zamiennik EGR "a

Napisane:
15 stycznia 2006, 00:58
przez leonsjo
Chyba padł u mnie EGR.Wygląda to tak że gdy przy zimnym silniku zdejmiemy wężyk z egr to pracuje normalnie, jak go wciśniemy z powrotem to silnik szarpie i falują obroty. Po rozgrz. jest ok.Wczoraj go czyściłem i nic.(jaki syf! )to samo.Na razie zaślepiłem wężyk śróbką i chyba jest ok.Za to teraz po wyłączeniu silnika słychac jak zatrzymuje się coś, jakbyjakiś wentylator (klima wył.) czyżby turbina, czy to normalne. przy załozonym wężyku nie słychac tego.przy zał. wężyku przechodził też w tryb awaryjny, teraz nie.Czy ma to z sobą jakiś związek.przedtem też na zimno przy puszczaniu gazu słychac było charakt. przerywany świst powietrza.teraz nie wiem jeszcze dokładnie czy słychac czy nie.Myślę że to jakiś problem na linii egr-inst. podciśnienia.Teraz leoś nie szarpie, nie przerywa chyba jest ok. Pozbył bym się też egr a , poradźcie gdzie to zrobic na pomorzu, ile kosztuje i czy ktoś ma z tym jakies doswiadczenia? Dzięki.
Re: zamiennik EGR "a

Napisane:
15 stycznia 2006, 09:24
przez luki-tdi
Cze
Wystarczy odłączyć wężyk od zaworka recyrkulacji i stary EGR przerobić. Mianowicie wyciąć środek i wspawać rurkę. Silnik będzie się inaczej gasił, ale nic mu to nie zaszkodzi. Teraz silnik będzie dostawał trochę więcej i przy mniejszych oporach powietrza więc powinien troche lepiej chodzić. W dodatku nie będzie syfiło w dolocie jeszcze tylko odlączyć odme i czyściutko => nie trzeba już nigdy więcej sprzątać

No chyba, że turbo pada to będzie syf w dolocie ponownie.
Pozdro
Re: zamiennik EGR "a

Napisane:
15 stycznia 2006, 14:03
przez leonsjo
turbinka śmiga jak ta lala, sprawdzona.po odłączeniu węzyka tylko ciut bardziej słychac jej swist.
[ Dodano: Pon 16 Sty, 2006 ]
dziś rano ruszając do pracy przy zimnym silniku jak mu lekko wcisnąłem ( ok 2,5 tys obr ) przy zmianie biegu na 2 przy schodzeniu z obr słychac było jakiś trzepot, swist czy cóś podobnego a następnie auto przeszło w tryb awaryjny. Mam zaślepiony węzyk od egr sróbką.Nieraz tak się dzieje a nieraz nie, nie wiem co jest do h.... mam zaślepiony dlatego bo jak pisałem z założonym węż. na egr - e szarpie i przerywa na zimno i też czasem przechodzi w tryb aw. może cos z tą przepustnicą - pomóżcie, jakiś zawór, czujnik ( n75 sprawny )co za złom.dzięki
[ Dodano: Sob 21 Sty, 2006 ]
czy nie jest tak że gdy zaślepimy dolot spalin do egr to turbinka zaczyna głośniej świszczec, umnie tak jest, byłem u roba w gdańsku na vag-u i pokazuje że doładowanie wynosi ok 2,5 b.czyli dużo za dużo.nie wiem czy już się turbo przez to nie wysr...o.mam podpięty inny n75 i w pon. jadę sprawdzic ciśn.mam ori 111 t kkm.dzwignią od łopatek da się ręką ruszac i widac po ograniczniku na niej że pracuje, luz pod palcem na ośce turbinki też jest bardzo min lub nie ma go wcale. może wymienic egr na sprawny, ku..a z złomem!Do tego ciągłe notlaufy na zimno.... koszmar.