Strona 1 z 1

Temperatura 91-95stopni plus falowanie

PostNapisane: 15 lutego 2012, 12:55
przez tomex1213
Witajcie, niedawno kupiłem Seata Leona 2002 z silnikiem 110km. Mam krótkie pytanie.
1. temperatura po 5-10 km dochodzi do 91-95 stopni a nie 90 st C, wskazówka nie jest idealnie prosto lecz bardzo lekko wykrzywiona w prawo (temperaturę szacuje na 91-95 stopni według wskazówki).
Czym to może być spowodowane?
2. po zakupie auto chodziło na ciepłym silniku ok (obroty nie skakały i temperatura równiutko 90stopni), na zimnym obroty falowały. Wymieniłem świecę - jedna była uszkodzona - teraz auto nawet jak się rozgrzeje obroty bardzo lekko falują i temperatura też z pkt 1 jest pewnie zła, czemu?
Czy mam się czego martwić?
Spalanie na trasie to 5,7 (wg.komputera) litra przy spokojnej jeździe od 80-120km? To jest ok? Proszę o pilną poradę.

Dodam jeszcze że szybko sie robi zimne auto gdyż po 30km i staniu 40 minut na -4st C wskazówka spadła do 70stopni i po 4km wróciła do 91-95stopni.

Proszę o pomoc

Re: Temperatura 91-95stopni plus falowanie

PostNapisane: 15 lutego 2012, 13:30
przez adam1.9TDI
tomex1213, kolego nie wiem jak reszta ale swiece zarowe w dieslu nie pracuja tak jak w benzynie ze Ci rowniej chodzi czy nie rowno

Re: Temperatura 91-95stopni plus falowanie

PostNapisane: 15 lutego 2012, 13:35
przez tomex1213
tzn? można jaśniej;-)
A autem nie było problemów przed wymianą świecy - tzn. nie zauważyłem ale mało bardzo jeździłem tym autem.
Może to nie jest problem świecy.
W skrócie:
1. Czy temperatura lekko powyżej 90 stopni to problem
2. Czy bardzo lekko dragające obroty to też problem do roboty

Dodam jeszcze że auto raczej dużo pali (komputer 5,7) na trasie do od 80 do 120.
Szybko się silnik wychładza w ciągu 40 minut postoju na -4 stopniach temperatura spaadła do 70 stopni.

Re: Temperatura 91-95stopni plus falowanie

PostNapisane: 15 lutego 2012, 13:49
przez adam1.9TDI
Widze to pierwszy Twoj diesel. Polecam wiec zasiegnac wiedzy na temat dzialania takiego silnika. A zaciekawie Cie tym iz w dieslu zaplon jest zamoczynny spowodowany cisnieniem nie swiecami zaplonowymi :-) temperatury nie masz sie co czepiac to norma. I wcale nie szybko sie wychladza wedlug mnie normlanie jak na ujemne temp. Propo tych nierownych obrotow to moze poprostu paliwo masz jakis trefne, moze masz nieszczelny uklad paliwowy zasilajacy....? Polecam podlaczyc najpierw pod komputer to moze byc wiele przyczyn

Re: Temperatura 91-95stopni plus falowanie

PostNapisane: 15 lutego 2012, 14:00
przez LoozaQ
tomex1213 napisał(a):Dodam jeszcze że auto raczej dużo pali (komputer 5,7) na trasie do od 80 do 120.


Dużo ?? Niezły żart. Wiele bym oddał za takie spalanie.

Zapoznaj się z tymi tematami:
viewtopic.php?f=42&t=8585
viewtopic.php?f=43&t=1427
viewtopic.php?f=43&t=19782

Poza tym to co kolega powyżej napisał... Podepnij auto pod kompa...

Re: Temperatura 91-95stopni plus falowanie

PostNapisane: 15 lutego 2012, 14:07
przez tomex1213
Pod komputer go podłącze...fakt i może coś wyjdzie.
Czyli że wskazówka nie jest pionowo to też luz:-) ?
Już się martwiłem ;-)
Miałem wcześniej punto 1.2 i się tak szybko nie wychładzoło stąd moje obawy.

a przy 170-190 spalanie 7,8 to też good:-)
dzięki wielkie bo już się trochę uspokoiłem

P.S. święce robił mi mechanik bo powiedział że była do kitu, po tym silnik zaczął falować jak jest ciepły, wcześniej tylko przy zimnym.