Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.9 TDI 90KM znaczny wzrost spalania

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

1.9 TDI 90KM znaczny wzrost spalania

Postprzez cygareteq » 9 stycznia 2014, 23:08

Witam.
Mam leona od 1,5 roku, i do tej pory sobie go bardzo chwaliłem, aż do momentu w którym zaczął coraz to więcej palić, jestem typem kierowcy raczej hmm ekonomiczno/powolnego 2-2,3k obrotów zmiana biegu beż żadnych szaleństw, jeszcze jak pojechałem na wycieczkę do Pragi latem w pięć osób z pełnym bagażem średnie spalanie leo wyniosło 6,2litra(licząc to, że przy granicy jest sporo pagórków) więc (jak dla mnie) bombaa teraz 7,5litra! i to przy naprawde dziadkowej jeździe! Gdyż staram się go jak najmniej dociskać, bo wtedy to i do 8 dochodzi, a pewnie i ponad jakbym się postarał.
Naprawy w leo, typu zawieszenie, rozrząd filtry i oleje wymieniam regularnie, olej co 10k razem z filtrem reszte filtrów raz na rok(około 20k km). Wydaje mi się, że większe spalanie zaczęło się gdy zmieniłem czas grzania świec (co po tygodniu zmieniłem z powrotem bo mrozy odpuściły). Pali na dotyk, nie kopci. Słyszałem, od znajomego mechanika, że może być to spowodowane walniętym przepływomierzem, w internetach znalazłem, że może być to termostat, czy zgadzacie się z tymi opiniami? Czy macie jakieś swoje uwagi?
Bardzo proszę o pomoc/opinię gdyż jestem z natury oszczędnym człowiekiem i każde drogocenne litry łamią me serce :-D

Pozdrawiam
Wojciech Gąsieniec
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cygareteq
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 października 2012, 22:59
Auto: Seat Leon
Silnik: AGR 1.9

Reklama

Re: 1.9 TDI 90KM ZNACZNY WZROST SPALANIA

Postprzez pablo28 » 9 stycznia 2014, 23:40

Kolego a nie zauważyłeś przypadkiem że dłużej ci sie nagrzewa, do momenty osiągnięcia 90 na zegarze? jeśli tak to może to być coś z termostatem , albo czujnikiem temp ,i może przez to dłużej silnik chodzi na tzw ssaniu (zwiększona dawka paliwa). Ja miałem podobną sytuacje w golfie że zaczoł więcej palić i okazało sie, że z pompy wtryskowej od strony silnika jest taki mały dekielek , i z tamtąd uciekało paliwo, po wymianie oringa pod dekielkiem problem ustąpił , sprawdz sobie to czy nie masz gdzieś jakiejś nieszczelności , bo te silkiki 90KM naprawde mało palą.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pablo28
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 listopada 2011, 01:14
Lokalizacja: olkusz/Kwaśniów
Auto: Leon FR
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 TDI 90KM ZNACZNY WZROST SPALANIA

Postprzez Axee » 9 stycznia 2014, 23:54

cygareteq, nalezy zaczac od podlaczenia VAGa/VCDSa, nalezaloby sprawdzic temperatury czujnikow temp. plynu chlodzacego G2/G62 (na sterowniku silnika i na zegarach), temperature paliwa (na sterowniku silnika), dawke paliwa, volty na nastawniku, kat poczatku wtrysku. Dobrze by bylo zrobic rowniez logi dynamiczne, w szczegolnosci przeplywki i turbo. Pozdrawiam Ax!
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: 1.9 TDI 90KM ZNACZNY WZROST SPALANIA

Postprzez adam1.9TDI » 9 stycznia 2014, 23:55

pablo28, nie zgodze sie ze mało palą. Przy dynamicznej( o ile w takiej mocy mozemy mowic) lub poprostu mocniej wciskajac gaz to auto w miescie bralo mi 7-8l. Przy dziadkowej fakt, 6-7l. Na trasie przy dziadkowej bez obciazenia 5-6 z obciazeniem i znowu z ciezsza noga 6.5-7.
Tez mialem problem raz z podwyzszonym spalaniem, nagle sie o 1l zwiekszylo wszedzie, czujnik temp dobrze pokazywal na licznik ale do ECU wysylal wieczną zime. Wymienilem i prawie bylo ok bo na postoju potrafil zrzucic temp na 60-70stopni. Wtedy dodatkowo wskoczyl termostat i bylo ok tak jak wyzej pisalem i na tym spalaniu az do chipa jezdzilem. Najlepsze spalanie mam teraz po chipie. Jest czym przycisnac to juz nie musze go tak dlugo męczyc. W trasie 5l czy szybko czy wolno w miescie 6.5-6.7
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: 1.9 TDI 90KM ZNACZNY WZROST SPALANIA

Postprzez cygareteq » 10 stycznia 2014, 22:53

Dziękuję za zainteresowanie się moim tematem, pablo28 otóż co do nagrzewania, to mam z tym problem i dzisiaj się temu przyjrzałem dokładniej, bo 90' to mój leo ostatnio nie uzyskuje w ogóle, przez kilka dni tłumaczyłem sobie to tym, że cały czas mam włączoną klimę i przez to wolniej łapie temperaturę, a ja jeździłem tylko w krótkie trasy(praca>dom ~10km) dzisiaj trochę pojeździłem i tak; gdy wyłączyłem klimę i jeździłem dość dynamicznie nagrzał się do 75' i gdy stanąłem na parkingu w 5min dojechał do 90', ale szybko po ruszeniu z powrotem spadł na 75'. Termostat w razie czego mam oryginalny bo kiedyś kupiłem, ale wtedy usunąłem błąd z kompa i problem ustąpił więc nadal leży w szufladzie, co do czujnika temperatury cieczy to czy ten będzie dobry jego numer 059919501A (zielony)? Axee mam programy VAG-COM 409-1 i 311-2 i zwykły kabel diagnostyczny, czy dam radę tym zrobić to o czym mówisz? Bo szczerze powiedziawszy tak "głęboko" w diagnostykę nie wchodziłem i czy to wszystko bez logów dynamicznych jestem w stanie sprawdzić sam na parkingu? Bo z tego co rozumiem to logi dynamiczne=jazda pozostałe=postój. Mam jeszcze pytanie, czy mogę z tym jeździć jeszcze z 1-2 tygodnie, bo tak się składa, że bardzo potrzebuję auta, a mogę je zostawić tylko w piątek i to co drugi więc będzie ciężko dopasować się z moim mechanikiem, a i tak chcę zostawić leo na tarcze+klocki bo przyszła ich pora, a gdyby jednak trzeba było interweniować natychmiast, no cóż będzie trzeba rękawy zakasać i pogłówkować :)

Pozdrawiam
Wojciech Gąsieniec
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cygareteq
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 października 2012, 22:59
Auto: Seat Leon
Silnik: AGR 1.9

Re: 1.9 TDI 90KM ZNACZNY WZROST SPALANIA

Postprzez pablo28 » 11 stycznia 2014, 01:31

Tutaj masz filmik jak sprawdzić czujnik temp , wartości temperatury z instruments-mas blocks-03 mają być poruwnywalne z wartościami Engine-mas blocks 07 http://www.youtube.com/watch?v=z2DkLoC3XNw . Jeżeli tak nie jest ,to czujnik do wymiany różnica w temp może wynosić max +- 3 stopnie
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pablo28
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 listopada 2011, 01:14
Lokalizacja: olkusz/Kwaśniów
Auto: Leon FR
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 TDI 90KM znaczny wzrost spalania

Postprzez cygareteq » 13 stycznia 2014, 22:44

Sprawdziłem temperatury i po przejechaniu około 1km i odczekaniu około 10minut odczyty były następujące: na silniku 84,5'C zaś na instrumentach wahało się między 79-80'C. Czy to może wskazywać na uszkodzenie? Jeszcze chciałem dopytać, czy artykuł z jakiego korzystałem przy zmianie czasu grzania świec jest kompetentny http://www.a3-club.net/forum/showthread ... ych-Vagcom . I do tego mam pytanie jaka w moim leo powinna być wartość fabryczna/właściwa. Bo mam pewne podejrzenie, że coś popierdzieliłem z tym czasem grzania, mam ustawione na 32768 i nie do końca wiem czy jest to poprawne, a może źle szukam bo na forum nie mogę znaleźć nic o tym. Ahhh czy ten http://www.youtube.com/watch?v=kxA302etJrM filmik dobrze obrazuje jak dobrze wykonać logi statyczne? I czy jak podam wam te logi będziecie w stanie mi je ocenić czy są one poprawne bądź niepoprawne? Z góry bardzo dziękuję.

Pozdrawiam
Wojciech Gąsieniec

-- 13 stycznia 2014, 22:44 --

Dodaje logi statyczne, mam nadzieje, że są czytelne i pomogą wam mi pomóc w diagnozie autka.
Pozdrawiam
000 043 051 000 022 095 199 112 181 097 142
001 903/min 4,6 mg/R 1,700V 58,5'C
002 903/min 0,00% 010 58,5'C
003 903/min 270,0 mg/R 465,0 mg/R 4,80%
004 903/min 1,1 'BTDC 1,1 'BTDC 48,20%
005 903/min 22,0 mg/R 1,1 'BTDC 61,2'C
006 0,0km/h 0 0 0 000000 255.0
007 20,7'C n/a 13,5'C 63,0'C
008 903/min 0,0 mg/R 28,6 mg/R 26,8 mg/R
009 903/min 0,0 mg/R 51,0 mg/R
010 465,0 mg/R 989,4 mbar 979,2 mbar 0,00%
011 903/min 938,4 mbar 979,2 mbar 91,60%
012 11111111 0.00 14,21V 65,7'C
013 -0.07 mg/R -0,05 mg/R 0,47 mg/R -0,38 mg/R
014
015 903/min 4,2 mg/R 0,50l/h 0,0 mg/R
016 31,20% 10000001 00 14,21 V
017
018 0,0km/h 01
019 0,700 V 4,500 V
020 903/min 4,2 mg/R 1,640 V 0,00%
021 265,0 mg/R 460,0 mg/R 4,80% 010 000
022 1,1 'BTDC 0,9 'BTDC 49,80% 0,0 km/h
023 938,4 mbar 979,2 mbar 91,20% 989,4 mbar
024 18,0'C 16,2'C 69,3'C 255.0
025 0488A2AB N/A N/A N/A
026
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cygareteq
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 30 października 2012, 22:59
Auto: Seat Leon
Silnik: AGR 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość