Strona 1 z 1

Dwumas a czip

PostNapisane: 10 kwietnia 2014, 20:14
przez Przemek91
Z racji tego że wyszukiwarka pokazala wielkie nic mam małe pytanko , jak pisalem wcześniej moj dwumas jest na ostatniej prostej i doczekał sie wymiany a ze u tego samego mechanika jest opcja zrobienia programu , wiec mam takie pytanko czy robic odrazu program po wymianie sprzegla czy pojezdzic jakis czas na nowym aby sie ułożyło i dotarlo wszystko a potem jechac ewentualnie na program ? jak macie jakieś podobne tematy lub doświadczenia to prosze o linka :-D pozdro

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 10 kwietnia 2014, 20:17
przez Biały Miś
Przemek91 ile masz km na tym dwumasie?? ja mam Chip na 135KM i 314 Nm i autko śmiga super;

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 10 kwietnia 2014, 20:31
przez Przemek91
Aktualnie na liczniku mam 227 tys , czysta seria chociaz silnik w dobrej kondycji poprzedni wlasciciel zregenerowal turbo i dosc fajnie to ciagnie ,a co do dwumasy to nic nie wiem poprzedni wlasciciel kupil go z przebiegiem 120 tys i od tamtej pory nic z tym nie grzebal

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 10 kwietnia 2014, 20:57
przez damianos89
Duże znaczenie ma, jak jest poprowadzony moment. U mnie na serii dwumas nie odzywał się, natomiast po programie na seryjnej turbinie już tak. A potem po zmianie na większą turbine i korekcie programu, to mimo że była większa moc i nieco większy moment, to dwumas już znacznie mniej się odzywał :)

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 10 kwietnia 2014, 21:38
przez Przemek91
damianos89 a jakbys dał radę opisać cos wiecej zebym dwa razy nie musiał robic jednej rzeczy , pewnie teraz masz bardziej gladko poprowadzony momet , bo w sumie to tak przy 2,3 tys bym mial optymalnie bo po co wiecej krecic ten silnik to nie bezyna ,chodź czasem mi sie zapomni to go wykrece wyżej bo 5 lat bezyna jezdzilem i przyzwyczajenie jest :-)

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 10 kwietnia 2014, 21:51
przez damianos89
Zgadza się bardziej gładko poprowadzony moment, tu są wykresy viewtopic.php?f=5&t=32326 Nie wiem co jeszcze mogę dodać :)

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 10 kwietnia 2014, 22:07
przez Marcinxxx
Przemek91 napisał(a):, bo w sumie to tak przy 2,3 tys bym mial optymalnie bo po co wiecej krecic ten silnik to nie bezyna

Diesla tez trzeba wietrzyc byle był nagrzany to trzeba mu dac oddychac:D

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 10 kwietnia 2014, 22:13
przez kornat
Moim zdaniem:
- zaprowadzić do osoby, która wie co robi a nie myśli że wie ;)
- poprosić o program który nie będzie męczył dwumasy (moment przesunięty trochę powyżej 2000rpm a nie jak w serii 1900, moment trochę bardziej płaski a nie strzał)
- bardziej mieć na myśli że nie wolno deptać poniżej 2000rpm.

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 10 kwietnia 2014, 22:27
przez Przemek91
damianos89 napisał(a):Zgadza się bardziej gładko poprowadzony moment, tu są wykresy viewtopic.php?f=5&t=32326 Nie wiem co jeszcze mogę dodać :)

W sumie to nie ma nic do dodania , ładny przyrost mocy i autko musi fajnie ganiac , moje też sie tego doczeka a no i rocznik tez na plus

-- 10 kwietnia 2014, 22:21 --

Marcinxxx napisał(a):
Przemek91 napisał(a):, bo w sumie to tak przy 2,3 tys bym mial optymalnie bo po co wiecej krecic ten silnik to nie bezyna

Diesla tez trzeba wietrzyc byle był nagrzany to trzeba mu dac oddychac:D


O czasem jest turbo przewietrzone wole go pokrecic czasem niz pozniej by mial mechanik turbo czyscic

-- 10 kwietnia 2014, 22:27 --

kornat napisał(a):Moim zdaniem:
- zaprowadzić do osoby, która wie co robi a nie myśli że wie ;)
- poprosić o program który nie będzie męczył dwumasy (moment przesunięty trochę powyżej 2000rpm a nie jak w serii 1900, moment trochę bardziej płaski a nie strzał)
- bardziej mieć na myśli że nie wolno deptać poniżej 2000rpm.


Widzialem ostatnio gdzieś temat ile bespiecznie mozna wyciagnac koni i niutkow. z asv przy fajnym przebiegu niutonometrow ale nie moge natrafic na to 8)

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 10 kwietnia 2014, 22:41
przez kornat
Przemek91 napisał(a):Widzialem ostatnio gdzieś temat ile bespiecznie mozna wyciagnac koni i niutkow. z asv przy fajnym przebiegu niutonometrow ale nie moge natrafic na to 8)

Bezpiecznie to jest pojęci względne, wszystko zależy od stanu motorowni ;) A to już musi ocenić tuner zanim podejmie modyfikacji, oczywiście w 100% nie da się wykluczyć ale zawsze w większym stopniu idzie to ocenić.

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 10 kwietnia 2014, 22:57
przez Przemek91
Motor raczej w dobrej formie nie wali błędów po wymianie olejów filtrów brak wyciekow 0 klopotow z jakimis zlymi obrotami czy z paleniem lub dymieniem jedynym minusem jest dwumas no ale to kwestia czasu i bedzie wszystko ok , mam najdzieje ze trzyma serie a nawet jest ponad cos bo te silniki tak mają :-o

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 03:12
przez piotrassenior
kornat napisał(a):Moim zdaniem:
- zaprowadzić do osoby, która wie co robi a nie myśli że wie ;)
- poprosić o program który nie będzie męczył dwumasy (moment przesunięty trochę powyżej 2000rpm a nie jak w serii 1900, moment trochę bardziej płaski a nie strzał)
- bardziej mieć na myśli że nie wolno deptać poniżej 2000rpm.


Tak jak radzi kornat i będzie git :wink:

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 08:14
przez Marcinxxx
A jak juz dwumas do roboty to moze poprostu dac jednomas i masz problem z glowy :D

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 12:22
przez dovii
mój dwumas właśnie się zmienia, następny w kolejce jest program. Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to najlepiej poprowadzić ten największy przyorst momentu około 2200obrotów??

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 19:37
przez Przemek91
Marcinxxx napisał(a):A jak juz dwumas do roboty to moze poprostu dac jednomas i masz problem z glowy :D

No przemyśliwałem założenie jednomasu podobno asv dobrze go przyjmuje, a co bedzie lepiej przyjmowało moc po programie jednomas z g60 przyjmuje moc 200+ a do dwumasa kupionego w sklepie bądz na alledrogo.pl nie mam przekonania podobno to juz nie jest to co w seri w samochodzie , a co do skrzyni biegów przy jednomasie tez nie jestem pewien czy cos sie nie sypnie , a w sumie jak juz sprzęgło bede robił to nie zaszkodzi olej w skrzyni zmienic co?

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 19:49
przez kornat
1masa będzie miała ciężko przenieść 200KM, o skrzynię się nie martw bo nawet bez 1masy idzie ja ubić. AGR'y i wcześniejsze jednostki w serii miały 1masę więc można sobie odpowiedzieć na pytanie ;) Olej w skrzyni możesz zmienić w każdym momencie bo warto.

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 20:15
przez Przemek91
No bo mi sie myslało o tym ze w benzynie wytrzymują 200ps ale tam w sumie nie ma tyle niutonometrów , a co do oleju to pasuje wymienić, nie wiesz kolego jaki koszt jest oleju i jaki najlepiej wlać i ile go kupić bo to bym sobie kupił i juz by czekało w bagażniku :-)

-- 11 kwietnia 2014, 20:15 --

dovii napisał(a):mój dwumas właśnie się zmienia, następny w kolejce jest program. Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to najlepiej poprowadzić ten największy przyorst momentu około 2200obrotów??

Tak jak pisał damianos89 wejdź tam w link i jest wykres bodajże terzci , właśnie tak jest tam przesunięty moment, i widać ze fajnie raczej to gania ja tez tak planuje porobić , jak będę miał foty to zapodam ale to raczej po świętach :-D

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 20:37
przez kornat
Ale to sprzęgło jest w benzynie wolnossącej (bez turbiny) i tam jest mniejszy moment obrotowy przez co sprzęgło dłużej żyje ;)

Co do oleju potrzebujesz 4-4,5L czyli banieczka 5L. Co do jakiego to już zależy ile chcesz przeznaczyć, bo są oleje przetwarzane na syntetyk jak pełne syntetyki a ich cena od 100 do nawet 200zł za 5L

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 21:12
przez Marcinxxx
Przemek91 napisał(a):
Marcinxxx napisał(a):A jak juz dwumas do roboty to moze poprostu dac jednomas i masz problem z glowy :D

No przemyśliwałem założenie jednomasu podobno asv dobrze go przyjmuje, a co bedzie lepiej przyjmowało moc po programie jednomas z g60 przyjmuje moc 200+ a do dwumasa kupionego w sklepie bądz na alledrogo.pl nie mam przekonania podobno to juz nie jest to co w seri w samochodzie , a co do skrzyni biegów przy jednomasie tez nie jestem pewien czy cos sie nie sypnie , a w sumie jak juz sprzęgło bede robił to nie zaszkodzi olej w skrzyni zmienic co?

Należy pamietac ze zestawy dwumasu za ~1300zal to regenerowane czesci a nawet takie za 2kzl nie daja pewnosci ze to nówki pożniej temat dwumasy wraca po roku ale o tym juz na forum jest

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 00:23
przez QQmonzter
Koło zamachowe nie przenosi momentu tylko sprzęgło...
Można zamontować komplet G60, czyli zamach G60 i komplet sprzegła G60 albo komplet sprzęgła z VR6, które wytrzyma znacznie więcej.
Oleju w skrzyni bym nie ruszał osobiście.

Re: Dwumas a czip

PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 19:53
przez Przemek91
W sumie 100 czy 200 zł można dołożyć i olej zmienić wiadomo leon się ucieszy tak jak to mówi mój mechanik , a co do sprzęgła to sa zdania podzielone tak jak ja mam, niewiadomo ile mi to autko jeszcze posłuży bo całe życie mysli mi sie o cuperce 4 , bo w takim terenie mieszkam ze to by była bajka , ale narazie wracając na ziemie trzeba podjąć decyzje sprzęgło zrobić i program i nacieszyć sie tym leonem :-D