Strona 1 z 2

Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 11 stycznia 2012, 18:04
przez uciu_85
Witam!
Od czasu wymiany filtra paliwa czyli od listopada mam bąbel powietrza w układzie paliwowym tzn. w tej przeźroczystej rurce idącej od filtra do pompy. Gdy silnik chodzi widać jak leci powietrze w kierunku pompy, gdy silnik wyłączę po ok 30 sek. pojawia się bąbel powietrza lecący od pompy w kierunku filtra po następnych kilku sek leci następny. Ogólnie wielkość tego "pęcherza" powietrza to ok 2-3 cm. Teraz pytanie jak to zlikwidować. Sprawdzałem połączenia w okolicy filtra i pompy i nie znalazłem żadnej nieszczelności. Zrobiłem już na tym ok 8000km w tym trasę Anglia-Polska, Polska-Anglia myślałem że się odpowietrzy po takim czasie i przebytych km. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły jak to naprawić proszę o pomoc. pozdrawiam

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 11 stycznia 2012, 20:44
przez Leoo
Przyczyn szukaj w nieszczelnych wężykach, możesz mieć uszkodzony zawór zwrotny na filtrze paliwa, do wymiany filtr paliwa , albo złe odpowietrzenie zbiornika.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 11 stycznia 2012, 20:51
przez uciu_85
filtr paliwa wymieniany 2 miesiące temu razem z zaworkiem na filtrze bo podczas wymiany filtra go złamałem, nieszczelności nie znalazłem, odpowietrzenie zbiornika?

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 11 stycznia 2012, 20:54
przez Bartola
o tym już było, to jest normalne :)

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 11 stycznia 2012, 21:25
przez uciu_85
Bartola napisał(a):o tym już było, to jest normalne :)

chcesz powiedzieć, że powietrze w układzie paliwowym to normalna rzecz?

-- 11 sty 2012, o 21:25 --

Filmik na którym widać lecące powietrze na uruchomionym silniku

http://youtu.be/ExozG3RjhEY

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 11 stycznia 2012, 21:58
przez leem
Bartola napisał(a):o tym już było, to jest normalne :)

ten typ tak ma

Z tego co pamiętam u mnie przeszło po wymianie ori zacisków na obejmy skręcane. Poza tym było już o tym na forum

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 11 stycznia 2012, 22:38
przez Sammael
Tak jest w tych silnikach. Temat poruszany wielokrotnie na forum.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 18:05
przez uciu_85
Problem zniknął po wymianie ori zacisków przy filtrze paliwa na skręcane.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 18:13
przez untaztood
W TDI VP to normalne, nie do uniknięcia.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 19:40
przez leem
untaztood napisał(a):nie do uniknięcia.


ale do usunięcia
leem napisał(a):Z tego co pamiętam u mnie przeszło po wymianie ori zacisków na obejmy skręcane.

uciu_85 napisał(a):Problem zniknął po wymianie ori zacisków przy filtrze paliwa na skręcane.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 23 stycznia 2012, 09:39
przez voyager2550
Ja sobie z tym nie poradziłem. Jest mały bąbel powietrza, ale to nie wpływa na komfort jazdy :D

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 23 stycznia 2012, 22:38
przez leszekpb
U mnie jest dokładnie tak samo, odkąd mam ten samochód. Nigdy to w niczym nie przeszkadzało, choć kiedyś rozszczelnił sie przewód doprowadzający paliwo do filtra i autko nie chciało zapalić. Wymieniono mi to na przewody zastępcze, bo oryginały bardzo drogie i wszystko gra. Mała bańka powietrza jak była tak jest- taka wbudowana poziomica ;)

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 24 stycznia 2012, 14:43
przez Creed
znajomego strasznie drażniło to powietrze w przewodzie i miał kłopoty z zaworkiem wiec dobraliśmy filtr paliwa z forda escorta lub fiesty gdzie jest tylko wejście i wyjście a przewody które wchodziły do zaworka połączyliśmy rurka i co najciekawsze pomogło :-D :-)

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 24 stycznia 2012, 15:17
przez leem
Creed napisał(a):najomego strasznie drażniło to powietrze w przewodzie i miał kłopoty z zaworkiem wiec dobraliśmy filtr paliwa z forda escorta lub fiesty


Obrazek

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 24 stycznia 2012, 16:05
przez Marcinxxx
Dlaczego nie montowali rurek jak w PD przynajmniej by nie było problemów :mrgreen:

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 24 stycznia 2012, 19:07
przez adam1.9TDI
Dzisiaj skonczylo mi sie paliwo :? Wczoraj normalnie postawilem auto pod blokiem z nadzieja zatankuje jutro.... Dzisiaj mimo krecenia 3-4 razy nie odpala. Cos slyszalem o odpowietrzaniu diesla ale wole sie upewnic wiec tu pytanie jak to jutro sprawnie zrobic?

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 25 stycznia 2012, 08:52
przez niedzwiedz11
nalać paliwa w filtr i do zbiornika i krecic...odpowietrzy sie sam...a jak nie chcesz katowac silnika pomoz mu plak-iem -odpali od razu i nie zajedziesz aku...sam to ostatnio przerabiałem jak żonka wyjechała paliwo..
powodzenia

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 27 stycznia 2012, 14:28
przez untaztood
Filtr od PD pasuje do VP?

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 27 stycznia 2012, 14:44
przez LoozaQ
untaztood napisał(a):Filtr od PD pasuje do VP?


TAK z wyłączeniem ASV poniżej 10/2002 (MANN-FILTER)

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 27 stycznia 2012, 15:41
przez untaztood
To mam zupełnie jak ten pies:
Obrazek

A tak na serio to czemu nie podejdzie do ASV z 2000 ?

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 27 stycznia 2012, 20:40
przez LoozaQ
Machnąłem się bo jest na odwrót... w ASV do 10/2002 są takie filtry jak AHF, ASZ i ARL czyli WK 853/3 x. Po tej dacie ASV ma już inne WK 829/1 x. Sorki za błąd

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 28 stycznia 2012, 16:50
przez untaztood
a teraz zadam najlepsze pytanie... Czym się te dwa filtry różnią?

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 29 stycznia 2012, 09:56
przez dawidprv
untaztood, króćce są inne i nie idzie założyć wężyka

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 31 stycznia 2012, 23:23
przez naporas
Cos slyszalem o odpowietrzaniu diesla ale wole sie upewnic wiec tu pytanie jak to jutro sprawnie zrobic?

Też tak ostatnio miałem i samo kręcenie nic nie dało - nie chciał zassać za cholerę. Pomogła dopiero metoda, którą podpatrzyłem w dynosofcie jak mi wymieniali filtr paliwa. Był zalany ale przyjechałem na głębokiej rezerwie i też się zapowietrzył. Pomaga lekkie popuszczenie każdego z wtrysków (klucz 17) i chwilka kręcenia rozrusznikiem. Później trzeba spowrotem dociągnąć wtryski i musi zapalić.
Jeżeli w tej metodzie coś nie jest coś nie tak to dajcie znać, dobrze wiedzieć na przyszłość.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 1 lutego 2012, 07:08
przez niedzwiedz11
wystarczy "plaka" do czyszczenia tapicerki dać w dolot i odpalic- prosto bez problemu, zresztą są gotowe "autostarty" które tak działaja..

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 1 lutego 2012, 08:05
przez skiba
nie chcialbym slyszec co mi turbina powie,po takim zabiegu przy minus 18,na zimnym silniku....lepiej pamietac po prostu o paliwie i tyle :-D

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 5 lutego 2012, 11:01
przez orlen
leem napisał(a):
untaztood napisał(a):nie do uniknięcia.


ale do usunięcia
leem napisał(a):Z tego co pamiętam u mnie przeszło po wymianie ori zacisków na obejmy skręcane.

uciu_85 napisał(a):Problem zniknął po wymianie ori zacisków przy filtrze paliwa na skręcane.


zamieniłem przed zimą ori zaciski na skręcane i problem powietrza dalej jest. Ostatnio, 2 dni postał Leon pod chmurką i odpalić nie mogłem, paliwo nie dochodziło do pompy, bo w wężyku tylko powietrze :x Dopiero po dłuższym kręceniu odpalił, a w wężyku na full powietrza z ropą. Filtr paliwa wymieniony razem z zaworkiem przed zimą. Zamierzam wymienić wszystkie wężyki, zobaczymy czy to coś zmieni.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 5 lutego 2012, 11:11
przez kornat
orlen, spróbuj jeszcze wymienić wężyki przelewowe, te co idą od wtrysku do wtrysku i pompy. Potrzeba tam ok 70cm długości o średnicy wewnętrznej 3,2mm

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 6 lutego 2012, 10:21
przez untaztood
leem napisał(a):
untaztood napisał(a):nie do uniknięcia.


ale do usunięcia
leem napisał(a):Z tego co pamiętam u mnie przeszło po wymianie ori zacisków na obejmy skręcane.

uciu_85 napisał(a):Problem zniknął po wymianie ori zacisków przy filtrze paliwa na skręcane.


Czy wymieniliście także zaciski przy pompie wtryskowej, czy tylko przy filtrze?

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 6 lutego 2012, 17:35
przez uciu_85
Czy wymieniliście także zaciski przy pompie wtryskowej, czy tylko przy filtrze?[/quote]

Ja wymieniałem tylko przy filtrze paliwa.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 7 lutego 2012, 10:55
przez AltuZo
Ja mam ten sam problem, tylko że u mnie nie jest on tylko estetyczny. Przy dodatnich temperaturach bąble są małe i niewiele. Problem jest poniżej -14 st. C. Wtedy jest więcej powietrza niż paliwa i gaśnie lub nawet nie odpala. W skrajnych przypadkach poniżej -20 st. C w wężyku idzie piana z paliwa i powietrza. Problem pojawił się 2 lata temu przy silnych mrozach. Nie udało się ustalić przyczyny - kiedy zabrałem się za to na poważnie mrozy ustały, a zeszłoroczna zima nie była tak mroźna. Teraz problem powrócił. Samochód przy -16 st. C odpalił ale po minucie zgasł z powodu zapowietrzenia. Oringi mam wymienione na skręcane. Czyszczony był bak paliwa (ale nie był zbytnio brudny), przewiercany smok w baku. Od 4 dni samochód jest u mechanika i dzisiaj odpala bo się ociepliło ale powietrze nadal jest w przewodzie. Zmusiłem mechanika, żeby odpiął przewód od baku i podpiął filtr do paliwa w słoiku. Wykluczę przewody do baku jeśli nadal będą bąble - dzisiaj się okaże. Jeśli to nie przewody to planuję jeszcze wymienić zawór zwrotny na filtrze. Jeśli to nie pomoże to nie wiem co - sprzedam go chyba. Napiszę jak się sprawa zakończyła.

-- 7 lut 2012, o 10:55 --

PS. też mam ASV.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 7 lutego 2012, 10:57
przez Marcinxxx
Zaworek mogłeś wymienić odrazu a nie cudować z bakiem itp.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 7 lutego 2012, 15:06
przez orlen
kornat napisał(a):orlen, spróbuj jeszcze wymienić wężyki przelewowe, te co idą od wtrysku do wtrysku i pompy. Potrzeba tam ok 70cm długości o średnicy wewnętrznej 3,2mm

wymieniłem :wink: bo faktycznie spod jednego ropa ciekła. Obserwuje dalej...

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 12 lutego 2012, 12:43
przez AltuZo
Niestety wymiana zaworu na filtrze zwanego też podgrzewaczem nic nie dała, a mechanicy nie podjęli się sprawdzenia układu z pominięciem baku i przewodów od baku do filtra. Będę musiał zrobić to sam.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 13 lutego 2012, 09:12
przez untaztood
Przeprowadziłem testy z butelką zamiast baku. Efekt był taki sam - co jakiś czas bąble. Jak dla mnie powietrze dostaje się przez powrót, najprawdopodobniej przez podgrzewacz (zaworek).

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 11 września 2012, 17:53
przez Szat231
uciu_85 napisał(a):Problem zniknął po wymianie ori zacisków przy filtrze paliwa na skręcane.


podobno nie ma głupich pytań, ale to jednak będzie z takiej serii. Jakie są to zaciski (gdzie można je kupic ), i gdzie one się znajduja:) poniewaz mam ten sam problem z odpalaniem.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 12 września 2012, 22:12
przez ColdMan
ja jak kupiłem Leona miałem go na zaciskach na skrętkę i były pęcherzyki powietrza kupiłem nowy filtr nowy zaworek zwrotny nową zawleczkę i jest na razie spokój ciekawe tylko na jak długo.Podejrzewam że wcześniejszy właściciel miał ten sam problem co wy więc zamontował te zaciski.
A co do tych opasek co pytasz to są zwykłe opaski na przewody tego typu

Obrazek

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 15 września 2012, 14:57
przez Szat231
Zakupiłem przez internet ZAWÓR ZWROTNY DO FILTRA PALIWA 1J0127247A dokładnie taki >> http://img18.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2601935678 . jednak gdy pojechał na wymianę tego zaworka to powiedziano mi, że potrzeba innego typu, podobny jak ten, tylko że z jednej strony ma mieć "kółko" żeby móc zacisnąć na tym kable. Czy ktoś z Was wie jaki to ma być zaworek lub gdzie można go dostać ?? W seacie chcą za niego 80 zł, więc wolał bym kupić go przez internet.

seat leno 2005 r. 1.9 tdi 66 kW

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 16 września 2012, 09:51
przez untaztood
Szat231 napisał(a):Zakupiłem przez internet ZAWÓR ZWROTNY DO FILTRA PALIWA 1J0127247A dokładnie taki >> http://img18.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2601935678 . jednak gdy pojechał na wymianę tego zaworka to powiedziano mi, że potrzeba innego typu, podobny jak ten, tylko że z jednej strony ma mieć "kółko" żeby móc zacisnąć na tym kable. Czy ktoś z Was wie jaki to ma być zaworek lub gdzie można go dostać ?? W seacie chcą za niego 80 zł, więc wolał bym kupić go przez internet.

seat leno 2005 r. 1.9 tdi 66 kW


Ten ze zdjecia przecież jest dobry.
Ale skoro pojechałeś wymienić, to pewnie jak sam nie dałeś rady, to znaczy ze coś jest z nim nie tak..

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 16 września 2012, 12:57
przez Szat231
no jakby był to ten, to nie było by problemu.

ps: nie wiem czy coś to zmienia ale samochód został sprowadzony z Holandii

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 18 września 2012, 09:32
przez dawidprv
Są dwa różne modele tego zaworka. Ja w moim ASV też mam inny i nigdzie w sklepach motoryzacyjnych nie idzie go kupić ;p Jak się nie mylę w modelach od 2003 ASV są inne niż pokazałeś na zdjęciu ;)

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 18 września 2012, 09:42
przez ColdMan
Polecam ASO ja swój zamawiałem tam i wcale nie są to duże pieniądze

jak odpowietrzyc uklad paliwowy?

PostNapisane: 17 listopada 2012, 00:17
przez robertpik
jak w temacie, wczoraj miałem rezerwe w aucie, na światłach stałem jakieś 10 sec. i nagle zgasł i do tej pory nie chce odpalić, dolałem mu 3 litry i dalej nic, Pompy chyba nie spaliłem ( mam taką nadzieję) w wężyku leci paliwo ale z powietrzem, wieć może to jest przyczyną :(

Re: jak odpowietrzyc uklad paliwowy?

PostNapisane: 17 listopada 2012, 07:36
przez wojtekk
Zalej mu wiecej tego paliwa, sam sie powinien odpowietrzyc.

Re: jak odpowietrzyc uklad paliwowy?

PostNapisane: 17 listopada 2012, 09:33
przez Silver
Tak obrazowo - masz osad w czajniku jak gotujesz wode na herbatę >? smakuje Ci taka herbata z osadem ?
Pewnie nie ale pomysl sobie że własnie taki osad zassała teraz Twoja pompa paliwowa i nie zdziwił bym się jakby już jej tak zostało że nie chce pracowac.

Nie jezdzi sie na rezerwie jesli to możliwe :!: Uzupełnij najpierw paliwo w zbiorniku.

Jesli masz silnik VP ( czyli 90 i 110 KM) - to tylko nalanie paliwa do filtra może przyniesc efekty . Filtr paliwa musi byc pełny , krecisz rozrusznikiem aż w końcu złapie , podymi na niebiesko , odpowietrzy sie jak zassie pliwo ze zbiornika i będzie cacy (jesli nie ma syfu w układzie) .

Jesli masz silnik PD ( 100;130;150 KM) - 2 lub 3 razy stacyjka na zapłon i 1 raz na rozrusznik ( tyl;ko kilka obrotów silnika ) - powtarzasz taki zabieg ze 3 razy i jesli układ paliwowy jest OK zapali.


Powodzenia.

Re: jak odpowietrzyc uklad paliwowy?

PostNapisane: 17 listopada 2012, 11:28
przez Grześ
w przypadku VP oporem zalać filtr paliwa klucz 17 w reke po kolei luzujesz przewód na wtrysku i na kręcącym silniku czekasz aż wyleci cale powietrze

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 11 grudnia 2012, 20:49
przez eip
Czy ktoś zna wymiary wewnętrzne, zewnętrzne wężyka czarnego, który idzie z filtra paliwa w stronę silnika? Z filtra wychodzą dwa, jeden czarny, drugi przezroczysty i idą równolegle, ten czarny mi pękł i chciałbym zakupić nowy? Pomoże ktoś? Jakby co to 1.9 TDI 90km.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 19 czerwca 2013, 18:58
przez lukero-madnes
odgrzeje kotlecik, mam u siebie w jasnym przewodzie duży bąbel, a na odpalonym ogrom mniejszych płynących cały czas, wymieniałem już filtry z górnej półki, zaworek na filtrze i zaciski i nie pomogło, tylko podłączenie na krótko dwóch przewodów bezpośrednio ze sobą wyeliminowało bąble, gdzie może być przyczyna ? (przewody połączone ze sobą - te na zaciski skręcane )
Obrazek

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 19 czerwca 2013, 20:12
przez Tygrysek
lukero-madnes, a masz jakies objawy związane z tymi bąblami?
bo z tego co wiem, mała ilość w niczym nie przeszkadza.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

PostNapisane: 19 czerwca 2013, 20:52
przez Gonzus_1989
U mnie identycznie gromadzila sie ropa w miejscu wyzej przedstawionym przez kolege , wystarczylo dotknac lekko mocniej ,wezyk z prawej lub lewej strony i juz w miejscu opasek zaczelo kapac , w chwili obecnej to ustalo ,myslicie ze to oring ? skrocilem troszke koncowki wezykow , lecz dalej nie pomagalo ...