Strona 1 z 4

[TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 11 września 2011, 08:52
przez TreQburG
AyE!

Jak w temacie. Auto wróciło od mechanika. Wymieniony komplet filtrów, płynów, rozrząd. Oprócz tego wymieniony termostat, i czujnik temperatury. Mimo tego Leonek potrzebuje ~25km żeby złapać te swoje 90 stopni... Czy ktoś mógłby naprowadzić mnie na trop winowajcy tej usterki?

Pozdrawiam!

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 11 września 2011, 09:13
przez sławek
Może być niesprawny czujnik temperatury- miałem tak samo, na nowym czujniku bardzo długo nie mógł osiągnąć właściwej temperatury- vag błędów nie pokazywał. Wymieniłem czujnik i wszystko gra. Podmień na inny na próbę.

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 11 września 2011, 10:20
przez chlorek
albo termostat ktoś nie właściwy wsadził.

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 18 września 2011, 09:54
przez TreQburG
AyE!

Jeden problem rozwiązany - okazał się nim zacinający się termostat. Co ciekawe dwa razy :) stary się zacinał, nówka okazała się mieć wadę fabryczną ( moje kulawe szczęście :P ) i również nie działała poprawnie. Dopiero za trzecim podejściem problem zniknął.

Żeby nie zaśmiecać forum tematami zapytm tutaj - po wymianie termostatu zauważyłem ciekawy objaw - na "gorącym" silniku - w granicach 2k - 2.5k rpm czuć "szarapnie" silnikiem - głównie na III biegu. Wygląda to w ten sposób że dodając gazu do 2k rpm ciągnie równo - potem zawaha się na chwilę, czuć lekki spadek spadek mocy i dalej jest ok. btw. VAG nie pokazuje żadnych błędów. (wymienieony rozrząd, sprzęgło, komplet filtrów MANN, w przewodach paliwowych nie zauważyłem pęcherzyków powietrza - moje obserwacje po lekturze podobnych tematów na forum.)
Jakieś pomysły co to może być?

Trzecia sprawa - czujnik poziomu paliwa :P Zawiesił się na max i stoi jakby ktoś go przybił :) Ma fajne działanie propagandowe :P ale suma sumarum - zapomni się człowiek kiedyś i trzeba bęzie na stację rowerem jechać XD Pomysły i sugestie na domową "reanimację" czujnika czy tylko wymiana na nowy?

Pozdrawiam.

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 18 września 2011, 20:13
przez chlorek
Sprawa licznika - puknij go mocniej może wskazówka po prostu się zawiesiła, jak nie to trzeba rozebrać.

Co do przerywania mocy to można wiele wróżyć, ale jak się stało po termostacie to trzeba dalej tam szukać, może jakiś kabelek wypiął mechanik niechcący albo coś naruszył i nie dochodzi prąd dobrze gdzieś.

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 18 września 2011, 20:23
przez sławek
florek napisał(a):Sprawa licznika - puknij go mocniej .
:no: :))
Od tego jest vag- zrób test wskaźników- może coś się zawiesiło, zobaczysz czy wkazówkę w ogóle ruszy.

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 19 września 2011, 11:15
przez TreQburG
AyE!

VAG wskazówkę dyga aż miło :) , tak samo zresztą przy self check'u działa dobrze. A co do problemu z "szarpaniem" to nie występuje on zawsze. Zazwyczaj po dłuższym postoju, i nie trwa długo - 2 - 3 sec. a potem wszystko do normy wraca...

Pozdrawiam!

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 19 września 2011, 16:04
przez sławek
TreQburG napisał(a):AyE!

VAG wskazówkę dyga aż miło :)

To znaczy że już działa normalnie, czy nie?

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 19 września 2011, 17:04
przez TreQburG
AyE!

Problem w tym że nie. Pokazuje tylko że wskazówka niema mechanicznych oporów nigdzie... A sprawa czujnika - mimo iż VAG błędów nie pokazuje pozostaje nierozwiązana...

/pozdrawiam!

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 19 września 2011, 17:09
przez sławek
Albo gdzieś jest jakieś przetarcie/zwarcie, albo czujnik paliwa przy baku padł.

bardzo długo sie nagrzewa silnik

PostNapisane: 15 listopada 2012, 22:00
przez misiekN21
Witam mam Leon 1.9Tdi 2001r 110kM i ostatnio stwierdziłem że dość długo się grzeje. Dzisiaj rano zapiłem go i zostawiłem go na biegu jałowym przez ok.15-17 min. po jakiś 5min. zaczęła temperatura iść prawie pod 70C i po chwili spadła do 60C ,i dolny wąż od termostatu był zimny ale ten górny wąż który idzie od podgrzewacza do chłodnicy robił się ciepły .Przez ten cały okres co chodził to osiągnął troszkę więcej niż 60C. I mam pytanie czy to normalne? ,i jak to wygląda u was. A i kilka dniu temu wymieniłem mu świece w podgrzewaczu . Pozdrawiam

Re: bardzo długo sie nagrzewa silnik

PostNapisane: 15 listopada 2012, 22:13
przez Tracer2
Prawdopodobnie wymieniłes dobre na dobre, bo podgrzewacz ząłacza sterownik silnika i robi to przy mocno minusowych temeperaturach.
Jednne wyjści to załączać go sobie ręcznie np. do momentu, az wskazówka wskaznika temp. drgnie.

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 16 listopada 2012, 16:53
przez misiekN21
Świece i tak już chyba były wysłużone bo mam 210000tys. Czyli jak to mam zrobić z tym ręcznie ??to np. jutro rano jak go odpalę to mi się nie włączą ??jeszcze muszę sprawdzić czy w ogóle dostają napięcie(a jaka temp.musi być żeby się włączyły ) , a to że tak długo się grzeje to normalne ? i w tym górnym wężu jest jeszcze jakiś termostat ????

-- 16 lis 2012, o 17:53 --

Witam ponownie dzisiaj sprawdziłem czy grzeją te świece w podgrzewaczu i nie grzeją , jaka musi być temp. żeby je sprawdzić ??

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 16 listopada 2012, 17:13
przez kornat
Temp. płynu musi mieć poniżej 5*C. Odepnij kostkę od czujnika temp. i wtedy sprawdź.

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 16 listopada 2012, 17:19
przez chlorek
misiekN21, te świeczki to dopiero sprawdź poniżej -5, wtedy grzeją najdłużej.

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 16 listopada 2012, 19:06
przez oczkolek
misiekN21 napisał(a):Witam mam Leon 1.9Tdi 2001r 110kM i ostatnio stwierdziłem że dość długo się grzeje. Dzisiaj rano zapiłem go i zostawiłem go na biegu jałowym przez ok.15-17 min. po jakiś 5min. zaczęła temperatura iść prawie pod 70C i po chwili spadła do 60C ,i dolny wąż od termostatu był zimny ale ten górny wąż który idzie od podgrzewacza do chłodnicy robił się ciepły .Przez ten cały okres co chodził to osiągnął troszkę więcej niż 60C. I mam pytanie czy to normalne? ,i jak to wygląda u was. A i kilka dniu temu wymieniłem mu świece w podgrzewaczu . Pozdrawiam


Chłopie zacznij od najprostszej rzeczy - termostat.

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 16 listopada 2012, 19:46
przez misiekN21
Moim zdaniem termostat trzyma dobrze bo nie puścił ,tylko ten górny wąż robi się ciepły .

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 18 listopada 2012, 12:06
przez large
Przy okazji podepne się ze swoim pytaniem odnośnie układu chłodzenia i dogrzewania się silnika :)

Niecałe dwa tygodnie temu kupiłem seata leona 1.9tdi z 2000r i po kilku dniach jazdy zauważyłem, że maksymalna temperatura jaką osiąga w trakcie trasy ponad 30km to około 75 stopni. Dotykałem wąż od tego drugiego obiegu i był lekko ciepławy więc pomyślałem, że to termostat za szybko puszcza więc postanowiłem wymienić go. Kupiłem najpierw Verneta ale nie dolegał dobrze do króćca więc wymieniłem na wahlera. Długo trawało zanim się otworzył a później nie mogłem go zagrzać tak żeby włączyły się wentylatory. Oba węże miały podobną temperaturę ale temperatura nie chciała iść ponad 90 stopni a po przejechaniu niecałego kilometra wąż od tego dużego obiegu stał się całkowicie zimny. Tak powinno być? Próbowałem go zagrzać na wolnych obrotach i co jakiś czas trzymając go na około 2tys obrotów. Dobrze robiłem? Podczas jazdy później temperatura cały czas wskazywała równe 90stopni.
Wczoraj przejechałem trasę 70km i po zatrzymaniu się wąż od dużego obiegu był całkowicie zimny. Tak powinno być?

Z góry proszę o wyrozumiałość bo to mój pierwszy samochód więc wiele rzeczy dla mnie to na razie czarna magia

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 18 listopada 2012, 13:15
przez Grześ
świecy nie warto wymieniać z uwagi na przebieg , skoro działa to działa to nie benzyna. Sprawdzić można podłączając ja pod akumulator lub miernikiem. Co do włączania się świeć w podgrzewaczu to przestańcie zgadywać i domyślać się, tak jak ktoś tu napisał załącza to ECU a wpływa na to kilka czynników. wchodząc w silnik bloki wartości grupa 16
Obrazek
podgrzewacz włacza sie 2 zakresow 3 kolumna w boku 16
01 low heat output
10 hight heat output

co do czujnika temperatury to warto sprawdzić czy pokazuje identyczna temperaturę w blokach silnika i zegarów jeśli nie to wymiana i tyko oryginalny aso. Ostatnio bawiłem sie 1.9 vp i żeczywiscie nawet przy ostrym bucie temperatura nie chciała przekroczyć 75C

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 23 listopada 2012, 14:21
przez samurai
Wtrącę swoje 3 grosze :)
Mam Leona ASV i miałem podobne wątpliwości co do nagrzewania się silnika. Mój potrzebuje jakieś 10 km żeby złamać temperaturę w kabinie w silne mrozy. Układ nagrzewa się normalnie do 90 st. C ale wolno. Nie ma w nim dodatkowego podgrzewacza.
I tak wolne nagrzewanie to wg. mechanika normalna rzecz w tych samochodach, bo silniki mają dużą sprawność termiczną czy termodynamiczną- tak mi to wytłumaczył. Nie weryfikowałem tego nigdzie, po prostu mu wierzę. :wink:

Temperatura w arl

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 09:43
przez REJZOR
Witam, na wstępie informuję że przeczytałem forum i nie znalazłem odpowiedzi, na dworze pojawiły się mniejsze temperatury i zaobserwowałem, że mój leon późno się nagrzewa, sprawa niby normalna ale jeżeli się nawet nagrzeje do 90 stopni to jak włączę nawiew i stoję np w korku temperatura płynu spada, na moje do wymiany termostat, ale wolę zapytać bo może to normalne w TDI.

Re: Temperatura w arl

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 09:51
przez chlorek
kiepsko coś szukałeś bo problem był nie raz poruszany, to normalne w Dieslu

Re: Temperatura w arl

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 10:01
przez jocker
florek napisał(a):to normalne w Dieslu
florek, chyba u Ciebie. Skąd Ty bierzesz swoje dziwne teorie i czemu ludzi w błąd ciągle wprowadzasz :shock:

REJZOR, może być termostat, czujnik temperatury. szukaj na forum bo temat był wiele razy a ten i tak zaraz poleci do śmietnika

Re: Temperatura w arl

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 11:04
przez chlorek
jocker, jak nie masz wiedzy to się nie wypowiadaj. Diesla jak dobrze nie nagrzejesz to przy ustawieniu temperatury powyżej 20c temperatura będzie spadać. Powiem więcej przy dobrych mrozach, po nagrzanym silnika i ustawieniu 30c również temperatura po jakimś czasie zacznie spadać.

Re: Temperatura w arl

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 11:19
przez seb_jag ARL
Podłączam się do tematu - wczoraj zaobserwowałem, że Leon ARL potrzebował około 7,5-8 km, żeby nagrzać się do 90 stopni (na dworzu -2), uznałem że to normalne - chyba że się mylę?
Dodatkowo już po nagrzaniu (temp 90) stanąłem koło sklepu, auto chodziło na biegu jałowym kilka minut i temp spadła do 70 stopni (ogrzewanie w tym czasie było włączone, chyba na 25 stopni). Po ruszeniu temp znowu urosła do 90 stopni. Z tego co rozumiem, to także jest normalne, gdyż silnik oddaje ciepło przez nawiew, a stojąc nie nagrzewa się tak szybko? Chyba że się mylę, i termostat do wymiany? Dzięki za pomoc

Re: Temperatura w arl

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 11:37
przez chlorek
tu macie wszystko o temacie viewtopic.php?f=43&t=7341&hilit=termostat

Re: Temperatura w arl

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 11:52
przez seb_jag ARL
florek napisał(a):tu macie wszystko o temacie viewtopic.php?f=43&t=7341&hilit=termostat


przeczytałem cały ten temat wcześniej, dlatego wydaje mi się, że auto zachowuje się poprawnie, aczkolwiek na 100% pewny nie jestem, dlatego pytam :)

Re: Temperatura w arl

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 11:55
przez chlorek
przy tych temperaturach jest okey. U mnie też się grzeje tak ok. 6-8km teraz.

Re: Temperatura w arl

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 12:04
przez seb_jag ARL
florek napisał(a):przy tych temperaturach jest okey. U mnie też się grzeje tak ok. 6-8km teraz.


a ten spadek do 70 stopni jak chodził na biegu jałowym? :)

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 12:10
przez chlorek
również normalny objaw, szczególnie na krótkich odcinkach gdzie auto nie ma szans aby dobrze się nagrzać.

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 12:23
przez seb_jag ARL
florek napisał(a):również normalny objaw, szczególnie na krótkich odcinkach gdzie auto nie ma szans aby dobrze się nagrzać.


krótkich odcinkach? :) florek, tak jak napisałem - auto zagrzało się do 90 stopni, stałem pod sklepem kilka minut i temp spadła do 70 - stałem, nigdzie nie jechałem :)

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 12:32
przez chlorek
to że osiągnęło 90c na blacie nie znaczy że w rzeczywistości tak jest to po pierwsze :-D po drugie, dla przykładu po 8km osiąga tobie 90c a ty po 10 stajesz pod sklepem to nie będzie tobie trzymać temperatury bo to nie benzyniak :-D

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 12:44
przez jocker
florek napisał(a):jocker, jak nie masz wiedzy to się nie wypowiadaj. Diesla jak dobrze nie nagrzejesz to przy ustawieniu temperatury powyżej 20c temperatura będzie spadać. Powiem więcej przy dobrych mrozach, po nagrzanym silnika i ustawieniu 30c również temperatura po jakimś czasie zacznie spadać.
Może nie mam wiedzy takiej jak Ty, ale nie pierwszy raz jakieś wydumki widzę Twojego autorstwa na forum.
Mamy pogodę jaką mamy i koledzy nie pytają co będzie przy 30 stopniach mrozu i włączeniu nawiewu na +30 więc z całym szacunkiem, ale proszę nie pisz takich bzdur:
florek napisał(a):dla przykładu po 8km osiąga tobie 90c a ty po 10 stajesz pod sklepem to nie będzie tobie trzymać temperatury bo to nie benzyniak

seb_jag ARL napisał(a):krótkich odcinkach? :) florek, tak jak napisałem - auto zagrzało się do 90 stopni, stałem pod sklepem kilka minut i temp spadła do 70 - stałem, nigdzie nie jechałem :)
EGR masz?
U mnie po wymianie termostatu taki efekt nie występuje, na pewno nie przy takich temperaturach jak panują teraz a wcześniej był, więc na Twoim miejscu podziałałbym w temacie (u mnie nawiew raczej nigdy nie chodzi powyżej 20-21).
Czujnik temperatury możesz sprawdzić VAGiem oprócz błędu można np. sprawdzić czy są takie same wskazania w silniku i instrumentach. Termostat jeżeli wymieniać to tylko na ORI. Ciężko stwierdzić czy termostat jest ok nawet mając do w ręku. Mój który wymieniłem w gorącej wodzie wygląda jakby działał ok, ale jednak tak nie było i w układzie puszczał albo się czasem przycinał

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 12:59
przez seb_jag ARL
[quote="jockerEGR masz?
U mnie po wymianie termostatu taki efekt nie występuje, na pewno nie przy takich temperaturach jak panują teraz a wcześniej był, więc na Twoim miejscu podziałałbym w temacie (u mnie nawiew raczej nigdy nie chodzi powyżej 20-21).
Czujnik temperatury możesz sprawdzić VAGiem oprócz błędu można np. sprawdzić czy są takie same wskazania w silniku i instrumentach. Termostat jeżeli wymieniać to tylko na ORI. Ciężko stwierdzić czy termostat jest ok nawet mając do w ręku. Mój który wymieniłem w gorącej wodzie wygląda jakby działał ok, ale jednak tak nie było i w układzie puszczał albo się czasem przycinał[/quote]

EGR mam :) wczoraj żadnych błędów na kompie nie pokazał i rzeczywiście było tak, że jak się zagrzał, to kilka km później stanąłem pod sklepem :) zatem zobaczę jeszcze, jak to będzie w kolejnych dniach wyglądać, jak coś to powalczę z termostatem, oczywiście ORI :) a w pudełku ORI co znajdę - Wahlera ?:)

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 13:09
przez kornat
seb_jag ARL napisał(a):a w pudełku ORI co znajdę - Wahlera ?:)

Nie, znajdziesz Behr'a

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 13:19
przez jocker
Termostat 044121113, w skodzie płaciłem równo 100
Jak masz dostęp do kompa to sprawdź wskazania czujnika temperatury w bloku silnik i instrumenty. Jeżeli będą różnice znaczy że może być walnięty

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 13:30
przez kornat
Trochę taniej i również ori http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=703

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 13:35
przez chlorek
oczywiście że jak ustawisz 20-21c i 1-2 kreski to może nie spadać, ale ustaw już 22-23 i kreski do połowy zobaczysz że zacznie spadać.
Co do EGR - jak miałem go, ten sam objaw występował. Termostat i Czujnik oryginalny ze Skody.

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 4 grudnia 2012, 08:46
przez seb_jag ARL
dzięki za porady, pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę co się dzieje, jak będzie coś nie tak, to wymienie ten termostat, oczywiście na ORI :)

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 6 grudnia 2012, 23:26
przez yogger
Podzielę się swoim doświadczeniem. W tamtym roku w mrozy podobne do tych obecnych auto nagrzewało mi się tak po przejechaniu 10km. Miałem problem taki, że jak stałem w jakimś korku, po prostu na biegu jałowym to dmuchało mi zimniejszym powietrzem. W sierpniu tego roku wymieniłem uszczelkę pod głowicą czyli taki mały remont silnika (bo już za dużo płynu musiałem dolewać). Powiem szczerze, że auto teraz nagrzewa mi się na pewno dwa razy szybciej. Nie sugerujcie się tym tylko dziele się doświadczeniem.

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 7 grudnia 2012, 20:28
przez Gonzus_1989
Osobiscie miałem taki problem : Autko w trakcie jazdy powtarzam w trakcie osiągało temp. 70-80stopni . Na postoju 90stopni. Przyczyna jedna ,jedyna ,najprostsza TERMOSTAT: po wymianie idealnie 90 stopni non stop. Jeżeli złapie już 90 stopni ,nie ma szans zejsc niżej ani wyżej,każdy mechaniki mi to powiedział że trzymać ma 90 stopni bez względu na postoje ,obciażenie, nawiewów , zawartości alkoholu w samochodzie ,zbieżności,rodzaju wentylków ,czernidła itd itp ;) pozdro.

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 7 grudnia 2012, 20:35
przez damianos89
Tak czytam ten temat i nie wiem, czy u mnie jest ok, czy nie, do tej pory myślałem, że w porządku. Przy obecnych temperaturach -5, -10 stopni, na dystansie ok. 12 km nagrzewa mi się np. do 70 stopni wg. wskazania, jest też tak, że np. na postoju temperatura wg. wskazania sama obniża się znowu. Może auto trzymać na wyższych obrotach, żeby szybciej nagrzało się, tylko jak zimny silnik nie bardzo. Myślałem, że to normalne w dieslu, czyżby jednak coś było nie tak?

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 7 grudnia 2012, 20:37
przez Gonzus_1989
Wszystko masz podane wyżej w temacie .Osobiscie zaczął bym od wymiany termostatu(koszt ok 45zł) . Wydaje mi się ze nie jest to okej.

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 7 grudnia 2012, 21:26
przez PaVLo
U mnie też temperatura spadała i wymiana termostatu zlikwidowała problem, jednak kup oryginalny w ASO, bo ze sklepu możesz trafić zamiennik i problem może zostać.

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 16 grudnia 2012, 23:24
przez Marcin_SxA
U mnie podobnie, ARL nie łapie temperatury. Auto mam 2 miesiące, wymieniłem rozrząd i czujnik temp bo wariował i na VAGu był błąd. No i tak, na starym czujniku dobijał normalnie 90st, teraz mam nowy czujnik i dzisiaj jadąc z Tychów do Bytomia dochodziłem w krytycznym momencie max 85 stopni stojąc na światłach w korku. Jadąc but czy nie max 70-75 st. Pół godziny temu jak z Bytomia wracałem do Mikołowa temp. max 70 st. Generalnie w tygodniu robię krótsze trasy, nie dało mi to spokoju dziś jak jeździłem więcej a temperatura pojawiała się późno.
Jutro sprawdzę temperaturę na wężach no, z tego co czytam w tematach skłaniam się ku termostatowi, czujnik temp. nówka sztuka- ori.
Sprawdzę temperaturę węży jutro.

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 17 grudnia 2012, 08:37
przez chlorek
Marcin_SxA, tutaj ewidentnie jest termostat do wymiany.

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 21 grudnia 2012, 09:37
przez creative1432
jestem po wymianie termostatu i trzeba dużo czasu aby silnik osiągnął temperaturę robocza 90 stopni ale gdy to się już stanie to trzyma zawsze w każdych warunkach 90 stopni. Czy można coś zrobić aby silnik osiągał temperaturę 90 stopni szybciej?

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 21 grudnia 2012, 09:48
przez chlorek
webasto, dogrzewacz

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 21 grudnia 2012, 10:03
przez blachy
Kurcze zawsze byłem pewny że opadanie temperatury na postoju po osiągnięciu 90 stopni to norma. Tak miałem w golfie mk3 TDI nawet na nowym termostacie. Teraz w leonie mam podobnie. Dzisiaj po 20km jazdy zatrzymałem się i po 5 minutach postoju wskazówka zaczęła lecieć w dół. Na dworze -14, temperatura ustawiona na 19 auto. Samochód nagrzewa mi się normalnie. EGR pracuje.

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

PostNapisane: 21 grudnia 2012, 10:16
przez chlorek
blachy napisał(a):Teraz w leonie mam podobnie. Dzisiaj po 20km jazdy zatrzymałem się i po 5 minutach postoju wskazówka zaczęła lecieć w dół. Na dworze -14

to normalne jak masz temperaturę ustawioną na climatronic wysoką, to nie benzyniak gdzie świece grzeją cały czas, stanie i Amen. U mnie, sprawdzony termostat, czujnik i też potrafi spadać po nagrzaniu.