Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

wieszak alternatora i kompresora - prośba o wycenę naprawy

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

wieszak alternatora i kompresora - prośba o wycenę naprawy

Postprzez gooral87 » 22 stycznia 2014, 18:44

Witam,
piszę z prośbą o wycenę robocizny. Zdiagnozowano u mnie uszkodzenie/pęknięcie części 038903139K wieszak alternatora i kompresora czynnika chlodn.
Dostałem sprzeczne informacje odnośnie ceny za wymianę, SEAT podaje 320zł, natomiast z serwisu BOSH dostałem info o 700zł ze względu na to że trzeba wymontować alternator, kompresor, że trzeba grzebać przy rozrządzie. Facet z SEATA stwierdził że przy rozrządzie w ogóle nie trzeba nic robić. Jestem zielony więc pojawiło się pytanie ile faktycznie zachodu wymaga wymiana tej części.

Drugą kwestią jest cena elementu, SEAT woła 1160zł ! Znalazłem zamiennik wielokrotnie tańszy http://skodaauto.com.pl/wspornik-alternatora-kompresora-klimatyzacji-skoda-octavia-i-vwaud-p-302.html, jak myślicie warto inwestować tyle szmalu w taki element ?

Seat raczej nie będzie chciał montować mi tego zamiennika prawda ?

Auta nie rozbierali co prawda więc może się okazać że uszkodziła się np. rolka albo inny mniejszy element a nie wspornik, ale zakładam że robotę trzeba wykonać podobną żeby ja wymienić, mam rację?

będę wdzięczny komentarze z Waszej strony.
Seat LEON 1M 1999r 1.9 TDI 66kW/90KM ALH
Zobacz Profil
gooral87
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 30 maja 2010, 18:34
Lokalizacja: Gniezno/Poznań
Auto: Leon 1M TDI 90KM
Silnik: ALH 1.9

Reklama

Re: wieszak alternatora i kompresora - prośba o wycenę napra

Postprzez Tracer2 » 22 stycznia 2014, 21:31

Sam często zaopatruję się w sklepie Skody w części na których napisane jest Audi, VW,Seat, Skoda. W końcu te same silniki są montowane w tych autach.......A nie możesz poprosić o diagnoze w serwisie co robi Skody ?
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: wieszak alternatora i kompresora - prośba o wycenę napra

Postprzez gooral87 » 22 stycznia 2014, 23:10

W Gnieźnie jest jeden serwis Skody o bardzo kiepskiej renomie, relokacja auta do Poznania jest dla mnie niemożliwa czasowo + aku pewnie by mi się po drodze rozładował. Zdecydowałem, że kupię zamiennik jednak nadal przy tej opcji pozostaje mi oddanie do nieautoryzowanego serwisu.

Nadal czekam na podpowiedzi z Waszej strony czy faktycznie wymiana elementu wymaga grzebania przy rozrządzie no i ile mniej więcej powinna wynosić robocizna.
Seat LEON 1M 1999r 1.9 TDI 66kW/90KM ALH
Zobacz Profil
gooral87
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 30 maja 2010, 18:34
Lokalizacja: Gniezno/Poznań
Auto: Leon 1M TDI 90KM
Silnik: ALH 1.9

Re: wieszak alternatora i kompresora - prośba o wycenę napra

Postprzez Axee » 22 stycznia 2014, 23:28

http://allegro.pl/golf-iv-a3-1-9-tdi-la ... 09772.html

Bierz oryginalna uzywke, skoda kasy na nowki w zamienniku, ktore sa ze slabszego stopu alu, niz oryginal.

Rozrzadu nie trzeba sciagac, trzeba tylko sciagnac pasek alternatora i odkrecic kolo pasowe wspomy z tego co kojarze. Kompresor klimy odsunac bez rozszczelniania wezy.
To czysta mechaniczna robota, kazdy rozgarniety serwis sobie powinien z tym poradzic, nie musi byc autoryzowany.

A wogole jaka jest przyczyna wymiany?

Jesli mozna to zrobic bez rozbierania pasa przedniego (silnik mozna odsunac w tyl na prawej lapie), to wymiana tego nie powinna wyniesc wiecej niz 200-250pln.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: wieszak alternatora i kompresora - prośba o wycenę napra

Postprzez gooral87 » 17 lutego 2014, 20:05

Dzięki Axee,

po odpaleniu auta zaświeciła mi się kontrolka akumulatora. Po podniesieniu maski zauważyłem że pasek alternatora się nie kręci (był luźny) + przestało działać wspomaganie. Pomyślałem że alternator szlag trafił. Panowie z serwisu zajrzeli pod auto i stwierdzili że pasek spadł bo uszkodził się element podtrzymujący. Do końca nie wiem jak faktycznie jest bo może uszkodzona jest sama rolka od paska i mi kit wciskają. Mało prawdopodobne jest żeby taki element jak wspornik pękł, nie takie mrozy już były a przeciążenie tego elementu na rozruchu silnika chyba nie jest zbyt wielkie. Dzień wcześniej przejechałem 50 km po miesięcznym postoju i nie było problemów z niczym. Jeśli jest to robota mechaniczna a nie elektryczna to podstawie auto do zaufanego mechanika który mi to zrobi za normalne pieniądze.

-- 17 lut 2014, o 21:05 --

Update sprawy:
wieszak alternatora kupiłem na allegro za 110zł z dostawą, koszt robocizny 250zł,do wymiany było jeszcze sprzęgło alternatora (160zł). Temat do zamknięcia.
Seat LEON 1M 1999r 1.9 TDI 66kW/90KM ALH
Zobacz Profil
gooral87
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 30 maja 2010, 18:34
Lokalizacja: Gniezno/Poznań
Auto: Leon 1M TDI 90KM
Silnik: ALH 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości