Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
+1, osobiście do pracy mam ok. 13km turbinę czyściłem z 1,5 roku temu jak nie lepiej i nie mam problemów. EGR zaślepiony, kat wycięty.Kubuś1155 napisał(a):Moim zdaniem w cale nie dziwne ze sie szybko zapieka geo jak jezdzisz nim codziennie 2 km zapewne nie przekraczając 2 tys... na takie rzeczy lepsza jest benzyna...
Martinus1985 napisał(a):Swoją z AHF/ASV muszę co roku czyścić i zawsze po zimie.
Tracer2 napisał(a):Wydaje mi się ze odkąd założyłem OCT dzieje się to zdecydowanie żadziej
kurex napisał(a): Tracer2 napisał(a):Wydaje mi się ze odkąd założyłem OCT dzieje się to zdecydowanie żadziej
Co to. ?
Gdzieś wyczytałem ze dolewki oleju 2T powoduja że występuje mniej sadzy
mama takie pytanie odnośnie czyszczenia turbiny, jaki to jest mniej wiecej koszt?? tzn ile przeciętnie biorą za to w warsztacie? Pytam bo mechanior powiedział mi 300zł co mi się wydaje duuużą kwotą.
dovii napisał(a):mama takie pytanie odnośnie czyszczenia turbiny, jaki to jest mniej wiecej koszt?? tzn ile przeciętnie biorą za to w warsztacie? Pytam bo mechanior powiedział mi 300zł co mi się wydaje duuużą kwotą.
Martinus1985 napisał(a):muszę co roku czyścić i zawsze po zimie.
Pozdrawiam
Ale ktoś gdzieś (być może tutaj na forum) napisał, że też tylko jak jest zimno mu się te tryby awaryjne zdarzają i szczerze ma to gdzieś, bo w zimę nie butuje auta, nie jeździ autostradami. Postanowiłem podobną taktykę obrać.
kurex napisał(a):A swoją drogą jeśli co zimę musisz otwierać turbo to powiedz mi śruby odkręcają Ci się lajtowo. ?
Marcinxxx napisał(a):Gdzieś wyczytałem ze dolewki oleju 2T powoduja że występuje mniej sadzy
dovii napisał(a): Pytam bo mechanior powiedział mi 300zł co mi się wydaje duuużą kwotą.
Kubuś1155 napisał(a):i zapytaj sie czy wymieni także tulejki pod pierścieniem geometrii które wraz z użytkowaniem sie wycierają i nabierają luzów... mechanik powienien wiedzieć o co chodzi
bo czyścicie w kółko te same turbiny które mają wyje...by uszczelniacz między środkiem a gorącą częścią, spala się olej i sadza gotowa
taaaa jasne wymieni, tylko ciekawe skąd je nowe weźmie, chyba wytoczy na tokarce nowe, tam nie powstają żadne luzy, chyba że masz zwichrowaną obudowę lub zmienną geometrię = turbo na złom odrazu
Matin82 napisał(a):Moja żona jeździ ALH jak emeryt przed zawałem już czwartą zimę po mieście, auto ma minimum 260 tyś a turbina od nowości nigdy nie otwierana.
kurex napisał(a):Matin82 napisał(a):Moja żona jeździ ALH jak emeryt przed zawałem już czwartą zimę po mieście, auto ma minimum 260 tyś a turbina od nowości nigdy nie otwierana.
Skoro jeździ jak emeryt to może dlatego nie wskakuje w tryb awaryjny. ?
Proste... bo nie kręci go na tyle żeby to wystąpiło. he he
karol_1987 napisał(a):przywrócić turbince sprawność, za 300zł warto,karol_1987 napisał(a):jednak wielu z nas ma ten zabieg już za sobą, jeśli kierowniczki są zapieczone a nie zaorane na bieżni nie potrzeba wielce profesjonalnego sprzętu by przywrócić turbince sprawność, za 300zł warto,
zaoranego turba nie usprawni czyszczeniebo czyścicie w kółko te same turbiny które mają wyje...by uszczelniacz między środkiem a gorącą częścią, spala się olej i sadza gotowa
Ktoś kto miał z tym do czynienia umie rozpoznać uszkodzenie turbiny od zapieczenia geometrii
takie turbo jest uszkodzone kolego
Nie sądzisz ze tak wielu ludzi nie umie rozpoznać ubytków oleju w silniku, lub zaoranej bieżni i nadal zaciekle rozbiera i czyści turbo?
Dlatego właśnie warto zabrać sie samemu bądź razem z kimś ogarniętym w temacie i własnymi oczami ocenić jaki zabieg pomoże turbinie
Jak się chce to nawet kanał nie jest potrzebny.Narzędzia owszem warto mieć takie które odkręca zamiast zniszczyć śruby bądź nakrętki
Było już bardzo dużo tematów dotyczących tego zagadnienia
taaaa jasne wymieni, tylko ciekawe skąd je nowe weźmie, chyba wytoczy na tokarce nowe, tam nie powstają żadne luzy, chyba że masz zwichrowaną obudowę lub zmienną geometrię = turbo na złom odrazu
Byłem w firmie która zajmuje się regeneracja turbin i mówiono mi ze geometrie da się kupić nowa, choćby z MELETTA, to już nie
garret ale da się...
Moze się myle ale próbujesz powiedzieć nam wszystkim ze nie mamy pojęcia o sprawie...
zaoranego turba nie usprawni czyszczeniebo czyścicie w kółko te same turbiny które mają wyje...by uszczelniacz między środkiem a gorącą częścią, spala się olej i sadza gotowa
Ktoś kto miał z tym do czynienia umie rozpoznać uszkodzenie turbiny od zapieczenia geometrii
takie turbo jest uszkodzone kolego
Nie sądzisz ze tak wielu ludzi nie umie rozpoznać ubytków oleju w silniku, lub zaoranej bieżni i nadal zaciekle rozbiera i czyści turbo?
Dlatego właśnie warto zabrać sie samemu bądź razem z kimś ogarniętym w temacie i własnymi oczami ocenić jaki zabieg pomoże turbinie
Jak się chce to nawet kanał nie jest potrzebny.Narzędzia owszem warto mieć takie które odkręca zamiast zniszczyć śruby bądź nakrętki
Było już bardzo dużo tematów dotyczących tego zagadnienia
taaaa jasne wymieni, tylko ciekawe skąd je nowe weźmie, chyba wytoczy na tokarce nowe, tam nie powstają żadne luzy, chyba że masz zwichrowaną obudowę lub zmienną geometrię = turbo na złom odrazu
Byłem w firmie która zajmuje się regeneracja turbin i mówiono mi ze geometrie da się kupić nowa, choćby z MELETTA, to już nie
garret ale da się...
Moze się myle ale próbujesz powiedzieć nam wszystkim ze nie mamy pojęcia o sprawie...
karol_1987 napisał(a):przywrócić turbince sprawność, za 300zł warto,
Matin82 napisał(a):aleś mądry...długo nad tym myślałeś? tym autem czasami jeżdżę również ja i wiem jak chodzi i jak wyglądają logi dynamiczne.
Martinus1985 napisał(a):Temat proszę zamknąć.
Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości