Strona 1 z 1

Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 13 czerwca 2012, 06:42
przez TreQburG
AyE!

Pacjent: Leon ASV 110km, 2000r. bez programu. Przebieg 205 tys.

Objawy: Po przejechaniu 15 - 20 km twardnieje pedał hamulca. Odczucie podobne jakbym pompował pedał na wyłączonym silniku.

Historia: Dwa tygodnie przed wystąpieniem objawów odebrałem auto od mechanika po czyszczeniu suszarki, i wymianie oleju. Przez jakiś czas było ok - ale zauważyłem że turbinę słychać jakoś ciszej. Uznałem to za normę po czyszczeniu bo był to jedyny objaw poza tym że leon zaczął ładnie ciągnąć w pełnym zakresie obrotów. Po tych dwóch tygodniach właśnie zauważyłem że mój Leonidas ma "muła". (i tu pojawia się problem z hamulcem) Znaczy nie zbiera się tak jak powinien. Nie jest to notlauf - wyłączenie i ponowne odpalenie nie pomaga. Nie mam pewności czy nie jest to spowodowane zmianą paliwa - zacząłem zalewać BP Ultimate. Logi będę mógł zrobić dopiero pod koniec miesiąca :|

Pozdrawiam i liczę na jakieś małe ukierunkowanie co to może być...

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 13 czerwca 2012, 07:24
przez marcin7x5
Sprawdź pompę vacum. Ewidentnie brakuje ci podciśnienia.

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 13 czerwca 2012, 09:23
przez DAN115
Oraz przewód łączący pompę z serwem.

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 13 czerwca 2012, 10:16
przez TreQburG
AyE!
marcin7x5 napisał(a):Sprawdź pompę vacum. Ewidentnie brakuje ci podciśnienia.


Git majonez ^^ tylko w jaki sposób zrobić to łopatologicznie domowym sposobem?

Pozdrawiam!

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 13 czerwca 2012, 10:21
przez chlorek
raczej bez kanału lub podnośnika będzie ciężko.

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 13 czerwca 2012, 10:31
przez transit_master
florek napisał(a):raczej bez kanału lub podnośnika będzie ciężko.
Eeee :wink: Manometr i sprawdzić ile pokazuje. To najszybciej chyba.

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 13 czerwca 2012, 11:23
przez TreQburG
AyE!

Dobra, dostęp do kanału będę miał w przyszłym tygodniu. Więc pytanie za milion - czy jazda (baaardzo rozsądna) z podejrzeniem usterki pompy vacuum stanowi jakieś zagrożenie dla użytkownika / samego pojazdu?

Pozdrawiam!

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 13 czerwca 2012, 11:35
przez marcin7x5
transit_master napisał(a):Eeee Manometr i sprawdzić ile pokazuje. To najszybciej chyba


To na sam poczatek. Obstawiam, że ten muł silnika też jest z tym zwiazany.

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 13 czerwca 2012, 12:03
przez transit_master
Odpenij węzyk od aku podciśnienia. Zobacz czy syknie.
TreQburG napisał(a):zagrożenie dla użytkownika
no jak nie wyhamujesz to... :x

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 13 czerwca 2012, 20:35
przez motyka8
transit_master napisał(a):Eeee :wink: Manometr i sprawdzić ile pokazuje. To najszybciej chyba.

Jaki manometr jest potrzebny i ile ma pokazywac :?: Gdzie to podpiac dla sprawdzenia :?:

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 13 czerwca 2012, 21:40
przez transit_master
Podjedz gdzieś do warsztatu i zapytaj. Może będą mieli. Pompa Vacum powinna dawać -1,5 bara.

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 14 czerwca 2012, 06:45
przez LoozaQ
florek napisał(a):raczej bez kanału lub podnośnika będzie ciężko.

Napisz proszę z jakiej wysokości spadłeś, że piszesz takie głupoty??

TreQburG, tu masz temat o wymianie pompy vacum: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=30553&p=401732&hilit=vacuum#p401732.
Najprościej to ściągnąć wężyk z trójnika między pompą podciśnienia a serwem. Ma mocno zasysać przy włączonym silniku. Wymiana pompy vacum to też nie jakaś wielka filozofia.

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 14 czerwca 2012, 07:11
przez korpek
Kolega LoozaQ dobrze prawi :) Pompa vacum powinna zasysać od -0,8 do -0,9 na biegu jałowym, a zmierzysz to vacuometerem. Między pompą vacum, a servem od wspomagania hamulca masz taki trójnik. Odpinasz przewód zaznaczony na rysunku czerwoną strzałką i wpinasz w jego miejsce vacuometr.
Obrazek

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 14 czerwca 2012, 15:17
przez TreQburG
AyE!

Problem został rozwiązany :) dolegliwości leonidasa ustąpiły w 100%. Winowajcą okazał się rozszczelniający się w wyższej temperaturze gumowy wężyk dochodzący do tej plastikowej "kuli" z przodu silnika. (Sorki ale nie znam fachowej nazwy na "toto" :D ) Przy okazji wymiany w/w wymieniłem też pozostałe na nowe. Wydatek żaden a inwestycja w przyszłość. VAG znalazł jeden błąd, nie pamiętam dokładnie kodu ale było to:

Kod: Zaznacz cały
Regulacja podciśnienia. Nieosiągnięte minimalne ciśnienie regulacji. Błąd sporadyczny.


A co do pomiarów manometrem, na jałowym biegu, tak jak kolega korpek pisał pompka wyciąga -0.9 więc w normie chyba :)

Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc.

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 14 czerwca 2012, 21:44
przez transit_master
TreQburG napisał(a):plastikowej "kuli" z przodu silnika
aku podciśnienia.

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 14 czerwca 2012, 22:28
przez kobzyr
TreQburG W takim razie błąd wyraźnie wskazał co silnik boli. Btw dodam to co kolega korpek, -0.9 jest :ok: . Wartości powyżej -0.7 do 0 jest już nie dobrze.

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 20:24
przez dreadlook
Panowie od zakupu auta (już przez jakiś rok) mam słabe hamulce. Chodzi o to, że w ogóle nie są czułe i żeby naprawdę zahamować muszę wgnieść ostro pedał. Byłem u mechanika i podłączał pod pompę vacum manometr i dawała coś koło -0.8-0.9 (pompa Bosch'a). Po zgaszeniu silnika ciśnienie nie schodziło.

Dodam, że jestem po swapie przodu na 312mm i tyłu na 256mm (przed było to samo).

Sprawdzałem dzisiaj łopatologicznie serwo - czyli na zgaszonym silniku pompowałem 3 razy i trzymałem, odpaliłem wtedy silnik i pedał opadł jakieś 2cm. Następnie na odpalonym wcisnąłem hamulec 2-3 razy i trzymałem go, pedał przez jakieś dziesięć sekund wpadł mi do końca.

Macie jakieś pomysły? Szukać vacum na podmianę i wtedy myśleć dalej?

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 21:18
przez Tom-Tdi
z tego co opisujesz to praktycznie wszystko masz OK, sprawdź może pompę ABS czy przypadkiem ona nie jest winowajcą

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 21:23
przez dreadlook
To, że pedał wpada mi do końca chyba nie jest ok..

Co do pompy to jak ją sprawdzić? Błędów żadnych nie wywala..

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 21:29
przez Tom-Tdi
dreadlook napisał(a):To, że pedał wpada mi do końca chyba nie jest ok..


jeśli jest wszystko OK to właśnie w autach wyposażonych w ABS na włączonym silniku pedał wpada.

Co do sprawdzenia pompy to się nie wypowiem niestety, kiedyś miałem sprawdzaną, ale nie było mnie przy tym...

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 21:38
przez transit_master
Tom-Tdi, co Ty opowiadasz? Nie ma prawa "pedrix" wpadać do końca. Powinien opaść trochę po odpaleniu i to tyle.
dreadlook, nie ubywa Ci płynu?

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 21:49
przez dreadlook
Płynu nie ubywa..

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 21:55
przez transit_master
Nie syczy z okolic serva?

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 22:04
przez Tom-Tdi
sorry - mój błąd, umknęło mi że koledze wpada pedał "do końca"... :oops:

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 22:01
przez dreadlook
transit_master napisał(a):Nie syczy z okolic serva?

Nie :roll:

-- 28 kwietnia 2015, 22:01 --

Dzisiaj chciałem wyłączyć ESP i się nie da, żadnej reakcji na przełącznik, czy może mieć to coś wspólnego z słabymi hamulcami (a raczej słabą czułością na pedał hamulca)? Dodam, że przy próbie zerwania przyczepności nic się nie dzieje (nie mruga kontrolka)..

Re: Twardy pedał hamulca

PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 05:25
przez transit_master
ESP nie ma nic wspólnego z twardym pedrixem. W ogóle kontrolkę esp czy tam tsc na blacie na zapłonie masz?