Strona 1 z 1

Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 22 listopada 2013, 13:48
przez razor123456
Witam, jeżdzę 1.9tdi 110km i mam z nim taki problem, mianowicie turbina załącza mi się przy 2tyś obrotów i czesto, w ogóle prawie zawsze zacina się, np mając te 2 tyś obrotów, pełen gaz, auto przyspiesza bardzo powoli i turbo załącza się dopiero od 2300obr/min. Najczęściej dzieje sie tak na 4 i 5 biegu. Na biegach 1 ,2 ,3 jeszcze załacza sie w miare normalnie od tych 2000obr. Mógłby ktos coś podpowiedzieć, mniej więcej z czym to może być związane, ponieważ nie mam żadnego dobrego mechanika, do którego mógłbym śmiało oddać auto wiedząc , że mnie nie zrobi w tzw. **uja , a auto bedzie naprawione, chciałbym się najpierw dowiedzieć czegokolwiek np o kosztach naprawy, co do naprawy itp. za pomoc będe wdzięczny ;)

Pozdrawiam ;)

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 22 listopada 2013, 14:53
przez elemenateur
Logi dynamiczne by się przydały.

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 22 listopada 2013, 22:11
przez IroN_87
Może jakbyś wpisał miejscowość to by było łatwiej Ci kogoś polecić...
Auto nie kopci mocno? Bez logów nikt Ci nie wywróży niczego.
Turbina się nie załącza.. ona pracuje cały czas po odpaleniu.. jedynie może nie dawać ciśnienia, a powodów może być ze 100.

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 listopada 2013, 12:00
przez razor123456
No i chyba nie zdążyłem zapobiec katastrofie.... tak więc jadąc sobie na 4biegu przyspieszajac nagle turbina zaczęła głośno syczeć. Syczała tak przez jakieś 10sekund, potem przestała działać... Czy jest możliwe tutaj jeszcze cos innego niż po prostu wymiana/regeneracja turbiny?

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 listopada 2013, 12:14
przez chlorek
razor123456 napisał(a):prostu wymiana/regeneracja turbiny?

Tak
Trochę popracuj nad stylem pisania.
Jak turbo nie wstaje to coś z nim się stało, chyba że masz dolot nieszczelny, dymi tobie za autem jak butujesz go?

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 listopada 2013, 14:45
przez razor123456
Nie rozumiem, co chcesz od mojego stylu pisania ;) wcześniej nic nie dymilo, jak go butowalem, jedynie rano podczas mrozów przez kilka minut biały dymek, ale później nie kopci, a teraz nie mogę mu depnac, bo bez turbo nie ma mocy :)

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 listopada 2013, 14:52
przez chlorek
razor123456 napisał(a):obrotów i czesto, w ogóle prawie zawsze zacina

tak nie po polsku trochę :-P
Pewnie turbo do wymiany/regeneracji, nie poruszaj się tym autem póki nie zrobisz z tym porządku chyba że chcesz większe koszty zaraz mieć.

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 listopada 2013, 16:22
przez IroN_87
razor123456, A skąd wiesz, że koniec turbiny?
Wyj**ało Ci olej? było słychać stuknięcie, uderzenie cokolwiek?
Ja proponuje od razu silnik kupić nowy.........
A tak serio to sprawdziłeś chociaż wężyki od podciśnienia?
"wcześniej nic nie dymiło", a Teraz dymi?

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 listopada 2013, 19:45
przez marker
Obstawiam że dymi na biało, a przy obecnych temperaturach to jest normalne. :)

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 listopada 2013, 19:58
przez Biały Miś
jak padło turbo, to Ci może kopcić jak parowóz; razor123456 podaj mieścine z jakiej jesteś;

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 listopada 2013, 20:12
przez razor123456
Dymek jest raczej normalny w takie temperatury rano ;) Turbinka po prostu zaczęła w trakcie jazdy buczeć i po chwili przestała w ogóle działać, także odstawiłem auto do mechanika i okazało się właśnie, że poszedł jakiś wężyk i niewielkim kosztem udało się naprawić problem, takze dziekuje za odpowiedzi, moja mieścina to Rawicz ;)

Pozdrawiam ;)

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 listopada 2013, 23:02
przez Lukasz4433
A co dokładnie było przyczyną braku mocy? Uciekało ciśnienie z turbosprężarki, nie ruszała się sztanga?

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 stycznia 2014, 11:29
przez chlorek
hej, dzisiaj rano po odpaleniu dopiero po 5 minutach zaczęło działać turbo !!! - jakby wszedł w tryb awaryjny - jakieś rady, sugestie?

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 stycznia 2014, 12:03
przez enka
chlorek napisał(a):hej, dzisiaj rano po odpaleniu dopiero po 5 minutach zaczęło działać turbo !!! - jakby wszedł w tryb awaryjny - jakieś rady, sugestie?

a czy to nie jest normalne przy tak niskich minusowych temperaturach, ze auto po odpaleniu przez jakis czas chodzi jak wolnossak? bynajmniej gdzies tu na forum czytalem takie opinie i sam tez to zauwazam, tyle ze nie trwa to 5min a zdecydowanie krocej..

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 stycznia 2014, 12:14
przez Biały Miś

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 stycznia 2014, 12:19
przez chlorek
enka napisał(a):ze auto po odpaleniu przez jakis czas chodzi jak wolnossak

pierwszy raz tak miałem. Przejechałem ok. 1km i dopiero auto odzyskało turbo. Jeśli to norma to ulżyło :-P

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 stycznia 2014, 12:35
przez rafi2501
ja tez mam ten sam problem w silniku ASZ tez po kilku minutach auto odzyskuje moc

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 stycznia 2014, 13:06
przez bvw08
pewnie kierownice w turbo zamarzają i dopiero po pewnym czasie odmarzają :-D

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 stycznia 2014, 13:07
przez bodzio232
a może o to chodzi:
viewtopic.php?f=43&t=35130

Re: Załączenie się turbosprężarki

PostNapisane: 27 stycznia 2014, 14:48
przez chlorek
dzięki