Strona 1 z 1
Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
8 lipca 2012, 08:30
przez LeonARL
Witam
Mam pewien problem z wyborem silnika,gdyz moj kilka dni temu podczas obfitych opadow zaciagnal wode i umarl,w zwiazku z tym chce kupic nowy i mysle o BLT,czy ktos kto przerabial ten temat moze cos wiecej napisac jak wyglada sprawa przekladki,czy tylko trzeba waz od ic przerobic i kruciec chlodnicy,oraz czy lapy silnika sa takie same,interesuje mnie tez czy te silniki roznia sie czym np glowica, tlokami ,albo zaworami ?
I jesli teraz moj setup to ok 190 PS to czy po zmianie silnika moc bedzie taka sama ?
Prosze o jakies konkretne odpowiedzi i pomoc
Moze ktos ma taki silnik z 2007 albo 08 roku na sprzedaz to bylbym zainteresowany.
Pozdrawiam
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
8 lipca 2012, 18:43
przez Kołek
Po pierwsze to jest inna podstawa filtra oleju i przez nią nie pasuje rura od ic do silnika. po drugie głowica ma mniejsze zawory o 0,5 mm.
pozatym pasuje.
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
9 lipca 2012, 15:38
przez grabarz18
LeonARL, na forum jest jeden leon przerobiony z ASV na BLT i robił to Sammael. Tutaj masz jego temat
viewtopic.php?f=32&t=12374Samochód ma już nowego właściciela smoky7
memberlist.php?mode=viewprofile&u=1287Możesz próbować złapać Sammaela i podpytać o swapa, ale na forum to już raczej ciężko go zastać. On to robił o ile mnie pamięc nie myli w ECUProject Wrocław (dawne Dynosoft Wrocław) i jak nie uda ci się z nim pogadać, to odzywaj się do nich, przerabiali swapa i wiedzą pewnie co trzeba zmienić. Różnica, że tam był swap ASV->BLT a ty masz ARL.
Jednego możesz być pewien, tanio nie bedzie... Nie lepiej poszukać ARL?
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
9 lipca 2012, 21:35
przez Marcin_TDI
pilnuj żebys dostał wszytskie wiązki od silnika BLT. Inaczej tam jest rozwiązanie klapy gaszącej i np świec żarowych...
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
10 lipca 2012, 06:24
przez LeonARL
Hej
Jedak decyzja zapadla o robieniu swojego silnika,dzisiaj bede zdejmowal glowice,bo zostal mi tylko kolektor wydechowy do odkrecenia,jesli sie okarze ze pogiete sa tylko korby to wymienie korby i dam do prostowania wal korbowy,zobaczymy co sie dzisiaj pokarze po zdjeciu glowicy.
O dalszym postepie bede informowal.
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
10 lipca 2012, 07:10
przez grzybek
LeonARL, do prostowania?

...a czy ten zabieg nie przerosnie kupna nowego slupka ARL ?
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
13 lipca 2012, 05:59
przez LeonARL
Witam
A wiec sprawa wyglada tak wczoraj wymienilem 4 korby gdyz jedna byla zgieta i po tym zabiegu wlem korbowym mozna normalnie obracac bez zadnych oporow,odleglosci tlokow od gornej krawedzi bloku jednakowe,zreszta dowiedzialem sie od kilku osob ze wal korbowy w tym silniku nie ma prawa sie wygiac,jesli juz to tylko peknie,ale to przy mocach 1000 nm+.Mam jeszcze pytanie czy zmieniac pierscienie jesli silnik praktycznie nie bral oleju,nie kopcil,na pewno bede rozbieral glowice, walek,pompki i zobacze uszczelniacze,ale czy cos jeszcze posprawdzac ?
Pozdrawiam
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
13 lipca 2012, 07:10
przez Klikoś
Jeśli dobrze pamiętam na forum SN ktoś utopił leona rok, może dwa lata temu i też zmieniał z ARLa na BLT. Powód był prosty, niemalże ten sam dół, a znalezienie ARLa w rozsądnym stanie graniczyło z cudem i dlatego zdecydował się na słupek z BLT.
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
13 lipca 2012, 10:58
przez marcus415
LeonARL napisał(a):Mam jeszcze pytanie czy zmieniac pierscienie jesli silnik praktycznie nie bral oleju
Jak juz robisz silnik, to zmieniaj wszystko, bo pozniej wyjdzie ze za 40kkm zacznie brac olej i znowu silnik do roboty.
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
20 lipca 2012, 06:29
przez LeonARL
Mam pytanie,czy wie ktos gdzie na slasku czyszcza pompowtryski ? Bo jedna pompke wyczyscilem szmatka z nagaru ze widac teraz dziurki na rozpylaczu tylko boje sie ze moglo sie dostac cos do srodka,i moje pytanie czy cisnienie paliwa wypchnie syf z dziurek jesli by sie tam cos dostalo ?
Chodzi mi glownie o sama koncowke bo sitko jest w porzadku.
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
20 lipca 2012, 21:37
przez Kashi
w Bełku jest ktos od regeneracji pompowtryskow
pytaj o szczegoly Axee
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
25 lipca 2012, 06:12
przez LeonARL
A ma ktos moze namiar na kogos ze slaska kto ma pewne kpl.glowice z rocznikow 2008-09 Bo nie oplaca sie remontowac mojej jesli walek,szklanki,panewki i obrobka glowicy wyjdzie sporo wiecej niz kupno uzywki ze stosunkowo malym przebiegiem.
Pozdro
-- 24 lip 2012, o 23:24 --
Jeszcze pytanko z jakiego auta najlepiej szukac glowicy ? chodzi mi o oznaczenie silnika.
-- 25 lip 2012, o 06:56 --
Mogl by ktos napisac co jest warty ten walek ?
http://allegro.pl/walek-rozrzadu-1-9tdi ... 82374.html-- 25 lip 2012, o 07:11 --
Oraz dlaczego szklanki z tego linku
http://czesci-sumerc.pl/popychacz-zawor ... 09-10.html mimo poprawnego nr czesci sa srebrne a nie czarne ? Wedlug katalogu ina ewidentnie widac ze szklanki sa czarne
http://toc.luk-as.de/toc/pl/B184763763D ... ramesetJsp-- 25 lip 2012, o 07:12 --
Niestety nie da sie przejsc od razu do strony danego produktu w katalogu wiec podaje nr 420020910
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
26 lipca 2012, 19:48
przez IroN_87
Najmłodsze głowice to chyba masz BLT.. Wałek ze zdjęcia ciężko ocenić.
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
27 lipca 2012, 06:12
przez LeonARL
Tak tylko ze blt maja inny walek,gdyz maja filtr czastek stalych i przez to sa troche inne krzywki napedzajace pompki,zreszta juz koncze kompletowanie czesci do mojej glowicy,gdyz moja okazala sie ok,kupilem walek uzywke oryginal w bardzo dobrym stanie,teraz zostaly mi tylko szklanki do kupienia,moze ktos wie gdzie moge dostac czarne szklanki ina w dobrej cenie ? Chyba ze moga byc te o nr 420020910 gdyz we wszystkich sklepach w ktorych ogladalem byl one srebrne.
-- 27 lip 2012, o 07:12 --
Czy ktos sie orientuje czy te szklanki sa odpowiedznie bo po kolorze widac ze sa wzmacniane.
-- 27 lip 2012, o 07:12 --
http://www.motoneo.pl/t/z1/RUV265403
Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
30 lipca 2012, 22:44
przez kobzyr
LeonARL napisał(a):ttp://www.motoneo.pl/t/z1/RUV265403
ponoć są

-- 30 lip 2012, o 23:44 --
ten wałek jest nowy lub wyglada na nowy.
Tu masz zbliżenie na nowy wałek:

tu po około 280 tys km

a tu to już sam oceń:

Re: Zmiana silnika ARL na BLT

Napisane:
3 sierpnia 2012, 06:03
przez LeonARL
Dzieki za info juz kupilem walek uzywke w takim samym stanie jak pokazales,wszystkie fazki na krzywkacha sa nieruszone.
Bede dzisiaj zamawial szklanki chyba INA 420020910 znalazlem po 65zl chyba dobra cena ?
-- 3 sie 2012, o 07:03 --
Moze mi ktos powiedziec czy zakladajac nowy walek musi on byc on wlozony w odpowiedniej pozycji czy raczej nie ma to znaczenia ? w sumie i tak sie obraca dookola.
Przy zablokowanym kole walka rozrzadu blokada zawory na 1 i 4 sa zamkniete czyli ok.