Strona 1 z 1

Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 20 sierpnia 2005, 19:18
przez Yankee
Jeżdżę do niedawna Leonem 110tką kupiłem go nowego i zrobiłem dopiero 17tys. Bez przerubek i jakichkolwiek modyfikacji ... narazie:-). Mam taki problem: od jakiegoś czasu w trakcie łagodnego przyspieszania gdzieś w pobliżu 2000 obr/min spada moc i następnie spowrotem wraca a auto gwałtownie przyspiesza. Tak jakby na chwilę zabrakło paliwa. Wszystko dzieje się bardzo szybko i trwa ok 1 sekundy. Dzieje się tak przy spokojnej jeździe po zmnianie z II na III bieg. Staram się tak zmieniać bieki aby obroty nie spadały poniżej 1800. W serwisie mówią że nic nie znaleźli, ale przyznam szczerze że mnie to tochę martwi i choć nie chciałbym podważać wiedzy i umiejętności diagnostów z ASO to odpowiedź w stylu: "w czasie jazdy próbnej problem ten nie wystepuje..." zupełnie mnie nie satysfakcjonuje. Szukałem na forum ale nie znalazłem nic w temacie... mam nadzieję że nic mi nie umknęło. :aniol: Jeżeli ktoś spotał się z podobnym problemem to bardzo proszę o info. Z góry dziękuję.

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 20 sierpnia 2005, 19:47
przez colin23
może to po prostu turbodziura? Najlepiej jakbys przejechał się jakimś podobnym leonem wtedy miałbys porównanie. A może bardziej wprawieni LeonClubowcy Ci coś pomogą.

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 20 sierpnia 2005, 19:55
przez Yankee
Co to jest turbodziur? To mój pierwszy disel i pierwsza turbina - wybaczcie niewiedzę.

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 20 sierpnia 2005, 21:05
przez Jazwes
Yankee, mam podobny objaw u siebie, przy łagodnym przyśpieszaniu w okolicach 2krpm czasami występuje szarpnięcie.
Moim zdaniem jest to kwestia tego, że przy tych obrotach turbina uzyskuje maksymalną sprawność, czasami objawia się to lekkim szarpnięciem.
Przynajmniej tak to sobie tłumaczę :wink:

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 20 sierpnia 2005, 21:06
przez Asgaard
Turbodziura to brak doładowania przy niskich obrotach spowodowane tym, że duże turbiny się później wkręcają, ale to nie występuje w seryjnych dieselach przy 2000rpm gdzie jest max doładowanie i moment. Moim zdaniem pada Ci przepływka, albo pedał gazu coś nie styka :?

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 20 sierpnia 2005, 21:31
przez txh
tez mi sie wydaje ze to nie dziura, u mnie nic takiego nie wystapilo ani przed ani po
czipsie

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 20 sierpnia 2005, 22:09
przez Yankee
AsqaardGdyby to pedał gazu "nie stykał" to działoby się tak w różnym czasie a nie tylko przy zmianie z II na IIIkę? Mam rację?
Przybliż mi jeszcze ten problem z przepływką. Jeżeli mogę prosić...
Jazwes Czy często występuje w twoim aucie takie szarpnięcie? I czy zgłaszałeś to w ASO?

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 21 sierpnia 2005, 12:50
przez Jazwes
Yankee, Występuje to raczej żadko, cięzko opisać częstotliwość, mniej więcej raz na kilka dni, i tylko podczas b. łagodnego przyśpieszania.

Nie zgłaszałem tego w ASO

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 21 sierpnia 2005, 13:16
przez Dano
Leon 110 ASV ten sam problem co u was, ale dopiero takie objawy po sofcie, wcześniej było OK.
Dokładnie tak jak opisał Jazwes: podczas łagodnego przyśpieszania na ułamek sekundy auto szarpnie i jedzie dalej, jakby mu ktoś wyłaczył prąd , czy brakło paliwa. :roll:

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 21 sierpnia 2005, 15:39
przez Yankee
Macie jakiś pomysł żeby się pozbyć tego szarpnięcia? Ciekawe czy u mnie po zmianie softa coś się zmieni? Dam Wam znać...

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 21 sierpnia 2005, 23:24
przez Marcin_TDI
Ja tez mam asv 110 i tez przy 2000obr mam to samo. ale to normalne, rowniez tlumacze sobie to tym ze turbinka przy tych 2krpm uzyskuje swoje MAX i dlatego wystepuje szarpniecie. a u mnie to i czasem nawet na 5tcetak jest jak mijam 2000obr. Wydaje mi sie ze to nic powaznego i bez stresu mozna pomykac lecz poczekamy az moze jakies tezsze glowy sie wypowiedza gdyz to tez moj 1 diesel.

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 22 sierpnia 2005, 13:34
przez Silver
U mnie tez to samo - ale !!!! 2 bieg , silnik zimny podczas lekkiego przyspieszania. Jezeli motorek sie zagrzeje jest juz OK. Przed wymiana turbinki bylo to samo , po wymianie przeplywki jest to samo . Ciekawi mnie to ,ze nie zawsze sie tak dzieje . Moze zalezy to od temperatury powietrza lub cisnienia powietrza atmosferycznego lub jego wilgotnosci. Nie wiem - niech madre glowy sie wypowiedza(ale ja juz sie przyzwyczailem).
Chyba bedzie potrzebna konkretna diagnoza.

szarpniecie

PostNapisane: 23 sierpnia 2005, 07:37
przez loozik
jeloł. u mnie tez wystepuje takie szarpniecie (110), ale na pewno nie jest to szarpniecie "do tylu", czyli brak mocy. Po przekroczeniu magicznych 2000 autko dostaje kopa i wyrywa do przodu. Mi sie to bardzo podoba :D

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 2 września 2005, 21:20
przez DarekMe
Mam bardzo podobne objawy (TDI 150KM). Samochod niedawno kupilem (rocznik 2002) i przejechalem nim tylko 200km na trasie - taki spadek mocy zdarzyl sie 4 razy. Zawsze bylo to po dluzszej jezdzie bez gazu (4 i 5 bieg) gdy obroty spadly do jakis 1800 - 1900 i dodalem mocniej gazu. W ciagu jakieje pol sekundy samochod przyspieszal normalnie, potem efekt jak przy zjeciu nogi z gazu na jakies kolejne pol sekundy i szarpniecie spowodowane porotem mocy. Powtorzylo sie to 4 razy dokladnie w takich samych warunkach. Jestem w 100% pewny, ze nie jest to turbo dziura - jezdzilem sporo i wieloma roznymi TDI wiec mam porownanie.

DarekMe

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 14 września 2005, 11:16
przez Kozak
a ja przejechałem 65 tys. Leonem 110 ASV z czego ok. 45 tys po chipie i nigdy się coś takiego nie zdarzyło ,więc myślę że to nie jest jakaś przypadłość wszystkich Leonów

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 14 września 2005, 11:25
przez AdamTower
Ja też nie mam żadnych szarpnięć :roll: odczuwalny przyrost mocy to tak, ale to nie szarpnięcie tylko wgniot w fotel, heheh :twisted:

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 2 października 2005, 10:41
przez Yawel
Diesel nie ma turbodziury i to w przy obrotach 1800 :shock: nie ma czegoś takiego. też jeździłem 110 a potem dodałem program. Jedynie od 1500obr może wgniatać w fotel ale to mięciutko,płynnie bez szarpnięć. Hm, co może się dziać że ci daje takie szarpnięcie, dziwne.... nic nie doradzę i aż się dziwię że już kolejna osoba z tym się zgadza :shock: ...

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 2 października 2005, 10:45
przez DarekMe
W takim razie pytanie co to jest? Ostatnio prowadzilem focusa turbodiesla TDCI 100 KM i tez mial podobne objawy (ale znacznie slabiej odczuwalne).

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 2 października 2005, 10:59
przez Yawel
no chyba że nie byłem aż tak wrażliwy na różne objawy mojego samochodu i nie zauważylem w swoim dieselku takiego czegoś... ale raczej wszelkie rzeczy zauważam, i wiem że aż przesadnie zwracam uwagę na różne dziwne dźwięki i jakieś oznaki dające mi wątpliwości i obawy że coś nie tak, a dieslem trochę się najeździłem i nabawiłem, teraz bawię się benzynką i obserwuję zachowania silnika jak tylko się da

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 18 listopada 2005, 21:02
przez DarekMe
No to ja juz wiem co bylo w moim. Zaworek sterujacy podcisnieniem mial ulamana koncowke na ktora naklada sie gumowa rurke. Jakis magik (poprzedni wlasciciel lub serwis) wlozyl w srodek mniejsza rurke i skleil calosc poxipolem. Niestey niezbyt szczelnie. Efekt byl taki, ze turbina ladowala 2 bary zamiast 1,5 i elektronika ja odcinala na ulamek sekundy - stad ta utrata mocy.

Wykrycie tej usterki (i przy okazji innej) lacznie z naprawa i jazdami testowymi zajelo diagtronikowi okolo godzinki. Tak wiec nalezy im sie kolejna pochwala za wiedze a i przy okazji za podejscie do klienta (wszystko pokazali co i jak i przy okazji dowiedzialem sie paru innych ciekawych rzeczy na temat mojego leona.

Re: Przy 2000 obr. szarpnięcie...

PostNapisane: 19 listopada 2005, 00:52
przez Tonny S
DarekMe, pewnie byl ostro walony w silnik - tak bywa - licz sie z szybka wymina turbiny.