Strona 1 z 1

Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 08:09
przez Maras2003
Witam,
Pacjent: Seat Leon asv 110km, po chipie na ~130ps.
Kilka miesięcy po chipie, postanowiłem zmienić wtryskiwacze ze standardowych 205 na 216 - końcówki bosch.
Występują dziwne objawy.
Kąt zamiast się opóźnić (wynosił 49 jednostek), to przyspieszył do 60 jednostek.
Hamowania silnikiem jest mniej efektywne - samochód mniej zwalnia, kiedy nie daję gazu.
Na luzie czasem silnik wpada w lekkie synchroniczne wibracje, jakby któryś cylinder nie przepalał (szczególnie po nagłym dodaniu gazu do maksa, kiedy już obroty spadną), albo podczas jazdy bez gazu z niskimi obrotami <1500rpm. Nie widać tego na korekcjach.
Spalanie na komputerze spadło - na postoju zamiast 0,5 - 0,6 l/h, w tej chwili pokazuje 0,2l. Podczas jazdy również pokazuje mniej, o jakieś 0,5l/100km.

Korekcje troszkę skoczyły, 1 i 4 cylinder w okolicach 0mg, 2 i 3 - jeden +0,8mg, drugi -0,7mg (nie pamiętam który ile).
Nie wiem na jakie ciśnienia są ustawione wtryski.

Czy ktoś coś podpowie ? Czy zmieniać dawkę nastawnikiem na pompie ? Czy ustawić idealnie kąt i patrzeć co dalej ?

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 08:31
przez Leonidas ARL
najpierw był chip potem zmiana wtryskiwaczy ?

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 09:01
przez Maras2003
Tak, dokładnie.
Oczywiście będzie korekta, ale chciałbym poprawić sytuację jeszcze przed nią ;) Planowana jest po wsadzeniu FMIC i GTB.

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 09:17
przez Martinus1985
Zrob korekte i bedzie dobrze.
Gtb do 216 chyba jaja sobie robisz.
Jesli nie zmienisz wtryskow na wieksze to osiagniesz to samo co na turbo np. ARL

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 10:37
przez NickT
Jaka korekte chcesz zrobic? W programie? ech..
Sprawdz tylko jaka masz dawke na wolnych obrotach. Pewnie jest w okolicach 1mg.

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 21:34
przez Maras2003
Martinus1985 napisał(a):Gtb do 216 chyba jaja sobie robisz.
Jesli nie zmienisz wtryskow na wieksze to osiagniesz to samo co na turbo np. ARL

Tak... Ale GTB podobno są lepsze. Podobno łatwiej znaleźć dobrą sztukę. Podobno dają zapas, gdyby zachciało mi się zmieniać sprzęgło i pompe. ;)

NickT napisał(a):Pewnie jest w okolicach 1mg.


1,4mg/r - na ciepłym. Napięcie 1,6v (albo 1,5v - już nie chce mi się teraz lecieć i sprawdzać, mam screena na laptopie).
Powinno być chyba w okolicach 3-4mg/r. Czy ma to znaczenie tylko dla obrotów jałowych, czy przez zmianę do 4mg będzie kopcił ? Pozatym wydaje mi się, że kąt może się również zmienić - także kąta na razie nie tykać ?

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 21:56
przez QQmonzter
To, że spalanie Ci spadło to chyba nie powinno być dziwne. Komputer podaje spalanie na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy. Przy większych końcówkach są krócej otwarte. Przynajmniej ja to tak rozumuje.
Rzeczywiste spalanie będzie oczywiście takie samo jak przedtem albo ciut wyższe.

Re: Dziwne objawy po zmianie wtryskow na 216

PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 22:20
przez NickT
Stuknij nastawnik na 3-4mg , oczywiscie silnik nagrzany. Kat wtrysku zostaw bo jest w porzadku.
Przy 4 mg dym sie zmniejszy jesli faktycznie masz teraz 1,5mg