Strona 1 z 1

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 8 lutego 2006, 11:25
przez Tonny S
Patee, nie bedzie pasowac do Leona - to jest do silnika wzdłuznego a nie poprzecznego. Turbo jest od AWX - Super, A4, Passat.

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 01:55
przez DTM
Tonny S napisał(a):Patee, nie bedzie pasowac do Leona - to jest do silnika wzdłuznego a nie poprzecznego. Turbo jest od AWX - Super, A4, Passat.

bedzie pasowac tylko trzeba miec jeszcze kolektor :P

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 03:41
przez Patee
Tonny S napisał(a):Patee, nie bedzie pasowac do Leona - to jest do silnika wzdłuznego a nie poprzecznego. Turbo jest od AWX - Super, A4, Passat.


z numerkow to ja tylko znam 75D oraz chcialbym 6 w totka

dzieki za rozszyfrowanie :-)

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 07:13
przez Tonny S
DTM napisał(a):bedzie pasowac tylko trzeba miec jeszcze kolektor
O czym ty piszesz :| bedziesz robił kolektor pod turbo z AWX ?? jak mozesz kupic turbine od ASZ i ja zamontowac plag&play :mrgreen: . AWX-a montuja własciciele Ibizek poprzedniej generacji, bo łapy silnika nie pozwalaja na zamontowanie turbiny z kolektorem.

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 10:34
przez Streat
Tonny S, mozesz cos wiecej napisac o tym kolektorze :?:

Bo ja Andrzejowi wplacalem zaliczke na turbine 130 z kolektorem...mam na to potwierdzenie jak cos. Trzeba nowy kolektor czy nie :?: :roll:

Sorry ze tym topicu...

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 11:00
przez Tonny S
Streat, sa dwa rodzaje turbinek 130 PD pod silniki wzdłużne AWX i poprzeczne ASZ (Leon, Octavia, A3, Golf IV). Turbina od AWX nie posiada kolektora, a od ASZ posiada (stanowi jedność z turbiną) i takie sie zakłada w Leonkach i Andrzej napewno taka ci zamówił, tez kiedys taka mi załatwiał.

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 11:22
przez Streat
Tonny S, ok dzieki za wyjasnienie :-D

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 11:50
przez Jazwes
Streat, Andrzej napewno dobierze odpowiednią turbinę.

Dla rozjaśnienia tematu przedstawię foty mojej turbiny.

Turbina od ASZ ,konkternie model KKK KP39P.

Obrazek

Obrazek

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 11:56
przez Streat
Jazwes, gdzie jest wykres Twojego autka :?: :roll:

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 12:08
przez Jazwes
Streat, wykres z opisem modów będzie, jak tylko zamontuję w końcu wtryski i zrobię korektę softu (max 2 tygodnie)

Narazie nie mam rewelacji ( 124KM i 306NM)

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 12:17
przez Tonny S
Jazwes napisał(a):Turbina od ASZ ,konkternie model KKK KP39P.
Małe wyjasnienie KKK montowana jest w Ibizach a Garet GT17xx w autach klasy GolfIV

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 12:25
przez Patee
jak juz temat idzie to zapytam

czy jest roznica miedzy GT a KKK w wynikach pozniej?

czy sama turbina cos da w ASV czy raczej wtryski trzeba i FMIC zeby mialo rece i nogi?

jaki wynik to moze dac?

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 12:36
przez Jazwes
Patee, sama turbina dużo nie da.

Przy zmianie turbo warto zrobić wtryski i IC, wtedy po korekcie softu można liczyć na okolice 15xx 16xx KM, i jakieś 330 340 ładnie wymodelowanych NM. Wszystko zalezy od egzemplarza, na więcej nie pozwoli pompa.

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 12:42
przez Tonny S
Patee napisał(a):czy jest roznica miedzy GT a KKK w wynikach pozniej?
Nie ma jedynie z tego co słyszalem to KKK sa mniej wytrzymałe ale to nic pewnego.


Patee napisał(a):czy sama turbina cos da w ASV czy raczej wtryski trzeba i FMIC zeby mialo rece i nogi?
Sama turbina da poczucie bezpieczenstwa, bo jest duzo trwalsza od seryjnej - wystarczy porownac grubosc oski wirnika - u mnie bez strojenia softu pod turbo 130 autko zdecydowanie lepiej smigało powyzej 3000 obr ale stracilo na dole. Podsumowujac bedzie lepiej ale ja bym robił to z wtryskami i FMIC i bedzie lux bajera ~ 160 KM, auto nie bedzie puchło latem, nic ci sie nie potopi w silniku (oczywiscie jak zrobisz u profesjonalisty)

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 9 lutego 2006, 14:05
przez Patee
Okej, rozumiem.
Natomiast co trzeba by bylo jeszcze zmienic aby osiagnac moc chipowanej 130tki?
Czyli moce okolo 175 koni. Rozumiem ze pompa tak? Jaki to koszt?

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 10 lutego 2006, 16:14
przez rob555
Patee napisał(a):Okej, rozumiem.
Natomiast co trzeba by bylo jeszcze zmienic aby osiagnac moc chipowanej 130tki?
Czyli moce okolo 175 koni. Rozumiem ze pompa tak? Jaki to koszt?


Pompa 11 koszt ok 1.5k zl. Przy takich modach turbo od 130 moze puchnac...

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 11 lutego 2006, 03:56
przez DTM
Tonny S napisał(a):
DTM napisał(a):bedzie pasowac tylko trzeba miec jeszcze kolektor
O czym ty piszesz :| bedziesz robił kolektor pod turbo z AWX ?? jak mozesz kupic turbine od ASZ i ja zamontowac plag&play :mrgreen: . AWX-a montuja własciciele Ibizek poprzedniej generacji, bo łapy silnika nie pozwalaja na zamontowanie turbiny z kolektorem.

chocby po to ze turbina z AWX'a zazwyczaj jest bardziej wytrzymala niz ta z ASZ'ta (mowa oczywiscie o porownaniu GT i KKK) i nie robil kolektor a skorzystal z tego z ibizy :wink:
Jazwes napisał(a):Patee, sama turbina dużo nie da.

Przy zmianie turbo warto zrobić wtryski i IC, wtedy po korekcie softu można liczyć na okolice 15xx 16xx KM, i jakieś 330 340 ładnie wymodelowanych NM. Wszystko zalezy od egzemplarza, na więcej nie pozwoli pompa.

a co powiesz na moc ok 170-180 bez zmiany pompy :-P

tutaj maly dowod :wink: (dodam tylko ze teraz po wywaleniu EGR'a i zmianie kolektora ssacego na ten od ASZ'ta jest odczuwalna roznica oczywiscie na + :-) )
wykres przed wywaleniem EGR'a i z ori kolektorem

rob555 napisał(a):
Patee napisał(a):Okej, rozumiem.
Natomiast co trzeba by bylo jeszcze zmienic aby osiagnac moc chipowanej 130tki?
Czyli moce okolo 175 koni. Rozumiem ze pompa tak? Jaki to koszt?


Pompa 11 koszt ok 1.5k zl. Przy takich modach turbo od 130 moze puchnac...

to wlasnie jest maly minus zmiany pompy na 11 i podniesienia mocy - turbine tez trzeba zmienic bo tamta szybko odleci :-(

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 12 lutego 2006, 13:10
przez Jazwes
a co powiesz na moc ok 170-180 bez zmiany pompy :-P

tutaj maly dowod :wink: (dodam tylko ze teraz po wywaleniu EGR'a i zmianie kolektora ssacego na ten od ASZ'ta jest odczuwalna roznica oczywiscie na + :-) )
wykres przed wywaleniem EGR'a i z ori kolektorem


Piękny wykres, jeszcze nie widziałem nigdy tyle KM wyciągniętych na ori pompie :shock:

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 13 lutego 2006, 01:15
przez DTM
Jazwes napisał(a):
a co powiesz na moc ok 170-180 bez zmiany pompy :-P

tutaj maly dowod :wink: (dodam tylko ze teraz po wywaleniu EGR'a i zmianie kolektora ssacego na ten od ASZ'ta jest odczuwalna roznica oczywiscie na + :-) )
wykres przed wywaleniem EGR'a i z ori kolektorem


Piękny wykres, jeszcze nie widziałem nigdy tyle KM wyciągniętych na ori pompie :shock:

to ja dopisze wiecej szczegolow: turbina od AWX'a + FIMC z ARL'a + wtryski 230'ki

natomiast odnosnie samej pomy to wiedz ze pompa pompie nie rowna (mowie o 10)... wiecej szczegolow nie podam :wink:

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 13 lutego 2006, 01:41
przez mammoth
czy w ALH (automat) byly pompy 11tki?! :roll:

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 13 lutego 2006, 08:21
przez Tonny S
mammoth, 11mm zawsze były montowane przy automatach.

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 13 lutego 2006, 09:54
przez rob555
Jazwes napisał(a):Piękny wykres, jeszcze nie widziałem nigdy tyle KM wyciągniętych na ori pompie :shock:


Nie to zebym sie czepial ale taki strzal z momentu z samiuskiego dolu to dosyc ryzykowna sprawa. Zapewne pierdniecie niesamowite ale korby i sprzegla tego nie lubia...

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

PostNapisane: 13 lutego 2006, 22:53
przez DTM
rob555 napisał(a):
Jazwes napisał(a):Piękny wykres, jeszcze nie widziałem nigdy tyle KM wyciągniętych na ori pompie :shock:


Nie to zebym sie czepial ale taki strzal z momentu z samiuskiego dolu to dosyc ryzykowna sprawa. Zapewne pierdniecie niesamowite ale korby i sprzegla tego nie lubia...

na szczescie wlasciciel wie jak sie obchodzic z takim niutonem i teraz z tego co slyszalem jezdzi na innym programie (nie mierzonym na hamowni)

ten do ktorego byl wykres to raczej na wyscigi byl/jest :wink: