Strona 1 z 1

Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 11:05
przez pu5z3k
Witam,
jakieś dwa lata mam już Toledo arl, w poniedziałek (4dni temu) kupiłem leona FR 1,9 ARL (z czipsem na 190bhp)
Rano gdy chciałem odpalić fure, echo nie kreci rozrusznik i nie było charakterystycznego wtrysku paliwa, pompa buczała przy przekreceniu zapłonu. Samochód poszedł na pchnęcie. Na drugi dzień kilkukrotne chechłanie i poszedł... ale dyskoteka na desce rozdzielczej...
Święcą mi się świece żarowe, kontrolka od trakcji i silnik. Nie wiem czy to ma coś wspólnego może samochód jeździ w trybie awaryjnym ale raz już turbo nie chodziło...
bardzo się boje, że to jakaś samochodowa mina albo poprostu pech..dzisiaj samochód odwiedza warsztat..

Może ktoś podzielić się jakąś radą ? albo podtrzymać na duchu ?

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 11:45
przez bledow
Sprawdź akumulator, bo świecenie wszystkich kontrolek najczęściej jest spowodowane padniętym aku. Możesz też sobie sprawdzić czy na przykład nie masz jakiegoś lewego poboru prądu. A tak na przyszłość, na pych się nie odpala samochodów bo możesz sobie narobić większych problemów niż masz.

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 11:50
przez pu5z3k
nie no aku smiga swietnie podlaczylem pod polskiego vag'a ladowanie jest i zdrowy akumulator na 100%

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 11:56
przez bledow
a vag pokazuje Ci jakieś błędy ?

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 13:24
przez pu5z3k
Mam tylko tego polskiego vagan moze polecacie cos innego na tym polskim wyswoetlal mi tylko jeden blad na silniku. Mniej wiecej : blad pomiaru obrotow silnika

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 13:40
przez pl_DK
podaj jakieś błędy.

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 15:05
przez pu5z3k
P0321
P0671
P1556

Jeszcze ich nie rozszyfrowalem :(

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 18:28
przez kobzyr
P0321 - Czujnik położenia wału do sprawdzenia/podmiany
reszta to raczej nie aktualne błędy jeśli auto jechało:
P0671 - To jest pierdoła. Zostaw sobie to na później. Zazwyczaj pisknięcie w fajki świec żarowych, np kontaktem pomaga <- Komputer rejestruje ten błąd po odpaleniu samochodu gdy temperatura płynu <25 stopni
P1556 - Kierownice turbo sprężarki nie podnoszą ciśnienia doładowania. Do sprawdzenia układ podciśnienia, może być gdzieś nieszczelność, wężyk odpięty, gruszka turbosprężarki dziurawa, czy nieszczelny N75 etc <- błąd wyskakuje w czasie jazdy.

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 18:31
przez PaVLo

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 19:11
przez pu5z3k
znalazlem w fakturach i gość już raz ten czujnik wymieniał... poważna sprawa ?
z tymi świecami wyszedł błąd jak go kręciłem kilka razy to sie zapalił ten error...

co do turbo to fakt dolot do turbiny wąż pękł i lewe powietrze ciągnie...

ps. tak się prezentuje rodzinka :D
Obrazek

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 19:14
przez bledow
No rodzinka wygląda naprawdę super ale spraw żeby to jeszcze jeździło a nie tylko wyglądało :-P :-P

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 19:24
przez pu5z3k
taki mam cel... ogolnie to bardzo nie podoba mi się jak zbiera się ten leon...
Tolek dostaje buta od 1.9k obrotów i czuć parcie...
leon - 2-gi bieg rusza od 2,7k obrotów tak solidnie odchodzi do 4k ciągnie non stop.. to mnie troche zastanawia bo bardzo cienki dół ma ...

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 19:31
przez bledow
kobzyr Ci napisał już wcześniej, sprawdź układ podciśnienia i czujnik położenia wału.

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 20:19
przez PaVLo
Warto sprawdzić jak chodzi sztanga w gruszce (zawór sterujący kierowniczkami) oraz właśnie układ podciśnienia. U mnie prawdopodobnie wadliwy był przewód sterujący sztangą, przez co turbina wstawała dopiero przy 2400obr a nie ~2000, po wymianie słychać już jak pompuje przed 2000 obr ale i tak muszę zrobić logi aby wiedzieć czy to na pewno było to.

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 09:13
przez pu5z3k
znalazłem wyciek oleju pod spodem przy chłodnicy jest tam wąż od turbiny i jakaś aluminiowa rurka i gdzies tam się sączy..
turbo nie działało wczoraj cały dzień :(
jutro wizyta u mechanika eh

Re: Po nocy leon ma problem by odpalic :(

PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 14:05
przez PaVLo
To normalne, są to rury od IC i tam zawsze będzie się pocić, jak chcesz to zminimalizować to załóż Oil Catch Tank, wymień tam uszczelki oraz zacznij częściej jeździć na wysokich obrotach aby turbina to przepchała a silnik przepalił. Przyczynę nie działającej turbiny szukaj gdzie indziej.

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 15:18
przez pu5z3k
znalazłem przyczynę zawór EGR dokładnie to gumowa membrama sterowana pneumatycznie nie działa (nie steruje zaworem)
przez to turbo nie chodzi itp... zaślepiać czy lepiej zostawić ?

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 15:44
przez chlorek
zaślepić

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 05:21
przez pu5z3k
to musze znaleźć jeszcze jakiegoś magika który mi go wyłączy w komputerze prawda ? czy można to jakoś samemu zrobić ?

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 07:57
przez chlorek
trzeba programowo wyłączyć.

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 08:42
przez kobzyr
pu5z3k napisał(a):to musze znaleźć jeszcze jakiegoś magika który mi go wyłączy w komputerze prawda ? czy można to jakoś samemu zrobić ?
jaki tam magik, wystarczy jakiś kabel co działa dobrze z VAG-COM np 409.1, wchodzisz w "01-Engine", dajesz "Login-11" z kluczem 12233, następnie "Adaptation-10" i ustawiasz kanał 003 na wartość 33768 i po problemie.

Obrazek

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 09:33
przez SpoON
kobzyr napisał(a): jaki tam magik, wystarczy jakiś kabel co działa dobrze z VAG-COM np 409.1, wchodzisz w "01-Engine", dajesz "Login-11" z kluczem 12233, następnie "Adaptation-10" i ustawiasz kanał 003 na wartość 33768 i po problemie.


Może pytanie zabrzmi banalnie, ale... Czy po takim programowym wyłączeniu EGR może normalnie zostać w aucie bez jakichkolwiek ingerencji czy trzeba wyjąc i zaślepić aby to miało ręce i nogi?

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 09:37
przez chlorek
nie trzeba wyjmować ale trzeba zaślepić tylny króciec np. śrubką.

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 09:57
przez pu5z3k
a możecie mi powiedzieć jakie są wady zalety zaślepienia egr'u ? z czym muszę się liczyć na co zwrócić uwagę (próbowałem googlować ale nie znam się za bardzo .. )

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 10:06
przez chlorek
jedyną wadą jest to że w zimę dłużej się grzeje, reszta to same zalety - ale to już było poruszane na forum.

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 10:14
przez pu5z3k
no właśnie to znalazłem, że zawór egr też jest zamknięty czy jak to nazwać dobrze i dogrzewa silnik

Obrazek

dokładnie element numer 6 przestał mi działać... tą zaślepke warto założyć ? i jak zrobić żeby egr był ciągle otwarty?

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 10:18
przez SpoON
chlorek napisał(a):nie trzeba wyjmować ale trzeba zaślepić tylny króciec np. śrubką.


Możesz zaznaczyć na powyższym zdjęciu mniej więcej gdzie się znajduje ten króciec?
Bo rozumiem że piszesz o czym innym niż zaznaczone na fotce miejsce...

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 10:27
przez Axee
pu5z3k napisał(a):no właśnie to znalazłem, że zawór egr też jest zamknięty czy jak to nazwać dobrze i dogrzewa silnik

Napisz to jeszcze raz, ale poprawnie i z sensem po polsku.
W kazdym razie, zawor egr jak jest caly czas zamkniety, to recyrkulacja nie dogrzewa silnika spalinami.
pu5z3k napisał(a):dokładnie element numer 6 przestał mi działać... tą zaślepke warto założyć ? i jak zrobić żeby egr był ciągle otwarty?
Element nr 6 nie ma nic wspolnego z zaworem egr, oprocz bliskiego umiejscowienia, to gaszak, czyli steruje klapa gaszaca (zamyka ja) przy zaszeniu silnika, ten plastikowy silownik 6 powinien sie zaciagac tylko podczas gaszenia auta, jak tego nie robi silnikiem bardziej trzepie przy gaszeniu, nalezy go wymienic. Fabrycznie zamiast zaslepki 4 jest uszczelka, taka jak 13 na rysunku. Zawor egr nie moze byc caly czas otwarty, to by bylo niezdrowe dla silnika. Zaworem egr steruje element 7 , nie 6. Krociec masz przy elemencie 7, nachodzi na niego gumowy wezyk z podcisnienia, tam wsadza sie w ten wezyk kulke z lozyska i po problemie, niestety w niektorych nowszych silnikach ARL moze walic bledem. Dodatkowo warto zrobic procedure, krora podal kobzyr, nie zamyka ona egra calkowicie, lecz znacznie zmniejsza jego dzialalnosc.

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 18:44
przez Marcinxxx
Szybkie pytanie co do tej kulki ona jest po to by wszystko fabrycznie wyglądało czy przy samym egr tez musi byc zaslepione?

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 15:25
przez pu5z3k
dzisiaj autko odebralem z warsztatu... turbo działa został tylko jeden problem...
ciągle problem jak auto postoi trzeba pokręcić gooo...sporo

wyskakuje wtedy kontrolka świecy żarowych i kontrola trakcji...

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 19:10
przez Waldi Rio
Witam,
Mialem to samo okazalo sie wybite gniazdo pompowtryskiwacza.

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 22:17
przez pu5z3k
kurde najgorsze, że u mnie na wiosce i w okolicach ciężko znaleźć kogoś kto ogarnia pompki...

turbo jednak nie dziala polatałem dzisiaj i straszna masakra...
raz na drugim bięgu buta dostawał przy 3k i to takiego, że mało kół nie pourywa (hehe) i myslalem ze tak program jest ale nie chcialo mi sie wierzyć... później jechałem na 4 albo 5 biegu 2k obrotów pedał w podłoge i nic zero reakcji szarpnął lekko i check engine wywaliło...

postój krótki kolejna jazda jedynka czuje ze inaczej pracuje zapinam 2-ke 2k rpm i meeeega buuut aż mi się morda cieszyła.. no ale to chwilowe.. gdzie szukać usterki ? na co się nastawiać?

ps. da się jakoś samemu skontrolować pompowtryski ? pomógłby ktoś...
ech kurde chyba ktoś wiedział co za auto sprzedaje.. bo na każdym kroku płace...

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 22:29
przez norbert149
arl to skarbonka:)

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 22 sierpnia 2013, 00:53
przez Axee
pu5z3k napisał(a):później jechałem na 4 albo 5 biegu 2k obrotów pedał w podłoge i nic zero reakcji szarpnął lekko i check engine wywaliło...
powinno wywalic blad w sterowniku silnika, jaki blad wyskakuje? To wcale nie musi byc od wtryskow...

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 22 sierpnia 2013, 04:50
przez pu5z3k
norbert149 - niekoniecznie mam toledo arl, zrobilo 50k km jedyne co jest skarbonką to części eksploatacyjne...
Axee - wtryski miałem na myśli odpalanie z rana, że trzeba go kręcić i kręcić...

przy jezdzie jak go zbutowałem była lekka przerwa w mocy i wyskoczył właśnie check engine:
P1556

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 22 sierpnia 2013, 06:27
przez Axee
P1556 to blad niedoladowania cisnienia turbiny. Czyli moze byc cos z tego zestawu: cisnienie doladowania za male, rury turbo nieprawidlowo polaczone, rozlaczone lub nieszczelne, uszkodzenie zmiennej geometrii w turbinie, zatarta zmienna geometria, uszkodzona gruszka turbiny lub zle wyregulowana, uszkodzony zawor sterujacy turbina N75, za male podcisnienie lub nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia. Niemniej jednak raczej nie ma to nic wspolnego z dlugim kreceniem i nieodpalaniem po nocy. Tu bym obstawial uszkodzenie wiazki czujnika walka/walu lub samych czujnikow, albo splyw paliwa z listwy wtryskowej w glowicy.

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 22 sierpnia 2013, 06:36
przez pu5z3k
Axee, dziękuje za aktywny udział w wątku...

Co do turbo - pierwsze co robiłem myślałem że to to to ten popychacz pneumatyczny przy EGR ale jednak nie, następnie znalazłem jakiś zawór ciśnieniowy który był nieszczelny i puszczał ciśnienie w dwie strony też nie to... Turbo raz działa raz nie na 100% mam mułowaty dół raz tylko się zdarzyło, że fura poszła od 2k rpm do przodu z butem.
Jak diagnozować usterkę ?

Co do nieodpalania po nocy - znalazłem w papierach, że koleś wymieniał czujnik położenia wału, teraz mi wyskakuje błąd jak go kręce "błąd pomiaru obrotów silnika" .. ?
dzisiaj przyjdzie do mnie kabelek dzięki któremu podłącze się z Vag-com'em

auto kupione 2-tyg temu w sumie jeszcze nie zaczelem sie nim cieszyć :(

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 22 sierpnia 2013, 08:37
przez Axee
pu5z3k, wydaje mi sie ze mylisz pojecia ... zasadniczo w aucie masz 3 glowne silowniki podcisnieniowe.

ERG ... zawor recyrkulacji spalin, nr 7 na rysunku, srebrna metalowa kopulka od gory, do ktorej dochodzi wezyk podcisnienia. Jak nie ma tam podcisnienia EGR jest zamkniety, nie wplywa to na prace silnika, silownika i grzybka zamykajacego nie widac z wierzchua.

Klapa gaszaca ... nr 6 na rysunku, plastikowy czarny maly silownik, do ktorego dochodzi wezyk, steruje klapa gaszacza, jak silownik jest uszkodzony (membrana) nie zaciaga go przy gaszeniu auta, silnik twardziej sie gasi, nie wplywa na prace silnika.
Gdyby bylo urware ramie, wtedy klapa samoistnie by mogla sie zamykac powodujac przyduszenie lub zgaszenie silnika na skutek braku powietrz.

Silownik podcisnieniowy turbiny, zwany gruszka. Umiejscowiony na turbinie. Sterowany podcisnieniem, steruje poprzez sztange, ramieniem od lopatek zmiennej geometrii, jego uszkodzenie (np. korozja w srodku, uszkodzenie membrany) moze powodowac nieprawidlowa prace turbiny, odczuwalne podczas jazdy.


Ogolnie kazdy z tych silownikow jest sterowany zaworami elektropneumatycznymi. Mozna uznac ze podcisnienie w wezykach caly czas zasysa, a zaworki odcinaja/reguluja jego dostep do silownikow pneumatycznomechanicznych. I tak podcisnienie porzez sterowanie elektryczne zamienia sie na sile mechaniczna/wychylenie.

Zawor z biala czapka to N75 steruje gruszka turbiny, obok zawor z czarna czapka steruje EGR (oba znajduja sie nad pompa hamulcowa), a zawor z szara pokrywka sterujacy klapa gaszaca znajduje sie za kolektrorem ssacym.

Co do problemow z niedoladowaniem turbiny, zaczalbym od sprawdzenia/wymiany wszystkich wezykow podcisnienia, czasami mala nieszczelnosc (np. przy akumulatorze podcisnienia, duza kulka z przodu przy rurze turbo) moze powodowac nieprawidlowa prace calego systemu podcisnienia, przez co i zla prace turbiny. A nieszczelnosc jest zalezna od temperatury wezykow, lub ich naciagniecia.

P.S. jesli ciezkie poranne odpalanie zdarza sie po deszczu lub gdy jest wilgotno i w sterowniku silnika jest blad
16705 - Czujnik obrotów silnika (G28): niezrozumiały sygnał P0321 - 35-00 - -, to jako jeden z nielicznych na tym forum jestem w stanie rozwiazac skutecznie taki problem :D

Re: Nie można uruchomić auta po nocy - ARL

PostNapisane: 24 września 2013, 10:27
przez kobzyr
kobzyr napisał(a):i po problemie.
z tym" po problemie" to tyczy się leonów do '03. W sterownikach z końcówka KG po przesunięciu mapy za pomocą liczby 33638 , EGR pracuje tak na 50% orginalnego ustawinienia a po dodatkowym zaślepieniu (blaszką wlot do kolektora, kulką linię od N18 etc.) mogą wyskakiwać błędy. Wtedy jest większy kłopot, trza mięć dostęp toola do edycji binarek, wyliczania checksum i kabla np. Mpps .Trzeba trochę rzeczy zmienić w ECU: mapę EGR'a, histerezę EGR'a, wyłączyć błędy
- 19586/P3130/012592 - EGR System: Regulation Range Exceeded
- 19587/P3131/012593 - EGR System: Regulation Range not Reached