Strona 1 z 1

Analiza spalin a turbina

PostNapisane: 13 lutego 2011, 14:27
przez DańeL
Od jakiegoś czasu mam powracający problem, którego nie umiem rozwiązać. Swego czasu turbina łapała notlaufy, aż stanęła zupełnie. Wyjąłem ją i oddałem do regeneracji. Mechanik stwierdziił, że jest w dobrym stanie i nie trzeba regenerować, wystarczy czyszczenie (nie wiem co dokładnie zrobił). Na jakiś czas było wszystko OK. Po jakiś 3-4 miesiącach znowu pojawiły się notlaufy, sporadycznie, ale jednak. Zaufany mechanik (nie ten od czyszczenia) stwierdził, że przyczyną może być to, że auto kopci po uruchomieniu i w turbo może osadzać się sadza. Polecił badanie dymomierzem i wtedy ma wiedzieć co robić dalej. Znowu w ASO powiedzieli, że czegoś takiego w ogóle się nie robi. No i jestem w kropce...Generalnie jeśli chodzi o to kopcenie to przy uruchamianiu zimnego silnika puszcza strasznie dużo dymu. Zimny też trochę kopci. Jak się rozgrzeje to tylko przy ostrzejszym przyspieszaniu zostawia za sobą chmurę. Dodatkowo słabo pali jak jest zimny, pare sekund trzeba pokręcić (podgrzewacze OK). Pytanie jest takie - czy to, że słabo pali i dymi może mieć wpływ na pracę turbo i rzeczywiście diagnozę trzeba zacząć od analizy spalin?

Re: Analiza spalin a turbina

PostNapisane: 13 lutego 2011, 14:38
przez jędrek
Wiesz zrób logi sprawdz kąt wtrysku sobie a wtedy możesz mysleć co dalej bez zlogowania auta na vagu trudno stwierdzić przyczynę

Re: Analiza spalin a turbina

PostNapisane: 13 lutego 2011, 15:32
przez sławek
U mnie też kopci przy odpaleniu i po kilku miesiącach od czyszczenia- znowu turbo trzeba zwalać bo vnt jest zapieczone, więc musi być jakieś powiązanie.

Re: Analiza spalin a turbina

PostNapisane: 14 lutego 2011, 12:25
przez psikuta19
na jaki kolor kopci po odpalaniu na zimnym silniku?
ubywa oleju?
jaki jest kąt wtrysku? jeśli zły to będzie przyczyna słabego odpalania na zimnym oraz kopcenia na biało po odpaleniu jeśli inny kolor tzn niebieski to uszczelniacze zaworowe do wymiany
pozdrawiam

[ Dodano: 14 Luty 2011, 12:26 ]
sławek napisał(a):U mnie też kopci przy odpaleniu i po kilku miesiącach od czyszczenia- znowu turbo trzeba zwalać bo vnt jest zapieczone, więc musi być jakieś powiązanie.

z programem na 190hp masz problemy z zapieczonymi kierownicami??

Re: Analiza spalin a turbina

PostNapisane: 14 lutego 2011, 13:59
przez sławek
Niestety, a wolno nie jeżdżę.

Re: Analiza spalin a turbina

PostNapisane: 14 lutego 2011, 14:55
przez bono
DańeL napisał(a):Zaufany mechanik (nie ten od czyszczenia) stwierdził, że przyczyną może być to, że auto kopci po uruchomieniu i w turbo może osadzać się sadza. Polecił badanie dymomierzem i wtedy ma wiedzieć co robić dalej.

że co ??

Stary jedź Ty do kogos kto ogarnia współczesne auta. W dieslach nie robi się analiz spali, bo po co ??
Przyczyn kopcenia może być milion. Mogą lać wtryski, może być nieszczelny dolot, możę być walnięty czujnik temperatury, paliwo dupne, zapchany filtr paliwa id...
Możesz mieć walniętą turbinę. Na jakiej podstawie ten Twój cudak stwierdził, że jest OK ??
Sprawdzałeś N75 ? Układ podciśnienia, czy szczelny ??
Najlepiej jednak zloguj auto i wrzuć wyniki na forum.
Nie da się zdalnie zdiagnozować auta. Możemy ci podpowiedzieć co i jak, ale nikt tutaj wróżką nie jest.

pozdro

p.s. polecam poszukać na forum, bo wszystko jest ;-)

Re: Analiza spalin a turbina

PostNapisane: 15 lutego 2011, 09:38
przez Marcin_TDI
świece żarowe -> kąt wtrysku -> czujnik temp bym sprawdził. a ten dymomierz to w dupe niech sobie wsadzi :hahaha:

nie ma to jak zaufany mechanik.

Re: Analiza spalin a turbina

PostNapisane: 16 lutego 2011, 17:03
przez DańeL
Dzięki za wszystkie podpowiedzi :))

Świece żarowe sprawdzone - OK
Kopci na sinoniebiesko.
Oleju ubywa, na ostatnie 15000 km dolałem jakieś pół litra.

Na dniach podpinam pod VAGa i będę wiedział więcej :))