Strona 1 z 6

Wymiana termostatu

PostNapisane: 17 października 2011, 19:38
przez darq12
Witam wszystkich. Przeszukałem to forum jak i google i nie mogłem znaleźć nigdzie jak wymienić termostat w 1.9 TDI AHF, znalazłem jedno forum ale obrazy są nie dostępne. Jeśli ktoś wie jak wymienić i gdzie się znajduje w AHF termostat proszę o porady. Wymieniam ze względu na nie dogrzanie silnika.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 17 października 2011, 20:07
przez RafcioGTC
A po jakim dystansie osiąga Ci 90stopni ? Ja muszę przejechać jakieś 5-7 km , więc też przed srogą zimą będę wymieniał , co prawda nie zagłębiałem się w temat jeszcze z grubsza ale znalazłem 1 odopowiedź tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... tostory%29
Co prawda nie AHF i do tego to jest Passat więc silnik pakowany wzdłużnie . Właściwie chwile poszukałem i na forum golfa też coś wyskrobałem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=293251 .

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 17 października 2011, 20:20
przez darq12
Dzięki kolego przyda się. W tym problem że w ogóle mi 90stopni nie osiąga przy tych temperaturach co mamy teraz na zewnątrz. Po dłuższej jeździe tak ok 100km jak się dobrze dogrzeje to dochodzi do tej cienkiej kreski przed 90-tką a tak to do tej grubej (do połowy to jest gdzieś 78stopni) wymieniłem dzisiaj czujnik ale bez zmian teraz kolej na termostat.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 17 października 2011, 20:33
przez LoozaQ

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 17 października 2011, 20:42
przez darq12
Widzę kolega jest w temacie obeznany ;) Mam jeszcze jedno pytanie a czy w silniku AHF jest termostat w tym samym miejscu co w silniku kolegi ASV???? :)

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 17 października 2011, 20:46
przez LoozaQ
To jest właściwie ten sam silnik w budowie.
Różnice:
- ECU,
- wtryskiwacze (wyższe ciśnienie otwarcia),przez co ASV spełnia bardziej rygorystyczne normy co do czystości spalin,
- gaz w ASV sterowany jest fly-by-wire (bez linki),
- ASV jest bardziej podatny na chiptuning

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 17 października 2011, 20:52
przez darq12
Wielkie dzięki :jupi: poczytałem trochę twoich postów i już czaje o co biega. Teraz pozostaje mi kupić i wymienić termostat bo szkoda silniczka a zima się zbliża :papa2:

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 17 października 2011, 21:18
przez Tracer2
5-7 km rozgrzewania przy -2 na zewnątrz to norma jest.Ja mam nowy termostat od Octavi.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 18 października 2011, 08:36
przez RafcioGTC
5-7 km, u mnie -2 jeszcze nie było chyba że dziś w nocy . Przy okolicach 10stopni te 5-7km. Zresztą termostat to nie jest wielki wydatek więc nawet profilaktycznie można wymienić .

LoozaQ czyli silnik AHF i ASV w budowie się nie różnią ? Oprócz tego co wymieniłeś wcześniej ?

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 października 2012, 11:03
przez Barton
Rok temu wymieniłem termostat na zamiennik Verneta. Ostatnio zauważyłem, że Leon zaczął się zdecydowanie dłużej nagrzewać :-| Czeka mnie powtórka z rozrywki, tylko zanim to nastąpi wolałbym dowiedzieć się jaki termostat kupić tym razem, aby podziałał nieco dłużej.. Jaką firmę polecacie? Oryginał kosztuje coś koło 120zł, troche sporawo :?

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 października 2012, 11:26
przez marcin7x5
Chcesz miec spokój to kup wahlera.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 października 2012, 11:34
przez kornat
Ja kupiłem wahlera i było jeszcze gorzej niż na Vernecie.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 października 2012, 12:17
przez Barton
kornat napisał(a):Ja kupiłem wahlera i było jeszcze gorzej niż na Vernecie.


No właśnie w Inter Carsie polecali mi Wahlera, że niby "niemiecki" :-P Najdroższy niby jest z FEBI, wiadomo cena nie zawsze idzie w parze z jakością, ale może miał ktoś z nim do czynienia?
Naprawdę zależy mi na wymianie na coś dobrego (pomijając ASO rzecz jasna), gdyż przy ostatniej wymianie termo, sporo płynu wylało się z komory, leją się m.in po alternatorze. Pomimo, że po około godzinie z zewnątrz wydawał się suchy, w środku musiało być coś mokrego, bo spalił się z hukiem.. Tym razem postaram się go szczelniej zawinąć w reklamówkę, co nie zmienia faktu że wymiany termo nie chciałbym powtarzać za rok, bo troche się jej obawiam :roll: :-P

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 października 2012, 12:30
przez kornat
Ja jak kupiłem miałem verneta, auto nagrzewało dosyć długo więc wymieniłem na zachwalanego wahlera. Zamontowałem i teraz nagrzewa się dłużej o 1-2 w porównaniu z poprzednikiem. Od jakiegoś roku spotkałem się już z paroma negatywnymi opiniami na temat Wahlera. Podobno Berh jest dobry ale nie potwierdzę tego bo nie miałem z nim do czynienia.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 października 2012, 12:47
przez Barton
kornat napisał(a):Berh

Tak, jakością nie odbiega od oryginały, ceną niestety też :-P :-P

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 października 2012, 13:40
przez kornat
Może i tak ale już takich rzeczy jak termostat czy czujnik temp. nie kupie zamienników. Bo straciłem przez to straciłem 30zł :P godzinę czasu a teraz na dodatek dłużej marznę i to jest najgorsze w tym wszystkim :D

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 października 2012, 17:48
przez Barton
kornat napisał(a):Może i tak ale już takich rzeczy jak termostat czy czujnik temp. nie kupie zamienników. Bo straciłem przez to straciłem 30zł :P godzinę czasu a teraz na dodatek dłużej marznę i to jest najgorsze w tym wszystkim :D


Ja chyba zaryzykuje i kupię termo z Febi, sporo pochlebnych opinii można znaleźć w sieci, w przeciwieństwie do Verneta/Wahlera :wink:

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 25 października 2012, 19:46
przez darq12
Nie pamiętam jakiej firmy był mój termostat dałem za niego gdzieś około 60zł i już rok i działa prawidłowo.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 27 października 2012, 08:09
przez RaDeK86
Panowie Ja na wiosnę wymieniałem termostat na wahlera bo miałem walnięty razem z całym płynem w układzie, wczoraj zauważyłem że znowu wolno mi się nagrzewa fura możliwe żeby nowy termostat pochodził pół roku? Kur... śmiech na sali z takimi termostatami... ten febi co polecacie warto czy lepiej zainwestować w ori żeby mieć święty spokój? Duża różnica w cenie? Posiada ktoś nr termostatu ori? sprawdził bym cenę na stronie seata. Już mnie wczoraj wnerw złapał że znowu będę musiał się z tym babrać... :evil:

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 27 października 2012, 08:40
przez kornat
RaDeK86, 044121113

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 27 października 2012, 09:19
przez RaDeK86
Dzięki kornat :) cena w ASO 121 zł

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 27 października 2012, 09:23
przez kornat

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 27 października 2012, 09:53
przez RaDeK86
Dzięki kornat jeszcze raz :D mam nadzieję że jak zmienie na ori to będzie święty spokój na dłuższy czas...

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 30 października 2012, 09:05
przez leszekpb
Generalnie z tym nagrzewaniem się auta to jakieś jajca są... mnie też dzisiaj przy 0 stopni potrzebował jakieś 6-7 km żeby pokazać 90 stopni i to przy umiarkowanym używaniu nadmuchu wewnątrz auta. W dodatku wyjeżdżam z garażu.
Generalnie mam wyraźną różnicę odkąd programowo wyłączono mi EGR'a, zastanawiam się czy nie przywrócić domyślnego stanu bo to jakaś masakra jest, jeśli ktoś robi nieduże przebiegi...

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 30 października 2012, 10:46
przez Barton
kornat napisał(a):http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=703
http://allegro.pl/oryg-termostat-audi-v ... 69338.html
Do nich oczywiście jeszcze oring
http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1854


Tutaj jeszcze taniej http://allegro.pl/nowy-termostat-044121113-golf-passat-skoda-tdi-19-i2728495791.html z uszczelką w komplecie i wysyłką za free :wink: Miałem kupować ten z febi, ale trafił się oryginał w dobrej cenie :-)

leszekpb, to że auto nagrzewa się dłużej po wyłączeniu EGR-u to normalka.. ja głównie przez to jeszcze go nie wyłączyłem, chce najpierw dołożyć moduł dogrzewania silnika, bo bez niego i EGR-u nie chce nawet myśleć co by było przy -15*.. :?

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 3 listopada 2012, 16:02
przez wojtekk
Witam mam pytanie jak sprawdzic czy termostat jest sprawny ? Do chlodnicy ida dwa weze, jeden gorny drugi dolny, dzis odpalilem auto to dolny szybko zrobil sie cieply a gorny caly czas zimny, doszlo do 90 stopni a gony waz dalej byl zimny, czy mam sprawny termostat?

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 3 listopada 2012, 16:06
przez kornat
wojtekk, A 90*C miałeś na blacie czy Vagiem sprawdzałeś? Bo jak jest ok 80*C to wskazówka już pokazuje 90*C. Jeżeli się nie gotuje to jest sprawny. Jedna ma być zimny drugi ciepły do przekroczenia 87*C

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 3 listopada 2012, 16:52
przez wojtekk
Na blacie mialem tyle, vaga niemam niestety, tylko pytanie ktory to waz ma byc cieply a ktory zimny ? Pytam tak bo dosyc dlugo mi sie teraz nagrzewa i niewiem czy od wymiany jego zaczac czy czujnika temp.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 3 listopada 2012, 17:32
przez kornat
Zimny powinien być ten co idzie do termostatu a ciepły ten górny chłodnicy idący do krócca przykręconego do bloku.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 5 listopada 2012, 21:24
przez RaDeK86
Ja ostatnio miałem wymieniać, ale sprawdziłem Vagiem temp. w czasie jazdy i po okołu 7-8 km temp. oscylowała między 91-92 więc chyba jest git. Też myślałem że wolno się nagrzewa, ale chyba tak ma być.... silnik to ASV

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 6 listopada 2012, 08:08
przez Tracer2
RaDeK86 napisał(a):Ja ostatnio miałem wymieniać, ale sprawdziłem Vagiem temp. w czasie jazdy i po okołu 7-8 km temp. oscylowała między 91-92 więc chyba jest git. Też myślałem że wolno się nagrzewa, ale chyba tak ma być.... silnik to ASV

Tak, ASV wolno sie nagrzewa i dlatego warto załozyc port/ przepływowy dogrzewacz/ z 3 swiecami żarowymi w układzie chłodzenia.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 18 listopada 2012, 23:02
przez Barton
Panowie jestem po wymianie termostatu, wpadł oryginał VW o nr. 044 121 113. Wszystko ładnie pięknie, auto zagrzało się o wiele szybciej, ale o dziwo wskazówka temperatury, podczas "jazdy testowej" nie osiągnęła 90* po przejechaniu ~30km, tylko zatrzymała się ciut poniżej tej temperatury :shock: Myślałem, że może będzie trzeba dolać jeszcze troche płynu i to jest przyczyną, ale zbiorniczek jest pełny. Wiem, że może to świadczyć o uszkodzonym czujniku temp. ale na starym termo wszystko było jak należy. Fakt auto nagrzewało się dłużej, ale wskazówka nie wariowała w żaden sposób, ani też nie zatrzymywała się poniżej 90-ki. Sprawdzałem VAG-iem i żadnych błędów czyjnika nie ma.

Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? :-|

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 18 listopada 2012, 23:12
przez kornat
A jaką temp. miałeś na VAGu?

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 listopada 2012, 14:34
przez Barton
kornat napisał(a):A jaką temp. miałeś na VAGu?


Vag-a miałem podpiętego 2 dni temu, gdy kasowałem błędy poduszek powietrznych i przy okazji sprawdziłem kompleksowo czy innych błędów nie ma. Nic poza błędem ABS (którego rozgryźć nie mogę :-P ) nie było. Jutro mam w planach podpiąć Vag-a jeszcze raz i sprawdzić temp, a przy okazji jeszcze raz sprawdzę czujniki. Nie chce mi się wierzyć, że akurat teraz padł..

-- 19 lis 2012, o 15:33 --

Więc tak, temperatura wskazywana Vag-iem to zaledwie 66,6*, po przejechaniu sporej trasy i ostrym"butowaniu". Nie było szans osiągnąć więcej podczas jazdy, na postoju wzrastała do 67,3* co i tak jest wartością o wiele za niską.. Górny wąż od chłodnicy był gorący, natomiast dolny lekko ciepły. Czy to świadczy o tym, że kupiony termostat jest do du**?
Kupiłem go tutaj http://allegro.pl/nowy-termostat-044121113-golf-passat-skoda-tdi-19-i2728495791.html. Przyszedł oryginalnie zapakowany :? Nie chce mi się wierzyć, że to jakaś tania podróbka :-| Czy istnieje możliwość, że jakoś "źle" go zamontowałem? Mam na myśli, złe ułożenie w otworze np. zamiast wzdłuż, to w poprzek itp?

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 listopada 2012, 14:45
przez kornat
To za niska temp. otwarcia. Jak widać lekko przepuszcza więc niestety ale jest wadliwy. Jakby był źle zamontowany to by ciekło.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 listopada 2012, 15:05
przez Barton
kornat napisał(a):To za niska temp. otwarcia. Jak widać lekko przepuszcza więc niestety ale jest wadliwy. Jakby był źle zamontowany to by ciekło.

To pewne? :-| To, że układ mógł się jeszcze w pełni nie odpowietrzyć i to jest przyczyną raczej nie wchodzi w grę?

Całe szczęście, sprzedający jest w porządku i wymieni mi termostat na nowy.Tylko na myśl, że przygoda z wymianą czeka mnie na nowo, aż mi się odechciewa.. :x

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 listopada 2012, 15:15
przez kornat
A ile masz płynu w zbiorniczku? Ja uważam, że to na 99% wina termostatu i dlatego pisałem aby brać ori bo szkoda czasu i nerwów za parę złotych.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 listopada 2012, 15:42
przez Barton
kornat napisał(a):A ile masz płynu w zbiorniczku? Ja uważam, że to na 99% wina termostatu i dlatego pisałem aby brać ori bo szkoda czasu i nerwów za parę złotych.


No przecież ten co kupiłem to oryginał jest.. :-|

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 19 listopada 2012, 17:07
przez kornat
No to być może akurat się trafił jakiś wadliwy albo podróbka.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 28 listopada 2012, 21:22
przez Barton
kornat napisał(a):No to być może akurat się trafił jakiś wadliwy albo podróbka.

Kupiłem nowy oryginalny termo i problem pozostał.. Dalej temperatura silnika oscyluje w przedziale 66,6*-67,5* :shock: Górny wąż biegnący do chłodnicy gorący, dolny lekko ciepły. Błędów czujnika temperatury nie ma. Problem chyba jednak jest inny niż nie działający termostat, nie chce mi się wierzyć, że 2 kupione termostaty nie działają w ten sam sposób :? Przed momentem włożyłem "stary" termo do gotującej się wody. Zaczął się otwierać dopiero gdy woda zbliżała się do temperatury wrzenia, także raczej działa prawidłowo.
Obrazek
Może ktoś podać indeks czujnika temperatury? Spróbuję go wymienić i sprawdzić czy to coś zmieni, chyba że ktoś ma inny pomysł :-|

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 28 listopada 2012, 21:57
przez kornat
Jak masz Vaga to sprawdź go w grupie 007 dla silnika i 003 dla zestawu wskaźników

Re: Odp: Wymiana termostatu

PostNapisane: 11 grudnia 2012, 18:04
przez siemi1
Tracer2 napisał(a):Tak, ASV wolno sie nagrzewa i dlatego warto załozyc port/ przepływowy dogrzewacz/ z 3 swiecami żarowymi w układzie chłodzenia.


Ktoś z was moglby to rozwinąć na xzym to polega i czym pomaga?

Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 11 grudnia 2012, 18:28
przez kornat
siemi1, jest to króciec z 3 świecami żarowymi przykręcony do bloku silnika. Świece podgrzewają płyn chłodzący przez co szybciej się auto nagrzewa.

Re: Odp: Wymiana termostatu

PostNapisane: 11 grudnia 2012, 18:34
przez siemi1
Warto cos takiego zakładać? Nie garazuje auta i raczej krotkue odcinki robie.

Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 11 grudnia 2012, 18:47
przez kornat
Jeżeli zmienisz od razu alternator na 120A to tak jak masz zamiar zostać przy 90A to warto się zastanowić. Ja mam już graty do montażu ale się zastanawiam.

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 11 grudnia 2012, 20:12
przez Barton
siemi1 napisał(a):Warto cos takiego zakładać? Nie garazuje auta i raczej krotkue odcinki robie.

Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2


Rozmawiałem kilka dni temu na ten temat z moim mechanikiem. Planowałem montaż podgrzewacza u siebie, miałem już nawet nagranego sprzedawcę na allegro, u którego miałem kupić komplet elementów potrzebnych do montażu (poza wężem) za niewielką kasę bo zaledwie 100zł, ale mechanik mnie od tego planu odwiódł. Jego zdaniem działanie podgrzewacza w silniku, który ma sprawny termostat oraz czujnik temperatury będzie praktycznie niezauważalne. Auto nagrzeje się tylko nieznacznie szybciej i większej różnicy to nie zrobi. To dobry mechanik, także nie mam podstaw aby mu nie wierzyć :wink:

Zawsze jednak można porównać czas grzania w silniku bez i z podgrzewaczem. Czy ktoś kto ma sprawny podgrzewacz mógłby podzielić się info jak długo grzeje mu się silnik, przy panujących ostatnio temperaturach w nocy ( ~ -15* C)? Mój silnik ASV potrzebuje około 3-4km aby wskazówka zaczęła się podnosić, a przy 5km jest już 90*C (na wyświetlaczu, nie wiem jak VAG). Dotyczy to sytuacji, gdy odpalam auto po conajmniej 5h postoju na mrozie przy temperaturze około -15*C

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 11 grudnia 2012, 21:51
przez damianos89
Witam, co powiecie na temat tego termostatu http://allegro.pl/oryginalny-termostat- ... 11804.html lub tego http://allegro.pl/termostat-skoda-fabia ... 88289.html ? Cena w ASO Skody 100 zł, a tutaj znacznie niższa, termostaty wyglądają na oryginalne i chyba opis jest z godny ze stanem faktycznym, użytkownicy mają w zasadzie 100% pozytywnych komentarzy. Tak więc zastanawiam się, czy warto przepłacać w ASO i nie lepiej kupić, na którejś z tych aukcji?

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 11 grudnia 2012, 22:09
przez kornat
Na drugiej aukcji nie widać znaczka VW

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 13 grudnia 2012, 13:15
przez leszekpb
Barton napisał(a):Mój silnik ASV potrzebuje około 3-4km aby wskazówka zaczęła się podnosić, a przy 5km jest już 90*C (na wyświetlaczu, nie wiem jak VAG). Dotyczy to sytuacji, gdy odpalam auto po conajmniej 5h postoju na mrozie przy temperaturze około -15*C


No to uważam, że silnik grzeje Ci się MEGA szybko. Ja potrzebuje u siebie w ASV około 7-8 km żeby mieć 90 stopni i to przy -10*C na dworze i wyjeżdzając z garażu. No chyba, że masz zupełnie wszystkie nawiewy wyłączone, ale w to nie wierze bo po chwili miałbyś szyby zaparowane.
Albo startujesz i od razu masz trase, gdzie auto trzyma obroty bo jak ja startuje to mam miasto, gdzie wiecej jest świateł niż jakiegokolwiek jechania normalnego...

Re: Wymiana termostatu

PostNapisane: 13 grudnia 2012, 13:47
przez Barton
Fakt, powinienem byl dodac jeszcze info o warunkach;) powyzsze dane dotycza dojazdu droga tzw. srednicowka do Katowic, gdzie srednia predkosc to ~110km /h .