Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Huk podczas jazdy, spadek mocy

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Huk podczas jazdy, spadek mocy

Postprzez donKogutto » 20 sierpnia 2011, 21:36

Witam Wszystkich!
Dzisiaj miałem taka przygodę: jadąc A4 z prędkością 140-150 km/h, nagle coś huknęło w silniku, odgłos jakby pękła opona. Zjechałem na pobocze jeszcze na '' rozpędzie" . Zatrzymałem się i patrze co jest, pod maską nic nie dymi, żadnych zapachów oleju, paliwa tylko silnik wydaje odgłosy jakby nie miał tłumika i chyba ma większe wibracje niż normalnie. Zjechałem ledwo z autostrady, auto słabe, na biegu jałowym nie kopci, ale jak się doda gazu to chmura czarnego dymu, (w zakresie 1-2 tys obr.) Koło lotniska na parkingu zrobiłem szybki przegląd z góry na silnik, wszystkie węże całe, pasek rozrządu cały (może oczywiste-nie wiem).Auto nie do jazdy. Po holowaniu do domu, od razu auto na kanał. Okazało się ze rozsadziło mi osłonę dolną od "chłodnicy" intercooler-a, uszczelka zwisała w połowie osłony, obudowa sie rozszczelniła i pokazała się chłodnica ze śladami oleju, na około tez olejem uwalone. Rozmontowałem grubą rurę od EGR-u tam tez zaolejone...

Pytanie:
-Co mogło się stać, jaki powód takiej usterki??

-Czyżby poszła turbina, może się łopatki zblokowały....

-Jakie następstwa dla silnika mogą wystąpić?

- Czy w Krakowie polecacie jakiegoś mechanika dla Seata...?


Ps: Ogólna rozpacz i depresja, bo auto kupiłem może miech temu, wszystko hulało aż miło , nawet brat który tez ma Leona powiedział ze lepiej chodzi niż jego... Proszę o jakieś sugestie:/
POZDRO
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
donKogutto
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 sierpnia 2011, 09:31
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA
Auto: SEAT LEON
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Huk podczas jazdy, spadek mocy

Postprzez Sammael » 20 sierpnia 2011, 21:45

Obrazek


donKogutto napisał(a): mogło

donKogutto napisał(a):Czyżby

donKogutto napisał(a): może



IC nie ma żadnych uszczelek - spadła Ci rura po prostu, tak? czy rozsadziło intercooler?
W IC i w EGRze zawsze będzie olej - zawsze będzie zaolejone.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Huk podczas jazdy, spadek mocy

Postprzez donKogutto » 20 sierpnia 2011, 22:20

no źle określiłem, to jest oring gumowy prostokątny. jest w/w chłodnica, na dole jest odcinek plastikowy który przechodzi w rurę a dalej do turbiny myślę. I na tym odcinku który przechodzi w rurę jest łączenie z górna obudową jak widziałem chyba za pomocą ząbków się to łączy i między nimi w/w oring (''uszczelka'')
POZDRO
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
donKogutto
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 sierpnia 2011, 09:31
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA
Auto: SEAT LEON
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości