Strona 1 z 1

turbo 130 ,150 do ASV

PostNapisane: 31 stycznia 2006, 00:41
przez Kozak
Witam
mam pytanie jaki byłby przybliżony koszt wymiany turbiny na tą z tdi 130 ,150 wraz z programem w silniku ASV , jaki byłby przybliżony przyrost mocy i czy warto to robić w tym silniku jeżeli mam już natrzaskane prawe 165 tys km , zaznaczę że posiedam już program na 138 KM i moje turbo jest w pełni sprawne

Re: turbo 130 ,150 do ASV

PostNapisane: 31 stycznia 2006, 00:47
przez arturoo
przy wymianie turbo na większe musiałbyś zainwestować też w wiekszy IC, turbo 1500, IC 2000zl, korekte programu powinni Ci zrobić gratis(o ile dobrze pamiętam V-tech) no i jeszcze przydałyby sie wtryski wtedy moc ok 170ps na wiecej nie wyda pompa. Moje zdanie zostaw tak jak masz no chyba ze masz zamiar jeszcze długo jeździć tym leonem. Pozdrawiam.
Zadzwon do compsportu tam dowiesz sie wszystkiego. www.compsport.pl

Re: turbo 130 ,150 do ASV

PostNapisane: 31 stycznia 2006, 07:35
przez AdamTower
U mnie wygląda to tak Turbo od 130PD + wymiana (przejściówka + wąż olejowy) + program CS na 144PS i 313Nm = ok 3000 zł.

Mody przeprowadzałem przy 125tys km no i niestety sprzęgło już wymaga wymiany, mimo iż soft jest "lajtowy" i moment przesunięty ze względu własnie na przebieg.

Jeśli chcesz więcej mocy to IC itd.

Re: turbo 130 ,150 do ASV

PostNapisane: 31 stycznia 2006, 09:53
przez nixu
adamtower napisał(a):U mnie wygląda to tak Turbo od 130PD + wymiana (przejściówka + wąż olejowy) + program CS na 144PS i 313Nm = ok 3000 zł.

Mody przeprowadzałem przy 125tys km no i niestety sprzęgło już wymaga wymiany, mimo iż soft jest "lajtowy" i moment przesunięty ze względu własnie na przebieg.

Jeśli chcesz więcej mocy to IC itd.


Ale z tej turbi idzie wyciagnac duzo wiecej, niewiem czym ASV i ASZ sie roznia oprocz Turbi, ale na turbinie z ASZ mozesz wytargac kolo 16x PS.

Aha i przy tej turbinie nie musisz jeszcze inwestowac w IC, przy 150-tce musisz.

Re: turbo 130 ,150 do ASV

PostNapisane: 31 stycznia 2006, 10:02
przez Barth
nixu, ASV zasilane jest pompą rotacyjna , a ASZ pompowtryksami , oj nie ladnie nie ladnie , polecam male kompedium wieedzi w dziale TDi

Re: turbo 130 ,150 do ASV

PostNapisane: 31 stycznia 2006, 10:39
przez AdamTower
nixu napisał(a):ale na turbinie z ASZ mozesz wytargac kolo 16x PS.


Możesz, oczywiście, ale to zależy czy chcesz, ja ze względu na przebieg i obawę o stan silnika chciałem lekki program.


nixu napisał(a):Aha i przy tej turbinie nie musisz jeszcze inwestowac w IC, przy 150-tce musisz.

Przy 150 też nie musisz 8) ale tak na poważnie to już przy każdym sofcie przydałby się FMIC, u mnie przy turbo 130 i lekkim sofcie, aż się prosi o IC, bo wszystko puchnie.

Re: turbo 130 ,150 do ASV

PostNapisane: 31 stycznia 2006, 10:42
przez Jazwes
michał kozak,moim zdaniem mod polegający na samej wymianie turbiny, i korekcji softu jest troszke nieopłacalny, zyskasz kilka KM, a wydasz sporo pieniędzy.
Jak już byś się zdecydował na wymianę turbo, to moim zdaniem warto od razu zrobić wtryski i IC, wtedy po korekcie programu przyrost mocy bedzie już przyjemniejszy.

Przebiegiem imho nie ma się co przejmowac, jeśli motor był należycie traktowany, to 160kkm to żaden przebieg i można spokojnie modyfikować.

Myślę, że powinienieś sobie odpowiedziec na pytanie ile czasu masz jeszcze zamiar użytkowac Leona. Jeśli kilka lat, to mozna się zastanawiać nad takimi modami, będziesz miał frajdę z jazdy, lecz trzeba pamiętać, że kasy włożonej w motor w 90% nie odzyskasz.

Jeśli natomiast bierzesz pod uwagę ewentualną sprzedaż auta w ciągu roku, półtora, imho. lepiej pieniądze które byś miał wydać na mody odłożyć, kupić jakiegoś PD'ka i w najgorszym wypadku cieszyć się 16x KM po samym programie 8)

Re: turbo 130 ,150 do ASV

PostNapisane: 31 stycznia 2006, 11:19
przez nixu
barth napisał(a):nixu, ASV zasilane jest pompą rotacyjna , a ASZ pompowtryksami , oj nie ladnie nie ladnie , polecam male kompedium wieedzi w dziale TDi


:oops: :oops:

Barth, obiecuje zaraz po sesji sie doksztalcic z Diesla.

adamtower napisał(a):
nixu napisał(a):ale na turbinie z ASZ mozesz wytargac kolo 16x PS.


Możesz, oczywiście, ale to zależy czy chcesz, ja ze względu na przebieg i obawę o stan silnika chciałem lekki program.


Rozumie ;)

adamtower napisał(a):
nixu napisał(a):Aha i przy tej turbinie nie musisz jeszcze inwestowac w IC, przy 150-tce musisz.

Przy 150 też nie musisz 8) ale tak na poważnie to już przy każdym sofcie przydałby się FMIC, u mnie przy turbo 130 i lekkim sofcie, aż się prosi o IC, bo wszystko puchnie.


Tak, ale 130-tka jeszcze wyrabia, a 150 az sie prosi o FMIC, fakt faktem ze 130 z FMIC programem mozna na wiecej ustawic.

Re: turbo 130 ,150 do ASV

PostNapisane: 31 stycznia 2006, 16:28
przez DTM
nixu napisał(a):
adamtower napisał(a):
nixu napisał(a):Aha i przy tej turbinie nie musisz jeszcze inwestowac w IC, przy 150-tce musisz.

Przy 150 też nie musisz 8) ale tak na poważnie to już przy każdym sofcie przydałby się FMIC, u mnie przy turbo 130 i lekkim sofcie, aż się prosi o IC, bo wszystko puchnie.


Tak, ale 130-tka jeszcze wyrabia, a 150 az sie prosi o FMIC, fakt faktem ze 130 z FMIC programem mozna na wiecej ustawic.

nixu nie mam nic do Ciebie ale najpierw troszke poczytaj a pozniej pisz :wink:
chodzi mi o roznice miedzy 130 a 150 - wez obie do reki i zobacz jakie sa roznice a wtedy zrozumiesz ze 130 i 150 to prawie to samo i w jednym jak i drugim przypadku przydalby sie IC a zwlaszcza w cieplejsze dni

michał kozak
tak jak Jazwes napisal - nie ma sensu wymieniac samej trubiny bo jest to nieoplacalne skoro Twoja jeszcze dobrze sie miewa, co innego jakbys mial zapedy na wiecej to wtedy zrob tak jak pisal Jazwes: turbo, wtryski, IC i korekte na koniec - satysfakcja gwarantowana :mrgreen:

ostateczna opcja ktora nie podnosi mocy ale powoduje utrzymanie jej w kazdych warunkach (upalne lato, wysokie temp) to zmiana IC :!:

Re: turbo 130 ,150 do ASV

PostNapisane: 31 stycznia 2006, 21:49
przez nixu
DTM napisał(a):nixu nie mam nic do Ciebie ale najpierw troszke poczytaj a pozniej pisz :wink:
chodzi mi o roznice miedzy 130 a 150 - wez obie do reki i zobacz jakie sa roznice a wtedy zrozumiesz ze 130 i 150 to prawie to samo i w jednym jak i drugim przypadku przydalby sie IC a zwlaszcza w cieplejsze dni


Hmm, poczytam poczytam.

Ale jedno pytanie, czemu do ARL montowali FMIC a do ASZ nie?

Re: turbo 130 ,150 do ASV

PostNapisane: 1 lutego 2006, 00:25
przez DTM
nixu napisał(a):
DTM napisał(a):nixu nie mam nic do Ciebie ale najpierw troszke poczytaj a pozniej pisz :wink:
chodzi mi o roznice miedzy 130 a 150 - wez obie do reki i zobacz jakie sa roznice a wtedy zrozumiesz ze 130 i 150 to prawie to samo i w jednym jak i drugim przypadku przydalby sie IC a zwlaszcza w cieplejsze dni


Hmm, poczytam poczytam.

Ale jedno pytanie, czemu do ARL montowali FMIC a do ASZ nie?

zeby utrzymac te 150kucy podczas wiekszych temperatur :wink:

Re: turbo 130 ,150 do ASV

PostNapisane: 1 lutego 2006, 07:59
przez Tonny S
nixu napisał(a):Ale jedno pytanie, czemu do ARL montowali FMIC a do ASZ nie?
Wystarczy, ze silnik dali ci ten sam ;-) a turbo i FMIC mozesz sobie samemu zamontowac hahaha.

Re: turbo 130 ,150 do ASV

PostNapisane: 1 lutego 2006, 21:13
przez rob555
michał kozak napisał(a):Witam
mam pytanie jaki byłby przybliżony koszt wymiany turbiny na tą z tdi 130 ,150 wraz z programem w silniku ASV , jaki byłby przybliżony przyrost mocy


Jezeli masz seryjne szpryce to wystarczy Ci turbo od 130. Dasz mu 1.4 bar doladowania, nie ma ryzyka ze sie rozwali (to prawie seryjne nastawy dla tej suszarki) i 150KM winno peknac.
Jedynym problem moze byc chlodzenie powietrza i wskazany byl by FMIC.
Turbo od 150 to jeszcze lepsza sprawa ale bez FMICa to nawet nie podchodz bo sie bedzie marnowalo. Wiekszego cisnienia nie zapodasz bo inaczej bedzie piekiełko w silniku....
Zawsze warto inwestowac w wieksze turbo przy mocnym sofcie bo wtedy nie ma takiego ryzyka ze przy wysilonych nastawach sie wy..sra dlatego smialo wal w 130 (pelno tego na rynku) u pusc pod 150KM