Strona 1 z 1

1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 20 maja 2004, 10:17
przez arra
Witam

Jakie roznice sa miedzy tymi modelami Leona (oprocz mocy oczywiscie). Jakie wersje silnikow 1.9 sa godne uwagi (90 i 110)?

Pozdrawiam

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 20 maja 2004, 12:51
przez Tonny S
arra, Jeśli chodzi o wersje 1-3 latka to nie wazne jaki model silniczka i tak wszystkie sa dobre w 110 ciutek lepsza kulture pracy ma wersja ASV od AHF ale ja tego nie wyczuwam, co kupisz to kupisz efekt końcowy bedzie taki sam :D z tym, ze w 90 możesz sie liczyć z wymiana sprzegła (dot. to nowych autek :? ) po wymianie wtrysków na te od 110 ale tą sprawe załatwisz w ASO wymieniając na nowe w ramach gwarancji ( o ile autko będzie ja posiadało, jak nie to za 800 zł masz komplet sprzedło + docisk), które chyba jest lepsze, bo sie nie slizga juz - jest to juz sprawdzone przez Fungousa i kilka innych osób.

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 20 maja 2004, 15:19
przez Rogal
arra napisał(a):Witam

Jakie roznice sa miedzy tymi modelami Leona (oprocz mocy oczywiscie). Jakie wersje silnikow 1.9 sa godne uwagi (90 i 110)?

Pozdrawiam


1.9 TDi 90km-AGR,ALH-szczególnie godny uwagi jest ALH :!: ,gdyż ma on turbosprężarkę ze zmienną geometrią kierownic powietrza (VNT) taką jak 110-tki i właściwie od 110-tek różnią go tak naprawdę wtryskiwacze-jak wymienisz wtryskiwacze(np od ASV) i zrobisz soft będziesz miał 130-140km i ponad 300Nm.Trzeba jednak pamiętać o problemach ze sprzęgłem...

1.9 TDi 110km-AHF,ASV-różnią się przede wszystkim wtryskiwaczami-te z ASV mają wyższe ciśnienie otwarcia-przez co są wydajniejsze i silnik spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin.Oba mają podobny potencjał tuningowy.ASV-ostatnia poprzeczna wersja TDi 110-ma elektroniczny pedał gazu i komunikuje się z komputerem przy pomocy szyny CAN-bus (nie wiem czy AHF też?).

generalnie chyba najrozsądniejszym wyborem jest-moim zdaniem-ALH 90km,tylko te problemy ze sprzęgłem :roll:

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 20 maja 2004, 15:27
przez Barth
Rogal, ja kupilem Spirita 90 i jestem zadowolony , dalem mniej niz za 110 signo w Spiricie mam klime , ala kubelki , alu w stadardzie , co do sprzegla to narazie nie mam zadnego problemu a mam 309 Nm , wymienie wtryski napewno jednak zwiekszymy moc a niutki zostawimy takie same :)

Podsumowanie : zarowno 90 i 110 są udane , za spirita 110 trzeba dac 3000 zl wiecej niz za 90 i to moze byc ciekawe rozwiazanie :) , choc za 3000 zl zrobisz w 90 wtryski i programik i bedziesz mial ok 138 KM :)

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 20 maja 2004, 15:34
przez Rogal
Barth napisał(a):Podsumowanie : zarowno 90 i 110 są udane , za spirita 110 trzeba dac 3000 zl wiecej niz za 90 i to moze byc ciekawe rozwiazanie :) , choc za 3000 zl zrobisz w 90 wtryski i programik i bedziesz mial ok 138 KM :)


moim zdaniem też lepiej wziąść 90-tkę,ale ALH :!: i za różnicę w cenie-wyminić wtryski i soft...

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 20 maja 2004, 15:35
przez Barth
Rogal, milo mi to slyszec :) Tak sie sklada ze mam 90 ALH :)

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 20 maja 2004, 20:05
przez arra
Dzieki za odpowiedzi. Czyli mam szukac 90 ALH, lub 110 AHF :)

Pozdrowienia

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 20 maja 2004, 20:40
przez Barth
arra diesla kupujesz ?? ehhehehe TDi ruleeeeeeeeez :)

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 20 maja 2004, 21:02
przez Tonny S
arra napisał(a):Dzieki za odpowiedzi. Czyli mam szukac 90 ALH, lub 110 AHF :)

Pozdrowienia
Nie AHF tylko ASV ma niby lepsze wtryski roznicy nie wyczujesz moze byc tez AHF efekt końcowy bedzie taki sam.

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 21 maja 2004, 04:24
przez arra
Barth napisał(a):arra diesla kupujesz ?? ehhehehe TDi ruleeeeeeeeez :)


Hehe, sie rozgladam na razie, ale kazdy kiedys kupi swojego dieselka ;)
Tonny: dzieki za sprostowanie :)

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 22 maja 2004, 17:32
przez BART_osz
Tak sobie od czasu do czasu pytam znajomych ile u nas kosztuje benzynka... zgroza. mysle ze to juz bez roznicy czy dizel czy benzyna ... pieniedzy na paliwo tak czy siak wydasz od groma ... :(

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 22 maja 2004, 18:21
przez Barth
BART_osz, ale i tak sie oplaca placic 3.2 a 4 zl przy wiekszym zyzyciu w benzynce - to i tak sie oplaca , tyle ze teraz niektorzy nie moga odliczac paliwa :( dobrze miec jakies wieksze diesle w domu :D

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 22 maja 2004, 19:21
przez Rogal
BART_osz napisał(a):Tak sobie od czasu do czasu pytam znajomych ile u nas kosztuje benzynka... zgroza. mysle ze to juz bez roznicy czy dizel czy benzyna ... pieniedzy na paliwo tak czy siak wydasz od groma ... :(


a ja wybrałem diesla tak samo ze względów ekonomicznych jak dla przyjemności jaką moim zdnaniem daje jazda TDi-masz wysoki,nisko położony moment obrotowy co powoduje,że zawsze masz "pod nogą".Nie musisz wcześniej redukować biegu-tylko przyciskasz i jedziesz :)

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 22 maja 2004, 19:25
przez Barth
Rogal, szczególnie jak ci te dodatkowe konie zaprzegą pod maska :D :D

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 22 maja 2004, 20:56
przez Pośpiech
Barth, oooojjj masz rację :)
Mimo, ze mam benzynowca to dziś w Bednarach (zlot IKS) jechałem z Asgaardem i widziałem go w akcji. Gdybym miał streścić moje wrażenia na maksa to powiedziałbym - ja zatańczę! :D

Ps. Co prawda najlepszym (na 400m) okazał się Paweł w 1,8 20vT, ale Asgaard i tak robil furorę :)

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 22 maja 2004, 21:05
przez Barth
OOO gratulacje dla Pawła :) Mam nadzieje ze gadal z kolesiem od lotniska :)

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 22 maja 2004, 21:15
przez Pośpiech
Nie gadał, bo kolesia od lotniska nie było :(
Na razie stanęło na tym, że kasę za lotnisko każdy pewnie zapłaci tuż przed wjazdem (tak robili dziś przed zlotem IKS).

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 22 maja 2004, 21:17
przez Barth
Pośpiech, ale ile tej kasy ??? Tyle co IKS ??? Ile bylo aut dzis ??

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 22 maja 2004, 21:23
przez Pośpiech
Dziś płaciliśmy 30zł, ale były gorsze atrakcje (jakieś slalomy i 400m). Za nasze maty poślizgowe itd. będziemy musieli pewnie rzucić trochę więcej kasy ... Paweł wspominał coś o 50zł, ale pewnie jeszcze to potwierdzi.
A na zlocie IKS było ... hmmmm ... około 30 aut.

PS. Proszę moderatorów o przeniesienie ostatnich kilku postów, bo są offtopicowe :)

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 25 maja 2004, 12:41
przez leoTDI
Barth napisał(a):Rogal, ja kupilem Spirita 90 i jestem zadowolony , dalem mniej niz za 110 signo w Spiricie mam klime , ala kubelki , alu w stadardzie , co do sprzegla to narazie nie mam zadnego problemu a mam 309 Nm , wymienie wtryski napewno jednak zwiekszymy moc a niutki zostawimy takie same :)

Podsumowanie : zarowno 90 i 110 są udane , za spirita 110 trzeba dac 3000 zl wiecej niz za 90 i to moze byc ciekawe rozwiazanie :) , choc za 3000 zl zrobisz w 90 wtryski i programik i bedziesz mial ok 138 KM :)


zgadzam się z barthem,

bierz 90-tkę. sam mam freshka, i jestem b.zadowolny. za 3.000 zrobisz co wyżej napisane, i będziesz się cieszył jak :aniol:
co do sprzęgła, to wytrzymuje ponoć nawet 330Nm bez problemu. To kwestia odpowiedniego postępowania. co ciekawe, to mam informację pewną od tuneline, że problemy z sachsem były ... ale w rocznikach 2000 i 2001 ... a to ciekawe :!: :shock:
...aha, a do tego jeszcze krótsza skrzyneczka ...fajnie ciągnie, naprawdę :-D
Co do maxa - 200km/h, więcej nie probowałem, kapcie tylko na 190km/h :cry:

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 30 maja 2004, 00:33
przez Asgaard
Dlaczego doradzacie komuś słabszą wersję? Co z tego że 90 za 3000 można zrobić na 140KM? Problem w tym że chcąc zrobić ją na jeszcze więcej trzeba się już troche nagłówkować i wykosztować, nie lepiej od razu mieć 110 i wychodzić z niej jako bazy? Wydaje mi się to dużo rozsadniejszym rozwiązaniem, szczególnie jeśli ktoś chce kupić nowy samochód, po co inwestować i babrać się w mechanice skoro to samo na gwarancji mozna mieć za tą samą kase, a w babranie zabawić się podnosząc moc jeszcze bardziej.

Moje zdanie jest takie: Chcesz nowy samochód w dieselu? Kup najlepszego na jakiego Cie stać.
A dyskutowanie czy słabsza wersja jest lepsza od mocniejszej moja się z celem, nikt mi nie wmówi, że 90 jest lepsza od 110 bo niestety nie jest, gdyby była, byłaby od 110 droższa, coś te ceny jednak znaczą. :roll:

Ps. Teraz to się kupuje PD a nie jakieś 90 czy 110 :twisted:
Peace

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 30 maja 2004, 06:48
przez Rogal
Myślę,że nid do końca masz rację Asgaard...albo nie czytałeś od początku tematu dokładnie albo nie wiesz dokładnie jakie są rożnice między ALH i ASV...

tak jak pisałem na początku te silniki różnią się tylko wtrykami,programem sterującym ECU-więc skoro nie widać różnicy-po co przepłacać :? :wink:

chciałbym też żebyś rozwinął swoją teorię o możliwościach dalszego zwiększenia mocy...myślę,że w obu przypadkach jest podobnie trudno-mowa o ALH i ASV...

na pewno masz rację,że teraz się kupuję PD...ale mam nadzieję,że pawelo jeszcze pokaże co potrafi "stary" AFN na pompie...choć nie zmienia to faktu ,że w silnikach PD dużo łatwiej osiągnąć np.200km :wink:

Pozdrawiam.

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 30 maja 2004, 07:29
przez Asgaard
Rogal, sami pisaliście, że jeszcze sprzęgło się sypie, więc nie tylko wtryski i soft... chyba, że mi się już pomieszały oznaczenia silnika...

Dobrze, że chociaż w kwestii PD się ze mną zgadzacie :wink:

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 30 maja 2004, 20:18
przez Rogal
Asgaard napisał(a):Rogal, sami pisaliście, że jeszcze sprzęgło się sypie, więc nie tylko wtryski i soft... chyba, że mi się już pomieszały oznaczenia silnika...

Dobrze, że chociaż w kwestii PD się ze mną zgadzacie :wink:


ja porównując ALH i ASV miałem na myśli TYLKO silniki,jeśli jednak weźmiemy pod uwagę całokdztałt-a chyba interesuje nas nie tylko silnik :wink: -to rzeczywiście dochodzą niechciane kłopoty ze sprzęgłem (choć na gwarancji można je wymienić) i nie wiem choćby jak wygląda sprawa układu hamulcowego w ALH i ASV :?:

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 30 czerwca 2004, 11:33
przez leoTDI
Rogal napisał(a):
Asgaard napisał(a):Rogal, sami pisaliście, że jeszcze sprzęgło się sypie, więc nie tylko wtryski i soft... chyba, że mi się już pomieszały oznaczenia silnika...

Dobrze, że chociaż w kwestii PD się ze mną zgadzacie :wink:


ja porównując ALH i ASV miałem na myśli TYLKO silniki,jeśli jednak weźmiemy pod uwagę całokdztałt-a chyba interesuje nas nie tylko silnik :wink: -to rzeczywiście dochodzą niechciane kłopoty ze sprzęgłem (choć na gwarancji można je wymienić) i nie wiem choćby jak wygląda sprawa układu hamulcowego w ALH i ASV :?:


hamulce te same,

i przeważnie sprzęgło to samo. przecież to tylko 25 nitków więcej.
problemy ze sprzęgłem biorą się nie z różnicy momentów - bo ta jest żadna - ale z gównianej serii produkcyjnej.

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 30 czerwca 2004, 11:41
przez Tonny S
leoTDI, sprzegło inne w 110 tdi srednica 228 mm a w 90 tdi 220 mm albo odwrotnie i heble też inne z przodu w 110 tdi 288 mm a w 90 tdi tak jak w 1.6 256 mm

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 30 czerwca 2004, 11:51
przez leoTDI
Tonny S napisał(a):leoTDI, sprzegło inne w 110 tdi srednica 228 mm a w 90 tdi 220 mm albo odwrotnie i heble też inne z przodu w 110 tdi 288 mm a w 90 tdi tak jak w 1.6 256 mm


bzdury piszesz,

wejdź na sachsa i dokładnie obejrzyć katalog ori (*.pdf plik). 220 LUK jest tylko zamiennikiem do 228 mm.
Jeśli chodzo hamulce, to nie wiem o czym piszesz :shock: Mam przód 280 x 22 mm i 232 x 9 tył.

tonny, piszesz głupoty - poczytaj sobie na dole z prawej :
http://seat.pl/modele/dane_zawieszenie. ... 7&id_kat=0

ps
zanim coś napiszesz ... to najpierw poszukaj, sprawdź, i dopiero pisz :mrgreen:
...a 288 mm to ma i owszem .... ale 150 kM

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 30 czerwca 2004, 12:07
przez Tonny S
leoTDI, ty mi tu nie urkuj bo takie info mam z ASO i już dawnio było na ten temat, że sprzęgła są inne a to co pisze Sach mnie nie interesuje co do hebli to może masz racje tylko dlaczego ja mam 288 mm ?? takie zamawiałem i takie mam założone a są ewidentnie wieksze od 90 Tdi teoria teoria a żeczywistośc jest zeczywistościa.

[ Dodano: Sro 30 Cze, 2004 13:08 ]
a i popraw opis bo Częstochowa nie jest Majorką :D

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 30 czerwca 2004, 12:09
przez leoTDI
Tonny S napisał(a):leoTDI, ty mi tu nie urkuj bo takie info mam z ASO i już dawnio było na ten temat, że sprzęgła są inne a to co pisze Sach mnie nie interesuje co do hebli to może masz racje tylko dlaczego ja mam 288 mm ?? takie zamawiałem i takie mam założone a są ewidentnie wieksze od 90 Tdi teoria teoria a żeczywistośc jest zeczywistościa.

[ Dodano: Sro 30 Cze, 2004 13:08 ]
a i popraw opis bo Częstochowa nie jest Majorką :D


tonny ASO to ja mam wiesz, gdzie :mrgreen:
Liczy się tu i teraz :brawo:

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 30 czerwca 2004, 12:12
przez Tonny S
leoTDI, tu i teraz to wiesz co ja robie :D :wink:

[ Dodano: Sro 30 Cze, 2004 14:40 ]
sprawdzałem w ASO i masz racje co do tych 280 mm ale ja mam ku.... 288 mm przynajmniej takie było zakładane :|

[ Dodano: Sro 30 Cze, 2004 14:41 ]
co do sprzegła to są 2 średnice takie jak podałem.

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 1 lipca 2004, 08:40
przez gooroo
Tonny S napisał(a):co do sprzegła to są 2 średnice takie jak podałem.

Potwierdzam - mam w 90-konnym zmienione sprzęgło na to od 110-konnego. Do wymiany poszło wszystko, łącznie z kołem masowym (stary komplet również dostałem) i nie sądzę, żeby mnie na Bokserskiej naciągali niepotrzebnie. Nową tarczę mam właśnie Sachsa. W 110-konnym średnica jest mniejsza bo sprzęgło ma inna budowę.

Pozdr

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 8 lipca 2004, 09:04
przez leoTDI
.... tak nawiasem, to jestem już blisko ustaleń :-D , jaki wsad zrobię zaraz po minięciu gwarancji. Będzie to sprzęgło organiczne o przeniesieniu max. 450 Nm ze wzmocnioną tarczą dociskową, tj. sprężynami wyciskowymi ze specjalnej stali. Niestety będzie to wymagało również wymiany koła dwumasowego na jednomasowe. Szczegóły jednak jeszcze dogrywam.

... a potem to już pole do tuningu ohne grenzen ... no prawie :mrgreen:

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 8 lipca 2004, 09:25
przez Tonny S
leoTDI, jakies relacje zdjęciowo opisowe by sie przydały z namiarami co gdzie i jak :wink:

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 8 lipca 2004, 09:31
przez leoTDI
sorry,
ale na razie nic więcej nie napiszę, dopóki nie będę sam pewien na 100% i tego nie zmajstruję pozytywnie u siebie :idea:

ps
... na temat sprzęgieł tyle już się pisało i jak do tej pory nic z tego nie wynikło :cry:

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 8 lipca 2004, 15:41
przez Rogal
Prawda jest taka ,że gr.VW wprowadza wiele zmian (często niestety podyktowanych obniżką kosztów) w trakcie produkcji danego modelu,danej marki i tak np.wiadomo,że sprzęgła w starszych AGR-ach znosiły bez problemu moment powyżej 300Nm co w przypadku nowszego ALH jest już problemem...

To ,że sprzęgło ma większą średnicę nie znaczy ,że jest lepsze-ważne są jeszcze materiały z jakich zostało wykonane i jego budowa...

Co do hamulców to mam wrażenie ,że ALH mają już układ hamulcowy identyczny z TDi 110km (AHF,ASV) , natomiast starsze AGR-y miały inny (słabszy) układ hamulcowy...

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 9 lipca 2004, 06:07
przez leoTDI
Rogal napisał(a):Prawda jest taka ,że gr.VW wprowadza wiele zmian (często niestety podyktowanych obniżką kosztów) w trakcie produkcji danego modelu,danej marki i tak np.wiadomo,że sprzęgła w starszych AGR-ach znosiły bez problemu moment powyżej 300Nm co w przypadku nowszego ALH jest już problemem...

To ,że sprzęgło ma większą średnicę nie znaczy ,że jest lepsze-ważne są jeszcze materiały z jakich zostało wykonane i jego budowa...

Co do hamulców to mam wrażenie ,że ALH mają już układ hamulcowy identyczny z TDi 110km (AHF,ASV) , natomiast starsze AGR-y miały inny (słabszy) układ hamulcowy...


pewnie jest rogal tak jak piszesz,

ale ALH też przecież znosi powyżej 300 (ok, ma tylko ograniczony często w porównaniu max.), więc pozostaje kwestia tylko jakości produkcji seryjnej. Natomiast jeśli chodzi o używanie sprzęgła, to jego obsługa w ALH sprawia naprawdę wielką przyjemność = chodzi mięciutko i pewnie.

Re: 1.9 90KM vs 1.9 110KM

PostNapisane: 24 lipca 2004, 15:03
przez PatTDI
leoTDI napisał(a):
Rogal napisał(a):Prawda jest taka ,że gr.VW wprowadza wiele zmian (często niestety podyktowanych obniżką kosztów) w trakcie produkcji danego modelu,danej marki i tak np.wiadomo,że sprzęgła w starszych AGR-ach znosiły bez problemu moment powyżej 300Nm co w przypadku nowszego ALH jest już problemem...

To ,że sprzęgło ma większą średnicę nie znaczy ,że jest lepsze-ważne są jeszcze materiały z jakich zostało wykonane i jego budowa...

Co do hamulców to mam wrażenie ,że ALH mają już układ hamulcowy identyczny z TDi 110km (AHF,ASV) , natomiast starsze AGR-y miały inny (słabszy) układ hamulcowy...


pewnie jest rogal tak jak piszesz,

ale ALH też przecież znosi powyżej 300 (ok, ma tylko ograniczony często w porównaniu max.), więc pozostaje kwestia tylko jakości produkcji seryjnej. Natomiast jeśli chodzi o używanie sprzęgła, to jego obsługa w ALH sprawia naprawdę wielką przyjemność = chodzi mięciutko i pewnie.


znam alh ktore znosi 396nm na seryjnym sprzegle ale to auto jest jakies dziwne. takie latwo modyfikalne ;-)