Strona 1 z 1
Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasnie

Napisane:
17 grudnia 2011, 20:22
przez PiterEL
Witam
Mam Leona 1.9 TDI z silnikiem ASV i mam problem od pewnego czasu. Gdy odpale auto i odjade wrzuce 2 bieg i daje gazu auto traci moc. Raz nawet zgasło i nie chciało odpalić odrazu. Jak odpaliło to strasznie nierowno pracował. Dziś jak jechałem i dawałem mocniej gazu mimo ze tracił moc nagle zaczął okrutnie dymić... Masakra. Dojechałem do świateł akurat stałem na czerwonym a silnik zaczął pracowac bardzo nierowno. Jakby na ktorymś cylindrze nie chodził, gazu dawałem jednak po puszczeniu dalej nierowno pracował. A dymił strasznie az ludzie za mna wysiedli z auta i patrzyli czy to nie im z pod maski. Ruszając ze swiateł dalem mocniej gazu zeby nie zgasł. Zjechałem na bok i już mu przeszło. Jednak problemy z brakiem mocy sa ciagle po odpaleniu i jak sie jedzie i przyspiesza na drugim biegu. Jak zaczynam czuc ze traci moc w okolicy 2000 obr to wrzucam 3 bieg i juz jest ok normalnie ciagnie. I potem juz nawet na drugim jedzie ok. Jest to tylko zaraz po odpaleniu... Dziś jak zaczął tak dymić to nie odpisał żądnego błędu bo podpinałem VAGa... Co to może być ?
Aha zaznacze ze na poczatku tyg sprawdziłem filtr paliwa. Był w nim syf... Kolega mechanik przedmuchał go kompresorem ale mowił ze leciał syf z niego... Na drugi dzien juz wymieniłem filtr paliwa na nowy i powietrza odrazu jednak problem nie ustapil... Czy cos z pompa sie narobiło badz z wtryskami ? Tylko zadnych bledow nie ma...
W innym temacie mam logi robione parenascie dni temu...Wrzucam ponizej... Podobno jakas synchronizacja jest zla i nie wiem czy wtryski poprawnie pracuja... Prosze o pomoc gdyz nie chce aby auto calkowicie padlo...
Zastanawiam sie najpier czy nie wlac srodka do czyszczenia wtryskow firmy LIQUID MOLY ale nie wiem ktory rodzaj bo jest ich kilka. Kolega kiedys w audi a4 na pompowtryskach mial problemy i pompiarz dal mu jakis tej firmy i juz ponad rok jezdzi i problem ustał...
Moze ktos doradzi co robic ?
DYNAMICZNE:
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64707.html Log (0 - 000)
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64708.html Log (1 - 004)
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64709.html Log (2 - 011)
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64710.htmlLog (3 - 001)
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64711.html Log (4 - 008
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64712.html Log (5 - 003)
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64713.htmlLog (6 - 010)
STATYCZNE NORMALNE:
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64714.html Log (0 - 000)
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64715.htmlLog (1 - 007)
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64716.html Log (2 - 003)
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64717.htmlLog (3 - 004)
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64718.html Log (4 - 001)
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64719.htmlLog (5 - 013)
STATYCZNE BASIC SETTING:
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64721.html Log (0 - 000)
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64722.html Log (1 - 011)
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64723.html Log (2 - 003)
http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_64724.html Log (3 - 004)
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
17 grudnia 2011, 21:32
przez Sammael
jak dla mnie to szklanki się podwieszają.
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
17 grudnia 2011, 22:09
przez PiterEL
No ale co zrobić w takim wypadku i jak upewnić sie ze to szklanki ? Czy jesli szklanka sie podwiesi jak to napisales to wlasnie moze nie pracować na jednym cylindrze i trząść sie cały i wtedy strasznie kopcic ? Oraz jak kiedys ze zgasl mimo ze dawałem mu gazu ?
A czy da sie sprawdzić czy wtryski nie leja i czy pompa jest ok ? Na logach coś widać ?
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
17 grudnia 2011, 22:28
przez Sammael
PiterEL napisał(a):No ale co zrobić w takim wypadku
Wymienić szklanki - przebieg pewnie masz już dochodzący do 300 koła km a nikt pewnie tam nigdy nie zajrzał.
PiterEL napisał(a):jak upewnić sie ze to szklanki
na słuch, na objawy, ewentualnie rozebrać tyle samo co do ich wymiany... więc lepiej od razu wymienić a kultura pracy klekota na pewno znacznie wzrośnie. Tym bardziej, że to nie jest majątek, bo 8 szklanek kosztuje 180-200zł.
PiterEL napisał(a): Czy jesli szklanka sie podwiesi jak to napisales to wlasnie moze nie pracować na jednym cylindrze i trząść sie cały i wtedy strasznie kopcic ?
może
PiterEL napisał(a):A czy da sie sprawdzić czy wtryski nie leja i czy pompa jest ok ?
Da, u pompiarza.
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
17 grudnia 2011, 22:39
przez PiterEL
Według zegarów mam przebieg 180 tys km... I byłem w Łodzi kiedys na ustawieniu kata wtrysku u SZTUPECKIEgo i i ogladali mi auto i powiedzieli ze na tyle wyglada. Sprawdzali tez ze w zegarach nie byl cofany...
Tylko na slepo wymieniac i placic 200 zl za szklanki i wymiana jak za rozrzad bo trzeba caly rozpinac wiec nie wiem czy tak w ciemno oplacalne...
Bo czy na logach sie cos zobaczy jakbym jechal i logowal w momencie kiedy na 2 biegu slabnie ?
A czy szklanki tez moga sie podiweszac jak jest rozgrzany silnik ? Bo tu tez na rozgrzanym wystepuje...
Na logach widac ze troszke skacze mi dawka paliwa i czasem skacza obroty czy szklanki tez moga to powodowac ?
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
17 grudnia 2011, 23:00
przez Tracer2
PiterEL napisał(a):Sprawdzali tez ze w zegarach nie byl cofany...
Chyba w szklanej kuli
Są programy gdzie wszysko można wyrzeżbić......
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
18 grudnia 2011, 02:23
przez pheno
z mojego doświadczenia i wg mnie przebieg się liczy od momentu zakupu "bolida". niestety tu jest Polska. słyszałem wiele opinii jak oszukać licznik i jak dojść do tego co jest faktycznie. jest takie powiedzenie "na każdego kozaka znajdzie się lepszy kozak" - to odnośnie elektroników. w naszym kraju wszystko jest możliwe. gdybym teraz miał kupić auto ( TDI ) to pojechałbym do DOBREJ firmy tuningowej na chipa, po 1 diagnozują silnik konkretnie, hamują go, a w razie co powiedzą co jest nie tak. jak się okaże, że jest OK "zrobią Ci dobrze"

masz pewny silnik i zadowolenie

Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
18 grudnia 2011, 08:23
przez PiterEL
No ok ale zakonczmy dyskusje z zegarami bo nspisalem z duzym problemem...a nie dochodzenie jaki mam przebieg. oczekuje pomocy i prosze o nia w temacie problemu i z gory dziekuje.
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
19 grudnia 2011, 08:24
przez paffa1
Słuchaj,jak masz takich mechaniorów, co czyszczą sprężonym powietrzem filtr paliwa, to gratuluję.
Niestety przy tego typu praktykach z silnikiem i jego układami, moga dziać się rózne rzeczy.
Zanim zaczniesz wymieniać szklanki (na które faktycznie spada podejrzenie) spróbuj wymienić najpierw olej w silniku.
Tylko zrób to sam, bo ten Twój mechanik może go spuszcza, przecedza przez pieluchę i spowrotem wlewa do silnika.
Przydało by się jeszcze zmierzyć ciśnienie oleju.
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
19 grudnia 2011, 08:31
przez PiterEL
Mechanik tylko doraznie przedmuchał filtr powietrza w celu pojechania do domu i kupienia filtra na drugi dzien, gdyz była godzina już późna... A dwa dmuchał w filtr aby zobaczyć ile i co bedzie lecieć z filtra.
Zastanawiam sie najpierw nad wyczyszczeniem ukladu wtryskowego... za pomoca preparatu. Gdyz szklanki nie wskazują na siebie gdyż nie hałasują. Wydaje mi się ze gdyby były nie tak to wydawały by klekotanie w silniku. A zaznacze że problem występuje na zimnym i ciepłym silniku.
Oliwa ma przejechane ok 8 tys km. Olej to Castrol 10W40.
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
19 grudnia 2011, 08:39
przez paffa1
Co by się nie działo,to nie ma potrzeby dmuchania w filtr powietrzem pod ciśnieniem, można jedynie odkręcić śrubę i spuścić wodę.
Możliwe, że zajechałes pompę lub wtryski, nikt z nas nie stoi przy aucie i nie widzi co się z nim dzieje.
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
21 grudnia 2011, 23:07
przez PiterEL
Normalnie auto pracuje poprawnie. Czasem może tylko ma dgnięcia na obrotach... No nic zaczne od czyszczenia układu wtryskowego bo to najtańsza opcja... Zadzwonie do firmy co robią to maszyna od firmy Liqui Moly...
-- 21 gru 2011, o 23:07 --
A które Logi sugerujecie aby zrobić w momencie jak sie dzieje problem ? Moze wtedy z logów coś wyczytamy wspólnymi siłami ?
Układ wtryskowy wyczysciłem na maszynie Liqui Moly. Jednak nadal jest problem... Ale napewno po nocy zdecydowanie lepiej odpala auto. Odrazu ma rowne obroty.
A czy z tym traceniem mocy na 2 biegu zaraz po odpaleniu auta niezaleznie czy cieply czy zimny to nie moze byc jakis czujnik lub przeplywka czy cos , ktory za moment sie rozchodzi i dziala poprawnie ?
Te szklanki to nie wiem bo raczej by hałasowały cały czas gdyby chyba były zużyte...
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
22 grudnia 2012, 16:39
przez CzykuCzyk
Mogło zamarznąć paliwo, mój znajomy tej zimy odpalił swojego AGR'a, ujechał 20km i auto nagle straciło moc, okazało się, że paliwo zamarzło w przewodach.
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
22 grudnia 2012, 17:08
przez IroN_87
W jakim celu odkopujesz takiego kotleta? Ludzie patrzcie na daty..
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
22 grudnia 2012, 17:10
przez PiterEL
Bo ma tez problem wiec odkopuje... a u nnie to bylo turbo do naprawy...
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
22 grudnia 2012, 17:25
przez IroN_87
Jaki ma problem? bo nie widzę?
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
22 grudnia 2012, 17:28
przez PiterEL
No bo jego problem zostal skasowany a opisywal go i byl taki jak u mnie.
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
30 grudnia 2012, 08:48
przez przemsi
też mam podobny problem , zaczęło się od nie równej pracy na biegu jałowym jak zimny i od szarpania na 1 i 2 podczas jazdy, później zaczął mocno kopcić ,czarnym gryzącym dymem , można było zaobserwować niewielki spadek mocy, bo potrafił mi zgasnąć przy ruszaniu, oddałem znajomemu miał wymienić filtr paliwa , to wymienił mi jeszcze olej i filtr powietrza, nie mam pewności czy nie grzebał przy pompie. Po tym zabiegu objawy lekko ustały ale nie do końca. Więc auto oddałem do mechanika , ten mi wymienił świece , wąż od turbo i przeczyścił turbo, bo przestało działać tak jak należy (auto jechało max 120 i z ledwością wyprzedzałem autobus).
Problem polega na tym że drugi mechanik powiedział że , wcześniejszy kolega majstrował przy pompie, wydałem prawie 900 a auto jeździ dalej kiepsko, co prawda wróciła mu moc ale dalej czasami zakopci.
Szukam teraz w Trójmieście jakiegoś pompiarza który by mi spróbował ustawić tą pompę , może ktoś ma jakiegoś człowieka, który będzie potrafił to zrobić ale bez zbędnych wymian , silnik AHF 110km 1.9TDI 2000r
Re: Po odpaleniu i jechaniu na 2 biegu wariuje...dymi, gasni

Napisane:
25 listopada 2015, 04:20
przez maury
Witam
pisze ponieważ u mnie od pewnego czasu występuje identyczne objawy wymieniłem szkalnki i problem znikną na 2 tyg teraz znow powoli powraca zaczelo sie od tego ze podczas redukcji na 2 bieg cieżko przyspieszal poczym puscil dyma .Ostatnio podczas zmiany na 2 bieg przestal przyspieszac wogole i puscil za soba zaslone dymna wszystko to dzieje sie na zimnym silniku i przed wymiana szklanek bylo jak w temacie identycznie. Pozatym dzis zauwazylem ze na zewnatrz -6,5 pokazywalo o kontrolka od swiec zarowych zgasla po sekundzie jakby swiece nie grzaly nie mam pojecia co z ta kontrolka jest ale skoro auto ma problem na zimnym silniku to moze miec jakis zwiazek silnik ASV 110 km 1.9 tdi 2004r
chcialem jeszcze dodac ze auto wczesniej palilo idealnie teraz ok 2-3 sek trzeba potrzymac