Strona 1 z 1

[TDI PD] wałek rozrządu

PostNapisane: 26 listopada 2010, 09:57
przez sleeper
Witam.
Przetrzepałem forum i jakoś nie znalazłem zbyt dużo informacji na temat wałka rozrządu do PDka, a jako że mojego ARLa dopadła choroba wycierającego się wałka to przy poszukiwaniach nowego pojawiło się sporo pytań.
Jedyną słuszną alternatywą jest kupno nowego oryginalnego, ale to niestety opcja najdroższa około 2k.
Czy któryś z zamienników dostępnych na allegro jest wart polecenia - cena średnia około 700zł. Ktoś zakładał coś takiego? Jaki przebieg się udało na tym zrobić?
Polecany na forach jest też wałek używany (można kupić z małym przebiegiem bo wałki we wszystkich PDkach są takie same), ale jak ocenić stan wałka po zdjęciach w aukcji? Wysokość krzywek to jedno, ale na co jeszcze zwrócić uwagę?
Ja sam w końcu kupiłem nowy ORI, ale dla potomnych myślę że warto temat poruszyć bo nie każdego stać na wydatek 2000zł.

Re: [TDI PD] wałek rozrządu

PostNapisane: 26 listopada 2010, 10:02
przez bono
sleeper, pamiętaj żeby jeszcze wymienić szklanki i panewki.
Dobrą używkę jest kupić cięzko, bo po zdjęciach nie jesteś w stanie stwierdzić w jakim wałek jest stanie.

Re: [TDI PD] wałek rozrządu

PostNapisane: 26 listopada 2010, 10:49
przez transit_master
sleeper, jaki masz przelot samochodu. Który rok? Wiadomo szybciej/wolniej zryty wałek załeży od wielu czynników ale tak ogólnikowo. Po czym poznałeś? Zdejmowałeś pokrywę czy jakieś inne objawy?

Re: [TDI PD] wałek rozrządu

PostNapisane: 26 listopada 2010, 11:00
przez sleeper
Mirczas napisał(a):sleeper, jaki masz przelot samochodu. Który rok? Wiadomo szybciej/wolniej zryty wałek załeży od wielu czynników ale tak ogólnikowo. Po czym poznałeś? Zdejmowałeś pokrywę czy jakieś inne objawy?

miałem zmieniać szklanki (profilaktycznie - bo nie było ich jeszcze słychać) i robić program w Tune-Up. Po zdjęciu pokrywy okazało się że wałek mocno zużyty jest - chodź co dziwne, szklanki były jeszcze w przyzwoitym stanie.
Auto to ARL końcówka 2002 modelowo 2003 na szafie ~ 120tkm

bono napisał(a):po zdjęciach nie jesteś w stanie stwierdzić w jakim wałek jest stanie

miałem do oceny jeden ORI używany wałek - krzywki idealne - wszystkie równiutkie jakieś 21mm brak jakiś oznak zużycia (tak mi się wydawało)
po oględzinach mechanik odradził mi jego zakładanie bo miał jakieś minimalne ryski - czy to faktycznie dyskwalifikuje wałek? Nie były to jakieś mocne rysy - tylko ledwo wyczuwalne pod paznokciem
bono napisał(a):sleeper, pamiętaj żeby jeszcze wymienić szklanki i panewki

błażej cały komplecik ORI czeka już na montaż

Re: [TDI PD] wałek rozrządu

PostNapisane: 26 listopada 2010, 11:13
przez bono
sleeper napisał(a):po oględzinach mechanik odradził mi jego zakładanie bo miał jakieś minimalne ryski - czy to faktycznie dyskwalifikuje wałek?

Tak. Powierzchnia krzywek musi być gładka.

Ja ostatnio u siebie (1.9 TDI AVF) też wymieniałem szklanki na nowe. O ile wałek jest jeszcze ok (bez rys), to szklanki nadaja sie tylko do wyjeb.... Na blacie mam 200kkm.

Re: [TDI PD] wałek rozrządu

PostNapisane: 26 listopada 2010, 11:20
przez rossi
straszny fuck up VAG z tymi wałkami w PD zrobił......ja tez juz jestem po wymianie wałka i szklanek przy przebiegu 119kkm, wg troche za szybko te wałki się wycierają. :no:

Szklanki poszły nowe a wałek udało się wyrwać używany org. Ja bałem się z allegro brać zamiennika chociaż może całkiem niepotrzebnie :o

Re: [TDI PD] wałek rozrządu

PostNapisane: 26 listopada 2010, 11:32
przez sleeper
rossi napisał(a):straszny fuck up VAG z tymi wałkami w PD zrobił......ja tez juz jestem po wymianie wałka i szklanek przy przebiegu 119kkm, wg troche za szybko te wałki się wycierają

co dziwnie nie wiadomo dlaczego tak się dzieje... kolega w golfie mk4 ARL przy przebiegu troche ponad 200 zmieniał szklanki i wałek miał w przyzwoitym stanie - auto z tego samego okresu co mój Leon. Może jakaś seria była wykonana z gównianego materiału czy co?!

Re: [TDI PD] wałek rozrządu

PostNapisane: 26 listopada 2010, 11:34
przez Marcin_TDI
włek jak wsadzać to tylko oryginalny używany chyba że kogoś stać to nowy..
można szukać z ARL-a 2005rok lub nawet BLT powinno pasować (Sam może powie czy koło zębate wałka jest takie samo). kupować ze zdjęć to można co innego a nie wałek. najlepeij jak silnik rozbierają z rozbitka i organoleptycznie ocenić co to warte. jak nowy wałek to i szklanki nowe.

2 lata temu kupiłem idealny wałek za 150zł do swojego pd'ka