Strona 1 z 1
Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
22 lipca 2012, 14:28
przez MrSiara
Witam,
mam dosc dziwny problem z moim Leonem ARL a mianowicie pewnego dnia padł mi motor. Odstawilem do mechanika i zrobilem remont generalny.
Do wymiany poszlo: wałek rozrządu, szklanki, popychacze, uszczelniacze, uszczelka głowicy, planowanie glowicy. Takze turbo poszlo do wymiany i z tym turbem okazal sie cyrk. A mianowicie okazalo sie ze nie jest to orginalna turbina niby z dwoch róznych skladana, przebolałem to kupilem orginalna po regeneracji. I teraz tak: jezdzilem na tej kombinowanej po remoncie silnika i zalaczala sie przy 2,5 tys obrotów. Mechanik powiedzial ze to turbo jest zle ustawione itp wiec wymienilem i... i kurde to samo :/. Podpinalismy pod kompa turbo do 2,5 tys obrotow nie laduje prawie wogule po przekroczeniu 2,5 tys przeladowuje na 1,97 bara. Auto jest po programie ktory byl w belgi wykonany i z tego co ustalilismy to przelewa paliwo. Auto kopci na biało, biało-niebiesko, biało-szaro, i czarno i ja juz nie wiem co robic. Jakies pomysły? Za pomysly z gory dziekuje
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
22 lipca 2012, 14:48
przez DDominikk
Wymieniłeś turbo z hybrydowego na zwykłe, wgraj również seryjny program i wtedy powinno być wszystko w porządku.
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
22 lipca 2012, 20:46
przez MrSiara
czyli wina lezy od strony programu tak? bo chce jechac do CS zeby mi to ogarneli i program wgrali
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
22 lipca 2012, 21:00
przez IroN_87
No to jedz niech Ci wgrają serie i zobaczą co się dzieje.
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
23 lipca 2012, 13:32
przez MrSiara
tak zrobie tylko chcialbym odrazu program wgrac zeby nie jezdzic 2 razy bo to troche kilometrow mimo wszystko jest ale dzieki za odpowiedzi
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
23 lipca 2012, 13:48
przez transit_master
Najpierw trzeba ogarnąć auto, żeby wogóle zachowywało się należycie

(i miejmy nadzieję, że się to uda) Póżniej się będziesz zastanawiał na softem bo znając Ciebie na serii to byś za wiele nie posmigał

Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
23 lipca 2012, 21:38
przez MrSiara
Sam wiesz jak jest hehe nie ma to tamto musze ogarnac program w jakims sensownym warsztacie i bedzie elegancko

Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
23 lipca 2012, 22:32
przez Nogaj
MrSiara napisał(a): Mechanik powiedzial ze to turbo jest zle ustawione itp wiec wymienilem i... i kurde to samo :/. Podpinalismy pod kompa turbo do 2,5 tys obrotow nie laduje prawie wogule po przekroczeniu 2,5 tys przeladowuje na 1,97 bara.
Nie turbo jest żle ustawione,tylko sterowanie...czyli gruszka od turbo do regulacji.
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
24 lipca 2012, 09:35
przez transit_master
Nogaj napisał(a):tylko sterowanie...czyli gruszka od turbo do regulacji
2 2 turbinach to samo? Dziwna sprawa
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
24 lipca 2012, 13:13
przez MrSiara
no wlasnie w dwoch turbinach taki sam objaw a turbiny nie pochodzily od jednego warsztatu
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
24 lipca 2012, 15:15
przez transit_master
MrSiara napisał(a):no wlasnie w dwoch turbinach taki sam objaw
ja to wiem dlatego myślę, że to coś innego. No ale..Zobaczymy co CS powiedzą.
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
24 lipca 2012, 17:21
przez kobzyr
logi BS011 zrobiliście?
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
24 lipca 2012, 20:21
przez transit_master
Nie było kiedy. Zarobieni wszyscy po kolei

I nie wiadomo kiedy się znajdzie czas

Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
24 lipca 2012, 21:01
przez MrSiara
no wlasnie a impreza mi sie szykuje i pasuje autko ogarnac

Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
25 lipca 2012, 00:27
przez Nogaj
transit_master napisał(a):..Zobaczymy co CS powiedzą.
To czekam na info bo jestem ciekaw

Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
5 sierpnia 2012, 06:41
przez MrSiara
po wizycie w CS ustalenia sa nastepne: wgralismy program seria i auto jezdzi plynniej ale turbina dalej nie wstaje tak jak powinna. Po konsultacjach stwierdzili ze do regulacji jest rozrzad (przestawiony o jakies 2 stopnie) i prawdopodobnie wtryski do regeneracji. Czy te dwie sprawy moga miec wplyw na opusnienie sie turba? I czy macie jakis sprawdzonych serwisantow wtryskow? albo dojscie aby takowe kupic?
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
5 sierpnia 2012, 12:06
przez IroN_87
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
5 sierpnia 2012, 13:57
przez kobzyr
Po konsultacjach stwierdzili ze do regulacji jest rozrzad (przestawiony o jakies 2 stopnie) i prawdopodobnie wtryski do regeneracji. Czy te dwie sprawy moga miec wplyw na opusnienie sie turba?
MrSiara jest taka szansa. Ale widziałem logi twoje z przed remontu i było ok. Stad niechce mi się wierzyć w to by po jednym hamowaniu takie cuda się działy z motorem. Masz transita pod reką zlogujcie jeszcze raz grupe 004 i bedziesz widział czy rozrząd jest przestawiony.
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
5 sierpnia 2012, 20:46
przez MrSiara
rozrzad jest przestawiony mierzyli to chlopaki z CS tylko pytanie czy ten rozrzad i wtryski moga powodowac ze turbo wstaje tak pozno. chce ogarnac to turbo i wgrac program

Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
6 sierpnia 2012, 21:45
przez DanielFM
Dokładnie, zlogować trzeba czwartą grupę i w ostatniej pozycji masz synchronizacje wałka. Ale ja i tak obstawiam, że turbo pajacuje przez problem z podciśnieniem

Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
6 sierpnia 2012, 21:53
przez transit_master
kobzyr napisał(a):Stad niechce mi się wierzyć w to by po jednym hamowaniu takie cuda się działy z motorem
to nie po hamowaniu. To po remoncie. Rozrząd trzeba ustawić w 1 kolejności. Bez tego bym w ogóle się za pompki nie brał tym bardziej, że przed remontem było wsio ok.
P.S.
Siarkozy zaczynamy od najtańszej opcji 
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
6 sierpnia 2012, 21:55
przez borowa
transit_master napisał(a):P.S. Siarkozy zaczynamy od najtańszej opcji

Przepraszam, ale muszę, sam dobrze wiesz, że Siara ogarnia auto od du.. strony, nie ważne jak jedzie, byle wyglądało i grało.
Koniec ot

Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
7 sierpnia 2012, 16:52
przez MrSiara
borowa, prosze nie osadzac mnie w tak brutalny sposob

auto ogarniam dzisiaj po regulacji rozrzadu wyszlo ze to jednak nie rorzad z nim jest ok wiec szukamy dalej

tez obstawiam podcisnienie tylko od czego zaczac? mi naprawde juz sie pomyslyu koncza a o srodkach nie wspomne rece poprostu opadaja
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
7 sierpnia 2012, 18:26
przez transit_master
Mnie jeszcze zastanawia jak oni ten rozrząd sprawdzili. Ręczysz za nich , że dobrzy fachowcy?

Posprawdzać wężyki. Czy nie mają gdzieś pęknięć i nie łapią lewego powietrza.
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
8 sierpnia 2012, 00:27
przez MrSiara
pytalem o ten rorzad i mowili ze ustawiali tymi trzema srubami reczyc za nich nie recze. Ale mam glupie podejrzenie ze sa przewody od podcisnienia popierdzielone trzeba bedzie to sprawdzic
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
8 sierpnia 2012, 07:51
przez kobzyr
pytalem o ten rorzad i mowili ze ustawiali tymi trzema srubami reczyc za nich nie recze
Robili to z VAG-COM lub VCDS, czy VASem? Musisz sprawdzić grupę 004.
Ale mam glupie podejrzenie ze sa przewody od podcisnienia popierdzielone trzeba bedzie to sprawdzic
Demontując turbo odpina się tylko jeden wężyk.
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
8 sierpnia 2012, 09:50
przez transit_master
Ale rozbierając prawie cały silnik to więcej niż jeden

Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
8 sierpnia 2012, 13:45
przez MrSiara
sprawdzali to z kompem ale jakim programem to nie powiem bo nie wiem. No wlasnie rozebrany byl prawie caly silnik

musze sie ustawic z kims kto ma takiego Leosia i ogladnac te przewody

Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
8 sierpnia 2012, 20:24
przez kobzyr
transit_master napisał(a):Ale rozbierając prawie cały silnik to więcej niż jeden

aaa racja wypdało mi z głowy że tam głowice ściągano. Ale zakładam że mogli odpiąć EGR, sterowanie do klapy gaszącej. Filtr i akumulator ciśnienia nie trza rozpinać. Tak czy siak długości wężyków są różne wiec raczej trudno się pomylić
MrSiara napisał(a): musze sie ustawic z kims kto ma takiego Leosia i ogladnac te przewody
schemat jest banalny

Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
17 sierpnia 2012, 17:13
przez MrSiara
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
17 sierpnia 2012, 19:53
przez kobzyr
rozrząd za bardzo na minusie, chyba brak lub znikome podciśnienie na gruszce z dołu, zacznij sprawdzanie od pompy vaccum. Sprawdzałeś czy wężyki są ok i są jak na schemacie wyzej?. Przepływka tnie dawkę na wysokich obrotach
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
17 sierpnia 2012, 23:40
przez MrSiara
ja nie sprawdze wezykow bo nie znam sie na tym niestety. A co do rozrzadu to jak go przestawialismy np o zabek to wogule nie chcial odpalic. Jak sprawdzic popmpe Vacum?
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
18 sierpnia 2012, 11:35
przez kobzyr
MrSiara napisał(a):A co do rozrzadu to jak go przestawialismy np o zabek to wogule nie chcial odpalic
nic dziwnego bo nie o takie ustawienie chodzi. Tu masz link jak to sie robi
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... AEmqvUpKEYMrSiara napisał(a):Jak sprawdzic popmpe Vacum?
Wakumetr
Moja rada jedz do kogoś kto zna się na rzemiośle.
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
18 sierpnia 2012, 12:43
przez MrSiara
z checia bym pojechal tylko niestety w mojej wsi to masakra
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
18 sierpnia 2012, 14:23
przez borowa
MrSiara, polecałem bardzo dobrego mechanika, streściłem Twój przypadek, chciał się podjąć rozwiązania problemu, ale nie chciałeś ze względu na jego lokalizację, trudno, ale jak sam widzisz nie masz kogoś takiego w Twojej okolicy...

Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
18 sierpnia 2012, 20:41
przez MrSiara
borowa, nie ze nie chcialem ze wzgledu na lokalizacje tylko naprawde nie mialem w tym momencie gotowki i zabardzo czasu by odstawic auto na pewien czas ale spokojnie cos sie wymysli
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
23 września 2012, 17:24
przez norbert149
witam ja zmienlem ori turbine(arl) na ori turbine bo stara lala juz olejem . ale po wymianie turbiny jest problem z jej zalaczaniem sie raz sie zalacza raz wogole jej niema i jezdzi jak 90 konny leon. jakies porady
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
24 września 2012, 07:40
przez chlorek
norbert149, wymieniłeś na nową czy używaną turbinę?
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
25 września 2012, 12:03
przez norbert149
Na nowa
-- 25 wrz 2012, o 13:03 --
Dzis po przejechaniu 400 km zauwazylem ze silnikiem zaczyna szarpac
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
25 września 2012, 13:52
przez chlorek
zrób logi one powinny wszystko pokazać, a turbinę to gdzie kupiłeś?
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
1 października 2012, 10:32
przez norbert149
Bylem na kompie brak bledow. turbo zaczyna dzialac jak dwa razy naciskne pedal gazu ta jak bym je musial napompowac
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
1 października 2012, 13:17
przez chlorek
a jak on tobie sprawdzał te błędy, wsiadł wogóle z tobą do auta i pojeździł z Vagiem/Laptopem? bo inaczej to za wiele nie dowiesz.
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
1 października 2012, 13:21
przez transit_master
norbert149, jedź do kogoś ogarniętego w temacie. W Wawce na pewno znajdziesz choćby jakiegoś usera z forum co Ci dokładnie auto prześwietli.
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
1 października 2012, 13:24
przez norbert149
Tak jezdzil. i nawet zamienilismy zaworek ktory otwiera turbo ten pod podszybiem. i nic
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
1 października 2012, 13:32
przez chlorek
hm, sprawdził tobie pompę Vacum? nie masz problemów czasami z twardym pedałem? jej szczelność i wydajność też jest ważna podczas wstawania turbo. Z ciekawości to gdzie byłeś na tym Kompie? dał tobie Logi na Pendrive bo jak tak to mógłbyś wrzucić na forum to ktoś napewno się znajdzie kto to odczyta
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
1 października 2012, 13:51
przez leem
jedź do Witka, firma r-performance
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
14 października 2012, 19:30
przez norbert149
jest tylko panowie taki maly problem ze jestem teraz w irl z autkiem a tu ci mieiscowi mgicy nic nie wiedza dla tego staram sie sam co wymyslec. raczej z wasza pomoca:)
-- 14 paź 2012, o 20:30 --
Bylem u mechanika okazalo sie ze turbo bylo zle ustawione. teraz po przestawieniu dziala idealnie i lapie z tych samych obrotow
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
7 grudnia 2012, 17:14
przez MrSiara
Witam ostatnio sprawdzalem auto na kompie i wyskaczyl blad czujnika G40 z tego co czytalem to jest to czujnik od położenia wału. Teraz pytanie czy przez ten czujnik moze opozniac sie turbo? Kolejne pytanie gdzie ten czujnik sie znajduje bo cena tego czujnika nie jest duza wiec mozna by wymienic.
-- 7 gru 2012, o 18:14 --
juz wiem gdzie znajduje sie ten czujnik pytanie czy latwo go samemu wymienic? czy jednak zostawic specom
Re: Remont silnika i opoznione turbo

Napisane:
8 grudnia 2012, 09:02
przez MrItaliano
Kolego jezeli chodzi o wymiane tego czujnika to bez problemu sobie poradzisz trzyma sie ona na jednej srubce, a u gory masz kostki i podajze szara z 3 kabelkami jest od tego czujnika(jezlie byl by wadliwy to auto by gaslo i nie utrzymywalo obrotow, takze twoj nie jest jeszcze tak tragiczny) a znajdziesz go przy polaczeniu skrzyni z blokiem silnika mniej wiecej 2-4 cm od miski patrzac na silnik z przodu. Wątpie zeby on byl przyczyna poznego wstawania turbo, raczej gdzies nie szczelnosc w podcisnieniu lub ewentualnie nie szczelnosc w dolocie turbo musi dosc duzo napompowac zeby powietrze wpadlo do cylindrow zebys odczul moc. Sprawdz dokladnie pompe vacum raczej ten krociec i wezyki od n75 do turba glownie ten jeden co idzie po dolocie do turba, ewentalnie sam zaworek bo one tez robia takie cyrki.
Jak chcesz jakies rade wal do mnie na prive, to Ci pomoge
