Strona 1 z 1

sprawdznie wtrysków

PostNapisane: 11 grudnia 2013, 12:39
przez grabek246
panowie czy jest możliwość sprawdzenia wtrysków samodzielnie? w domowy sposób czy tylko przez specjalna maszynę? chodzi mi o to jak sprawdzić czy wtrysk nie leje

Re: sprawdznie wtrysków

PostNapisane: 11 grudnia 2013, 12:49
przez kornat
Co najwyżej możesz sprawdzić korekcję wtrysków vagiem w grupie 013.

Re: sprawdznie wtrysków

PostNapisane: 11 grudnia 2013, 13:12
przez grabek246
a powie mi to cos o kondycji wtrysków?

ile mniej więcej kosztuje sprawdzenie na maszynie?

Re: sprawdznie wtrysków

PostNapisane: 11 grudnia 2013, 13:14
przez glibo
jesli to vp to mozesz sprawdzic czy nie leje np sprawdzeniem powrotow

Re: sprawdznie wtrysków

PostNapisane: 11 grudnia 2013, 13:15
przez grabek246
a możesz powiedzieć jak to zrobić?

Re: sprawdznie wtrysków

PostNapisane: 11 grudnia 2013, 14:02
przez dovii
podbijam, też chętnie się dowiem jak to sprawdzić:)

Re: sprawdznie wtrysków

PostNapisane: 11 grudnia 2013, 18:35
przez glibo
na kazdym z wtryskiwaczy przy przelewach za pomoca wezyka montuje sie strzykawki odpalasz i przy okreslonym czasie na obrotach jałowych mierzysz ile jest ml. dla wiarygodnosci mozna tez troche zasymulowac obciazenie i zobaczyc wtedy jaki bedzie stan napelnienia miernikow(strzykawek).tylko ktos z dostepem do dobrej serwisówki niech okresli ile powinno byc ml dla waszego silnika i oczywiscie w jakim czasie

-- 11 grudnia 2013, 18:35 --

tu znalazlem filmik jak tego dokonać, nie vag,ale zasada ta sama:
http://www.youtube.com/watch?v=GHqlGaclt3w

Re: sprawdznie wtrysków

PostNapisane: 11 grudnia 2013, 19:48
przez carlosTB
Witam, glibo przecież filmik który podałeś to sprawdzanie wtryskiwaczy układu "common rail ", zupełnie inna bajka niż VP , w układzie common rail sprawdza sie tak czy wtryskiwacz nie puszcza na przelew, i przez to ciężko pali. Wtryskiwacze w układzie VP trzeba wymontować i zawieźć do pompiarzy niech sprawdza lub jezeli mamy dostęp to sprawdzić pierwsze ciśnienie na próbniku wtryskiwaczy.
pozdrawiam

Re: sprawdznie wtrysków

PostNapisane: 11 grudnia 2013, 20:42
przez grabek246
a jak wymontować wtryski w asv? trudna robota? jestem kompletnym laikiem a nie chce płacić za coś co moge zrobić sam

Re: sprawdznie wtrysków

PostNapisane: 11 grudnia 2013, 21:01
przez kornat
1) Odkręcasz osłonę silnika
2) odkręcasz przewody paliwowe przy wtryskach (klucz 17)
3) metalowe przewody poluzowujesz przy pompie abyś mógł odkręcić wtryski oraz ściągasz gumowe wężyki paliwowe
4) odkręcasz konik trzymający wtryski (klucz 13)
5) wtryski pewnie nie będą chciały wyjść to ruszaj nim na boki. Można kluczem bodajże 16 pokręcić na przemian wokół osi wtrysku ale podobno rozreguluje się ciśnienie wtrysków (nie wiem czy to prawda tak słyszałem).

Re: sprawdznie wtrysków

PostNapisane: 11 grudnia 2013, 21:47
przez adam1.9TDI
kornat napisał(a):1) Odkręcasz osłonę silnika
2) odkręcasz przewody paliwowe przy wtryskach (klucz 17)
3) metalowe przewody poluzowujesz przy pompie abyś mógł odkręcić wtryski oraz ściągasz gumowe wężyki paliwowe
4) odkręcasz konik trzymający wtryski (klucz 13)
5) wtryski pewnie nie będą chciały wyjść to ruszaj nim na boki. Można kluczem bodajże 16 pokręcić na przemian wokół osi wtrysku ale podobno rozreguluje się ciśnienie wtrysków (nie wiem czy to prawda tak słyszałem).

Opis prawie dobry ale małe poprawki: 2dni albo dzien przed lepiej polac miejsca osadzenie wtryskiwaczy płynem hamulcowym(przeciw zapieczeniom) Dobrze wyczyścić miejsca osadzenia od brudu, czesto jest tam duzo piasku. Przy wyciaganiu można krecic na boki ale MINIMALNIE aby tylko zruszyć i jednoczesnie ciagnac do góry.

Aha ponzniej przy montazu nowe podkladki by sie przydały ale ja robilem na starych i tez jest ok. Tylko trzeba bardzo dobrze oczyscic miejsce miedzy podkładką a głowicą.

Re: sprawdznie wtrysków

PostNapisane: 11 grudnia 2013, 22:14
przez kornat
Dzięki za poprawienie bo tak na szybkiego pisałem. Oczywiście jak się ma kompresor to wydmuchać syf z okolicy wtrysków a po wyciągnięciu można odkurzaczem wyciągnąć resztę syfu. Jeżeli samochód będzie stał dłuższy czas bez wtrysków warto zaślepić jakimiś szmatkami otwory.