Strona 1 z 1
ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
11 października 2011, 17:39
przez alwow
Witam! posiadam Seata Leona 1.9 tdi arl 190KM (po chipie BEZ KATALIZATORA) samochód kopci na biało , może siwo, dopóki sie nie nagrzeje, pracuje nierówno przez około 1 minutę. W tym czasie coś dziwnie szumi,obroty falują 80rpm do 90rpm. problem pojawia się gdy samochód postoi,przy niskich temp. poniżej +8 stopni,(rano bądź po dłuższym postoju). Po rozgrzaniu silnika problem ustaje , samochód mam 2tygodnie przejechałem nim 1000km rozpędziłem go do 200Km/h i nic sie nie stało . W tym czasie silnik raczej oleju nie bierze, płynu chłodniczego raczej też nie, lecz gdy odkręcę korek od zbiorniczka wyrównawczego to widać w nim bąbelki. Na rozgrzanym silniku przewody chłodnicze trochę twardnieją, lecz nie są jak skała. Zauważyłem, że gdy go rano odpalę dodam gazu tak na 1200rpm , to obroty falują mocniej i samochód bardziej kopci i coś szumi (syczy) (ten szum to chyba egr bo gdy mechanik załączył go kompem to ten szum się załącza z nim) Dodam że spaliny mocno śmierdzą ropą bądź olejem. Wymieniłem narazie uszczelniacze na pompowtryskach i nic to nie dało. Gdy rano go chcę odpalić (samochód stał cała noc temp. taka jak dzisiaj gdzieś 12stopni) wskazówka na obrotomierzu od temp trochę się podnosi z 50 gdzieś na 52 stopnie. Czemu tak jest czy to normalne???? może jakiś czujnik?
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
11 października 2011, 18:26
przez venom171
Zacznij od podłączenia Vaga i sprawdzenia autka..
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
11 października 2011, 19:00
przez kobzyr
alwow Zrób gokladnie tak jak kolega pisze wyzej. Widze ze jestes z okolic Krakowa, wiec na ulicy Paproci 8 masz viaken czynne w dni robocze 9-17 (niedalego skrzyżowania ulic saska i nowohucka). Oferuja rozne kable, ja polecam kabel kkl. VCDS lite moze zciagnąć z stronki
http://download.ross-tech.com/VCDS/down ... taller.exe . Do podstawowej diagnostyki wystarczy. Jak zrobić czy wykonać logi statyczne i dynamiczne znajdziesz tu
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=6042 . Ja jako zupelny nowicjusz dalem rade wiec ty tez. Powodzenia
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
11 października 2011, 19:29
przez alwow
mam mechanika i sprawdzał kompem, kasował też błąd poduszki bo odczepiłem przez przypadek. tylko nie wiem czy to to samo co wy piszecie ?Sprawdzał też pompowtryski i 3 maioły od 0,12 do 0,50 a jedenna czwartym cyl. miał 1,35 (on był kiedys wymieniany bo miał inny rok produkcji) lecz nie wiem co to znaczy. o co chodzi z tymi logami statystycznymi i dynamicznymi?
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
11 października 2011, 20:05
przez IroN_87
alwow, Proponuje podjechać na profesjonalną diagnostykę jeśli nie masz VAGa np do Compsport Kraków ul. Katowicka 9 + 48 662 313 737 niż tracić kase na jakiś tam mechaników..
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
11 października 2011, 20:48
przez chlorek
u mnie też na ARL bez kata i sportowym tłumiku kopci rano na siwo, biało i śmierdzi - tego już nie uniknę bo wszystko jest okey, mechanik powiedział, nie chciało się kata ani tłumika to ma się smrodek, ale u ciebie jeszcze obroty falują tak więc diagnozę musi zrobić ktoś kto się zna na rzeczy.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
12 października 2011, 07:06
przez alwow
OK postaram się kupić ten kabel a ile on może kosztować? i czy wyjdzie z diagnozy ze to naprzykład uszczelka pod głowicą? bądz że samochód bierze olej?
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
12 października 2011, 13:20
przez Marcin_TDI
wez podjedź do kogoś kto ogarnia a nie kable kupujesz, jestem ciekaw co oprócz kodów błędów tam sprawdzisz

ogarniety gosciu powinien juz dawno to naprawic zanim te wszystki odpowiedzi na forum tu trafily
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
12 października 2011, 13:24
przez chlorek
też tal myślę że powinieneś podjechać do warsztatu, sam mało zdziałasz a czas działa na nie korzyść zawsze autkowi, aby czegoś dalej ci nie pociągnęło. Przy tych temperaturach co teraz masz nie powinno dymić mi bez kata teraz ustał objaw.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
12 października 2011, 16:36
przez chmielu
Ja w zeszłym roku miałem identyczne objawy. W między czasie okazało się że turbo jest na wykończeniu i po wymianie wszystkie objawy ustały jak ręką odjął. Wcześniej miałem wymienione chyba wszystkie czujniki od temp. jakie są w tym silniku

Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
12 października 2011, 19:52
przez lukaszlsw
a przy wymianie oringów sprawdzałeś gniazda czy nie mają progów/ nie są wytarte. Bo ja mam to samo u siebie, cięższy rozruch po dłuższym postoju mnóstwo dymu i śmierdzi ropą. po 30sekundach pracy problem znika. Przyczyną jest zmęczona głowica, ropa z pompek przedostaje się do cylindrów i przy rozruchu jest jej za dużo do przepalenia. W sumie to olalem sprawę bo poza odpalaniem to wszystko gra

Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
13 października 2011, 08:33
przez chlorek
u niego zawsze będzie rano dymić i śmierdzieć bo nie ma katalizatora, szukać tylko rozwiązania falujących obrotów.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
13 października 2011, 11:44
przez kobzyr
alwow Byles w Compsport? Masz logi/bledy? Jakies postepy?
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
13 października 2011, 19:56
przez chlorek
wystarczy go podłączyć pod dobrego vaga i napewno falujące obroty pokaże.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
13 października 2011, 21:03
przez IroN_87
florek, Dziwne bo ja nie mam kata i mam przelotowy wydech i nic mi nie dymi...
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
13 października 2011, 21:52
przez kobzyr
Koledzy, poprawCie mnie jesli się mylę ale bialy dymek z rana to najprawdopodobniej turbo a dokladniej olej wyciekajacy z turba. Wiec jesli turbo pada ... no coz białego dymu bedzie coraz wiecej kazdego ranka

Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
13 października 2011, 21:54
przez Sammael
mylisz się. Biały na zimnym silniku to najczęściej niedopalone paliwo z rozruchu. Olej kopci na niebieskawo i tego zapachu nie da się z niczym pomylić. Prawie jak pierwszego listopada przy cmentarzu.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
13 października 2011, 22:38
przez kobzyr
Sammael napisał(a): Olej kopci na niebieskawo i tego zapachu nie da się z niczym pomylić. ]
Sammael, nawet jesli jest nie spalony (ale w zmienionym stanie skupienia)?
Myslalem ze olej napędowy (ropka) jak jej jest za duzo tzn jak jest nie spalona to czarne spaliny daje.

.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
13 października 2011, 22:50
przez Sammael
kobzyr napisał(a):Sammael napisał(a): Olej kopci na niebieskawo i tego zapachu nie da się z niczym pomylić. ]
Sammael, nawet jesli jest nie spalony (ale w zmienionym stanie skupienia)?
Myslalem ze olej napędowy (ropka) jak jej jest za duzo tzn jak jest nie spalona to czarne spaliny daje.

.
Masz rację - o ile w ogóle w cylindrze doszło do zapłonu i nastąpiło spalanie. Wtedy czarna sadza jest wynikiem spalania niecałkowitego.
W silniku o zapłonie samoczynnym to wcale nie jest powiedziane, że przy starcie odpalą wszystkie gary, bywa nawet tak, że przez chwile palą tylko 3. Pamiętajmy, że w ZS do zapłonu potrzebna jest temperatura i ciśnienie, z temperaturą w zimne dni bywa problem.
Jak zmienić stan skupienia oleju? bo rozumiem, że chodzi Ci o przemianę cieczy w gaz.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
13 października 2011, 23:11
przez kobzyr
kobzyr napisał(a):Sammael napisał(a): Olej kopci na niebieskawo i tego zapachu nie da się z niczym pomylić. ]
Sammael, nawet jesli jest nie spalony (ale w zmienionym stanie skupienia)?
Myslalem ze olej napędowy (ropka) jak jej jest za duzo tzn jak jest nie spalona to czarne spaliny daje.

.
Masz rację - o ile w ogóle w cylindrze doszło do zapłonu i nastąpiło spalanie. Wtedy czarna sadza jest wynikiem spalania niecałkowitego.
W silniku o zapłonie samoczynnym to wcale nie jest powiedziane, że przy starcie odpalą wszystkie gary, bywa nawet tak, że przez chwile palą tylko 3. Pamiętajmy, że w ZS do zapłonu potrzebna jest temperatura i ciśnienie, z temperaturą w zimne dni bywa problem.
Sammael napisał(a):Jak zmienić stan skupienia oleju? bo rozumiem, że chodzi Ci o przemianę cieczy w gaz.
. Tak... Zawsze bedzie wowczas niebieski ? Pytam z czystej ciekawosci...
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
14 października 2011, 07:23
przez bono
kobzyr,
niebieski to olej silnikowy nie napędowy. Sprawdź kompresję ? Może pierścienie walnięte.
Czarny to niedopalone paliwo, biały para najczęsciej płyn chłodzący,
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
14 października 2011, 15:45
przez alwow
Witam byłem dzisiaj w Compsport i sprawdzali mi program jaki mam zainstalowany w lalce.Koleś który to sprawdzał powiedział, cytuje: program jest HARDCOROWY poniewaz turbo ładuje na 1,95bara i dawka paliwa jet za duża max to 60(lecz nie wiem czego) ja mam 64 ustawione. Powiedział że program nie jet zły lecz jest za mocno podkręcony ponieważ samochód od samego dołu ciągnie i że gaz jest za czuły bo na połowie gazu ma już pełna moc około 195KM 400NM. problem może tkwić w wale (rozrządu) tam są jakieś szklanki i ze one mogą być do wymiany..(dlatego sam troszkę ciężej odpala na zimnym) Będę jeszcze chyba EGR zaślepiał ponieważ to on tak dziwnie syczy. błąd zaden nie wyskoczył więc będę myslał co dalej robić. może zainwestuje zmienie uszczelke pod głowicą,razem z planowaniem itp do tego ten wał z popychaczami i te szklanki. muszę się doinformowac ile mnie to wyjdzie.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
14 października 2011, 15:53
przez bono
alwow napisał(a):problem może tkwić w wale (rozrządu) tam są jakieś szklanki i ze one mogą być do wymiany..(dlatego sam troszkę ciężej odpala na zimnym)
alwow napisał(a):do tego ten wał z popychaczami i te szklanki. muszę się doinformowac ile mnie to wyjdzie.
Szklanki= popychacze.
W PD czyli u Ciebie pewnie będzie do wymiany wałek, szklanki i panewki
masz program jak "hardcorowy koksu"
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
14 października 2011, 18:29
przez kobzyr
bono ale jak wytłumaczyć takie cos? (
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIR ... re=related i
http://www.youtube.com/watch?v=Sg4YSk7a ... re=related) Spala olej/paliwo czy jedno i drugie?. Widzialem na autostradzie cos podobnego. W takiej sytuacji tylko wysokim biegiem gasic chyba albo uciekac

. Na marginesie, pamietam raz jak mialem motorower simson i do niego paliwo sie mieszlo z olejem bo to byl silnik dwusuwowy. Fakt jak oleju w paliwie bylo malo z rury wydobywal sie lekko niebieskawy dym. I wiecej oleju tym wiecej bylo tego dymu. Ale raz przekroczylem zalecany stosunek oleju do paliwa 1:50 na 1:15 i wtedy uwiez bylo zamna siwo

. Stad moja konsternacja

Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
14 października 2011, 18:38
przez Sammael
Typowe, rozbiegnięty rozrząd. Zazwyczaj spala wszystko, zasysa olej i dochodzi do niekontrolowanego samozapłonu, można wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i iść na grzyby. Tak jak mówisz, jedyny ratunek wtedy to wysoki bieg i zatrzymanie wału poprzez shamowanie kół (o ile sprzęgło nie umrze pierwsze)
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
14 października 2011, 19:26
przez RafcioGTC
U mnie w ASV kopcił Sammael napewno pamięta bo sie wypowiadał w Temacie . Miałem też wrzucony filmik , lecz w momencie przepięcia z 1 na 2 bieg była zajebiaszcza chmura niebieskawego dymu .
Zalałem do pełnego Baku jakiś środek firmy STP na czyszczenie wtrysków za 14zł z Tesco i nic mi nie kopci

. Dzis jeszcze wymieniłem olej i filtr to i ciszej chodzi .
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
14 października 2011, 20:40
przez chlorek
to jak mi dymi rano na biało a jak mocniej przydepnę 3-4 tys czarny dym za mną to nie dopalone paliwo? ale nie umiem usterki znaleźć, silnik był robiony i efekt dalej jest taki, myślałem że to turbina ale 3 warsztaty powiedziały że pracuje normalnie. To co to może być, ostatnio też zapalił się błąd kolektora ssącego, miałem odczytać błąd dokładnie ale po skasowaniu go vag już nie pokazywał jego.
Też wpadłem na pomysł czy to może sonda lambda nie podaje do komputera złych informacji przez co jest zła mieszanka i mam w wydechu nie dopalone paliwo - o ile jest to.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
15 października 2011, 06:29
przez bono
florek napisał(a):Też wpadłem na pomysł czy to może sonda lambda nie podaje do komputera złych informacji przez co jest zła mieszanka i mam w wydechu nie dopalone paliwo - o ile jest to
a gdzie Ty masz sondę lambda w dieslu

jakiś nowy patent ?
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
15 października 2011, 15:28
przez IroN_87
florek, Długo Ci dymi na biało po odpaleniu? płynu chłodniczego nie ubywa?
Na mrozach dobrze palił? oringi na pompowtryskach robiłeś?
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
15 października 2011, 15:31
przez Sammael
bono napisał(a):florek napisał(a):Też wpadłem na pomysł czy to może sonda lambda nie podaje do komputera złych informacji przez co jest zła mieszanka i mam w wydechu nie dopalone paliwo - o ile jest to
a gdzie Ty masz sondę lambda w dieslu

jakiś nowy patent ?
Może ma 3.0TDI

bo tam jest

Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
15 października 2011, 15:35
przez bono
Sammael napisał(a):Może ma 3.0TDI

bo tam jest

ale tutaj ciągle ARL.......
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
16 października 2011, 08:05
przez chlorek
dzięki panowie za odpowiedź, teraz już wiem dlaczego mi dymi rano, bo mam zamontowaną sonde, muszę ją wymontować.
[ Dodano: 16 Październik 2011, 09:10 ]IroN_87 napisał(a):florek, Długo Ci dymi na biało po odpaleniu? płynu chłodniczego nie ubywa?
Na mrozach dobrze palił? oringi na pompowtryskach robiłeś?
nie ubywa płynu,
na mrozach odpala za pierwszym razem,
oringi są w dobrym stanie - miałem remont silnika,
teraz jak rano wstaję i jest 3-4 stopnie to dymi do 5 minut na biało, jak było ciepło 1-2 minuty.
Wszystko się zaczęło po regeneracji turbiny, ale wszyscy mechanicy twierdzą że pracuję ona dobrze.
Czuć napewno ropą, w lato to było wyczuwalne w środku autka.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
16 października 2011, 08:18
przez Marcin_TDI
florek napisał(a):dzięki panowie za odpowiedź, teraz już wiem dlaczego mi dymi rano, bo mam zamontowaną sonde, muszę ją wymontować.
jaka sonde ?
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
16 października 2011, 08:23
przez chlorek
to był żart do panów którzy mają poczucie humoru, myślałem że jest u mnie sonda albo jakiś czujnik który odpowiada za ropę, zastanawiam się czy przypadkiem nie dopala mi się ropa, ale przez co to nie wiem, nie mam pomysłów od czego może dymić rano. Jedyne co zauważyłem ostatnio, to raz dymi a raz nie dymi.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
16 października 2011, 13:30
przez IroN_87
Dymek z ropy to jest parę sekund, a nie parę minut.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
16 października 2011, 14:53
przez bvw08
Przyczyn może być dużo jedną z nich mogą być wyklepane szklanki dochodzi zimny olej i zawory nie pracują już tak jak powinny, najlepiej zmień mechanika podjedz gdzieś do dobrego tunera oni znają się najlepiej.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówno

Napisane:
16 października 2011, 21:49
przez chlorek
już zwiedziłem tyle mechaników że nie umieją odpowiedzieć, wg nich jest wszystko okey, narazie samochód jeździ, nie dławi się, czasami coś zatrzęsie nim na jałowym ale obroty nie falują - nawet nie drgną. Byłem na hamowni i moc jest w porządku, narazie będę jeździł i jeździł, jak stanie to pomyśle.
[ Dodano: 16 Październik 2011, 22:51 ]IroN_87 napisał(a):Dymek z ropy to jest parę sekund, a nie parę minut.
to jak dymi dłużej to od czego może to być,
powiem jeszcze że jak dam mocno w pedał, 3-4tys potrafi widoczną za sobą czarną chmurę zostawić.
[ Dodano: 17 Październik 2011, 10:44 ]dzisiaj rano się przyjrzałem dokładnie jak to wygląda, po odpaleniu - nawet bąka nie puszcza, po tak 5-10s zaczyna dymić, po przejechaniu 200-500m przestaję dymić, w lato jest to samo choć w dni chłodne mniej dymi i nie śmierdzi aż tak bardzo spalinami.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówn

Napisane:
25 listopada 2011, 19:44
przez WOJTASS
Witam, miałem identyczny problem z moim arl i niestety konieczna była wymiana 6 szklanek oraz wałka :/
Wachania obrotów ( tylko na zimnym przez pare min) i niebiesko biały dym. Samochód w dodatku był bardzo słaby na zimnym na tyle, że ciezko było ruszyc bez dodawania gazu. Przy zmianach biegu zawsze była czarna chmurka.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówn

Napisane:
25 listopada 2011, 20:18
przez jędrek
Masz kata?Jeżeli nie to normalka że śmierdzi.Czarny dym zdrowy dym

Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówn

Napisane:
27 listopada 2011, 12:34
przez Prozaq
alwow napisał(a): muszę się doinformowac ile mnie to wyjdzie.
Wystarczy parę minut by zdjąć dekiel zaworów i już będziesz widział w jakim stanie są krzywki na wałku i hydroregulatory(szklanki). Stawiam,że przez nieprofesjonalny program i spory przebieg rzędu 200tys i więcej będziesz miał ww.rzeczy do wymiany.Do tego dojdą pewnie wyklepane gniazda PD-ków(wymiana oringów to tylko doraźna pomoc)i masz "czapkę" do zdjęcia.Jedynym wyjściem to druga głowica( z jakiegoś młodego rocznika np.BLT) po kpl obróbce u szlifiarza,wszystko poskładać do kupy zgodnie z serwisówką,ustawić pompki oraz kąt wtrysku,a na koniec do tunera wgrać serię program lub coś mniej hardcorowego.Sama naprawa góry to ok.2kplnów.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówn

Napisane:
29 listopada 2015, 21:02
przez Hexus
Nie chce zakładać na nowe więc się podłącze.Asv 2005 nie równa praca silnika na zimnym,nie koniecznie -5 na + temp jest ok przekręcam trzymam go z 2 sek odpala buda trzęsie nie równe obroty chmura biała z rury.Świece wymienione rozrząd ok kąt wtrysku ok wymienione filtry wtryski ok mechanik wskazuje na głowicę do czyszczenia zrobił już wszystko co mógł tak twierdzi czy mogę zrobić coś jeszcze przed reperacja silnika?
ARL niebieski dym przy ruszaniu

Napisane:
20 kwietnia 2018, 06:59
przez DuszekRlz
Witam wszystkich. Mam straszny problem z moim ARL a mianowicie puszcza duza chmure przy ruszaniu. Po odpaleniu na zimnym-nic, podczas ruszania niebieski dymek i ustaje do momentu gdy sie nie zatrzymam np. na swiatlach, im duzej stoje tym wieksza chmura za mną. Po rozgrzaniu jak by problem duzo mniejszy. Dzieje sie tez tak po zgaszeniu rozgrzanego auta i pierwszym ruszeniu, na prawde spora chmura. Walcze z tym od roku. Wszystko zaczelo sie po zmianie oleju po kupnie auta. Pierwsza diagnoza poszla na gore silnika. Wymieniony rozrzad, panewki, popychacze, walek rozrzadu, gumki na pompkach, glowica do kompletnej regeneracji. Po zlozeniu dalej to samo. Druga diagnoza turbo, regeneracja w dobrej firmie, wyprany caly dolot, ic, nowy olej, zalozony oct. Dalej to samo. Targanie turbiny, sprawdzenie jej w innych niezaleznych warsztatach, turbina okej. Ostatecznie diagnoza dol silnika, znowu sciaganie glowicy, pierscienie, korbowody i nie wiem co jeszcze, glowica do powtornego sprawdzenia, wszystko okej, nowe uszczelki, gumki, ksw ustawiony, poskladane. Docieranie silnika, caly czas to samo. Pompowtryski, kompresja w porządku. Oleju raczej nie ubywa, moze 200ml na 10 tys. Bledow zadnych nie ma, Prosze o jakas porade bo czasem mam juz ochote wsypac troche gruzu do silnika i zakonczyc jego zywot.
Re: ARL niebieski dym przy ruszaniu

Napisane:
20 kwietnia 2018, 09:15
przez adrusek
Prawie wszystko sprawdziłeś. Co przychodzi mi do głowy to sprawdź pompe vacum? I na próbę odłącz egr i przejedź się na próbę. Błąd wyskoczy ale nie przejmuj się tym.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówn

Napisane:
20 kwietnia 2018, 09:21
przez DuszekRlz
Jak sprawdzic pompe vacum? Egr zaslepiony, wyłączony w komputerze. Poza tą niebieską chmurą dobrze odpala, rowno pracuje.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówn

Napisane:
20 kwietnia 2018, 10:28
przez adrusek
Jaki kolor ma ropa w filtrze paliwa?
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówn

Napisane:
20 kwietnia 2018, 11:21
przez DuszekRlz
Nie zagladalem do srodka no ale raczej zolty. Ma to jakies znaczenie?
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówn

Napisane:
20 kwietnia 2018, 19:02
przez adrusek
Czy olej do ropy nie przedostaje się.
Re: ARL kopci na zimnym(smierdzi ropą,olejem)pracuje nierówn

Napisane:
22 kwietnia 2018, 19:55
przez DuszekRlz
Chyba udalo mi sie znalezc posrednią przyczyne dymienia. Odektalem korek wlewu oleju, zalozylem ponczoche zeby calego silnika nie zawalic. Dymienie calkowicie ustalo. Podejrzenie zatkana odma. Znajomy zalatwil mi uzywana pokrywe zaworow. Po zmianie niestwty to samo. Jak sprawdzic ze odma nie jest zapchana? Da sie jakos ją wyczyscic czy zostaje tylko kupno nowej pokrywy?