Strona 1 z 1

Asv Obroty 7k

PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 15:08
przez anikel22
Witam nie wiem sam co o tym myśleć mój problem jest następujący:
Ostatnio jadąć +/- 150 na 5 biegu auto samo wkręciło się na 7 tyś obrotów wiem że na liczniku jest 6 ale przekroczyło i to sporo.przypuszczam że się zapowietrzył ponieważ potem nie chciał odpalić dopiero po odpowietrzeniu.
1- zauważyłem że w przewodach paliwowych były bąbelki powietrza , wymieniłem filtr paliwa jest ok,
2-auto zaczęło kopcić na czysty biały dymek tera już mniej ale jeszcze czego wcześniej nie było,
3-rozebrałem dolot do IC i w nim było z 2-3 setki oleju wylałem przepłukałem.
4- turbo jest po regeneracji .
Dlaczego w ic znalazło się tak dużo oleju Czy jest możliwe coś nie tak z odmą ?
co oznacza gdy odma psika olejem
czy takie coś jak na obrazku pomnożę?i przestanie puszczać lekki dymek nawet na rozgrzanym silniku.
Obrazek
dodam że płynu chłodniczego nie ubywa,i nie ma w nim oleju.Moc jest

Re: Asv Obroty 7k

PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 15:20
przez zumba
Poczytaj o rozbieganiu silnika.

Re: Asv Obroty 7k

PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 16:30
przez adam1.9TDI
anikel22, zawdzięczasz to nieudolnej regeneracji turbo. Zaciągnęło Ci olej z silnika co spwodowalo rozbieganie. Sprawdź poziom oleju w silniku, czy nie pokrzywilo Ci korbowodow bo takie coś zazwyczaj się tym kończy. Dalsza jazda bez naprawy turbosprezarki niewskazana, motyw przewodni o ktorym wspomniales w tytule postu, szybko pojawi sie znowu.

edit: po czyms takim nie proboje sie odpalac znowu z uporem maniaka. Mozesz miec nadal duze ilosci oleju silnikowego na tloku wiec pogorszysz i tak juz ciezka sytuacje. Powinno sie odkrecic swiece zarowe, sprawdzic komory tlokowe i oproznic je w razie potrzeby.

Re: Asv Obroty 7k

PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 17:24
przez anikel22
olej jest ,korbowody całe no to ok jeszcze raz regeneracja.

Re: Asv Obroty 7k

PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 17:55
przez adam1.9TDI
najlepsza jewst wymiana turbiny na nowa oryginalną albo po kosztach uzywana oryginalna w dobrym stanie. Regeneracja to strata czasu i pieniedzy wedlug mnie. Zreszta sam sie przekonales ile warta jest regeneracja...

Re: Asv Obroty 7k

PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 18:02
przez Martinus1985
anikel22 napisał(a):olej jest ,korbowody całe no to ok jeszcze raz regeneracja.


A skąd wiesz że korbowody całe tz. że nie pokrzywiło. Wyjmowałeś i sprawdzałeś czy tak twierdzisz ?

Re: Asv Obroty 7k

PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 19:31
przez IroN_87
Nie musi wyjmować niech sprawdzi kompresje.

Re: Asv Obroty 7k

PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 21:47
przez anikel22
Samochód ma moc tak jak chcesz idzie .odpala elegancko praca równa. czy jest możliwość że w pompie wtryskowej zawiesił się jakiś zawór czy coś w tym stylu.Rozmawiałem z moim majstrem i mówił że były też takie przypadki. (Uczę się dopiero mam 18 lat więc proszę o wyrozumiałość) :D

Re: Asv Obroty 7k

PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 23:04
przez adam1.9TDI
anikel22, Sam mowisz ze jestes nie doswiadczony a prace silnika zdiagnozowałeś na "ucho" wiec albo sie naprawde sie szybko uczysz albo bardzo sie mylisz. Pomiar kompresji na tłokach, jak wspomnial IroN_87, po takim wypadku to podstawa i turbo do wymiany. Z ta pompa nie chce mi sie wierzyc ze cos tam Ci sie zawiesilo i nakrecilo tak silnik... Albo jakis nowy przypadek o ktorym na zadnym forum nie slyszalem
Natepny taki wypadek i klapa odcinajaca powietrze na kolektorze ssacym moze nie wystarczyc a wtedy bedziesz biegal do okola samochodu robiac zaslone dymnna na pol swiatu :-D

Re: Asv Obroty 7k

PostNapisane: 8 kwietnia 2014, 19:51
przez anikel22
no ok zamówiłem używane pewne na 99% turbo więc zobaczymy co się wydarzy.Pomiar kompresji zrobię też nawet dam fotke ;) , Dzienxi za pomoc.

Re: Asv Obroty 7k

PostNapisane: 9 kwietnia 2014, 18:15
przez MichalP
anikel22 napisał(a):czy takie coś jak na obrazku pomnożę?i przestanie puszczać lekki dymek nawet na rozgrzanym silniku.
Obrazek
dodam że płynu chłodniczego nie ubywa,i nie ma w nim oleju.Moc jest


Nie wiem czy to dobry pomysł aby do silnika wkładać zwykła plastikową butelkę oraz węża ogrodowego. Wszytko Ci się jak nie stopi/spali to odkształci od temperatury. W zimę za to może dojść do zaczopowania.
Tutaj jest linka do tematu z forum skody, warto się z nim zapoznać i podjąć właściwą decyzję.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... &start=150
Rozumiem, że chciałeś zrobić oil catch tanka żeby dolot był czysty, ale Twój problem to turbosprężarka.