Strona 1 z 1

Poranne Dymienie

PostNapisane: 24 lipca 2013, 16:14
przez czesik7
Witam!
Posiadam Leona 1.9 tdi 150 kM ARL rok 2004. Odkąd go kupiłem jak postoi dłuższy czas np. przez noc, po odpaleniu dymi i strasznie śmierdzi. Dym jest raczej bioło-niebieski i strasznie śmierdzący. Na filmie dym wygląda bardziej ciemno ale jest jaśniejszy i bardziej niebieski. Dymi tak ok 3-5min. Wymieniłem ostatnio świece na beru (są krótsze o jakiś centymetr niż oryginały, przeszkadza w czymś? w sklepie dostałem informację, że pasują) Ostatnio zaobserwowałem, że w upalne dni jak stoi na dworzu znacznie mniej dymi i krócej niż po nocy w garażu. Może ktoś miał podobny problem. Dodam, że oleju nie ubywa nic. Poniżej link do filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=3mCSmc632MY

Wiem, że powinienem zrobić logi ale, które grupy logować i które w jaki sposób.
Rano trochę wstyd wyjeżdżać :oops: śmierdzi tak, że z garażu trzeba wyjść

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 24 lipca 2013, 16:29
przez Adi6K
W ogole jakos tak nim szarpie cos mi sie wydaje, chyba ze to jakis obcy dzwiek z zewnatrz, u mnie tez puszcza baczka z rana ale mniej niz u Ciebie, a ze spaliny smierdza to moze kat juz nie spelnia swojego zadania albo juz go w ogole tam nie ma :P A co do swiec jesli sa za krotkie to i nie wejda tak gleboko jak ori i zamiast podgrzewac powietrze w komorze to beda grzaly co innego, nie wiem jakie Ty miales jako oryginaly ale ja mialem wlasnie beru.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 24 lipca 2013, 17:34
przez kobzyr
Złe świece teraz masz, te co miałeś są dłuższe bo służą do tzw "post glow" gdy temperatura płynu <25C. Zrób logi na zimnym od przekręcenia stacyjki w pozycję II w dwóch podejściach na biegu jałowym (bez gazowania):
- razem 001,013,023
- następnego ranka 018
Loguj tak długo aż się silnik zacznie normalnie-równo pracować. Następnie zaloguj 004 może być na nagrzanym silniku. Pozdro

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 24 lipca 2013, 18:27
przez czesik7
Trochę rzuca nim bo dwumas jest do wymiany i dohodzą na zimnym dziwne stuki z okolicy skrzyni biegów. Czy dymienie może być spowodowane świecami? Świece wymieniłem m.in. dlatego, że wyskakiwał bład przepalonej świecy w 3 cylindrze. Ile czasu trzeba logować każdą grupę?

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 24 lipca 2013, 21:55
przez lukaszlsw
Moge się założyć że problem lezy w mechanice a nie w świecach. Przynajmniej przy obecnych temperaturach na dworze. Na start wymieniłbym uszczelniacze PD/ Postaw gdzieś tył na krawężniku jak bedzie poprawa chociaż minimalna to tak jak pisałem uszczelniacze do wymiany i od razu pompki możesz wrzucić w jakąś myjke.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 25 lipca 2013, 08:31
przez siwy77
lukaszlsw ja wymieniłem u siebie uszczelniacze na PD i jak kopcił po odpaleniu tak kopci nadal, już nie wiem co robić, chociaż jak trochę pochodzi to przestaje. A wymieniać uszczelniacze zaworowe to w ch... roboty :(

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 25 lipca 2013, 14:22
przez czesik7
zrobiłem logi ale nie wiem jak dodać załącznik aby każdy mógł zobaczyć...jest taka możliwość? Plik w excelu

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 25 lipca 2013, 14:53
przez kobzyr
logi wgrywasz tam http://vaglog.rtnet.pl, tworzą się linki, kopiujesz je tu

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 25 lipca 2013, 15:18
przez czesik7
na zimnym Grupy: 001,013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/czesik7_136233.html
na ciepłym Grupy: 001,013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/czesik7_136234.html
grupa 4 na ciepłym Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/czesik7_136238.html

pierwsze logi na zimnym przez kilka minut, 2 następne po ok 1 min.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 25 lipca 2013, 17:38
przez kobzyr
logi mówią że korekcja na 1 cylindrze jest poza zakresem. BIPy na zimnym/ciepłym, korekcje po nagrzaniu wyglądają ok Raczej to nie wina samej pompki. Dekiel musisz zdjąć na oględziny wałka i szklanek, możesz wymienić komplet uszczelniaczy pompek.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 25 lipca 2013, 18:05
przez czesik7
Z korekcją co się da zrobić? Trzeba wymienić uszczelniacze na pompowtryskach?
cyl 1 i 2 jest na plusie a 3 i 4 na minusie. Czy taka rozbieżność to normalka?

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 25 lipca 2013, 18:40
przez chlorek
uszczelniacze zaworowe jeszcze bym sprawdził. Masz kata?

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 25 lipca 2013, 19:17
przez czesik7
wygląda, że jest...
jeżdżę już tak rok...ok. 30000km i chyba się trochę zwiększyło. Czym dłużej stoi tym bardziej i dłużej dymi

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 26 lipca 2013, 08:54
przez chlorek
oleju ubywa?

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 26 lipca 2013, 10:46
przez czesik7
no właśnie oleju nic...nie dolewam od wymiany do wymiany nic...stan praktycznie się nie zmienia...przynajmniej niezuważalnie

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 26 lipca 2013, 20:57
przez kobzyr
czesik7 napisał(a):Z korekcją co się da zrobić?
na zimnym jak jest powiedzmy do +-1,5 no góra +-2. Na gorącym do +-1. Powyżej 2,99 komp już nie jest wstanie opanować sytuacji (w sensie równe rpm) i silnik zaczyna podszarpywać. Ale myślę że może być np. popychacz, nie pracuje jak powinien puki oleju nie dostaje.
czesik7 napisał(a):Trzeba wymienić uszczelniacze na pompowtryskach?
warto bo jest okazja.
czesik7 napisał(a):cyl 1 i 2 jest na plusie a 3 i 4 na minusie. Czy taka rozbieżność to normalka?
reszta wygląda na ok.

Daj znać jak będziesz miał nowe wieści. Pozdro

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 28 lipca 2013, 16:40
przez czesik7
dodaję jeszczę grupę 018 na zimnym http://vaglog.rtnet.pl/czesik7_136579.html

po 3 miesiącach spokoju od wymiany świec znów wyskoczył błąd
17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10) Electrical Fault
może jednak zacząć od wymiany świec na takie jakie powinny być...dziwne, że błąd wyskoczył dopiero po 3 miesiącach

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 28 lipca 2013, 18:28
przez kobzyr
czesik7 napisał(a):po 3 miesiącach spokoju od wymiany świec znów wyskoczył błąd
17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10) Electrical Fault
może jednak zacząć od wymiany świec na takie jakie powinny być...dziwne, że błąd wyskoczył dopiero po 3 miesiącach
pierwsze zrób co masz napisane wyżej, błąd od świec to jest pierdoła. Psiknij kontaktem albo jakimś innym do czyszczenia styków elektrycznych w każdą fajkę od świec, powinno pomóc.

czesik7 napisał(a):dodaję jeszczę grupę 018 na zimnym http://vaglog.rtnet.pl/czesik7_136579.html
w statusach nic złego nie widać. Wartości 006 = 002+004 trochę za dłużej się utrzymują z wiadomego powodu. Tu masz listę statusów:

018,0,Injector Status
; 000 = No Faults detected
; 002 = Control while Starting
; 004 = Small Injection Quantity or Injector faulty
; 008 = Maximum Current reached
; 016 = Begin of Injection Period (BIP) out of Specification
; 032 = Samples too low
; 064 = Conversion Error
; 128 = Begin of Injection Period (BIP) not possible

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 29 lipca 2013, 08:52
przez chlorek
jeśli oleju nie ubywa to ten sam problem co u mnie był, wałek rozrządu i popychacze jak piszę kobzyr, przy okazji wymień uszczelniacze zaworowe oraz na pompki bo to jedna robota.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 29 lipca 2013, 09:46
przez czesik7
jak wyglądało to u Ciebie kosztowo?

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 29 lipca 2013, 09:55
przez chlorek
wałek rozrządu Ruville - 650zł
Oryginał używka (bardziej polecam kupuj ze 130 mniej będzie wytarty) - 200-300zł
Paneweki, Popychacze, śruby, uszczelka pod kopułe górną, uszczelniacze zaworowe, oringi pod pompki, nowy olej, filtry.
Chyba wszystko.
2600zł

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 29 lipca 2013, 10:17
przez czesik7
jeśli tak będzie... + dwumas do wymiany u mnie z 2000zł...chyba lepiej popchnąć go dalej:)

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 29 lipca 2013, 10:41
przez chlorek
to już kwestia upodobań, mi tam dobrze się jeździ Leonem, jest ładny i nie wiem co bym tak chciał kupić teraz :-D

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 29 lipca 2013, 14:05
przez czesik7
to fakt...ale koszty w mojej sytuacji mogą być duże, chyba, że nie jest to nic aż tak poważnego
może masz konkretnego fachowca,tunera, który by zdiagnozował raz i konkretnie gdzieś z okolic Warszawa- Radom

-- 29 lipca 2013, 15:02 --

odośnie tych świec...obecnie, które mam założone to BERU GN 855 0 100 226 227, które są trochę krótsze od wcześniejszych BOSCH 0 250 202 046
zostawić w spokoju czy powinienem wymienić na takie same, ma to teraz jakiś związek z dymieniem w tych temperaturach? z tego co wyczytałem to zamiennikiem tych świec jest beru GN 046 a nie 855.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 29 lipca 2013, 14:11
przez chlorek
świece teraz nie mają na to wpływu. Odłącz jeszcze EGR na chwilę i sprawdź czy się poprawi.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 29 lipca 2013, 14:16
przez czesik7
zrobić to przed odpaleniem...jak długo postoi? Wystarczy zdjąć ten mały wężyk?

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 29 lipca 2013, 14:25
przez chlorek
zdjąć mały wężyk, zaślepić go czymś (np: śrubką) tam nie ma aż takiego ciśnienia więc wytrzyma (tak samo mam u siebie). Może się zaświecić błąd na konsoli.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 22 października 2013, 14:46
przez Liroyek2804
Witam, podłączając się do tematu :)1.9 tdi arl (rozrząd i dwumas wymieniony)
Mam problem, bo puszcza bączki rano i nierówno pracuje przez 5 sek potem wszystko oki.
Ogólnie jedyne co usłyszałem że mogą wtryski podlewać z rana.
Dym taki jasno ciemny, napewno nie siwy.
Oleju nie bierze.
Płynu nie ubywa.
Zero błędów.
Egr czysty.
Nie kopci w czasie jazdy nawet jak się go pogoni ostro.
Po hamowni 154hp czyli fabrycznie.
Film z porannego rozruchu
http://www.youtube.com/watch?v=CKrqN1OG8wg
Obajw tylko na zimnym od roku od kiedy mam samochód.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 22 października 2013, 16:40
przez chlorek
Liroyek2804 napisał(a):Po hamowni 154hp czyli fabrycznie.

gdzie hamowałeś się :P bo słaby wynik jak dla ARL.

Masz kata?, jeśli drży tobie przez chwilę to odepnij EGR i sprawdź czy się poprawiło - u mnie pomogło.
Niebieski dym - czy w lato tez puszczał takiego bąka?, ogólnie w ARL - to standard.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 22 października 2013, 19:21
przez kolin
Mi nic nie puszcza przy odpalaniu na zimny, pracuje równo. Czy ja mam wrażenie złe, czy po rozruchu zaraz słychać szklanki jak klepią i się uspakajają ?

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 22 października 2013, 20:33
przez Liroyek2804
Szklanek nie słychać.
Wykres z hamowni, mówili że to norma, nigdy dłubany nie był.
Kat jest.
Picture.jpgObrazek
Śmierdzi ropą i nie jest niebieski może tak na filmie tylko widać.
W lato trochę mniej, chociaż nie ma na to reguły .

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 23 października 2013, 11:50
przez czesik7
po odpięciu EGR (tylko wężyk) wszystkie problemy ustały...dymienie i mechaniczne stukanie z okolicy skrzyni

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 23 października 2013, 13:21
przez chlorek
czyli zaślepić i wyłączyć programowo.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 23 października 2013, 15:34
przez Liroyek2804
Czyli wszyscy stawiacie na egr. Dzięki za pomoc !!!jak zdążę to zrobić przed sprzedażą to napiszę jak wyszło :)
Ps. Czas na zakup cupry m1 z bam-em :D

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 23 października 2013, 17:30
przez kolin
Co z tego że ma 154KM jak osiąga 305 NM i to aż przy 2400obr... Gdzie seria pompuje 320 NM przy 1900obr.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 27 października 2014, 19:25
przez Zarco
Mój Leon tez ostatnio rano dymi, i po dłuższym postoju, sadze ze do wymiany będą uszczelniacze zaworowe lecz mogę się mylić, możne coś poradzicie na mój problem. Oczywiście bierze olej, tylko jakieś około 1litr na 10 tys. nagrałem filmik lecz nie jest w dobrej jakości https://www.youtube.com/watch?v=jjHKDbA ... load_owner

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 27 października 2014, 20:00
przez kurex
"Ten film jest prywatny."

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 27 października 2014, 20:03
przez Zarco
już działa

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 27 października 2014, 20:25
przez transit_master
Jakiego koloru i zapachu te spaliny? Niebieskie? Czuć olej? Bo średnio widać na filmie.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 27 października 2014, 20:53
przez Szymono5759
w sumie tragedi nie ma :? a silnik pracuje normalnie wtedy czy utyka bo na filmiku śmiesznie chodzi :?

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 27 października 2014, 22:30
przez Zarco
Dym jest koloru niebieskiego czuć specyficzny zapach oleju, może jeszcze uda mi się lepszej jakości nagrać żeby było lepiej widać. Po odpaleniu chodzi normalnie bez jakichkolwiek wachań obrotów

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 27 października 2014, 23:18
przez kolin
Proste przez noc jak auto po stoi góra silnika nie jest szczelna prowadnice, dźwigienki, gniazda, uszczelniacze itp do roboty, pewnie wałek i popychacze też, lub turbo popuszcza na uszczelniaczach, przy odpaleniu idzie w wydech wszystko. Skoro piszesz że to olej.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 28 października 2014, 09:58
przez chlorek
Dzinks, jak na ARL jest okey. Jak odpalasz auto zapalają się tobie kontrolki od ABS ?. Też może być spowodowane spadkiem prądu, u mnie po wymianie aku znacznie mniejszego bąka puszczał.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 28 października 2014, 10:04
przez piotrassenior
Dzinks u mnie po wywaleniu kata i zaślepieniu&wyłączeniu EGRu nie puszcza już dymka przy odpaleniu, co wcześniej miało miejsce :-)

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 28 października 2014, 13:40
przez Zarco
Tak świecą mi się kontrolki ABS esp,chyba, są na pewno dwie, z paleniem nie ma problemu, tylko dymienie mnie denerwuje. Możliwe ze góra do roboty lecz to już są poważne koszty. turbo na pewno nie puszcza, dzisiaj ogarnę odmę, puszcze ja pod silnik i zobaczę czy mniej będzie dymić

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 28 października 2014, 20:18
przez chlorek
Dzinks, naprawdę nie przejmuj się, dla pewności zrób logi dynamiczne i jak będzie okey to jeździć i nie martwić się. Jedyne wymień akumulator, bo to że pali nie znaczy że dobrze jest jak kontrolki się palą.

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 28 października 2014, 20:25
przez Zarco
Dobrze , wymienię ten akumulator i zobaczymy co to będzie :)

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 28 października 2014, 21:15
przez Szymono5759
narazie nie wymieniaj bo po co masz sie w koszty niepotrzebne pakowac :) po prostu zapnij na chwile 2-gi od znajoego czy cóś i jak bedzie lepiej to kupisz :-D

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 28 października 2014, 21:21
przez Zarco
Tak tez można spróbować :)

Re: Poranne Dymienie

PostNapisane: 31 października 2014, 18:30
przez socjopata
To i ja dopisze się do listy poszukujących rozwiązania problemu porannego dymienia ARL 2004 169 tyś.

Po dłuższym nie odpalaniu leon puszcza chmurę biało-szarą. Im dłużej nie odpalany tym większa chmura. Minimalnie trzęsie autem po odpaleniu, ale obroty nie falują. Autko odpala zanim jeszcze przekręcę do końca kluczyk ;). Wymieniłem wszystkie świece NGK mimo, że były dobre na BERU.

Ale mimo to mam błąd:
Kod: Zaznacz cały
VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 019 KG
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0200SG  5342
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 03102
           Additional Info: VSSZZZ1MZ4R125955     SEZ7Z0D2496399
2 Faults Found:
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
        P1855 - 35-10 - - - Intermittent
17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10) Electrical Fault
        P0671 - 35-00 - -


Świece są sprawne, a błąd wyrzuca i na NGK i na BERU.

EGR jest czysty. Natomiast zapocona jest rura do IC od strony kierowcy. Ostatnio odłączyło mi turbo przy 3,5-4k obrotów. Ale zdarzyło mi się to dopiero drugi raz. Leonem przejechałem raptem 1800km. Dolałem jakieś 150 ml oleju przez ten czas.

Pompki chyba dobre, na zimnym silniku wyglądają tak:
Obrazek

Czy to dymienie może być spowodowane błędem świecy, czy raczej to wina turbo?