Strona 1 z 2

Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 13 grudnia 2013, 21:28
przez lysaglaca
Czy ktoś mi podpoiwie jaka powinna być prawidłowa wartość kąta wtrysku paliwa w ASV czytając w vcds ?

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 13 grudnia 2013, 23:17
przez kornat
Tak mniej więcej 49-52 ale lepiej ustawiaj według TDI-Timing wtedy punkt powinien być jak najbliżej środkowej kreski.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 14 grudnia 2013, 00:48
przez Axee
kornat napisał(a):Tak mniej więcej 49-52 ale lepiej ustawiaj według TDI-Timing wtedy punkt powinien być jak najbliżej środkowej kreski.
dokladnie tak, ale dla mocno goracego silnika.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 14 grudnia 2013, 07:36
przez lysaglaca
U mnie wacha sie 59-60 czyli po wymianie rozrządu źle ustawili ehhh....

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 14 grudnia 2013, 11:05
przez Maras2003
A przed wymianą sprawdzałeś ? te niecałe 10pkt to obrót kółka pompy może o 1mm. Gdyby źle założyli rozrząd, to podejrzewam że różnica byłaby większa.
Bardzo łatwo możesz samemu ustawić spowrotem kąt, jednak powiem Ci - gdyby mój był na te 59-60, to chyba bym tak zostawił.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 15 grudnia 2013, 22:41
przez lysaglaca
Przed wymiana nie sprawdzalem bo jak kupilem w kwietniu odrazu oddalem do wymiany rozrząd z pompą i tak jezdze od kwietnia/maja jest wszystko ok tylko przyszły trochę zimniejsze dni i zaczęło trzaść po odpaleniu zrobiłem rozrusznik bo z nim tez był problem ale dalej trzesie i ciężej odpala nie od strzała musi kilka obrotów zrobić na rozruszniku

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 15 grudnia 2013, 23:48
przez kornat
Spróbuj podgrzać dwa razy świece. Jak odpali ok to masz przyczynę.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 16 grudnia 2013, 17:59
przez Maras2003
U mnie jest podobnie, silnik ciutke trzęsie po odpaleniu, ale max 10 sekund ;) Dalej chodzi ciężko bo ma zwiększoną dawkę do czasu rozgrzania.
A kąt mam ustawiony dokładnie IDEALNIE jak z fabryki.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 17 grudnia 2013, 10:29
przez lysaglaca
Świeczki mam dobre wykrecalem sprawdzalem jedna do wymiany była i wymieniona. U mnie tylko po nocy lub calodniowym postoju zatrzesie chwile i potem juz ok spadku mocy nie zauwazylem. Dwa a nawet trzy razy grzalem świeczki i tak samo jest.

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 17 grudnia 2013, 11:39
przez kornat
A na fajkach pojawia się napięcie?

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 18 grudnia 2013, 19:17
przez lysaglaca
Tego nie sprawdzilem a jak miernikiem to sprawdzić?

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 18 grudnia 2013, 20:14
przez kornat
Przygotuj sobie fajki świec abyś mógł w środek włożyć końcówkę + do środka. Odepnij czujnik temp. i przekręć kluczyk na zapłon. Teraz masz parę sekund na sprawdzenie. Jedną końcówkę miernika przykładasz do masy a w drugą do fajki.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 18 grudnia 2013, 22:13
przez lysaglaca
Podpowiedzi mi jeszcze gdzie ten czujnik temperaturami jest i jutro działam

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 18 grudnia 2013, 22:35
przez kornat
Stojąc przed samochodem po prawej stronie do silnika masz przykręcony czarny króciec wodny (do niego dochodzą węże układu chłodzenia). On jest włożony w ten króciec od strony ściany grodziowej. Dochodzi do niego czarna wtyczka kwadratowa z zaokrąglonym bokiem i czterema kabelkami.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 19 grudnia 2013, 15:33
przez lysaglaca
Sprawdzilem dzis napięcie na każdej fajce jest ponad 12V wiec prąd wszędzie dochodzi słyszałem tez jak po paru sekundach cos cyka i prąd przestaje płynąc do fajek wiec chyba wszystko tu jest ok co jeszcze mogę sprawdzić? Spróbuje jutro nagrać filmik z odpalania i wstawie tu

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 5 stycznia 2014, 17:29
przez kurex
Maras2003 napisał(a):A przed wymianą sprawdzałeś ? te niecałe 10pkt to obrót kółka pompy może o 1mm. Gdyby źle założyli rozrząd, to podejrzewam że różnica byłaby większa.


A gdy zamiast 48-52, jest wynik okolic 70. ? (ogólnie poza skalą wg wykresu) - to jest przestawiony rozrząd.?

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 5 stycznia 2014, 17:40
przez Maras2003
jeżeli nagrzany samochód i dobrze wybrałeś silnik w vag-com to na pewno jest przestawiony kąt. Ale czy rozrząd... Myślę że nie, naprawdę 1 ząbek na pasku to dość duży obrót kółkiem pompy, a te jednostek w vag-com... może ze 2mm obrotu (po zewnętrznej części kółka pompy), także raczej to nie wina wymiany rozrządu czy kombinowania przy rozrządzie.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 5 stycznia 2014, 17:43
przez kurex
Maras2003 napisał(a):także raczej to nie wina wymiany rozrządu czy kombinowania przy rozrządzie.


Bo nie wiem czy iść wklepać gościowi co mi wymieniał 10tyś temu kompletny rozrząd czy nie. :)
Mimo wszystko jeszcze 100zł trzeba dać za ustawienie tego ehh.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 5 stycznia 2014, 17:49
przez Maras2003
100zł? A przestań. 2 klucze potrzebne. Vag-Coma masz ? jeżeli tak to żaden problem. Ja też nie miałem pojęcia o regulacji, dałem sobię radę sam, po podpytaniu znajomych jak to zrobić. Najpierw się pytałem kto i za ile mi to zrobi, jeden stwierdził że mu sie nie chce, a drugi że nie ma czasu, no to sam wziąłem sprawy w swoje ręce.
Gość raczej tego nie zrobił wymieniając rozrząd, ale faktycznie mógł sprawdzić kąt przed i po wymianie.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 5 stycznia 2014, 18:13
przez kurex
Maras2003 napisał(a):100zł? A przestań. 2 klucze potrzebne. Vag-Coma masz ? jeżeli tak to żaden problem. Ja też nie miałem pojęcia o regulacji, dałem sobię radę sam, po podpytaniu znajomych jak to zrobić. Najpierw się pytałem kto i za ile mi to zrobi, jeden stwierdził że mu sie nie chce, a drugi że nie ma czasu, no to sam wziąłem sprawy w swoje ręce.


Właśnie widziałem wcześniej instrukcję jak to zrobić może i to nie jest aż taka trudna rzecz, lecz nie mam warunków zbytnio - ani garażu, pogoda też czasem daje popalić - ostatnio zbyt dużo zajmuję się autem przez co kobieta jest troszkę zła :).
To ile to może kosztować ?.

Maras2003 napisał(a):Gość raczej tego nie zrobił wymieniając rozrząd, ale faktycznie mógł sprawdzić kąt przed i po wymianie.

No cholera wie - po zakupie samochodu od razu wziąłem się za jego eksploatację więc w sumie nie wiadomo do końca jak było wcześniej...

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 5 stycznia 2014, 18:58
przez Maras2003
Nie mam zielonego pojęcia ile to może kosztować. Skoro nie masz garażu to z taką pogodą faktycznie masz utrudnienia, raz że pada, dwa że po prostu zimno ;)

Ja co do kąta zorientowałem się dopiero po programie, kiedy na zimnym chodził jak jakiś bus z przelotem 500 tys. Klekotal równo.
Też było to po wymianie rozrządu, ale i tak mechanika winą nie obarczam.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 5 stycznia 2014, 19:17
przez kurex
Maras2003 napisał(a):Też było to po wymianie rozrządu, ale i tak mechanika winą nie obarczam.


Ale to robił mój dobry kolega, znaczy wtedy nim był, więc tym bardziej powinien się przyłożyć - ale zrobił widocznie odwrotnie.
Tym bardziej że skasował mnie za to jak w każdym innym warsztacie kasują. a Ty o ile miałeś przestawione. ?
Że też nikogo z pobliska nie ma żeby to za flaszkę machnąć razem. :)

Mi zaś różnie pali na zimnym, czasem nim zatrzęsie przy odpaleniu i takie tam.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 5 stycznia 2014, 23:01
przez Maras2003
Mi 10s trzesię, i dymi na biało, śmierdzi jak nie wiem co... ;) A mam rozrząd ciuteńke w drugą stronę (47-50, w tych granicach, już nie pamiętam dokładnie)
Mi też robił bardzo dobry kolega i jestem pewien że on tego nie przestawił. Takie różnice jak 30 (lub nawet więcej) w tą czy w tą to nie jest problem z paskiem - i to nie błąd Twojego byłego kolegi, ani mojego kumpla.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 5 stycznia 2014, 23:19
przez [gypsymh]
Axxe jest z Gliwic. Może uderz do niego.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 5 stycznia 2014, 23:37
przez kornat
To nie wina źle założonego rozrządu tylko nie wyregulowania pompy po wymianie. Mało kto po wymianie rozrządu sprawdza kąt bo uważa że jest w normie i olewa sprawę no chyba że ktoś się uprze to zrobią.
Maras2003 napisał(a):Mi 10s trzesię, i dymi na biało, śmierdzi jak nie wiem co... ;) A mam rozrząd ciuteńke w drugą stronę (47-50, w tych granicach, już nie pamiętam dokładnie)

Powietrze w układzie paliwowym :D Skąd się bierze? Poprzez podgrzewacz paliwa na filtrze.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 01:30
przez Maras2003
Tak, jest powietrze. Ale podgrzewacza chyba brak... (?)

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 03:10
przez kurex
[gypsymh] napisał(a):Axxe jest z Gliwic. Może uderz do niego.


Nie chodzi Ci przypadkiem o Axee ? :)
Jeśli chodzi o niego to do kolegi nie można podesłać wiadomości prywatnej, może wiesz jak się z nim skontaktować.?

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 10:24
przez kornat
Maras2003 napisał(a):Ale podgrzewacza chyba brak... (?)

Nie masz czegoś takiego na filtrze paliwa?
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... H6uDTJ25Lw

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 10:34
przez [gypsymh]
kurex, ja pisałem do niego na pw i nie było problemu. Spróbuj kliknąć na ikonę kilka postów wyżej. A jak nie to na profil i tam powinno się udać. Ewentualnie pozostaje forum.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 12:51
przez Maras2003
kornat napisał(a):
Maras2003 napisał(a):Ale podgrzewacza chyba brak... (?)

Nie masz czegoś takiego na filtrze paliwa?
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... H6uDTJ25Lw


Mam, ale to nie jest podgrzewacz, tylko zaworek ;)

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 13:24
przez kornat
Różnie zwą ale zaworkiem również tego nazwać za bardzo nie można.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=488322
Ogólnie powietrze łapie na łączeniu filtra a tym elementem ;)

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 14:48
przez kurex
[gypsymh] napisał(a):kurex, ja pisałem do niego na pw i nie było problemu.


Okej już napisałem, wczoraj były jakieś problemy. Teraz czekam na odpowiedz.

kornat napisał(a):Powietrze w układzie paliwowym Skąd się bierze? Poprzez podgrzewacz paliwa na filtrze.


A ten podgrzewacz ma każdy w standardzie. ?
Czy trzeba sobie wg upodobań dołożyć. ? :)

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 15:10
przez kornat
Każdemu w serii ładowali taki z filtr z tym ustrojstwem na nim. Nie mają Ci którzy wymienili filtr na taki jak szedł w Golfach II 1.6D (Mann WK842/3) lub auta na płycie Golf V z 1.9 oraz 2.0TDI oczywiście po lekkiej modyfikacji węży paliwowych.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 15:20
przez kurex
A to z tym podgrzewaczem są jakieś problemy. ? Bo jeśli tak to może ja też na niego zerknę. ;)

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 15:31
przez kornat
Dokładniej to chodzi o miejsce łączące filtr z podgrzewaczem/zawórem (piszę obie nazwy aby było wiadome o co chodzi). Są tam dwa oringi i mimo że wymienia się je z każdą wymianą filtra to wiele nie pomaga.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 17:44
przez kurex
kornat napisał(a):Są tam dwa oringi i mimo że wymienia się je z każdą wymianą filtra to wiele nie pomaga.


Więc co robić ?, możliwe żeby samoczynnie mi się odpowietrzył ?, bo wcześniej w wężykach prowadzących ropę zauważyłem przerwy, lecz ostatnio dziwnym trafem znikły. ?!

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 17:54
przez kornat
To jeżeli po nocy nie masz pęcherzyków w tym przeźroczystym przewodzie, to na chwilę obecna nie ruszaj.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 20:56
przez kurex
kornat napisał(a):To jeżeli po nocy nie masz pęcherzyków w tym przeźroczystym przewodzie, to na chwilę obecna nie ruszaj.


Wcześniej miałem, jutro na rano do pracy mam to jeśli nie zapomnę to zerknę do pewności.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 21:57
przez wojtekk
Temat milion razy walkowany na forum, pecherzyk powietrza zawsze bedzie w tych silnikach, u mnie tez jest na ok 1 cm dlugosci, auto pali na dotyk, wiec nie szukajcie problemow z odpalaniem przez pecherzyk powietrza.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 22:13
przez lysaglaca
U mnie tez czasami pojawiają sie babeli sporadycznie ale wszystko jest ok poza katem wtrysku

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 7 stycznia 2014, 15:26
przez kurex
lysaglaca napisał(a): ok poza katem wtrysku


To dlaczego z tym nic nie działasz.? czekasz na gwiazdę z nieba. ? :)
z jakiego woj. jesteś ?.

kornat napisał(a):To jeżeli po nocy nie masz pęcherzyków w tym przeźroczystym przewodzie, to na chwilę obecna nie ruszaj.


Przed pracą, odpaliłem i sprawdziłem czy coś jest nie tak - lecz na szczęście nie dopatrzyłem się żadnych pęcherzyków.

Zakładać zaworek bezzwrotny czy to na razie zostawić. ?

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 7 stycznia 2014, 17:16
przez lysaglaca
Gwiazdge juyz dostałem tylko czasu troszkę brak ale myślę ze w tym tygodniu zdzialam bo muszę jeszcze matryce w laptopie wymienić zeby widzieć jak ustawione :)

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 7 stycznia 2014, 17:58
przez kornat
kurex napisał(a):Przed pracą, odpaliłem i sprawdziłem czy coś jest nie tak - lecz na szczęście nie dopatrzyłem się żadnych pęcherzyków.

Zakładać zaworek bezzwrotny czy to na razie zostawić. ?

To zostawić jak jest.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 12 stycznia 2014, 14:51
przez lysaglaca
Panowie wczoraj chciałem sie zabrać za zmianę kąta wtrysku ale zanim to zrobiłem sprawdzilem jeszcze raz na nastawach podstawowych ile wynosi i było 59-61 poczytalem tez o zmianie dawki paliwa przy rozruchu i zmienilem t wartość w adaptacji na wyższa. Następnie ponownie sprawdzilem w nastawach podstawowych wartość kąta wtrysku i wynosił juz 52-54 czy jest to możliwe ze zmieniając wartość dawki przy rozruchu spadła wartość kąta wtrysku? Nie sprawdzalem jeszcze po nocy odpalania ale dzis na pewno to zrobię i dam zna co i jak czy jest cos lepiej.

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 12 stycznia 2014, 14:55
przez kornat
Kąt wtrysku sprawdza się w blokach pomiarowych (basic settings) [08] a nie w nastawach podstawowych. Ale najlepiej jak sprawdzisz wchodząc w basic settings i klikniesz TDI-timing tam pokaże dokładniej względem temp.

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 12 stycznia 2014, 15:06
przez lysaglaca
Kolego kornat ale tak tez zrobiłem najpierw na bloki pomiarowe wszedlem a stamtąd na basic setting wiec chyba mi nie powiedz ze cos zrobiłem źle?

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 12 stycznia 2014, 15:28
przez kornat
No to jak stamtąd przeszedłeś na basic settings to ok ale wcześniejszym poście o tym nie wspomniałeś ;)

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 12 stycznia 2014, 16:54
przez kurex
lysaglaca napisał(a):Panowie wczoraj chciałem sie zabrać za zmianę kąta wtrysku ale zanim to zrobiłem sprawdzilem jeszcze raz na nastawach podstawowych ile wynosi i było 59-61 poczytalem


Oczywiście sprawdzałeś na rozgrzanym do czerwoności silniku. ?

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 12 stycznia 2014, 17:26
przez lysaglaca
Silnik miał temp robocza czyli minimum 80°c płynu na desce 90°c ma sie rozumieć

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Re: Kąt wtrysku paliwa

PostNapisane: 12 stycznia 2014, 17:41
przez kurex
Skoro masz dobry kąt, to nic tylko się cieszyć. :)