Strona 1 z 1

Problem ze spalaniem po wymianie wałka rozrzadu

PostNapisane: 9 stycznia 2012, 19:10
przez kamilo1
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
posiadam leonka 2003r 1.9 tdi 150KM od 2-lat wszystko to tej pory było ok, do momentu kiedy nie wytarła mi się jedna ze szklanek i nie sklepała wałka. Leonka zaprowadziłem do mechanika (miał być dobry okazał się kawał dziada i oszusta) po "naprawie" leonek zmienił się o 360 stopni tzn: nie jest już taki wrażliwy na pedał gazu jak kiedyś i spala ok 8-9 l a kiedyś było to zawsze do 6l. Mechanik wymienił szklanke szt 1 i wałek (używka) miał byc dobry. W trakcje moich problemów z leonkiem poznałem kolege który pracuje w serwisie seata poprosiłem go aby on jeszcze raz to rozebrał i sprawdził i tak sie stało co sie okazało wałem który miał byc ok był do kitu. Postanowiłek kupić nowy wałek kpl szklanek i kpl uszczelek, kolega poskładał.lecz spalanie nie spadło nadal pali jak smok. A jeszcze żeby tego wszystkiego było mało to przy powyzej 120 km/h i obrotach powyzej 3 tys rozłancza mi turbo po podpieciu pod kompa pokazuje bład przepływomierza dzis podmieniłem od kolegi taki sam przepływomierz i nic to samo tylko ze na jego odłancza turbo przy 160 km/h prosze o pomoc,

Re: Problem ze spalaniem po wymianie wałka rozrzadu

PostNapisane: 9 stycznia 2012, 20:20
przez Matin82
ten Twój wysokiej klasy specjalista z ASO nie zrobił Ci logów dynamicznych??

Bez tego nie otrzymasz tu żadnej pomocy, bo nikt nie wróży z fusów. Moja szklana kula mówi obecnie:
- obydwa przepływomierze są uszkodzone, no ale to tak jak u wróżki...

Aha nie ma czegoś takiego jak turbo odłącza... najwyżej przepływomierz tnie dawkę paliwa do pompowtrysków.

Te 150KM to ARL czy jakiś ASZ czy ASV po wirusie. Bo jeśli VP to jeszcze kąt wtrysku.

Ps. nie przywitałeś się w odpowiednim wątku, będzie nagana ?

Re: Problem ze spalaniem po wymianie wałka rozrzadu

PostNapisane: 9 stycznia 2012, 20:25
przez pheno
nie wypowiem się co do turbiny, za to co do spalania to zużycie "do 6 litrów" w ARL jest czymś czego NIGDY nie doświadczyłem przy normalnej jeździe zwłaszcza o tej porze roku ( kiedyś latem z ciekawości zrobiłem ok. 20 km "PSJ" i wyszło 5.4 l ). Poszukaj o spalaniu na FORUM, ARL zimą wcale nie jest ekonomiczny i spalanie 8-9 l w mieście wg mnie nie jest niczym niezwykłym. Wskazania opierasz na wskazaniu średniej "komputera" czy na rzeczywistym pomiarze? U mnie komp. przekłamuje o min. 0.5 l na 100 km ;)

Re: Problem ze spalaniem po wymianie wałka rozrzadu

PostNapisane: 9 stycznia 2012, 21:47
przez sławek
pheno napisał(a):zużycie "do 6 litrów" w ARL jest czymś czego NIGDY nie doświadczyłem przy normalnej jeździe

Święte słowa, chyba że trasa ekonomicznie, w mieście nierealne.
Kolego kamilo1, logi dynamiczne turbiny i przepływomierza wrzuć, a synchronizacja wałka jak wygląda?

Re: Problem ze spalaniem po wymianie wałka rozrzadu

PostNapisane: 9 stycznia 2012, 22:50
przez kamilo1
Panowie auto kupiłem 2 lata wstecz w marcu zawsze tankowałem do pełna no prawie zawsze i na zbiorniczku (przed naprawami robiłem 850-900km (spalanie mieszane)a teraz 650 km i nie ma już na czym dalej jechać :-( .
Kolego Matin82 oznaczenie mojego silnika to ARL
Jutro jadę do Serwisu seata wiec w najbliższych dniach napisze co i jak i zapytam sie kolegi o to co sie pyta mnie kolega sławek

Re: Problem ze spalaniem po wymianie wałka rozrzadu

PostNapisane: 10 stycznia 2012, 00:10
przez pheno
co Ci mogę doradzić z doświadczenia"!" to złap się kogoś z VAGiem i wrzuć logi na FORUM do oceny, dostaniesz DOBRĄ podpowiedź, owszem Serwis zaloguje Ci auto i je nawet "naprawi" ale będzie to droga impreza...

Re: Problem ze spalaniem po wymianie wałka rozrzadu

PostNapisane: 10 stycznia 2012, 16:45
przez kobzyr
Odnosnie spalania powiem tak ja swojego leona mam od sierpnia ale zauwazylem 6.0 litrow to mozna osiagnac, na trasie Krakow-Bialystok spalilem 4.5 litry jadac glownie 5 biegiem trzymajac sie glownie 90km/h-100Km/h. wracajac spowrotem jadac okolo 110-120km/h 6 biegiem spalil około 5,5 moze ciut nizej. Wiadomo ze tak caly czas sie nie da jechac od czasu do czasu przeganiam go trzymajac 150-160Km i wtedy jest okolo 7-8 litrow a trzymajac 180-200 widzialem 9-10 litrow. Teraz jak jedze po miescie i na wies mniejwiecej stosunek 30% miasto a 70% trasa wychodzi ogolnie 5.8 na 100. Samo miasto to od 7 litrow glownie noc gdy nie ma ruchu. Korki to około 8-10 litrow. Tak jest umnie przynajmniej