Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Analiza spalin a turbina

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Analiza spalin a turbina

Postprzez DańeL » 13 lutego 2011, 14:27

Od jakiegoś czasu mam powracający problem, którego nie umiem rozwiązać. Swego czasu turbina łapała notlaufy, aż stanęła zupełnie. Wyjąłem ją i oddałem do regeneracji. Mechanik stwierdziił, że jest w dobrym stanie i nie trzeba regenerować, wystarczy czyszczenie (nie wiem co dokładnie zrobił). Na jakiś czas było wszystko OK. Po jakiś 3-4 miesiącach znowu pojawiły się notlaufy, sporadycznie, ale jednak. Zaufany mechanik (nie ten od czyszczenia) stwierdził, że przyczyną może być to, że auto kopci po uruchomieniu i w turbo może osadzać się sadza. Polecił badanie dymomierzem i wtedy ma wiedzieć co robić dalej. Znowu w ASO powiedzieli, że czegoś takiego w ogóle się nie robi. No i jestem w kropce...Generalnie jeśli chodzi o to kopcenie to przy uruchamianiu zimnego silnika puszcza strasznie dużo dymu. Zimny też trochę kopci. Jak się rozgrzeje to tylko przy ostrzejszym przyspieszaniu zostawia za sobą chmurę. Dodatkowo słabo pali jak jest zimny, pare sekund trzeba pokręcić (podgrzewacze OK). Pytanie jest takie - czy to, że słabo pali i dymi może mieć wpływ na pracę turbo i rzeczywiście diagnozę trzeba zacząć od analizy spalin?
Zobacz Profil
DańeL
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 stycznia 2010, 20:37
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Auto: Leon 1M TDI 110

Reklama

Re: Analiza spalin a turbina

Postprzez jędrek » 13 lutego 2011, 14:38

Wiesz zrób logi sprawdz kąt wtrysku sobie a wtedy możesz mysleć co dalej bez zlogowania auta na vagu trudno stwierdzić przyczynę
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Analiza spalin a turbina

Postprzez sławek » 13 lutego 2011, 15:32

U mnie też kopci przy odpaleniu i po kilku miesiącach od czyszczenia- znowu turbo trzeba zwalać bo vnt jest zapieczone, więc musi być jakieś powiązanie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Analiza spalin a turbina

Postprzez psikuta19 » 14 lutego 2011, 12:25

na jaki kolor kopci po odpalaniu na zimnym silniku?
ubywa oleju?
jaki jest kąt wtrysku? jeśli zły to będzie przyczyna słabego odpalania na zimnym oraz kopcenia na biało po odpaleniu jeśli inny kolor tzn niebieski to uszczelniacze zaworowe do wymiany
pozdrawiam

[ Dodano: 14 Luty 2011, 12:26 ]
sławek napisał(a):U mnie też kopci przy odpaleniu i po kilku miesiącach od czyszczenia- znowu turbo trzeba zwalać bo vnt jest zapieczone, więc musi być jakieś powiązanie.

z programem na 190hp masz problemy z zapieczonymi kierownicami??
Zobacz Profil
psikuta19
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 18 stycznia 2011, 09:52
Lokalizacja: Limanowa
Auto: Seat leon 1.8vt

Re: Analiza spalin a turbina

Postprzez sławek » 14 lutego 2011, 13:59

Niestety, a wolno nie jeżdżę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Analiza spalin a turbina

Postprzez bono » 14 lutego 2011, 14:55

DańeL napisał(a):Zaufany mechanik (nie ten od czyszczenia) stwierdził, że przyczyną może być to, że auto kopci po uruchomieniu i w turbo może osadzać się sadza. Polecił badanie dymomierzem i wtedy ma wiedzieć co robić dalej.

że co ??

Stary jedź Ty do kogos kto ogarnia współczesne auta. W dieslach nie robi się analiz spali, bo po co ??
Przyczyn kopcenia może być milion. Mogą lać wtryski, może być nieszczelny dolot, możę być walnięty czujnik temperatury, paliwo dupne, zapchany filtr paliwa id...
Możesz mieć walniętą turbinę. Na jakiej podstawie ten Twój cudak stwierdził, że jest OK ??
Sprawdzałeś N75 ? Układ podciśnienia, czy szczelny ??
Najlepiej jednak zloguj auto i wrzuć wyniki na forum.
Nie da się zdalnie zdiagnozować auta. Możemy ci podpowiedzieć co i jak, ale nikt tutaj wróżką nie jest.

pozdro

p.s. polecam poszukać na forum, bo wszystko jest ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Analiza spalin a turbina

Postprzez Marcin_TDI » 15 lutego 2011, 09:38

świece żarowe -> kąt wtrysku -> czujnik temp bym sprawdził. a ten dymomierz to w dupe niech sobie wsadzi :hahaha:

nie ma to jak zaufany mechanik.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Analiza spalin a turbina

Postprzez DańeL » 16 lutego 2011, 17:03

Dzięki za wszystkie podpowiedzi :))

Świece żarowe sprawdzone - OK
Kopci na sinoniebiesko.
Oleju ubywa, na ostatnie 15000 km dolałem jakieś pół litra.

Na dniach podpinam pod VAGa i będę wiedział więcej :))
Zobacz Profil
DańeL
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 stycznia 2010, 20:37
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Auto: Leon 1M TDI 110


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości