Strona 1 z 1

Wyrzut cieczy chłodzącej przez zbiornik wyrównawczy.

PostNapisane: 12 marca 2014, 17:27
przez bieniu
Witam. Ostatnio przegoniłem swojego Leona 1.9 ARL. Po zatrzymaniu się dostrzegłem płyn pod z lewej strony pod zbiornikiem wyrównawczym. Przeszukiwałem fora i większość opini to uszczelka. Od kiedy kupiłem auto (jakieś pół roku) nie miałem okazji zaobserwowania pracy wentylatorów na chłodnicy. Wymieniłem czujnik odpowiadający za włączanie się wentylatorów, nic nie dało. Czy to może być przyczyną wywalenia płynu? Jutro jadę do elektryka sprawdzić, czy to wentylatory siadły. Nie kręci się ani jeden ani drugi. Proszę o opinie. Auto nie kopci, silnik pracuje normalnie.

Re: Wyrzut cieczy chłodzącej przez zbiornik wyrównawczy.

PostNapisane: 12 marca 2014, 18:56
przez jędrek
załącz klime i zobacz czy ruszą

Re: Wyrzut cieczy chłodzącej przez zbiornik wyrównawczy.

PostNapisane: 12 marca 2014, 22:51
przez norbert149
podlacz wentylatory na krotko do 12v i bedziesz widzial czy padly:) a jak nie to polacz wtyczke od czujnika temp na krotko i tez bedziesz mial juz jakas wiedze

Re: Wyrzut cieczy chłodzącej przez zbiornik wyrównawczy.

PostNapisane: 13 marca 2014, 09:09
przez brucelee
Rób może od najtańszych rzeczy. Sprawdź wentylatory, potem termostat, możesz sprawdzić czy spaliny są zbiorniczku (warsztat/stacja kontroli pojazdów z takim miernikiem), albo jak wygląda olej.

Re: Wyrzut cieczy chłodzącej przez zbiornik wyrównawczy.

PostNapisane: 15 marca 2014, 14:20
przez Leon_AUQ
Kolega miał podobną sytuacje i była to uszczelka

Re: Wyrzut cieczy chłodzącej przez zbiornik wyrównawczy.

PostNapisane: 18 marca 2014, 07:12
przez Piterb5
Elektryk prawde ci powie a potem mechanik skasuje :P

Re: Wyrzut cieczy chłodzącej przez zbiornik wyrównawczy.

PostNapisane: 18 marca 2014, 09:17
przez kornat
brucelee napisał(a):Rób może od najtańszych rzeczy. Sprawdź wentylatory,

Jeszcze dodałbym do tego podmianę korka zbiorniczka wyrównawczego.
Na rozgrzanym silniku na postoju przytrzymaj go z 1min na wysokich obrotach tak z 3500. Później zostaw go na obrotach biegu jałowego pościskaj węże układu chłodzącego. Jak są twarde to albo korek albo uszczelka pod głowicą. Jeżeli po odkręceniu korka płyn się podnosi powyżej 1cm i bulgocze również objaw korka lub UPG.
P.S. Ostrożnie przy odkręcaniu korka na gorącym silniku.

Re: Wyrzut cieczy chłodzącej przez zbiornik wyrównawczy.

PostNapisane: 18 marca 2014, 09:50
przez brucelee
kornat napisał(a):
brucelee napisał(a):Rób może od najtańszych rzeczy. Sprawdź wentylatory,

Jeszcze dodałbym do tego podmianę korka zbiorniczka wyrównawczego.
Na rozgrzanym silniku na postoju przytrzymaj go z 1min na wysokich obrotach tak z 3500. Później zostaw go na obrotach biegu jałowego pościskaj węże układu chłodzącego. Jak są twarde to albo korek albo uszczelka pod głowicą. Jeżeli po odkręceniu korka płyn się podnosi powyżej 1cm i bulgocze również objaw korka lub UPG.
P.S. Ostrożnie przy odkręcaniu korka na gorącym silniku.

O tak, korek też przerabiałem, moczenie go w occie. Węże mogłem ledwo ścisnąć, też jak ktoś nie ma fachu w rękach to nie wyczuje. Ja chciałem od razu uszczelkę robić, zaufany mechanik kazał mi zmienić termostat, okazało się, że stary się nie otwierał. Dla mnie już węże twarde były, widziałem bąbelki w zbiorniku wyrównawczym itp.

Re: Wyrzut cieczy chłodzącej przez zbiornik wyrównawczy.

PostNapisane: 4 maja 2014, 10:04
przez bieniu
Problem rozwiązany - uszczelka :(