Strona 1 z 1

Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 20 lutego 2013, 21:03
przez Alpha90
Witam Panów,
Zacznę od tego że kupiłem leosia za dość małą kasę od handlarza jako pośrednika(umył rączki) leoś do poprawek ale nie o tym temat.
Chodzi o to że w papierach jest 96KW a leoś ma niby 90KM, handlarz kupił go z uszkodzonym silnikiem (niby 90KM) i wlożył słupek od 110 ale osprzęt od 90. Z oznaczenia na obudowie rozrządu wynika że to ALH, obudowę mógł przełożyć od starego 90.
Podejrzewam że włożył tylko goły słupek od 110 czyli wtryski też będą od 90KM.
Tu Vin jakby ktoś mógł go sprawdzić byłbym bardzo wdzięczny:
VSSZZZ1MZ1R000662
Niby 1.9 TDI bez żadnych czerwonych liter. Czyli chyba się zgadza że seryjnie było 90KM ALH bo i wlepka w bagażniku też z ALH tylko czemu w papierach jest 96KW?
Do zmiany będę miał turbo gdyż to jest na wykończeniu i pytanie jakich numerów turbo kupić, zaznaczam że chcę zrobić go chociaż pod 110/120KM, nie wiem czy wymiana wtrysków czy chip?
Tylko gdzieś mi się przewinęło że ALH ma słabe sprzęgło i nie wiem czy wytrzyma?
Wyczytałem że 90 ALH i 110 AHF mają ten sam osprzęt tylko inne wtryskiwacze i tu pytanie czy wystarczy tylko przełożyć wtryski i będzie 110 z 90-siątki? Czy jeszcze strojenie?

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 20 lutego 2013, 21:10
przez RafcioGTC
Na wtryskach z 90 też będziesz miał 110 wystarczy Chip, A jak masz takie zagadki z Mocą to ja bym chyba wydał 100zł i sie zjawił na jakiejś hamowni. Hamownia prawde ci powie nie dość co to tam jest oraz czy jest zdrowe ;)

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 20 lutego 2013, 21:14
przez rumianko
tu można gdybać i gdybać ma 199 postów, 96Kw to 130Km ;)

z takim tematem jedz do ogarniętego tunera i ci powie co masz za osprzęt po zmierzeniu na hamowni i oczytaniu nr. sterownika ECU.

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 20 lutego 2013, 21:58
przez Alpha90
Tak wiem że 96KW to 130KM :-D
Na hamowni to wyjdzie może z 70KM bo turbo powyżej 3k już nie daje ciągu :x . 5-ka i max 130 i nie jedzie. Typowy notlauf(chyba dobrze napisałem) podejrzewam.
Niedługo wymiana maglownicy + zalanie nowym płynem to i od razu zmienię turbo olej i filtry.
Według mnie to seria było 90KM( z nalepek, bagażnik i osłona rozrządu, VIN-u w necie po cyfrach się zgadza), ale coś źle w papiery podali.
Handlarz założył słupek od 110 czyli praktycznie ten sam co i w 90KM czyli mam 90 ALH :wink:
Ale mi chodzi jakbym tylko zmienił te wtryski od 110(bez chipa) to będzie 110 bez strojenia czy nie?
Bo jak nie to zostaną te od 90 a zrobię chipa na 120 tylko zobaczę jak będzie jechał po zmianie turba. A może i na 125/130 jak tylko sprzęgło by wytrzymało...? :mrgreen:

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 20 lutego 2013, 23:08
przez tony065
Alpha90, szkoda prądu na takie manewry. Zmień od razu wtryski na hybrydy 216/ASV. W tym temacie polecam kontakt z kolegą Cowboy. Ze sprawnym turbo możesz śmiało osiągnąć 150KM. Szczerze to niezły masz składak :wink:
BTW, jeżeli po VIN-ie wychodzi że masz 90 KM, a w papierach 130 KM, zanim coś będziesz remontował, najpierw sprawdź legalność tego wehikułu, bo to jakiś przekręt.

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 21 lutego 2013, 14:50
przez Alpha90
Vin na aucie, na wlepkach, wybity w podszybiu etc. wszędzie się zgadza i nie wygląda na przespawywany/ przebijany itd. w dowodzie i karcie pojazdy również się zgadza tylko jest to 96Kw i stawiam że poprzednia właścicielka po prostu źle podała...
Co do składaka nie widać by był składany z dwóch i na to nie wygląda po prostu jest zaniedbany i do dopieszczenia, ale za tą kasę to chyba logiczne. Tak dla wiedzy dałem 9 tys.
Nie chcę 150KM to już za dużo mi wystarczy 120/130max chodzi mi o to by najmniej zmieniać tj. np. nic nie zmieniać tylko dobre turbo założyć i chip na 125KM tylko czy sprzęgło wytrzyma? Orientuje się ktoś w tym?
Czy lepiej nie robić chipa tylko wtryski od 110, a czy przejdą plug&play ? i było by 110KM?

-- 21 lutego 2013, 14:48 --

Panowie mam jeszcze jedno pytanko z racji że maglownica już zamówiona potrzebuję teraz tylko turba silnik to ALH więc turbo też tylko że potrzebuję info jak to turbo wygląda. Z tego co się domyśliłem, wywnioskowałem to turbo ALH ma 3 bolce o takie:
http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/25/55/97/3025559754
Obrazek

A masa która jest na popularnym serwerze aukcji internetowych jest taka jak od AGR czyli na 4 bolce:
http://www.xedos.com.pl/allegro/przemek/2011/maj/2011-05-11/2011-05-11-090.jpg

Poprawcie mnie jeśli się mylę bo już nie wiem po czym rozpoznawać czy sprzedający ma ALH czy AGR-a ?

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 21 lutego 2013, 16:08
przez tony065
Alpha90, musisz szukać turbo o nr 03G253014R, lub 03G253014RX. suszara z AGR-a jest bez kolektora. nie czaruj, że wystarczy Ci 120/130KM... każdy tak mówił, zanim nie załapał bakcyla śmocy :mrgreen: wtryski w ALH to 170 z silników SDI, straszna padaka. jak założysz 205 z AHF/ASV, to spokojnie może wyjść to co chcesz, ale i tak dobrze by było zrobić pod to program. jak założysz hybrydy z ASV, czyli 216, to można znacznie więcej. dalej to już 230, albo 260 :!: problemem w ALH jest słabe sprzęgło i tu musisz się wypowiedzieć do czego ma służyć to auto. jeżeli do dojeżdżania do pracy i wożenia dzieci, to zakładaj 2-masę, jak chcesz coś modzić, to 1-masa.

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 21 lutego 2013, 16:40
przez Alpha90
Dzięki za troskę ale tak jak mówię 130 to będzie max jak na tego leona, nie jestem żądny większych mocy...
Do tej pory jeździłem autami przeciętnie w okolicy 100KM sporadycznie 130/140 także na 1000% więcej jak 130 nie będzie :x
Co do turba to dostałem się aparacikiem i mamy oto takie:
Obrazek
Aha czyli do niego podejdzie turbo na 3 bolce i z kolektorem(nie rozłączane) reszta to te od Agr-a. Niezależnie od numeru czy szukać tylko z tych trzech numerów?
Co do służby auta to raczej ta 1-wsza opcja ale czy jakbym nie zmieniał wtrysków tylko dał chipka na 120KM będzie to jechać i sprzęgło wytrzyma? :-D

-- 21 lutego 2013, 16:40 --

A taka by podeszła?
http://allegro.pl/turbosprezarka-audi-a ... 67588.html

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 21 lutego 2013, 16:48
przez tony065
coś takiego znalazłem -> http://i625.photobucket.com/albums/tt33 ... ay/52x.jpg
szukaj z ALH, bo aby zamontować inne, to trochę więcej trzeba pozmieniać.
ORI sprzęgło w ALH jest słabe, po zmianie na jakieś nowe, można spokojnie robić program do 325Nm

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 21 lutego 2013, 17:17
przez Alpha90
Szukam z ALH od 90-tek mam już 2 ok.500zł stan niby ideał i gwarancja rozruchowa.
Wg tabeli ja mam od 110 niby a w toledo przecież to samo a już numer zmienili...heh chyba po to by wciskać kity że niby inne...
Teoretycznie powinienem szukać:
-03G253019A
-03G253019CV- niby ta do 90KM przy ALH
-03G253019AV
-03G253014R
Na razie będzie zmiana maglownicy, turba, oleju i filtrów. Później chip na 120 i zobaczymy co sprzęgło powie...

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 21 lutego 2013, 22:41
przez tony065
Alpha90, jak auto takie zaniedbane, to możliwe, że sprzęgło po wirusie szybko powie "fakap". Ile km jest teraz na szafie :?:

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 22 lutego 2013, 11:32
przez Alpha90
Oj lepiej nie pytaj :-P
360tys. jest a silnik niby po 150 a wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
Pytanie czy jakbym kupił turbo o takich nr. podejdzie tylko chyba trzeba by jeszcze kolektor do tego?
Sprzedawca twierdzi że ma zmienna geometrię tylko gruszkę zapodział:
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/44/43/54/3044435450
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/44/43/54/3044435450_1
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/44/43/54/3044435450_2

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 22 lutego 2013, 13:31
przez tony065
Alpha90, daj se spokój z tymi wynalazkami, poszukaj czegoś ORI do ALH, bo ta ze zdjęć jest do AFN-a.

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 22 lutego 2013, 15:47
przez Alpha90
Ok, masz rację nie warto kombinować, czyli wleci ori z ALH po przebiegu 129tys. km w stnie idealnym...?to się okaże przy testach.
A tak przy okazji to jest może ktoś z Świętokrzyskiego, ok. Kielc kto mógłby ogarnąć logi>?

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 22 lutego 2013, 16:07
przez LoozaQ
Widzę, że masz podgrzewacz płynu chłodniczego... zazdraszczam :clever:
Samego płynu chłodniczego też chyba musisz dolać, bo cuś go nie widać w zbiorniku.

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 22 lutego 2013, 17:24
przez Alpha90
A jaki powinien być?
Chyba wszystkie płyny do wymiany, kto wie co tam ten handlarz zalał :evil:
W Wtorek zmiana magla i turba jak tylko zdążę kupić na wtorek bo magiel już do mnie jedzie... :mrgreen:

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 22 lutego 2013, 19:02
przez tony065
Alpha90 napisał(a):A jaki powinien być?

płyn chłodzący :?: na bańce zbiornika wyrównawczego masz ściągawkę :wink: G12

Re: Jaki to w końcu silnik 90, 110 czy 130KM

PostNapisane: 22 lutego 2013, 20:27
przez Alpha90
Ok. Dzięki za info teraz szukanie i montowanie gratków, żeby ten leoś wrócił do żywych. :twisted: