Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Dwumas a czip

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Dwumas a czip

Postprzez Przemek91 » 10 kwietnia 2014, 20:14

Z racji tego że wyszukiwarka pokazala wielkie nic mam małe pytanko , jak pisalem wcześniej moj dwumas jest na ostatniej prostej i doczekał sie wymiany a ze u tego samego mechanika jest opcja zrobienia programu , wiec mam takie pytanko czy robic odrazu program po wymianie sprzegla czy pojezdzic jakis czas na nowym aby sie ułożyło i dotarlo wszystko a potem jechac ewentualnie na program ? jak macie jakieś podobne tematy lub doświadczenia to prosze o linka :-D pozdro
Diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy Cie nie zdradzi ;]
Zobacz Profil
Przemek91
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 marca 2014, 22:02
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Seat Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Dwumas a czip

Postprzez Biały Miś » 10 kwietnia 2014, 20:17

Przemek91 ile masz km na tym dwumasie?? ja mam Chip na 135KM i 314 Nm i autko śmiga super;
Zobacz Profil
Biały Miś
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 385
Dołączył(a): 25 lutego 2013, 13:53
Lokalizacja: Katowice
Auto: Leon 135KM Signo
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez Przemek91 » 10 kwietnia 2014, 20:31

Aktualnie na liczniku mam 227 tys , czysta seria chociaz silnik w dobrej kondycji poprzedni wlasciciel zregenerowal turbo i dosc fajnie to ciagnie ,a co do dwumasy to nic nie wiem poprzedni wlasciciel kupil go z przebiegiem 120 tys i od tamtej pory nic z tym nie grzebal
Diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy Cie nie zdradzi ;]
Zobacz Profil
Przemek91
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 marca 2014, 22:02
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Seat Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez damianos89 » 10 kwietnia 2014, 20:57

Duże znaczenie ma, jak jest poprowadzony moment. U mnie na serii dwumas nie odzywał się, natomiast po programie na seryjnej turbinie już tak. A potem po zmianie na większą turbine i korekcie programu, to mimo że była większa moc i nieco większy moment, to dwumas już znacznie mniej się odzywał :)
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Dwumas a czip

Postprzez Przemek91 » 10 kwietnia 2014, 21:38

damianos89 a jakbys dał radę opisać cos wiecej zebym dwa razy nie musiał robic jednej rzeczy , pewnie teraz masz bardziej gladko poprowadzony momet , bo w sumie to tak przy 2,3 tys bym mial optymalnie bo po co wiecej krecic ten silnik to nie bezyna ,chodź czasem mi sie zapomni to go wykrece wyżej bo 5 lat bezyna jezdzilem i przyzwyczajenie jest :-)
Diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy Cie nie zdradzi ;]
Zobacz Profil
Przemek91
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 marca 2014, 22:02
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Seat Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez damianos89 » 10 kwietnia 2014, 21:51

Zgadza się bardziej gładko poprowadzony moment, tu są wykresy viewtopic.php?f=5&t=32326 Nie wiem co jeszcze mogę dodać :)
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Dwumas a czip

Postprzez Marcinxxx » 10 kwietnia 2014, 22:07

Przemek91 napisał(a):, bo w sumie to tak przy 2,3 tys bym mial optymalnie bo po co wiecej krecic ten silnik to nie bezyna

Diesla tez trzeba wietrzyc byle był nagrzany to trzeba mu dac oddychac:D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez kornat » 10 kwietnia 2014, 22:13

Moim zdaniem:
- zaprowadzić do osoby, która wie co robi a nie myśli że wie ;)
- poprosić o program który nie będzie męczył dwumasy (moment przesunięty trochę powyżej 2000rpm a nie jak w serii 1900, moment trochę bardziej płaski a nie strzał)
- bardziej mieć na myśli że nie wolno deptać poniżej 2000rpm.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez Przemek91 » 10 kwietnia 2014, 22:27

damianos89 napisał(a):Zgadza się bardziej gładko poprowadzony moment, tu są wykresy viewtopic.php?f=5&t=32326 Nie wiem co jeszcze mogę dodać :)

W sumie to nie ma nic do dodania , ładny przyrost mocy i autko musi fajnie ganiac , moje też sie tego doczeka a no i rocznik tez na plus

-- 10 kwietnia 2014, 22:21 --

Marcinxxx napisał(a):
Przemek91 napisał(a):, bo w sumie to tak przy 2,3 tys bym mial optymalnie bo po co wiecej krecic ten silnik to nie bezyna

Diesla tez trzeba wietrzyc byle był nagrzany to trzeba mu dac oddychac:D


O czasem jest turbo przewietrzone wole go pokrecic czasem niz pozniej by mial mechanik turbo czyscic

-- 10 kwietnia 2014, 22:27 --

kornat napisał(a):Moim zdaniem:
- zaprowadzić do osoby, która wie co robi a nie myśli że wie ;)
- poprosić o program który nie będzie męczył dwumasy (moment przesunięty trochę powyżej 2000rpm a nie jak w serii 1900, moment trochę bardziej płaski a nie strzał)
- bardziej mieć na myśli że nie wolno deptać poniżej 2000rpm.


Widzialem ostatnio gdzieś temat ile bespiecznie mozna wyciagnac koni i niutkow. z asv przy fajnym przebiegu niutonometrow ale nie moge natrafic na to 8)
Diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy Cie nie zdradzi ;]
Zobacz Profil
Przemek91
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 marca 2014, 22:02
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Seat Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez kornat » 10 kwietnia 2014, 22:41

Przemek91 napisał(a):Widzialem ostatnio gdzieś temat ile bespiecznie mozna wyciagnac koni i niutkow. z asv przy fajnym przebiegu niutonometrow ale nie moge natrafic na to 8)

Bezpiecznie to jest pojęci względne, wszystko zależy od stanu motorowni ;) A to już musi ocenić tuner zanim podejmie modyfikacji, oczywiście w 100% nie da się wykluczyć ale zawsze w większym stopniu idzie to ocenić.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez Przemek91 » 10 kwietnia 2014, 22:57

Motor raczej w dobrej formie nie wali błędów po wymianie olejów filtrów brak wyciekow 0 klopotow z jakimis zlymi obrotami czy z paleniem lub dymieniem jedynym minusem jest dwumas no ale to kwestia czasu i bedzie wszystko ok , mam najdzieje ze trzyma serie a nawet jest ponad cos bo te silniki tak mają :-o
Diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy Cie nie zdradzi ;]
Zobacz Profil
Przemek91
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 marca 2014, 22:02
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Seat Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez piotrassenior » 11 kwietnia 2014, 03:12

kornat napisał(a):Moim zdaniem:
- zaprowadzić do osoby, która wie co robi a nie myśli że wie ;)
- poprosić o program który nie będzie męczył dwumasy (moment przesunięty trochę powyżej 2000rpm a nie jak w serii 1900, moment trochę bardziej płaski a nie strzał)
- bardziej mieć na myśli że nie wolno deptać poniżej 2000rpm.


Tak jak radzi kornat i będzie git :wink:
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Dwumas a czip

Postprzez Marcinxxx » 11 kwietnia 2014, 08:14

A jak juz dwumas do roboty to moze poprostu dac jednomas i masz problem z glowy :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez dovii » 11 kwietnia 2014, 12:22

mój dwumas właśnie się zmienia, następny w kolejce jest program. Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to najlepiej poprowadzić ten największy przyorst momentu około 2200obrotów??
Zobacz Profil
dovii
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 1 kwietnia 2012, 12:06
Auto: Leon 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez Przemek91 » 11 kwietnia 2014, 19:37

Marcinxxx napisał(a):A jak juz dwumas do roboty to moze poprostu dac jednomas i masz problem z glowy :D

No przemyśliwałem założenie jednomasu podobno asv dobrze go przyjmuje, a co bedzie lepiej przyjmowało moc po programie jednomas z g60 przyjmuje moc 200+ a do dwumasa kupionego w sklepie bądz na alledrogo.pl nie mam przekonania podobno to juz nie jest to co w seri w samochodzie , a co do skrzyni biegów przy jednomasie tez nie jestem pewien czy cos sie nie sypnie , a w sumie jak juz sprzęgło bede robił to nie zaszkodzi olej w skrzyni zmienic co?
Diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy Cie nie zdradzi ;]
Zobacz Profil
Przemek91
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 marca 2014, 22:02
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Seat Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez kornat » 11 kwietnia 2014, 19:49

1masa będzie miała ciężko przenieść 200KM, o skrzynię się nie martw bo nawet bez 1masy idzie ja ubić. AGR'y i wcześniejsze jednostki w serii miały 1masę więc można sobie odpowiedzieć na pytanie ;) Olej w skrzyni możesz zmienić w każdym momencie bo warto.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez Przemek91 » 11 kwietnia 2014, 20:15

No bo mi sie myslało o tym ze w benzynie wytrzymują 200ps ale tam w sumie nie ma tyle niutonometrów , a co do oleju to pasuje wymienić, nie wiesz kolego jaki koszt jest oleju i jaki najlepiej wlać i ile go kupić bo to bym sobie kupił i juz by czekało w bagażniku :-)

-- 11 kwietnia 2014, 20:15 --

dovii napisał(a):mój dwumas właśnie się zmienia, następny w kolejce jest program. Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to najlepiej poprowadzić ten największy przyorst momentu około 2200obrotów??

Tak jak pisał damianos89 wejdź tam w link i jest wykres bodajże terzci , właśnie tak jest tam przesunięty moment, i widać ze fajnie raczej to gania ja tez tak planuje porobić , jak będę miał foty to zapodam ale to raczej po świętach :-D
Diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy Cie nie zdradzi ;]
Zobacz Profil
Przemek91
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 marca 2014, 22:02
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Seat Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez kornat » 11 kwietnia 2014, 20:37

Ale to sprzęgło jest w benzynie wolnossącej (bez turbiny) i tam jest mniejszy moment obrotowy przez co sprzęgło dłużej żyje ;)

Co do oleju potrzebujesz 4-4,5L czyli banieczka 5L. Co do jakiego to już zależy ile chcesz przeznaczyć, bo są oleje przetwarzane na syntetyk jak pełne syntetyki a ich cena od 100 do nawet 200zł za 5L
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez Marcinxxx » 11 kwietnia 2014, 21:12

Przemek91 napisał(a):
Marcinxxx napisał(a):A jak juz dwumas do roboty to moze poprostu dac jednomas i masz problem z glowy :D

No przemyśliwałem założenie jednomasu podobno asv dobrze go przyjmuje, a co bedzie lepiej przyjmowało moc po programie jednomas z g60 przyjmuje moc 200+ a do dwumasa kupionego w sklepie bądz na alledrogo.pl nie mam przekonania podobno to juz nie jest to co w seri w samochodzie , a co do skrzyni biegów przy jednomasie tez nie jestem pewien czy cos sie nie sypnie , a w sumie jak juz sprzęgło bede robił to nie zaszkodzi olej w skrzyni zmienic co?

Należy pamietac ze zestawy dwumasu za ~1300zal to regenerowane czesci a nawet takie za 2kzl nie daja pewnosci ze to nówki pożniej temat dwumasy wraca po roku ale o tym juz na forum jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas a czip

Postprzez QQmonzter » 12 kwietnia 2014, 00:23

Koło zamachowe nie przenosi momentu tylko sprzęgło...
Można zamontować komplet G60, czyli zamach G60 i komplet sprzegła G60 albo komplet sprzęgła z VR6, które wytrzyma znacznie więcej.
Oleju w skrzyni bym nie ruszał osobiście.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Dwumas a czip

Postprzez Przemek91 » 12 kwietnia 2014, 19:53

W sumie 100 czy 200 zł można dołożyć i olej zmienić wiadomo leon się ucieszy tak jak to mówi mój mechanik , a co do sprzęgła to sa zdania podzielone tak jak ja mam, niewiadomo ile mi to autko jeszcze posłuży bo całe życie mysli mi sie o cuperce 4 , bo w takim terenie mieszkam ze to by była bajka , ale narazie wracając na ziemie trzeba podjąć decyzje sprzęgło zrobić i program i nacieszyć sie tym leonem :-D
Diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy Cie nie zdradzi ;]
Zobacz Profil
Przemek91
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 marca 2014, 22:02
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Seat Leon 1m
Silnik: ARL 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości