Strona 1 z 1

Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 26 marca 2013, 09:59
przez yogger
Panowie mam problem z moim 1.9 TDI ASV. Rzecz w tym, że rozleciała mi się rolka napinacza (wymieniałem rozrząd rok temu i nie na tanich zamiennikach) i pompa przeskoczyła o ząbek lub dwa.
Mechanik ustawił ją założył nowy kompletny rozrząd (INA KIT) i mam problem z odpalaniem.
Oczywiście na pierwszy ogień poszedł kąt wtrysku, który wynosił 13, został ustawiony według VAG na lekko wyprzedzony (pokrywa się z tą niebieską linią). Niestety nic to nie zmieniło. Silnikiem trzeba kręcić z 5s, odpala nieregularnie no i biały dym śmierdzący spalinami.
Nie mam już siły do tego. Przed tą awarią auto odpalało aż miło nawet w niższych temperaturach niż obecnie -5 czy -8. Czy to może być również związane z turbiną?

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 26 marca 2013, 10:32
przez Mati16
Kiedyś miałem podobną sytuacje tyle że w silniku benzynowym. Też dymił na biało. Tylko po wyminie paska rozrządu rolki napinacza, chciałem też od razu pompę wody wymienić, ale "ponoć dobry" mechanik powiedział że pompy nie trzeba wymieniać skoro jest dobra. Trochę się zdziwiłem, ale ucieszyłem bo mniejszy wydatek. Jak sie potem okazało nie słusznie pompa się sypła zaraz;/ a po wymianie właśnie silnik dymił na biało jak cholera po pierwszym odpaleniu to była masakra, ale owy mechanik zapewniał że to jest normlny objaw... Później sie to powtarzało przy odpalaniu sinika zimnego po nocy ( juz nie było tak mocnego dymienia) i dymił. Gadałem potem z innym mechanikiem i powiedział że pompe wody należy zawsze wyminiać po ściągnieciu paska rozrządu, nawet jeśli ustawi pompę jak była od samego porządku nic to nie da, bo ją szlag trafi zaraz. wyminiłem pompe i problem sie rozwiązał. To jeśli chodzi o biały dym.. a co do odpalania może jest nie tak jak powinien być ustawiony rozrząd, z tego co orientuje to właśnie odpalanie zależy od idealnego ustawienia... Być może się mylę, jeśli tak to może mnie ktoś z forum poprawić :wink:

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 26 marca 2013, 10:38
przez yogger
Pompa wody też wymieniona, rozrząd ustawiany na oryginalnych blokadach.

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 26 marca 2013, 15:24
przez lukl18
Jak jest niska temperatura otoczenia to jak odpalisz samochód przez jakiś czas widać biały dym. Jak masz ciepły silnik też jest widoczny dym? Mi gorzej odpala w zimie po ostatniej wymianie uszczelki pod głowicą wcześniej na raz odpalał po zniknięciu kontrolki od świec.

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 26 marca 2013, 20:06
przez yogger
Uszczelkę pod głowicą miałem wymienioną w na początku tamtego roku i co za tym idzie komplet rozrząd. Auto odpalało świetnie nawet w mrozy. kilka tygodni temu rozpadła się rolka napinacza z rozrządu i wymieniłem kompletny rozrząd (pompa rolki pasek) i mam teraz te problemy. Auto jak odpali to pusci tzw "bąka" jeden biały i koniec. Potem odpala od strzału, chyba, że postoi 12h. Dziwi mnie to, że nic się nie poprawiło w odpalaniu nawet po korekcie kąta wtrysku (z wartośći 13 na ok 50-54 lekko wyprzedzony według VAG) .

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 26 marca 2013, 21:24
przez tracer1
Jeżeli rozrząd i kąt wtrysku na 100% ok. to sprawdź świece i napięcie do nich dochodzące

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 26 marca 2013, 22:54
przez Matin82
turbina nie ma nic do odpalania, a dym pochodzi z za dużej ilości paliwa, Ty kręcisz paliwo się leje, jak odpali to ma go już tyle, że zakopci.
Błędów nie ma w VAG?, ile wynosi dawka paliwa na wolnych jak już odpali i się rozgrzeje do 90 C(001) ?

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 10:13
przez yogger
Sprawdzę jutro tą dawkę paliwa.

-- 7 kwi 2013, o 11:13 --

Wracając do tematu znalazłem jeden błąd

Kod: Zaznacz cały
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
        P1256 - 35-10 - - - Intermittent


A poniżej dawka paliwa

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 10:58
przez Matin82
dawka ok, wykasuj błąd i obserwuj czy się pojawi ponownie, jak się pojawi do wymiany czujnik temp cieczy chłodzącej. Tylko kup w ASO nie na alledrogo.

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 22:20
przez yogger
Błąd pojawił się już z trzeci raz. Dziwne bo przed wymianą rozrządu nigdy nie występował. Mam nadzieję, że po wymianie będzie GIT.

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 01:37
przez Axee
yogger, wymien czujnik temperatury silnika, ten podwojny. Oczywiscie oryginalny + nowy oring. Sprawdz VAGiem temperatury: paliwa i cieczy chlodzacej na silniku, przy zimnym i przy cieplym silniku. Uszkodzony czujnik temp. paliwa lub temp. cieczy chlodzacej moze zwiekszac dawke paliwa.

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 15:46
przez suru
Koledzy podepnę się pod temat jaki masz na myśli podwójny czujnik temperatury silnika to pierwsze pytanie a drugie to jaka powinna być prawidłowa temperatura paliwa i cieczy chłodzącej?

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 15:55
przez Matin82
suru napisał(a):Koledzy podepnę się pod temat jaki masz na myśli podwójny czujnik temperatury silnika to pierwsze pytanie a drugie to jaka powinna być prawidłowa temperatura paliwa i cieczy chłodzącej?


Czujnik temperatury czieczy chłodzącej G... coś tam (poszukaj nie dam Ci "ryby", zielony), temp. czieczy chłodzącej zimnego silnika podobna do otoczenia, a temp. ciepłego silnika, który przejechał conajmniej 6-8 km 85-95'C

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 13:13
przez PiterEL
Ja dziś sprawdzałem u siebie temperatury i przy temp na dworzu ok - 1,5 temperatura paliwa była chyba ok +0,9 a temp w dolocie i cieczy chłodzącej podobna do otoczenia. Czy z ta temp paliwa jest wszystko ok ?