Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Turbodziura

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Turbodziura

Postprzez xabu » 31 maja 2006, 11:01

Witam,

Jakie sa sposoby na zmniejszenie efektu turbodziury (ARL)? Pomimo duzej mocy frajda z jazdy jest mniejsza niz ASZ'em, ktory zbiera sie po kazdym, nawet lekkim wcisnieciu pedalu gazu. Co prawda na wyzszych obrotach ASZ nie ma szans ale na nizszych niestety odczucia w stosunku do ARL'a sa negatywne :(

Jak jest z waszymi ARL'ami o mocy 200KM i wiekszej?
Zobacz Profil
xabu
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 24 listopada 2005, 18:07
Lokalizacja: Slask
Auto: ARL

Reklama

Re: Turbodziura

Postprzez mm.max » 31 maja 2006, 11:22

xabu napisał(a):Jak jest z waszymi ARL'ami o mocy 200KM i wiekszej?

Jeżdżą i czują się wyśmienicie ;)


A tak na poważnie to myslę ze kwestia tego jak jest program zrobiony o serii nie mówię bo serią prawie nie jeździłem.

W sumie do turbodziury można sie przyzwyczaić pod warunkiem ze później jest czym jechać ;) Bo lepiej ciągnąć diesla na średnich obrotach niż mu butować od niskich.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Turbodziura

Postprzez xabu » 31 maja 2006, 12:38

Mnie to troche denerwuje bo niby 200KM pod maska a auto nie pomyka tak jak sie tego spodziewalem :/
Zobacz Profil
xabu
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 24 listopada 2005, 18:07
Lokalizacja: Slask
Auto: ARL

Re: Turbodziura

Postprzez mm.max » 31 maja 2006, 12:41

xabu napisał(a):a auto nie pomyka tak jak sie tego spodziewalem

Sprecyzuj swoje oczekiwania ;)
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Turbodziura

Postprzez Tonny S » 31 maja 2006, 13:53

mm.max napisał(a):Sprecyzuj swoje oczekiwania


No własnie xabu, co dla ciebie to ta turbodziura ?? jakotakiej turbodziury w TDi nie ma :|

Turbodziura to czas reakcji auta na gaz po zmianie np z 3 na 4 przy maxymalnie wcisnietym gazie w podłoge. By jak najmniej było to wyczuwalne zmiana biegu powinna nastapic w takim momencie by po zmianie na wyzszy bieg obroty spadły na max wartość Nm.


Jak jest z waszymi ARL'ami o mocy 200KM i wiekszej?
Ciutke wieksza niz w serii dla laika nie wyczuwalna.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Turbodziura

Postprzez xabu » 31 maja 2006, 13:55

No wiec powiem to co zawsze wszystkim mowie:
Ociec ma Audi A3, rok 2001, ASZ, niedlubane (stary jezdzi do roboty). Jak do niego wsiadasz, to czujesz, ze jedziesz. To auto naprawde ladnie zapina juz od samego dolu, powyzej 140km/h jest juz gorzej. W moim ARL'u jest inaczej, od dolu jedzie slabiej niz A3 dopiero pozniej zapina jak powinno. Po prostu rekacja na gaz jest z opoznieniem i nie ma az takiej frajdy z jazdy jak wspomniana A3-ka (chociaz ma 70KM mniej). Jest tak, ze po zmianie biegu i wcisnieciu gazu auto chwile mysli a potem juz robi swoje czego nie ma w Audi, tam zmieniasz bieg i natychmiast jedziesz... I to mnie troche a nawet bardzo denerwuje :/
Zobacz Profil
xabu
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 24 listopada 2005, 18:07
Lokalizacja: Slask
Auto: ARL

Re: Turbodziura

Postprzez Tonny S » 31 maja 2006, 14:07

xabu, to jest az nie mozliwe - patrzac na twoj wykres auto musi zapinac jak wsciekłe - podłaczałeś VAG-a (moze czujnik pedału przyspieszenia - opóznia reakcję) , mam porównanie z Superbem 130 PD i nie czuje prawie zadnej roznicy w reakcji na gaz po zmianie biegu, fakt jest ciutke dłużej ale to nawet nie trwa 0,5 sec (pedał max w podłoge) ale to ze wzgledu na wieksza sprezarke, która wieksza ilosc spalin musi napedzić ale nic wiecej.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Turbodziura

Postprzez xabu » 31 maja 2006, 15:02

No to kurde nie wiem, moze faktycznie jest cos zwalone, musialbym jechac zrobic diagnostyke. Nie wiecie kto na slasku jest godny polecenia (Zabrze, Gliwice, Katowice, Bytom, Chorzow)?
Zobacz Profil
xabu
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 24 listopada 2005, 18:07
Lokalizacja: Slask
Auto: ARL

Re: Turbodziura

Postprzez nixu » 31 maja 2006, 15:03

xabu napisał(a):No to kurde nie wiem, moze faktycznie jest cos zwalone, musialbym jechac zrobic diagnostyke. Nie wiecie kto na slasku jest godny polecenia (Zabrze, Gliwice, Katowice, Bytom, Chorzow)?


Mysle, zebys przeszukal to -> http://www.elprosys.com.pl/ powinni wiedziec co jest grane..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nixu
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 22 kwietnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Śląsk
Auto: IX

Re: Turbodziura

Postprzez Tonny S » 31 maja 2006, 15:04

xabu, Aligator Katowice oddział Master's Tuning - na głównej stronie portalu jest link do strony.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Turbodziura

Postprzez xabu » 31 maja 2006, 15:29

Dzieki Tonny, musze sie umowic i obadac sprawe :)
Zobacz Profil
xabu
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 24 listopada 2005, 18:07
Lokalizacja: Slask
Auto: ARL

Re: Turbodziura

Postprzez Orzeł » 31 maja 2006, 16:24

u mnie turbodziura też jest znacznie wieksza niż w 130 :| już pomijając to że w 110 po programie jej wogóle nie ma :shock: . Moje wcześniejsze auto czyli Golf III po programie VS Leon na programie od 100 na 5 biegu do 140 jestem bez żadnych szans leon dostaje takie baty że szok
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: Turbodziura

Postprzez rob555 » 31 maja 2006, 17:52

Podejzewam ze cos sterowanie turbawka siadlo i nie rozkreca sie tak szybko jak powinna. Jedz do Aligatora niech Ci sprawdzi cisnienie w dolocie.
pozdro
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Turbodziura

Postprzez Marcin_TDI » 2 czerwca 2006, 02:54

a IC masz takie jakie miales seria od ARL. czasem zdazalo sie tak ze kots zrobil sobie customowy IC i powiekszyl uklad w tak duzym stopniu ze powstawala sila rzeczy turbodziura...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Turbodziura

Postprzez xabu » 2 czerwca 2006, 06:13

IC nie zmienialem bo przy ori turbinie i takich parametrach jakie mam jest to zbedne...
Zobacz Profil
xabu
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 24 listopada 2005, 18:07
Lokalizacja: Slask
Auto: ARL

Re: Turbodziura

Postprzez nixu » 2 czerwca 2006, 09:43

marcinl00 napisał(a):a IC masz takie jakie miales seria od ARL. czasem zdazalo sie tak ze kots zrobil sobie customowy IC i powiekszyl uklad w tak duzym stopniu ze powstawala sila rzeczy turbodziura...


Co do powiekszania czy ktos mi moze powiedziec czy IC o takich wymiarach: dlug: 60 ; wys: 21 ; szer: 7 bedzie dobry do ASZ-ta? :wink: + orurowanie..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nixu
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 22 kwietnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Śląsk
Auto: IX

Re: Turbodziura

Postprzez tomek evo » 5 czerwca 2006, 15:18

Sam mam ASZ-ta i muszę przyznać, że na niskich obrotach auto nie zbiera się zbytnio. Mocniejszy ciąg zaczyna się od ok. 1700-1800 obr, a naprawdę auto dostaje kopa przy ok. 2000-2200 obr. Nie przejmuję się tym zbytnio bo jeśl przyspieszm z obrotów niższych niż 1700-1800 obrotów to zawsze bardzo delikatnie i dopiero gdzieś ok. 2000 mocniej przyciskam gaz. Gośc, który sprzedał mi auto sam ma Leona ARL -a i twierdzi, że tam turbina "włącza się" wcześniej, co mnie zdziwiło, bo myślałem, że jes akurat na odwrót (większa turbina potrzebuje więcej spalin). Dodam, że auto ma 24 tyś przebiegu i było sprzadzane na VaG-u w ASO i wszystko było ok. Teraz sam się zastanawiam jak to jest i czy moc nie powinna być odczówalna wcześniej. Niedługo mam zamiar podjechać na hamownię to powinno wiele wyjaśnić. Czy waszym zdaniem wszystkoo jest u mnie ok. czy może coś z turbiną ? A wasze Leony ASZ i ARL przy jakich obrotach "dostają kopa" ?
Pozdrawiam
Zobacz Profil
tomek evo
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 7 marca 2006, 16:01
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: FR ASZ
Silnik: ARL 1.9

Re: Turbodziura

Postprzez Tonny S » 5 czerwca 2006, 15:26

tomek evo, zobacz sobie na wykres przebiegu Nm i odpowiesz sobie na wszystkie pytania.

BTW to nie jest turbodziura !! tylko charakterystyka przebiegu Nm.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Turbodziura

Postprzez tomek evo » 5 czerwca 2006, 15:46

Tonny, że to nie jest turbodziura to ja wiem. Aż takim laikiem nie jestem :-) . Jak już auto sprawdzę na hamowni to się pochwalę wykresem :-D i wtedy bedzie można ocenić coś więcej. Chciałbym tylko miec jakis punkt odniesienia.
Zobacz Profil
tomek evo
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 7 marca 2006, 16:01
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: FR ASZ
Silnik: ARL 1.9

Re: Turbodziura

Postprzez krootki » 5 czerwca 2006, 17:05

tomek evo napisał(a):A wasze Leony ASZ i ARL przy jakich obrotach "dostają kopa" ?
Pozdrawiam


Mój ARL leci dopiero od 2200-2400. Wcześniej jest raczej nieciekawie :|
Zobacz Profil
krootki
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 24 marca 2006, 10:46
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Leon FR TDI 180

Re: Turbodziura

Postprzez Dz!k » 5 czerwca 2006, 18:07

mój awx zbiera sie konkretnie dopiero od 2400-2500 rpm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dz!k
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 3 kwietnia 2006, 13:27
Lokalizacja: Warszafka
Auto: Siwy Jastrząb - 15,4

Re: Turbodziura

Postprzez Marcin_TDI » 5 czerwca 2006, 19:06

Dz!k, Twoj to wogole ewenement ze to tak dopierdziela
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Turbodziura

Postprzez Dz!k » 6 czerwca 2006, 09:12

teraz mam niby mniej koni niż wcześniej a i tak nie chciałeś ze mną stanąć :), myślałem ze bede miał szybkie auto a tu mnie łoją leony turbo :roll: 8)

koniec ot ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dz!k
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 3 kwietnia 2006, 13:27
Lokalizacja: Warszafka
Auto: Siwy Jastrząb - 15,4

Re: Turbodziura

Postprzez Asgaard » 7 czerwca 2006, 08:54

A mój to dopiero od 3krpm zaczyna jechać, mam się czymś martwić? :wink: Może powinienem się na diagnostykę udać? :wink:
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: Turbodziura

Postprzez darek310 » 8 maja 2009, 18:31

Temat podobny więc napiszę

JAk poprawić reakcje na dodanie gazu w ARL.

Mam wywalonego kata i zaślepiony EGR, program na 191/394 a reakcja na gaz nie za ciekawa.

Kumpel na golfa 4 AJM z turbo od 130 program na 160/380 i reakcje na gaz ma świetną prawie natychmistową ma zupełnie wywalony egr i wstawioną flansze.

Już tak myślałem czy ta flansza nie poprawia reakcji na gaz lub to ze ja mam duży cooler a on mały i szybciej się napełnia
co o tym myślicie??

U mnie np. jade na 3 przy 2 tys. obr daje max gaz i dopiero po 2 sekundach zabiera
W golfie reakcja prawie natychmiastowa.

ogólnie czuje (ale nie wiem czy nie jestem przewrażliwiony )że jak jadę ponad 100 km/h i trzymam auto pomiędzu 3- 4 tys/obr to mam wrażenie że słabnie z czasem.

Czy pocenie się na złączkach przy IC moze powodować te objawy??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darek310
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 09:52
Lokalizacja: Śląsk
Auto: S3 8p

Re: Turbodziura

Postprzez leoTDI » 9 maja 2009, 09:50

darek310 napisał(a):Temat podobny więc napiszę

JAk poprawić reakcje na dodanie gazu w ARL.

Mam wywalonego kata i zaślepiony EGR, program na 191/394 a reakcja na gaz nie za ciekawa.

Kumpel na golfa 4 AJM z turbo od 130 program na 160/380 i reakcje na gaz ma świetną prawie natychmistową ma zupełnie wywalony egr i wstawioną flansze.

Już tak myślałem czy ta flansza nie poprawia reakcji na gaz lub to ze ja mam duży cooler a on mały i szybciej się napełnia
co o tym myślicie??

U mnie np. jade na 3 przy 2 tys. obr daje max gaz i dopiero po 2 sekundach zabiera
W golfie reakcja prawie natychmiastowa.

ogólnie czuje (ale nie wiem czy nie jestem przewrażliwiony )że jak jadę ponad 100 km/h i trzymam auto pomiędzu 3- 4 tys/obr to mam wrażenie że słabnie z czasem.

Czy pocenie się na złączkach przy IC moze powodować te objawy??


darek310 - coś nie tak,

na 3 i od 2000tys ostro zabiera się do roboty (nieraz zerwie przyczepność) a custom IC u mnie spory.
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Turbodziura

Postprzez Silver » 9 maja 2009, 10:43

darek310 napisał(a):Mam wywalonego kata i zaślepiony EGR, program na 191/394 a reakcja na gaz nie za ciekawa
- porpawka softu załatwi sprawę , ale tylko czesciowo.

Pamiętaj - im wieksza turbina tym wiekszy lag na niskich obrotach.

darek310 napisał(a):Już tak myślałem czy ta flansza nie poprawia reakcji na gaz lub to ze ja mam duży cooler a on mały i szybciej się napełnia

darek310 napisał(a):pocenie się na złączkach przy IC


Wszystko to co piszesz może po czesci w nimialnym stopniu wpływać na osoągi ale dopiero przy mocach w okolicy 190 - 200 KM.

Porponuje :
1- diagnoistyka
2- hamowania+korekta softu i bedzie OK.
Only Diesel Gazole
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: Turbodziura

Postprzez darek310 » 9 maja 2009, 15:07

tylko że pierwsze wywaliłm kata zaślepiłem egr wyczyściłem kolektor (nie był zasofiony mocno) a potem soft u Aliego

wiem że czym większa turbina to tym większy lag
leoTDI napisał(a):na 3 i od 2000tys ostro zabiera się do roboty (nieraz zerwie przyczepność)


też zerwie przyczepnośc ale musi być "stary asfalt" na nowej nawiszchni nie ma szans.
ogólnie auto ciągnie dobrze tylko po dodaniu gazu na maxa np przy 2000 tys/obr jest nic nic i dopiero wciska

Myślałem nad innym coolerem przed chodnicami bez tych złączek śmiesznych
Ali proponował też jeśli będzie mi mało jakś hybrydową turbine na około 205 , 210 kucy

Moze te turbo + cooler przed chłodnicami poprawiły by zrywność auta co myślicie??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darek310
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 09:52
Lokalizacja: Śląsk
Auto: S3 8p

Re: Turbodziura

Postprzez guayre » 11 maja 2009, 19:02

Hybrydowa turbina nie poprawi ci laga na dole, raczej mniejsza... ;)
Zobacz Profil
guayre
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 25 lutego 2009, 12:23
Lokalizacja: Krk
Auto: Toledo

[TDI VP] TurboDziura

Postprzez syrop166666 » 27 marca 2011, 12:37

Witam. Od niedawna jezdze Leonem 1.9TDI z silnikiem ASV. Wczesniej jezdzilem toledo z AHF.
Moj problem wyglada nastepujaco. Przy probie gwaltownego ruszenia, samochod rusza dosc gwaltownie po czym odczuwalna jest utrata mocy. Moc wraca dopiero przy okolo 2tys obrotow powodujac dosc spora dziure w mocy. Jest tak tez na innych biegach. Troche mnie to niepokoi poniewaz toledo ''zbieral sie'' znacznie lepiej poimimo gorszego stanu silnika i tam dziura w mocy jest ledwo odczuwalna.

Co sprawdzic i od czego zaczac.
Dzieki


scaliłem. Na następny raz użyj opcji SZUKAJ. Jackold
Zobacz Profil
syrop166666
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 20 listopada 2010, 00:52
Lokalizacja: londyn
Auto: Leon

Re: Turbodziura

Postprzez raptor » 27 marca 2011, 12:46

Witam. U mnie jest to samo, kopa ma od ok. 2tyś obrotów. Było tak jak zakupiłem leona i dalej jest mimo regeneracji. Też mam leona ASV. Może te typy tak mają jak pisali mi koledzy. Wina może byc także po stronie sztangi, nie pracuje w pełnym zakresie. Przede wszystkim to logi logi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raptor
Sport
Sport
 
Posty: 443
Dołączył(a): 8 stycznia 2010, 14:36
Lokalizacja: Racibórz/Głubczyce
Auto: seat

Re: Turbodziura

Postprzez syrop166666 » 27 marca 2011, 12:52

Logi zrobie na dniach, musze obadac co i jak;D( mam kabel i vaga)
W sumie watpie zeby to byla norma... toledo ze swiatel ladnie sie zrywal. Leonem bal bym sie wyprzedzac..
Zobacz Profil
syrop166666
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 20 listopada 2010, 00:52
Lokalizacja: londyn
Auto: Leon

Re: Turbodziura

Postprzez raptor » 27 marca 2011, 13:20

Gdy startuje z jedynki to ładnie ciągnie, nie powiem że nie, w stosunku jak to było przed regeneracją. Tylko ciekawi mnie to ze na 2 biegu czuje w zakresie 2tys obrotów, jak wbija mnie w fotel. Na pozostałych tego nie ma, ale przy butowaniu samochód jedzie jak rakieta. Wątpie ze kierownczki beda zapieczone, bo w ciagu jednego tygodnia, przynajmniej dwa razy przeganiam samochód z predkoscia 160km/h, wiec ten cały syf jest wydmuchiwany.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raptor
Sport
Sport
 
Posty: 443
Dołączył(a): 8 stycznia 2010, 14:36
Lokalizacja: Racibórz/Głubczyce
Auto: seat

Re: Turbodziura

Postprzez syrop166666 » 27 marca 2011, 13:25

Moj zaczyna calkiem przyzwoicie ciagnac i nagle traci moc. Czyli od 1300 to 2000 obrotow jest spora dziura. Wbija w fotel na poczatku ale pozniej cala moc gdzies ucieka... Jak probowalem ruszyc z piskiem opon to zapiszczalo tylko chwilke po czym mial za malo mocy zeby ladnie sie zerwac.

Auto stalo przez kilka miesiecy nie jezdzone.. musze chyba wziac go na autostrade i depnac
Zobacz Profil
syrop166666
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 20 listopada 2010, 00:52
Lokalizacja: londyn
Auto: Leon

Re: Turbodziura

Postprzez Wyplosz » 27 marca 2011, 16:16

raptor, ja swojego goniłem praktycznie codziennie na dogrzanym silniku jak jeździłem i nie uchroniło mnie to od oddania turbo do regeneracji lub ewentualnie czyszczenia
Moc to uzależnienie czy choroba?
jak uzależnienie to jestem narkomanem, a jeśli choroba to niewyleczalna !!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wyplosz
Sport
Sport
 
Posty: 292
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 16:01
Lokalizacja: Krosno/Rzeszów
Auto: Seat Toledo II

Re: Turbodziura

Postprzez raptor » 27 marca 2011, 17:14

Wyplosz jak kupiłem samochód turbo swiszczało jak cholera, po roku czasu brało mi olej az pożarło wszystko i boom. Po regeneracji staram się jezdzic ok 15km az sie rozgrzeje a potem jazda staje sie bardziej dymaniczna. Narazie, tak mysle dobrze ciągnie, jak długo to nie wiem. Jak czytam na forum ile jest problemów związane z turbem to az głowa boli. Jakby czyszczenie kosztowało 100zł to mozna sobie pozwolic. Przy kupnie kierowałem się "kurcze kup sobie TDI" oszczędna jazda,tanie paliwo, ale koszty niektórych napraw - to płutno po naprawie w portfelu. Teraz sie zastanawiem czy nie lepiej było kupic benzyniaka, przerobic na gaz i za pół darmo jeżdzic. Bo przy dzisiejszych cenach paliw dużej różnicy nie ma. Znajomy miał Toledo też 110km i ciagle wydawał kase na czyszczenie turbiny. Niedawno sprzedał i kupił sobie Toyote w benzyniaku. Powiedział nie ma tego kopa jak sie wyprzedza pod górke, ale zamiast wydawac na turbo i inne drogie materiały, to kupuje sobie rózne gadzety do toyoty. Tak jak to mechanik mi powiedział:
Disel- tanie jezdzenie - drogi koszt utrzymania i bardzo ważne zawsze czekac te pare minut az turbo ostygnie to pożyje pare dobrych lat
Benzyna - przeciwienstwo disla
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raptor
Sport
Sport
 
Posty: 443
Dołączył(a): 8 stycznia 2010, 14:36
Lokalizacja: Racibórz/Głubczyce
Auto: seat

Re: Turbodziura

Postprzez syrop166666 » 27 marca 2011, 18:34

raptor napisał(a):Wyplosz jak kupiłem samochód turbo swiszczało jak cholera, po roku czasu brało mi olej az pożarło wszystko i boom. Po regeneracji staram się jezdzic ok 15km az sie rozgrzeje a potem jazda staje sie bardziej dymaniczna. Narazie, tak mysle dobrze ciągnie, jak długo to nie wiem. Jak czytam na forum ile jest problemów związane z turbem to az głowa boli. Jakby czyszczenie kosztowało 100zł to mozna sobie pozwolic. Przy kupnie kierowałem się "kurcze kup sobie TDI" oszczędna jazda,tanie paliwo, ale koszty niektórych napraw - to płutno po naprawie w portfelu. Teraz sie zastanawiem czy nie lepiej było kupic benzyniaka, przerobic na gaz i za pół darmo jeżdzic. Bo przy dzisiejszych cenach paliw dużej różnicy nie ma. Znajomy miał Toledo też 110km i ciagle wydawał kase na czyszczenie turbiny. Niedawno sprzedał i kupił sobie Toyote w benzyniaku. Powiedział nie ma tego kopa jak sie wyprzedza pod górke, ale zamiast wydawac na turbo i inne drogie materiały, to kupuje sobie rózne gadzety do toyoty. Tak jak to mechanik mi powiedział:
Disel- tanie jezdzenie - drogi koszt utrzymania i bardzo ważne zawsze czekac te pare minut az turbo ostygnie to pożyje pare dobrych lat
Benzyna - przeciwienstwo disla


jezdzilem toledo przez 2,5 roku i przez ten czas nie mialem ani jednego problemu z turbina. Nic sie nie psuje i auto pomimo swoich 12 lat dalej jezdzi i ma dobrego kopa. Nie sluchajcie opini znajomych;D jezdzic i sie nie przejmowac co ludzie gadaja
Zobacz Profil
syrop166666
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 20 listopada 2010, 00:52
Lokalizacja: londyn
Auto: Leon

Re: Turbodziura

Postprzez transit_master » 27 marca 2011, 20:48

Wyplosz napisał(a):ja swojego goniłem praktycznie codziennie na dogrzanym silniku jak jeździłem i nie uchroniło mnie to od oddania turbo do regeneracji lub ewentualnie czyszczenia
potwierdzam. Również pałowałem autko bardzo często i co z tego jak kierowniczki się zapiekły. Po wyjęciu turbawki okazało się że miała dodatkowo większy niż dopuszczalny luz na wałku i zaczęła wpitalać olej. Kompletna regeneracja kosztowała mnie jakieś 1300 zł i gwara na rok. Dzisiaj autko śmiga aż miło ;)
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Turbodziura

Postprzez pheno » 19 maja 2011, 18:09

chyba tu będzie najlepiej wrzucić mój problem a w zasadzie mojego ARL-a... otóż w ostatnim czasie zaczął dosyć leniwie reagować na pedał gazu, co dziwniejsze wysokość obrotów nie ma na to żadnego wpływu, przy gwałtownym wciśnięciu "do dechy" silnik potrzebuje ok. 1 - 1,5 sek. na odczuwalną reakcje bez względu czy akurat ma 1.5 Krpm czy 2 czy 3,5. Żeby problem bardziej skomplikować dodam, że przy "łagodniejszym" wciskaniu gazu silnik bardzo ładnie ciągnie już od ok. 1,8 Krpm do samego końca... ( bez problemu osiagamy WARP 9 :jezor: ) Próby dynamicznego ruszania z 1 biegu są "nudne jak lato z radiem", Leoś niby jedzie ale jakoś tak opornie. Do 80km/h ostatnio prawie dał mi radę passat kolegi ( 130 km ), co gorsza Leon jest "4motion" :( Na koniec dodam, że pogorszenie "dynamiki" zeszło się w czasie z demontażem przedniego zderzaka ( czy mogło się tam coś rozszczelnić? ) i z "niskim" stanem paliwa w zbiorniku, mogło na chwilę "przybraknąć" ( wiem, moja wina :zawstydzony: ). Ktoś ma jakiś pomysł? Od razu dodam, żadnych płynów nie ubywa ani nie przybywa, Motul wymieniony 2K km temu, filtry czyste, nowe, turbina OK, auto nie kopci, delikatnie spalanie wzrosło. Przepływomierz?
suavemente ;)
Zobacz Profil
pheno
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 5 lipca 2009, 15:00
Lokalizacja: Limanowa
Auto: leon

Re: Turbodziura

Postprzez transit_master » 19 maja 2011, 18:13

Trzeba by zdiagnozować. Zrobić logi najlepiej. Możliwe że przepływka niedomaga.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Turbodziura

Postprzez pheno » 19 maja 2011, 18:30

no z tym nie będzie problemu, na upartego nawet dziś jeszcze zdążę. proszę tylko o podpowiedź jakie "grupy zrobić" czy jak to się zwie i czy ktoś wytłumaczy mi co i jak z nich wynika/wnioskować? generalnie to jestem z tych co autem jeżdżą a nie się na nich znają... BTW: w innym temacie było coś jeszcze o "ustawieniu pompy paliwa" i "pedału gazu", bez urazy ale za dużo dziś przeczytałem na FORUM żeby to wszystko zapamiętać... ;/
suavemente ;)
Zobacz Profil
pheno
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 5 lipca 2009, 15:00
Lokalizacja: Limanowa
Auto: leon

Re: Turbodziura

Postprzez Marcin_TDI » 20 maja 2011, 00:31

pheno napisał(a):Przepływomierz?


nie. logi dynamiczne kanałów 001 002 003 004 008 010 011 013 023
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Turbodziura

Postprzez leszekpb » 20 maja 2011, 11:49

raptor napisał(a):Witam. U mnie jest to samo, kopa ma od ok. 2tyś obrotów. Było tak jak zakupiłem leona i dalej jest mimo regeneracji. Też mam leona ASV. Może te typy tak mają jak pisali mi koledzy. Wina może byc także po stronie sztangi, nie pracuje w pełnym zakresie. Przede wszystkim to logi logi.

Też mam leona ASV i powiem szczerze, ze moim zdaniem dużo wcześniej gniecie w plecy niż przy 2tys obrotów... może rzeczywiście upewnij się z tą sztangą.
Zobacz Profil
leszekpb
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 października 2010, 11:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Seat Leon

Re: Turbodziura

Postprzez blachy » 23 maja 2011, 20:03

Przyznam szczerze że i u siebie odczuwam podobne zjawisko jak pheno, to znaczy że bez względu na obroty po wciśnięciu gazu na maksa samochód owszem reaguje, ale nie ciągnie od razu tylko po 1 może nawet 1.5s. Ja zacznie ciągnąć to pięknie ciśnie do ponad 4k bez żadnego słabnięcia. Mój były golf darł od razu zaraz po naciśnięciu pedału gazu. W leonie mogę jechać 60km/h na 2 biegu gdzie mam 3k rpm i po gwałtownym wciśnięciu gazu też nie zareaguje od razu. Myślałem że to PD i może tak ma być, wcześniej w golfie VP było inaczej. Co więcej, też tak macie że ja stoicie i wciskacie pedał gazu czy to delikatnie czy gwałtownie to bez wciśniętego pedału sprzęgła odbywa się to dużo wolniej i ospale? Ogólnie problemem to dla mnie nie jest, ale powolny wzrost obrotów jest czasami problematyczny przy ruszaniu, szczególnie z klimą, gdzie samochód najzwyczajniej potrafi mi zgasnąć, o mojej żonie która ma od niedawna prawo jazdy nie wspominając, już się tak zniechęciła że nie chce jeździć...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blachy
Signo
Signo
 
Posty: 148
Dołączył(a): 26 maja 2010, 18:23
Lokalizacja: Zamość
Auto: Leon 1M TS

Re: Turbodziura

Postprzez marinio665 » 5 grudnia 2011, 09:48

Czytam wątek i nasuwa mi się pytanie. Mam Toledo II z seryjnym ARLem i zaobserwowałem, że auto lepiej zbiera się po wciśnięciu 3/4 pedału gazu niż przy "bucie w podłogę". Poza tym wszystko jest w normie, zaczyna rwać przy 1700rpm i ciągnie aż do górnego zakresu obrotów. W tym rzecz, że jadąc np. na 3 biegu i około 1700 - 2000rpm auto znacznie szybciej i żwawiej reaguje na 3/4 gazu niż na cały. To jest normalne ?
pozdrawiam
Zobacz Profil
marinio665
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 listopada 2011, 13:54
Auto: Seat Toledo II

Re: Turbodziura

Postprzez blachy » 5 grudnia 2011, 09:58

marinio665, sprawdź jak chodzi sztanga od turbo. Zerknij na mój temat viewtopic.php?f=43&t=28606
Po rozruszaniu sztangi samochód zaczął u mnie dużo szybciej reagować na gaz i nie odczuwam różnicy czy wcisnę gaz do oporu czy w 3/4 (mowa o początkowym przyspieszaniu z okolic 2krpm). Wcześniej coś takiego występowało.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blachy
Signo
Signo
 
Posty: 148
Dołączył(a): 26 maja 2010, 18:23
Lokalizacja: Zamość
Auto: Leon 1M TS


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości