Przpeustnica w dieslu mam za zadanie wstrzymanie dopływu powietrza przy gaszeniu silnika. W momencie przekrecenia kluczyka przpustnica (znajdująca sie pzed zaworem EGR ) na krotka chwile ok 2 s (z tego co pamietam) zamyka sie.
Nie słuzy do regulacji przepływu powietrza podczas pracy tak jak w benzynie.
W Vagach jest ona sterowana podcisnieniowo.
Jeżeli chodzi O słowo "samoczynny" do dokładniej mówiąc chodzi o Zapłon Samoczynny a nie o to ze silnik samoczynnie pracuje.
DTM: Zawór recylkulacji spalin służy do ograniczenia emisji spalin na biegu jałowym. Masz racje pisząc o zasadzie działania tego zaworu. Ale on nie słuzy do gaszenia silnika!!
Puszczone spaliny powtórnie do dodolotu są doplane w cylindrach i mniej zagrażają srodowisku. Dodam ze EGR jest właczany po ok 1 minucie pracy na biegu jałowym. Czesto zamiast usuwanie EGR stosuje sie patent z Redbullem (szczegolnie przez Marka). Wtedy spaliny nie trafają do dolotu dzieki czemu nie mamy tyle syfów na rurkach i wężach. I to przede wszstkim jest powod usuwania EGR`a
[ Dodano: Sro 04 Sty, 2006 ] [ Dodano: Sro 04 Sty, 2006 ]Rogal napisał(a):uki napisał(a):A przepraszam, czym gasisz silnik diesla
Odłaczasz zapłon

"Silnik dieselowski jest silnikiem "samoczynnym" tzn.raz uruchomiony pracuje do momentu wyczerpania-odcięcia paliwa.Z tego też względu zatrzymanie tego silnika w samochodach i nie tylko następuje poprzez odcięcie dopływu paliwa przez zawór elektromagnetyczny zabudowany zazwyczaj na pompie wtryskowej..." [ cytat z forum
www.elektroda.pl ]
PS. diesel nie ma przepustnicy...
Załóżmy że wysrala sie sprężarka i auto zassysa olej i który zapala sie w cylindrach to - według tej teorii z odcieciem paliwa - nie jestes w stanie zgasić silnika.
A jednak mozna (po warunkiem ze nie osiągnie on obrotów krytycznych) go zgasić "kluczykiem".
[ Dodano: Sro 04 Sty, 2006 ]