Strona 1 z 1

Wymiana zaworu N75

PostNapisane: 25 października 2011, 17:59
przez Barton
Witam,
Kupiłem nowy oryginalny zawór n75 firmy Pierburg o oznaczeniu 7.00868.02.0 w celu wymiany starego uszkodzonego zamontowanego u mnie w Leonie. Podczas wymiany natknąłem się na problem, polega on na tym że "uchwyty" do których podłączone są wężyki skierowane są w prawą stronę w nowym zaworze, w starym natomiast dwie górne skierowane są w lewo, a jedynie trzecia w prawo :zniesmaczony: Nie byłoby to problemem gdyby nie za krótkie wężyki które należy połączyć z uchwytami :( Jak rozwiązać ten problem? Domyślam się że będę musiał kupić nowe dłuższe wężyki zapewne w ASO Seata, tylko w jaki sposób połączyć je ze starymi wężykami?

Z góry dziękuje za pomoc :))

Re: Wymiana zaworu N75

PostNapisane: 25 października 2011, 18:23
przez tkoczi
Może poprostu idź wymień n75?
Ew zapytaj tutaj: http://allegro.pl/trojnik-podcisnienia- ... 19924.html czy nie mają czegoś takiego podobnego, ale nie na 3 a na 2 wezyki. Wtedy zastosować możesz coś takiego + kawałek nowego wężyka i powinno być ok (jak dobrze to powciskasz)

Re: Wymiana zaworu N75

PostNapisane: 25 października 2011, 20:23
przez Barton
tkoczi napisał(a):Może poprostu idź wymień n75?


No tylko że według tego co wyczytałem musze miec właśnie ten zawór o tym indeksie u siebie w Leonie :zniesmaczony: Mógłby ktoś sprawdzic czy zawór n75 o innym indeksie będzie się nadawał do silnika asv?

Re: Wymiana zaworu N75

PostNapisane: 25 października 2011, 21:06
przez sławek
W motoryzacyjnym za małe pieniądze dostaniesz wężyki podciśnieniowe w oplocie.

Re: Wymiana zaworu N75

PostNapisane: 25 października 2011, 22:05
przez Marcin_TDI
zamień z n18

Re: Wymiana zaworu N75

PostNapisane: 26 października 2011, 13:24
przez Barton
Dzięki za pomoc, dzisiaj skoczę do motoryzacyjnego zapytać o wężyki.

Wracając do modelu zaworu n75 który kupiłęm, to model 7.00868.02.0 ku mojemu zdziwieniu nie jest do mojego silnika ASV a do 130 i 150 konnych silników na pompowtryskach. Czy są jakieś przeciwskazania montowania tego zaworu w moim silniku?

Re: Wymiana zaworu N75

PostNapisane: 26 października 2011, 13:51
przez peter174
tylko takie ze jedno z wyporowadzen do podłaczenia wezyka jest odwrotnie zlokalizowane niz w twojej wersji 8)

Re: Wymiana zaworu N75

PostNapisane: 27 października 2011, 16:29
przez Barton
Zawór wymieniony :whoeva: różnica kolosana.. stary musiał być strasznie zanieczyszczony ;/

Re: Wymiana zaworu N75

PostNapisane: 28 października 2011, 10:36
przez wojtekk
Przy okazji, jakie sa objawy padnietego zaworu n75 ?

Re: Wymiana zaworu N75

PostNapisane: 28 października 2011, 11:22
przez LoozaQ
Błędne sterowanie podciśnieniem lub brak sterowania... co za tym idzie - błędne wysterowanie łapatek w turbinie lub brak sterowania... co za tym idzie - zapieczone łopatki, przeładowania i notlaufy... co za tym idzie - turbina do czyszczenia/regeneracji/wymiany

Re: Wymiana zaworu N75

PostNapisane: 28 października 2011, 13:32
przez Barton
wojtekk napisał(a):Przy okazji, jakie sa objawy padnietego zaworu n75 ?

Mój padnięty zawór owocował notlaufem przy obrotach powyżej 3 tysięcy.

LoozaQ napisał(a):Błędne sterowanie podciśnieniem lub brak sterowania... co za tym idzie - błędne wysterowanie łapatek w turbinie lub brak sterowania... co za tym idzie - zapieczone łopatki, przeładowania i notlaufy... co za tym idzie - turbina do czyszczenia/regeneracji/wymiany


Dokładnie tak :zniesmaczony: U mnie na szczęście obeszło się bez regeneracji turbiny ;)

Re: Wymiana zaworu N75

PostNapisane: 25 grudnia 2011, 19:52
przez motyka8
sławek napisał(a):W motoryzacyjnym za małe pieniądze dostaniesz wężyki podciśnieniowe w oplocie.


Ile wezykow i jakie fi potrzebne jest do ASV :?: :?:

Re: Wymiana zaworu N75

PostNapisane: 26 grudnia 2011, 11:20
przez dawidprv

Re: Wymiana zaworu dv

PostNapisane: 20 lipca 2014, 21:40
przez dario818
z racji braku tematu O DV podpinam sie pod temat zaworu n75 blizniaczy temat INFO DLA PANA MODERATORA wiec tak po zmianie turbosprezarki z k03 na k03s zmuszony bylem na wymiane DV ktory przyspieszyl mi zuzycie mojej dmuchawki
oryginalny po rabacie kosztowalby mnie 160zl ale zaryzykowalem i kupilem taki
http://allegro.pl/zawor-upustowy-bov-bl ... 73369.html
smialo moge go polecic
wykonany jest solidnie i jest dwa razy wiekszy króćce pasuja idealnie
jako ze lubie pogrzebac juz go rozbieralem :) po kazdej stronie znajduja sie 2 oringi (zapewne wymienne)i sprezyna konstrukcja b. prosta
seryjna sprezyna wg zapewnien firmy trzyma do 1.3 bara wiec akurat w moim przypadku
TERAZ WAZNA RZECZ podlaczenie
sprawa niby banalnie prosta ale cisnienie powrotne po zamknieciu przepustnicy podlaczone mam pod dolny kruciec a pod boczny powrot przed turbine
tak zalecil mi to sprzedawca!!
z racji tego ze sterowanie podcisnieniem do DV wychodzi z przekaznika n249 i calych tych wszystkich wezyków postanowilem to sobie wszystko ominac
tak jak to bylo w silnikach AGU 150KM prosto z kolektora dolotowego
i tak samo zrobilem to u siebie
moge powiedziec ze uklad dziala sprawnie,nie slysze juz wyhamowania turbiny po odjeciu nogi z gazu
jezeli ktos ma w tym temacie doswiadczenie to prosze o podpiecie :)