Strona 1 z 1

[ARL] Błedy i podejrzany brązowy kabel

PostNapisane: 24 września 2013, 08:16
przez blachy
Witam

Koledzy jestem świeżo po wymianie silnika (lał pompowtrysk i wypalił dziurę w tłoku) i borykam się błędami które pojawiły się tydzień po zamontowaniu nowego silnika gdy zaczęły padać deszcze.

Najpierw zaświecił się check i wyskoczyło to:

17932 - Fuel Pump Relay (J17): Open or Short to Ground
P1524 - 35-00 - -


Pierwszy raz to widzę. Pojawiło się w czasie jazdy. Poza checkiem nic się nie działa. Błąd udało się skasować. Check zgasł. Ale martwi czy nie pojawi się znowu i jaki może być powód

Wczoraj z kolej podczas powolnej jazdy na rondzie również w deszczu samochód złapał notlauf i wyskoczyło to:

18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
P1672 - 35-00 - -


Błąd wiatraków miałem już wcześniej i też dziwne, bo notlauf pojawił się też i wtedy przy tym błędzie. Same wiatraki chodzą ok.

Drugi błąd taki:

17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-00 - -


Teraz pewnie trzeba stawiać na ten błąd, który pojawił mi się pierwszy raz w historii posiadania samochodu. Turbo dmucha jak trzeba, geometria chodzi ok a zawór N75 wymieniałem rok temu.

Zajrzałem sobie do silnika i znalazłem brązowy ucięty kabel wychodzący z wiązki jak na zdjęciach poniżej. Czy może on być powodem wystąpienia któregoś z błędów. No i co mam z nim zrobić :) Brązowy to niby masa, ale pojęcia o elektryce nie mam stąd pytanie do Was koledzy.

Obrazek Obrazek

Re: [ARL] Błedy i podejrzany brązowy kabel

PostNapisane: 24 września 2013, 08:52
przez Axee
blachy, opcji masz kilka ...

Sprawdz miernikiem czy na tym odcietym kablu jest masa,
1. jesli nie ma to zewrzyj go z masa.
2. jesli jest to poszukaj gdzies 2 obciety kabel i polacz.
dalsze opcje ...
3. mozliwe uszkodzenie przekaznika glownego, gniazda bezp. itp. od zasilania wiazki silnika, tam wlasnie masz podlaczone na jednym i tym samym plusie zasilanie zaworu n75, sterownika wentylatorow, przeplywki itd...
4. powyzsze rzeczy maja staly plus i sa sterowane masa przez sterownik silnika, sprawdz czy sterownik silnika ma podpiete wszystkie masy w dochodzacych do niego wiazkach. Schemat i sprawdzenie na wtyczce sterownika i na obudowie.
5. uszkodzony sterownik silnika, juz mialem takie 2 przypadki. Wymiana i kodowanie.

Re: [ARL] Błedy i podejrzany brązowy kabel

PostNapisane: 24 września 2013, 09:31
przez blachy
To nie brązowy a czerwony kabel. Teraz w świetle dziennym to widać. Po zwarciu do silnika jest tam 12V. Kabel wychodzi z puszki gdzie jest bezpiecznik i przekaźnik i jest wpięty w miejscu gdzie widać termokurcz. Pytanie czy to jakieś druciarstwo czy zabieg fabryczny. Poniżej fotki

Obrazek

Obrazek

Re: [ARL] Błedy i podejrzany brązowy kabel

PostNapisane: 24 września 2013, 11:29
przez Axee
Z boku silnika od strony kierowcy masz port wodny, nieopodal pompy paliwa/vacuum. Jesli w porcie wodnym masz 3 swiece zarowe, to te 2 przekazniki nimi steruja i powinny byc podpiete wlasciwie. Jesli nie masz 3 swiec zarowych z 3 fajkami, to mozesz te 2 przekazniki zdemontowac, albo dolozyc port wodny z podgrzewaniem swiecami plynu chlodniczego.

Re: [ARL] Błedy i podejrzany brązowy kabel

PostNapisane: 24 września 2013, 21:21
przez Robal_26
mi to koledzy wygląda jakby ktoś miał podłączone światełka do jazdy dziennej i w tym miejscu wziął sobie "+" po stacyjce , wiem bo mam zrobione identycznie , :-D

Re: [ARL] Błedy i podejrzany brązowy kabel

PostNapisane: 25 września 2013, 08:13
przez blachy
W takim razie zaizoluję go sobie i nie tykam. A co do moich problemów jutro samochód przejdzie diagnozę którą proponował kolega Axee. Dam znać co i jak. Dzięki

Re: [ARL] Błedy i podejrzany brązowy kabel

PostNapisane: 25 września 2013, 18:28
przez Robal_26
blachy, zanim go zaizolujesz możesz coś sprawdzić aby się upewnić , otóż podłącz próbnik 12v jednym końcem do masy a drugim do tego przewodu , bez kluczyka w stacyjce nie powinna w ogóle świecić, później włóż kluczyk i przekręć w pozycję zapłony , jeśli się zapali to znaczy że jest tak jak wyżej napisałem , jeszcze na domiar po zgaszeniu stacyjki może chwilę świecić i zgasnąć :-D .

pozdro :-)

Re: [ARL] Błedy i podejrzany brązowy kabel

PostNapisane: 23 marca 2014, 06:59
przez blachy
Dla potomnych, winny był sterownik. Po wymianie skończyły się problemy i Leon nie zaskakuje błędami czy trybem awaryjnym.

Re: [ARL] Błedy i podejrzany brązowy kabel

PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 20:46
przez Maras2003
Sterownik... wentylatorów ?

Re: [ARL] Błedy i podejrzany brązowy kabel

PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 05:41
przez blachy
Caly komputer niestety.

Re: [ARL] Błedy i podejrzany brązowy kabel

PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 05:51
przez Axee
blachy napisał(a):Caly komputer niestety.

Axee napisał(a):5. uszkodzony sterownik silnika, juz mialem takie 2 przypadki. Wymiana i kodowanie.
:D :D :D prorok jakis czy cus :hahaha:

Re: [ARL] Błedy i podejrzany brązowy kabel

PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 08:12
przez blachy
Axee, dokładnie :) Walczyłem z tematem długo, kilku elektryków szukało problemu i nic. Problem pojawiał się sporadycznie, raz na 3 tygodnie więc ogólnie zlewałem. Gdy przyszły duże mrozy, podczas 5 km podróży do pracy, samochód potrafił złapać 3 razy tryb awaryjny. To już przeważyło. Wymiana i kodowanie kompa i jak ręką odjął :)