Strona 1 z 1

Huk podczas jazdy, spadek mocy

PostNapisane: 20 sierpnia 2011, 21:36
przez donKogutto
Witam Wszystkich!
Dzisiaj miałem taka przygodę: jadąc A4 z prędkością 140-150 km/h, nagle coś huknęło w silniku, odgłos jakby pękła opona. Zjechałem na pobocze jeszcze na '' rozpędzie" . Zatrzymałem się i patrze co jest, pod maską nic nie dymi, żadnych zapachów oleju, paliwa tylko silnik wydaje odgłosy jakby nie miał tłumika i chyba ma większe wibracje niż normalnie. Zjechałem ledwo z autostrady, auto słabe, na biegu jałowym nie kopci, ale jak się doda gazu to chmura czarnego dymu, (w zakresie 1-2 tys obr.) Koło lotniska na parkingu zrobiłem szybki przegląd z góry na silnik, wszystkie węże całe, pasek rozrządu cały (może oczywiste-nie wiem).Auto nie do jazdy. Po holowaniu do domu, od razu auto na kanał. Okazało się ze rozsadziło mi osłonę dolną od "chłodnicy" intercooler-a, uszczelka zwisała w połowie osłony, obudowa sie rozszczelniła i pokazała się chłodnica ze śladami oleju, na około tez olejem uwalone. Rozmontowałem grubą rurę od EGR-u tam tez zaolejone...

Pytanie:
-Co mogło się stać, jaki powód takiej usterki??

-Czyżby poszła turbina, może się łopatki zblokowały....

-Jakie następstwa dla silnika mogą wystąpić?

- Czy w Krakowie polecacie jakiegoś mechanika dla Seata...?


Ps: Ogólna rozpacz i depresja, bo auto kupiłem może miech temu, wszystko hulało aż miło , nawet brat który tez ma Leona powiedział ze lepiej chodzi niż jego... Proszę o jakieś sugestie:/

Re: Huk podczas jazdy, spadek mocy

PostNapisane: 20 sierpnia 2011, 21:45
przez Sammael
Obrazek


donKogutto napisał(a): mogło

donKogutto napisał(a):Czyżby

donKogutto napisał(a): może



IC nie ma żadnych uszczelek - spadła Ci rura po prostu, tak? czy rozsadziło intercooler?
W IC i w EGRze zawsze będzie olej - zawsze będzie zaolejone.

Re: Huk podczas jazdy, spadek mocy

PostNapisane: 20 sierpnia 2011, 22:20
przez donKogutto
no źle określiłem, to jest oring gumowy prostokątny. jest w/w chłodnica, na dole jest odcinek plastikowy który przechodzi w rurę a dalej do turbiny myślę. I na tym odcinku który przechodzi w rurę jest łączenie z górna obudową jak widziałem chyba za pomocą ząbków się to łączy i między nimi w/w oring (''uszczelka'')