Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika i wszystko z tym związane

PostNapisane: 23 marca 2013, 15:50
przez dominikdd
Witam mam seata z 2003 ARL i mam poważny problem juz tłumaczę o co chodzi. W pewnym momencie samochód zaczął nierówno pracować na niskich obrotach wręcz rzucało silnikiem i towarzyszył temu jakiś metaliczny dźwięk. Mechanik stwierdził ze na pewno do wymiany jest dwumas, wiec zmieniłem dwumas ze sprzęgłem to rzucanie silnikiem było nadal. Później stwierdził, źe mogą to być pompowtryski chociaż na komputerze nie wykazywało, że są w jakimś strasznym stanie. Jak zatkał zawór EGR trochę mniej rzucało silnikiem, wczoraj odetkał ten zawór po jakimś czasie i silnikiem zaczęło rzucać razy dwa ( może dwa razy mocniej?), Oczywiście pompki zmieniłem i teź to nic nie pomogło, teraz mówi o jakimś wałeczku i szklankach, że przydałoby się wymienić. Chciałem zapytać czy miał ktoś jakieś podobne objawy? bo wydaje mi się, że mechanik działa po omacku i sam ostatnio stwierdził, że już ma dosyć, albo może zna ktoś jakiegoś dobrego diagnostę z województwa świętokrzyskiego ewentualnie mazowieckiego?


Polecam przeglądarkę Mozilla Firefox z opcją podkreślenia błędów - IroN_87

Re: Nierówna praca silnika i wszystko z tym związane

PostNapisane: 23 marca 2013, 16:48
przez Marcin 89
Mam coś chyba podobnego, nierówną pracę silnika i takie rzucanie nim, ale tylko wtedy gdy jest zimny. Też nie mam pojęcia co to może być, a silnik ogólnie po remoncie, także jestem bezradny. Dziwny objaw, dwumas mam nowy ze sprzęgłem.


Ja też mam podobną radę dla kolegi jak wyżej i też nie mam pojęcia jak z Wami postępować. Podobnie jak Ty jestem bezradny i zacznę wyrzucać posty do śmietnika - IroN_87

Re: Nierówna praca silnika i wszystko z tym związane

PostNapisane: 23 marca 2013, 17:55
przez dominikdd
U mnie na początku też najgorzej było na zimnym silniku, a teraz nie ma znaczenia z tym, że na ciepłym silniku mniej rzucało na zatkanym egr. Teraz jak odetkałem jest bez różnicy.

Re: Nierówna praca silnika i wszystko z tym związane

PostNapisane: 23 marca 2013, 18:10
przez Marcin 89
No nic trzeba jeździć, aż się coś rozleci.

Re: Nierówna praca silnika i wszystko z tym związane

PostNapisane: 24 marca 2013, 08:34
przez suru
U mnie tak rzucało i okazało się, że pompa wtryskowa.

Re: Nierówna praca silnika i wszystko z tym związane

PostNapisane: 24 marca 2013, 08:49
przez Makumba229
A nie poduszki pod silnikiem?

Re: Nierówna praca silnika i wszystko z tym związane

PostNapisane: 24 marca 2013, 13:34
przez IroN_87
dominikdd, Ściągnąć dekiel i zobaczyć w jakim stanie są szklanki i pomierzyć wałek. Mi w zimie zaczął nierówno pracować i okazało się, że szklanki są wyklepane, a wałek już lekko przytarty.
Pompowtryski też mają wpływ na nierówną pracę.. i ich gniazda.. sprawdzał gniazda?
Najlepiej to zmienić mechanika bo dwumas można było sprawdzić inaczej.. poza tym jak go wyciągnął to powinien widzieć czy ma luzy, a nie wciskać nowy.
Możesz podjechać tu skoro masz niedaleko http://www.bartpol-hamownia.pl/8/menu/k ... ntakt.html

suru, On nie ma pompy wtryskowej....

Re: Nierówna praca silnika i wszystko z tym związane

PostNapisane: 24 marca 2013, 21:33
przez dominikdd
jeżeli chodzi o wałek to mechanik mówi że wałek delikatnie jest przytarty ale również mówi że widział wałki w gorszych stanach i nie dawały takich objawów a druga sprawa jest taka że wydaje mi się i chyba słusznie że stracił dużo na mocy jechałem ostatnio z kolegą który ma leona 130 i wydawał mi się dużo mocniejszy od mojego 150 może to być wina wałka i szklanek? i jeszcze mam takie pytanie czy szklanki można wymieniać pojedynczo ? jeszcze jest taka sprawa że na zimnym silniku rzuca nim bardziej niż na ciepłym, na rozgrzanym delikatnie ustaje ale też jest. Wydaje mi się ze od tego powinienem zacząć a nie na ślepo wymieniać pompowtryski ale w tym momencie się już pogubiłem boje się że wymienię pół samochodu a i tak będzie to samo jeszcze jest taka sprawa że poczytałem trochę na forum odnośnie tych szklanek i obejrzałem parę filmików i może faktycznie jest jakieś "cykanie" tylko ze u mnie jest jeszcze taki objaw jak by silnik zarywał...

Falujace obroty na zimnym....

PostNapisane: 3 maja 2013, 19:26
przez ARL
Witam wszystkich:) Mam problem z falujacymi obrotami na zimnym silniku i dymieniem na szaro. Spalanie na biegu jałowym wtedy waha sie od 1-1.4 Gdy silnik sie zagrzeje wszystko jest wporzadku. Macie jakies pomysły???

Re: Falujace obroty na zimnym....

PostNapisane: 8 maja 2013, 18:46
przez suru
ja mam to samo co ty kolego i nie wiem co to może być pod kompem żadnych błędów

Re: Falujace obroty na zimnym....

PostNapisane: 8 maja 2013, 19:20
przez ARL
U mnie tez bledów nie ma.A stalo sie tak po czyszczeniu zaworu egr. ale nie wiem czy to ma cos z tym zwiazane...

Re: Falujace obroty na zimnym....

PostNapisane: 9 maja 2013, 19:01
przez suru
u mnie to samiutko po czyszczeniu egr tak sie podziało

Re: Falujace obroty na zimnym....

PostNapisane: 10 maja 2013, 17:44
przez ARL
A byłes z tym u mechanika???Co mowil??Długo juz tak masz???

Re: Falujace obroty na zimnym....

PostNapisane: 10 maja 2013, 19:53
przez suru
byłem u mechanika ale nie wie co to ale ostatnio coś jakby mniej falowało

Re: Falujace obroty na zimnym....

PostNapisane: 10 maja 2013, 21:11
przez ARL
u mnie teraz tez mniej faluje. w zimie bylo to bardziej odczuwalne. a probowales moze zaslepic ten wezyk co idzie do egr??

Re: Falujace obroty na zimnym....

PostNapisane: 11 maja 2013, 07:19
przez suru
no u mnie w zimie było tragicznie teraz jest dosyć ok ale nie robiłem nic przy tym bo nie wiem co mógłbym zrobić popróbuje powymieniać wężyki zobaczymy co się będzie działo i dam ci znać
Ty jak byś też coś porobił to napisz jaki efekt

Re: Falujace obroty na zimnym....

PostNapisane: 11 maja 2013, 17:09
przez ARL
OK dam znac jak cos

Re: Falujace obroty na zimnym....

PostNapisane: 18 czerwca 2013, 22:40
przez jonson22
Po podpieciu vaga odpaleniu silnika wejsciu w uklad silnika i na kanal 95 silnik zaczyna wariowac jak na filmie skacza obroty z 800 do nawet 1500 po wyjsciu z tego kanalu wszystko wraca do normy, też tak macie ? Co ewentualnie może być przyczyną tego objawu? Nie ma żadnych nigdzie błędów.
Link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=WbAje_i ... ata_player

Re: Nierówna praca silnika i wszystko z tym związane

PostNapisane: 12 maja 2014, 11:37
przez Tomeon87
Witam! Podepnę się. U mnie obroty lekko falują na zimnym silniku gdy osiągnie 90 ustaje. https://www.youtube.com/watch?v=KuPG892pw50 Tak jak na tym filmiku (nie jest on mój). W czym upatrywać winowajcę? Dodam też choć nie wiem czy to ma jakiś związek z falowaniem, że czasem po nocy słuchać kilkusekundowy pisk z okolicy alternatora. Ale to też nie zawsze i zależy prawdopodobnie od wilgotności.

Re: Nierówna praca silnika i wszystko z tym związane

PostNapisane: 23 maja 2020, 13:44
przez kazkoliber
Cześć!
Nie będe zakładał nowego tematu skoro już tu takowy istnieje, a więc: Jeżdżąc autem 5 lat nigdy mi sie nie zdarzało żeby obroty mi falowały. Po wymianie rozrządu zauważyłem, że auto jak się nagrzeje do 90C to wskazówka między 900-1000 obr lekko się porusza i ze słuchu tak samo wynika że obroty te delikatnie falują. Czym mam szukać przyczyny w złych kątach wtrysku ? Uczuliłem mechanika aby zadbał o prawidłowe ustawienie kątów i takowe mi ustawił Obrazek
Gdzie mam szukać przyczyny?