przez smyku
pojawia się przy pierwszym odpaleniu,za kolejnym razem już w porządku.
Wymieniłem filtry paliwa powietrza sprawdziłem świece ale nic to nie dało silnik asv 2002r
co mam teraz poczynić. W ubiegłą zimę palił na raz, a teraz jeszcze nie ma mrozów a czuje że ma problem

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 3 października 2010, 17:14
przez Staszek20VT
smyku napisał(a):co mam teraz poczynić


VAG i sprawdzić ewentualnie błędy. Może jest zapowietrzony układ paliwowy.

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 3 października 2010, 17:15
przez Sammael
a może byś tak opisał czym ten problem z rozruchem się objawia?
Ciężko rozrusznik kręci? nie załapuje od razu tylko raz załapie zapłon raz nie przy 400rpm czy co?

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 3 października 2010, 17:20
przez smyku
kręci dłużej niż zwykle rozrusznik i akuma raczej dobre bo nie dawno był na vag ładowanie spadek napięcia itp gość sprawdzał. obroty zimnego czy ciepłego oscylują 9200+- 30

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 3 października 2010, 17:22
przez tatian
kręci dłużej niż zwykle rozrusznik i akuma raczej dobre bo nie dawno był na vag ładowanie spadek napięcia itp gość sprawdzał. obroty zimnego czy ciepłego oscylują 9200+- 30
ten chyba jeszcze nie wytrzeźwiał. I bądź tu mądry i zrozum to.

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 3 października 2010, 17:23
przez Sammael
smyku napisał(a):9200+- 30
niezła szlifierka z tego diesla


a i mam coś dla Ciebie, przyda się -> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

może dawka startowa albo kąt przestawiony

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 3 października 2010, 17:40
przez smyku
Pomyłka 920+-30 czy to są dobre obroty co muszę zdiagnozować żeby sprawdzić kąt i dawke rozruchową

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 3 października 2010, 19:34
przez aro06
co do kata wtrysku to podpinasz samochod pod VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2 i wartość powinna być od 049 do 051, albo coś koło tego. Jeżeli masz inna wartość bedzie trzeba ustawiać kąt bo prawdopodobnie to on jest przyczyna długiego krecenia na zimnym silniku :)

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 5 października 2010, 08:48
przez Marcin_TDI
masz powietrze w wężykach od paliwa co idą od filtra ?>

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 5 października 2010, 21:12
przez untaztood
Ja w BASIC SETTINGS, w bloku 000, wartość 2 po odpaleniu na zimnym mam 90 - 93... Na zimnym kręcę z 2 sekundy. Czy regulować kąt, czy tak zostawić? Silnik ASV '99

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 6 października 2010, 06:08
przez Axee
untaztood, regulowac. Sprawdzic i ustawic na cieplym silniku.

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 6 października 2010, 07:28
przez untaztood
Po rozgrzaniu wartość oscyluje mniej więcej w tym samym zakresie, z tendencją lekko wzrostową (93 - 95).
Czy jest możliwość, za pomocą adaptacji w VAG-u lekko tę wartość obniżyć, czy tylko pozostaje ręczna regulacja pompy?

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 6 października 2010, 07:40
przez Marcin_TDI
tylko ręczna regulacja - napisałem Ci na PW

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 9 października 2010, 17:05
przez michal3m
Witam od jakiego czasu miałem problem z uruchamianiem auta , trzeba było go dłużej kręcić, gdy dałem auto do czyszczenia turbiny to sprawdzono mi kąt ustawienia wtrysków czy coś takiego i jest ok (był podpięty pod kompa), teza padła że może być coś z pompą i paliwo sie cofa na jakimś tam zaworku (pompy) i lepiej nic nie robić bo można narobić diabła -tak ma być i już. Trzy dni auta nie używałem po "odkręceniu" po chwili załapał ale poszedł biały dym (dziwi mnie że nie czarny) po chwili wszystko było ok, moje pytanie co to może być? i czy to jest groźne dla silnika?

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 9 października 2010, 20:41
przez aro06
Masz problem z rozruchem na zimnym, ciepłym silniku? A może na takim i takim?

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 9 października 2010, 21:58
przez bono
michal3m, sprawdź czujnik temperatury G2/G62

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 12 października 2010, 13:56
przez michal3m
aro06 napisał(a):Masz problem z rozruchem na zimnym, ciepłym silniku? A może na takim i takim?


TYLKO i wyłącznie na zimnym.







Bono dzięki sprawdzę ten czujnik.

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 13 października 2010, 22:49
przez Kimsi_3
Witam, ja od pewnego momentu tez mam problem z odpalaniem... na zimnym silniku. potem jest ok. kazali wymienic akumulator. ale to nie pomogło. dziś już była tragedia. najpierw wogóle nie chciał odpalic a jak juz odpalił po jakichs 5 min walki to zaraz gasł. nie chodzi nierówno i jak juz odpale to normalnie jedzie do nastepnego zgaszenia.
mechanik podejzewa uszczelniacze lub którys pompowtryskiwacz. co Wy o tym sadzicie?

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 14 października 2010, 08:14
przez Marcin_TDI
to niech sprawdzi a nie podejrzewa :D

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 14 października 2010, 21:53
przez Axee
Kimsi_3, sadzimy, ze nalezy sprawdzic swiece zarowe i kat synchronizacji walka rozrzadu. Rowniez sadzimy, iz zdania powinno zaczynac sie od duzej litery :D

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 20 października 2010, 17:32
przez konstant
hmm u mnie nie ma jakiejs tragedii z odpalaniem, ale nie jest tez idealnie.
Dzis np. (auto stoi w blaszoku) ok. 6-7st. rano - nie odpalil 'od sztycha'. Nastepnie kolo godz. 15 (9 st.) rowniez musial sie troche pomeczyc.
Swiece nowe beru, akumulator sprawdzany - jest ok. Kat wtrysku mam 31, wiec chyba trzeba by go skorygowac? (i tu tez pytanie: czy ta operacja jest skomplikowana i wymaga jakichs specjalnych srodkow?)
po rozgrzaniu silnika zawsze odpala bez najmniejszych problemow.
co jeszcze moze wplywac na gorsze odpalanie?
silnik to alh.

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 20 października 2010, 23:30
przez aro06
jednak właśnie różnica jest znaczna w kącie skoro powinno być 51 i to raczej jest ta przyczyna. operacja ogólnie jest banalna luzujesz 3 śruby na pompie i potem kręcisz pompa na chybił trafił ;]

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 21 października 2010, 08:03
przez Neyson
A te chybił trafił to jest milimetr w jedną stronę albo milimetr w drugą.... :]

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 21 października 2010, 09:41
przez aro06
Innego sposobu nie znam niż metody prób. Ja jak miałem samochód z pompa i ustawiałem w nim kąt udało mi się go ustawić prawie idealnie po ok 5-6 próbach trzeba wyczuć i tyle :)

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 24 października 2010, 14:54
przez dexter21
Witam.
Mam problem z odpalaniem swojego Leona od pewnego czasu. W lato za kazdym razem ładnie zakręcał. A teraz mimo nie minusowych temperatur (a co bedzie zimą...) po nocy nie moze zakrecic. Za drugim razem juz ok ale przez jakis czas ma nierówne obroty.. jakies 30 sekund, i co mnie dziwi puszcza wielką chmure szarego dymu co po chwili znika. Wystarczy ze przejade sie nim chwile i juz pali ładnie. Jak myślicie - trzeba wymienić świece? bo akumulator wymieniany...

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 24 października 2010, 18:25
przez pminor
dexter21 napisał(a):Witam.
Mam problem z odpalaniem swojego Leona od pewnego czasu. W lato za kazdym razem ładnie zakręcał. A teraz mimo nie minusowych temperatur (a co bedzie zimą...) po nocy nie moze zakrecic. Za drugim razem juz ok ale przez jakis czas ma nierówne obroty.. jakies 30 sekund, i co mnie dziwi puszcza wielką chmure szarego dymu co po chwili znika. Wystarczy ze przejade sie nim chwile i juz pali ładnie. Jak myślicie - trzeba wymienić świece? bo akumulator wymieniany...


Mam dokładnie identyczny problem.
To normalne jest? Dużo ludzi opisuje takie same dolegliwości. W czym jest problem?

(świece są OK)

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 24 października 2010, 18:39
przez LuQas
najlepiej prześwietlić go VAG'iem. Wtedy będzie można więcej powiedzieć.
A przyczyn może być wiele...
Wątków jest dużo na takie tematy...
A poczytać nie zaszkodzi
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=19782
lub
viewtopic.php?t=18715&postdays=0&postorder=asc&start=0
:))

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 31 października 2010, 15:26
przez leszekpb
Jako, że to mój pierwszy wpis na forum (oprócz przywitania się przy rejestracji konta) - cześć Wszystkim :).

Niedawno stałem sie posiadaczem Leona ASV i równiez na zimnym silniku musiał sobie zakręcić ze dwa razy za dużo żeby zaskoczył. Tragedii nie było jeszcze, ale już mnie to wkurzało, więc pojechałem na diagnostyke, podłączyli go pod kompa i okazało się, ze kąt wyprzedzenia ma 5 ;|.
Od razu mi go ustawiono na wartosc 47 (powiedziano mi, ze ma mieć wartość 40-60).
Teraz już odpala dobrze, ale jest jeden minus - pali o ponad litr wiecej na 100km, ale wolę to niż poranne męczenie silnika.

Re: problem z rozruchem

PostNapisane: 1 listopada 2010, 08:06
przez Neyson
Kolego najprawdopodobniej fachura Ci zwiększył dawkę startową i dlatego tak to wygląda.. oczywiście oprócz zmiany kąta wtrysku..