Strona 1 z 1

Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 23 marca 2013, 22:09
przez awruk
Witam
Przymierzam się do wymiany rozrządu w silniku 1.9TDI ASV czyli 110KM.
Szukałem po forum ale nie znalazłem nic na temat JAK to zrobić.
Bawię się trochę w mechanika i chciałbym się zorientować jakie ciekawostki czekają po drodze.
Byłbym wdzięczny za jakąś fotorelacje jeśli ktoś posiada... albo opis co po kolei i w jaki sposób zrobić żeby praca poszła gładko i przyjemnie oraz co najważniejsze prawidłowo..:)
Znalazłem na jakiś schematach z Elsy że ponoć trzeba unosić silnik i demontować przedni zderzak.. ze zderzakiem w przypadku tego silnika wydaje mi się to co najmniej dziwne..:) dlatego proszę o instrukcję i porady :)

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 23 marca 2013, 22:33
przez Tygrysek
ja jestem świeżo po wymianie rozrządu.... ( u mechanika, sam nie robiłem)

widziałem faktycznie, że koleś odkręcił poduszkę trzymającą silnik, tą od strony rozrządu. w ten sposób mógł go troszkę dźwignąć.
zderzaka nie ściągał, bo po co...

żeby robić samemu rozrząd... musisz mieć to opanowane, zbyt wiele rzeczy może pójść nie tak, zbyt wiele można spier.... :mrgreen:

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 23 marca 2013, 22:35
przez Arczi20
A robiłes juz jakis rozrząd ? co do zderzaka to nie trzeba sciągać, najlepiej na kanale to robic no i do wymiany rorządu musisz sie do niego dostac. A żeby sie dostac to trzeba wymontowac m.in. poduszke silnika i mocowanie poduszki, zbiorniczek od wody (świnka), przewody itp. tak zeby miec goły dostęp do rozrządu. Nastepnie ustawic na znaki, sciągnąc stary rozrząd i zamontowac nowy. Jesli tego nigdy nie robiłeś to lepiej postawić znajomemu flaszke co umi to robić i to wymienic razem, rozrząd to nie klocki hamulcowe lub wymiana oleju. Pozdrawiam

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 23 marca 2013, 22:57
przez wojtekk
Wiem tez ze kolo skrzyni jakis otwor jest i tam sa znaki na ktore trzeba zwrocic uwage.

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 23 marca 2013, 23:06
przez tracer1
podnosisz auto to góry ściągasz prawe koło, demontujesz dolot, odkrecasz zbiorniki płynów wspomagania i chłodzenia, odkrecasz amortyzator paska wielorowkowego, luzujesz napinacz, ściągasz pasek, odkręcasz koło pasowe wału korbowego,podpierasz silnik, demontujesz poduszkę silnika, ściągasz pokrywę zaworów i pompę vacum (łatwiej jest bez kolektora ssącego) , wał korbowy ustawiasz na I na kole zamachowym, blokujesz wałek płaskownikiem 5mm lub specjalnym przyrządem, blokujesz wał korbowy, pompę wtryskową (wiertło 5mm lub coś podobnego) , odkręcasz napinacz, ściągasz pasek, rolki, luzujesz koło wałka rozrzadu (nie blokuj go płaskownikiem z drugiej strony w czasie odkręcania i zakręcania), luzujesz trzy śruby 13 koła pompy, dajesz nowe graty, napinasz pasek do pokrycia się cech na napinaczu, sprawdzasz ustawienia wału korbowego, rozrządu, pompy, jak ok. to dokręcasz koło wałka, koło pompy (nowe sruby 20 NM plus (90 stopni ale po sprawdzeniu kąta wtrysku) obracasz 2 razy wałem korbowym oczywiście bez blokad, sprawdzasz ustawienia jak wyżej plus napinacz i składasz



to tak na szybko
jak sie trochę znasz to dasz radę . w końcu jak popsujesz to tylko twoje :mrgreen:

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 23 marca 2013, 23:58
przez awruk
no taki ogólny pogląd mam chodzi mi bardziej o szczegóły typu.. w których miejscach i jakie znaki są.. w jaki sposób i w którym miejscu te blokady założyć.. czy muszę zbiorniczek wspomagania cały wykręcić czyli wiąże się to z nowym płynem.. a po co ściągać pokrywę zaworów ( tak na oko bo nie jestem przy aucie to koła są w tej plastikowej osłonie i nie chowają się pod pokrywę ale może się mylę bo nie mam tego przed oczami:) ) i druga rzecz czy jak zluzuje napinasz to powinienem dać radę chyba zdjąć pasek i po co ściągać koła z wałka rozrządu ( co wtedy z blokadą wałka) i po co wykręcać koło pompy.. szczególnie że z tego co wiem to otwór w nim służ za blokadę :) a co do wykręcenia poduszki silnika.. to trzeba unieść silnik żeby dojść do którejś ze śrub czy jak..? a i jak wygląda sprawa z ustawieniem kąta wtrysku na pompie.. jak nie ruszy się kołem pompy to nie trzeba regulować czy za każdym razem jest taka konieczność..?
za jakieś zdjęcia itp związane z robotą tego wszystkiego byłbym ogromnie wdzięczny albo jakiś bardzo szczegółowy opis..:)

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 24 marca 2013, 00:37
przez tracer1
silnik podpierasz, żeby ci nie opadł po ściągnięciu poduszki, pokryw zaworów i pompę podciśnienia zdejmujesz aby zablokować wałek rozrządu płaskownikiem od strony pompy
cechy ci podałem, koło pompy i wałku luzujesz po to , by napiąć pasek bez przestawienia się ich wzajemnie, zbiorniczki tylko odkrecasz celem dostania się do poduchy
jeżeli masz opis to w czym problem??
ja nie jestem mechanikiem ale swojego auta nikomu nie oddaję nie ma z tym wiekszej filozofii jeżeli masz opis i ogólne pojęcie :-D

-- 24 mar 2013, o 01:24 --

odnośnie kąta wtrysku to jeżeli wszystko zrobisz dobrze nie trzeba ruszać ale sprawdzić trzeba

-- 24 mar 2013, o 01:33 --

nie wykręcasz żadnego koła pompy tylko luzujesz 3 śruby 13 po wcześniejszym zablokowaniu pompy np. wiertłem 5mm a w którym miejscu to się domyślisz. Jak wał ustawisz na GMP czyli koło zamachowe przy skrzyni biegów na znak I (znajdziesz go patrząc od pompy wacum w dół będzie gumowa zaślepka, zdejmujesz i widzisz koło zamachowe

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 24 marca 2013, 01:07
przez awruk
a nie ma sposobu żeby zablokować koło wałka rozrządu bez ściągania pokrywy zaworów..? są na allegro jakieś blokady do rozrządu ok 50zl wychodzi.. bo pokrywa jest na uszczelce czy na masie uszczelniającej..? to i tak by trzeba było nowe zakładać wiec koszta również dochodzą a z przyrządem chyba mniej roboty na dodatek..:) jeśli nie to napisz proszę jeszcze w które konkretnie miejsce wsadzić ten płaskownik do blokady koła rozrządu..:) i dalej nie ogarniam po co luzować te koła na pompie i wałku rozrządu..:/ proszę wyjaśnij jeśli możesz.. bo jak tak myślę na chłopski rozum to zakładałbym pasek przy zablokowanych kołach.. i kończył na miejscu napinacza.. kurcza no rozjaśnij mi to bo mnie jakieś zaciemnienie wzięło..:D ja też mechanikiem nie jestem i tak samo jak Ty auta nie chce oddawać komuś co i tak pewności nie mam że dobrze zrobi.. a też mnie kasa ciśnie obecnie..:)

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 24 marca 2013, 02:48
przez Tygrysek
awruk napisał(a):a też mnie kasa ciśnie obecnie..


powiem szczerze, ja mechanikiem też nie jestem, ale są rzeczy które faktycznie można zrobic samemu, pomijając koszta robocizny u magików,
ale...
jak to wcześniej napisał tracer1,
tracer1 napisał(a):w końcu jak popsujesz to tylko twoje


Osobiście uważam, że rozrząd łatwy nie jest,
a uwież mi, można sobie krzywde tutaj zrobić.

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 24 marca 2013, 09:09
przez awruk
Wiem że nie jest jakiś prosty i wiem czym grozi jak coś się zepsuje.. dlatego przed rozgrzebaniem chcę się dowiedzieć co i jak i na co mogę trafić "dziwnego" :)

Ale w tym temacie w sumie nie ma co się roztrząsać kto jest mechanikiem itp tylko może piszmy jak tracer1 wskazówki a na pewno się nie tylko mi to przyda :)

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 24 marca 2013, 12:48
przez tracer1
[quote="awruk"] jeśli nie to napisz proszę jeszcze w które konkretnie miejsce wsadzić ten płaskownik do blokady koła rozrządu..:) i dalej nie ogarniam po co luzować te koła na pompie i wałku rozrządu..:/


płaskownik wkładasz w miejsce pompy vacum- dlatego ją demontujesz i ściągasz pokrywę zaworów. Żeby go wsunąć musisz zdjąć ostatni mostek wałka chyba, że masz oryginalną blokade to nie trzeba
koła luzujesz by napiąć pasek bez ryzyka obrotu samej pompy i wałka
możesz zrobić prościej czyli znaczysz położenie kół pompy i wałka względem obudowy ale to moim zdaniem druciarstwo i nie masz pewności czy poprzedni rozrząd był prawidłowo ustawiony

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 26 marca 2013, 23:44
przez samurai
Ludzie, jak czytam takie posty, z pytaniami jak rozrząd zablokować, albo nawet gdzie on jest to... Strach potem takie auto kupić. I co z tego, że forumowicz sprzedaje? Zdajesz sobie sprawę, że później trzeba jeszcze wprowadzić kompem odpowiednie nastawy pompy, zapłonu? Wpędzacie się w niepotrzebne koszty, niekiedy kilkakrotnie przekraczające wartość robocizny mechanika. TDI to nie Fiat 126p. Masakra.
Ps. Jak kogoś stać na konia, to i na obrok też powinien mieć.

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 26 marca 2013, 23:55
przez glibo
samurai napisał(a):Ludzie, jak czytam takie posty, z pytaniami jak rozrząd zablokować, albo nawet gdzie on jest to... Strach potem takie auto kupić. I co z tego, że forumowicz sprzedaje? Zdajesz sobie sprawę, że później trzeba jeszcze wprowadzić kompem odpowiednie nastawy pompy, zapłonu? Wpędzacie się w niepotrzebne koszty, niekiedy kilkakrotnie przekraczające wartość robocizny mechanika. TDI to nie Fiat 126p. Masakra.
Ps. Jak kogoś stać na konia, to i na obrok też powinien mieć.
jesli ustawi rozrzad na znaki , to komputerowo ustawia tylko kat wtrysku.nie musi wprowadzac na nowo zadnych nastaw

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 27 marca 2013, 12:04
przez awruk
samurai nie chcesz pomóc..? nie przeszkadzaj.. bo Twój post nic nie wnosi do tematu. jeśli wiesz co trzeba zrobić co ustawić to to napisz.. a nie wpisuj posta takiego jak wyżej. A jak widać z wypowiedzi Kolegów z forum mistrzem świata w tym nie jesteś. Bez obrazy bo nie chce nikomu docinać ale denerwują mnie takie "filozoficzne nic nie dające wypowiedzi". A poza tym nie wiem gdzie znalazłeś pytanie "gdzie jest rozrząd" polecam przeczytać jeszcze raz wątek :) W różnych silnikach są różne rozwiązania.. i wątek ma na celu ukazanie dobrej metody wymiany rozrządu w tym silniku unikając niepotrzebnych niespodzianek. Wiadomo że mając blokady serwisowe jest dużo łatwiej, ale ich zakup mija się z celem bo wtedy taniej wychodzi oddać auto do serwisu. Za to jeśli ktoś ma już sprawdzony patent jak poradzić sobie bez nich i podzieli się tym pomysłem, to myślę pomaga wielu osobom w uniknięciu problemów i rozmyślania jak to zablokować. :) I jak widać są ludzie tacy którzy mają o tym pojęcie i chcą doradzić. glibo z tego co wiem to konieczne jest sprawdzenie tego na kompie ale też często jest tak że kąt nie ulega zmianie i nie trzeba nic korygować. Popraw jeśli mam złe info :)

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 28 marca 2013, 10:52
przez glibo
awruk napisał(a):z tego co wiem to konieczne jest sprawdzenie tego na kompie ale też często jest tak że kąt nie ulega zmianie i nie trzeba nic korygować. Popraw jeśli mam złe info :)
mi sie jeszcze nie zdarzylo zeby nie przestawic :mrgreen: nie byly to duze wartosci, ale idealnie nie bylo :-) jak masz mozliwosc podepnij i ustaw na srodkowa linie cos takiego :arrow: Obrazek
edit:
znalazlem jeszcze cos takiegoObrazek

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 28 marca 2013, 16:11
przez awruk
ok dzięki na ten schemacik już trafiłem pochodzi chyba z autodaty :) mam interfejs ale nie mogę się połączyć przez niego w vag-comie.. :) ale np na innych programach się łączy a wydaje mi się że go ok skonfigurowałem..:) jeszcze się temu przyjrzę na spokojnie.. :)

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 28 marca 2013, 19:24
przez przebor
Tutaj jeszcze masz jakiś opis, może się przyda:
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/38

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 31 marca 2013, 22:45
przez tracer1
Cześć
I jak tam rozrząd ? wymieniony?
Mam nadzieję, że wałek sprawdziłeś czy jest w odpowiedniej pozycji :wink:
Jeśli chodzi o kąt wtrysku, to jeżeli do blokady pompy użyłeś na tyle ciasnego przedmiotu, że nie miała prawa się ruszyć
to ustawiać na pewno go nie musiałeś :mrgreen:
Jeżeli Ci się rozjechał, w co nie wierzę (oczywiście wymiana zgodna ze sztuką), to luzujesz 3 śruby, korygujesz bardzo minimalnie koło pompy wtryskowej na wałku zdawczym(w lewo opózniasz w prawo przyspieszasz), dokręcasz 3 śruby momentem 20 NM. Jak wszystko gra to dokręcasz o kolejne 90 stopni, jak nie to od początku to samo :mrgreen:

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 6 października 2013, 09:40
przez Andee
Siemka :) Niedawno zakupiłem Seata Leona 1M 110KM z silnikiem ASV. Przymierzam sie do wymiany rozrządu wraz z pompą wody. Chciałbym sie dowiedzieć co polecacie: Gates? SKF? Continental.... firm jest sporo a chce mieć dobre i sprawdzone części w Leosiu. Będe wdzieczny za podanie nazw wraz z numerami części. Pozdrawiam

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 6 października 2013, 10:52
przez awruk
Witam
rozrząd wymieniony ale niestety/stety dałem autko do mechanika. Za robocizne wziął 250 zł wiec patrząc pod kątem tego że chciałem kupować blokady i czasu jaki bym na to poświęcił w miarę do przełknięcia :) Pewnie że chciałem zobaczyć jak to się robi ale no też nie chciałem czegoś sknocić i mieć potem strupa :) I wybrałem w końcu święty spokój (mam nadzieję) ale wielkie dzięki za wszystkie porady:) na pewno się kiedyś przydadzą mnie jak i innym użytkownikom forum :)

Co do części o jakie pytał kolega wyżej to:
pasek rozrządu - Contitech
komplet rolek i napinacz - INA
pompa wody - Dolz
pasek osprzętu - SKF
płyn chłodzący - G12
Jeśli chodzi o numery części w każdym sklepie motoryzacyjnym znają temat bo to popularne bardzo rozrządy u mnie nawet mieli od ręki :)

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 17 lutego 2014, 23:11
przez krzys20
Jeśli ustawiłem rozrząd na znaki i później zrobiłem 2 obroty wałem to znaki nie pokryły mi się. Ilość zębów na pasku jest taka sama co na starym. Co może powodować taki problem?

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 11:18
przez przebor
Bardzo dokładna instrukcja wymiany paska rozrządu w silniku ALH/ASV
http://howtune.com/articles/96-replacin ... a-tdi-mkiv

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 14:03
przez PiterEL
Co sądzicie o rozrządzie kompletnym INA ? Przy aucie z podniesioną mocą... Czy lepiej SKF. Tak zastanawiałem się nad INA pasek CONTITECH wzmacniany chyba teflonem i nie wiem jaka pompa wody ? Ale moze SKF będzie lepszy ? Silnik to ASV.

Re: Odp: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 15:22
przez jędrek
Właśnie odnośnie wzmacnianego paska do.ASV.na nim.można zrobić 90 tys

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 15 lutego 2015, 11:41
przez pawel88

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 15 lutego 2015, 12:26
przez zbudny
Ja do asv 2 tygodnie temu brałem wszystkie rolki i napinacz INA, pompa wody HEPU, a pasek Dayco wzmacniany teflonem. Za wszystko zapłaciłem 600 zł. Tak na marginesie słyszałem ze Ruville się popsuł i to już nie jest to co wcześniej.

Re: Odp: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 15 lutego 2015, 13:31
przez bledow
Ja wcześniej miałem u siebie zestaw ruville i pasek conti i powiem tak, najsłabszym ogniwem okazała się pompa wody gdyż dostała takich luzów że szok a na pasku i reszcie to można by było jeszcze latać i latać.

Skrobnięte z kalkulatora

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 15 lutego 2015, 15:30
przez mlynek
pawel88 napisał(a):Będę wymieniał w 1.9TDI 110KM

Jeśli do ASV to nie pasuje przecież. U mnie są 4 rolki. Chyba że masz inny model silnika, bo piszesz ze 110KM, a nie sprawdzałem czy w tym drugim modelu 110 (AHF???) jest taki sam jak u mnie czy inny. Mój rozrząd to koszt ok. 600zł

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 18 lutego 2015, 09:38
przez MajkelTDI
Dokładnie tak, w ASV są 4 rolki, wczoraj kupowałem, pasek SKF rolki Ina+pompa wody koszt 530zł

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 18 lutego 2015, 21:31
przez mlynek
Pasek wzmocniony? Ja będę chciał raczej Conti 1044. Co do pompy to jakiej firmy kupiłeś? No i podpowiedzcie czy lepsza z plastikowym wirnikiem?

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 20 lutego 2015, 18:40
przez alt89
Panowie, a powiedzcie co ile powinno się wymieniać rozrząd? Ostatni raz wymieniałem ok 45 tys km temu. Nie pamiętam firmy, ale części na pewno były porządnej jakości/firmy. Wymieniany był kompletny wraz z pompą wody...

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 20 lutego 2015, 20:53
przez PaVLo

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 21 lutego 2015, 09:53
przez alt89
co 90 tys? chyba bardzie popularna jest wymiana co 60 tys?

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

PostNapisane: 4 marca 2015, 12:05
przez pawelg441
INA jest zakładana fabrycznie ? co powiecie na zestaw z INA ? pasek, rolki, napinacz, a pompa wody z SKF ? za 550zł