Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez zbyszekm80 » 23 listopada 2014, 10:17

witam
zauważyłem w swoim ARLu objawy takie jak w temacie posta. Auto przy zapalaniu odpala ciężko - ale za pierwszym strzałem. Trzepie budą, kopci na biało na max , po czym po jakiś 1-2 minutach przestaje. Na ciepłym nie ma juz pozniej problemów. Mechanik po oglądaniu objawów stwierdził że to typowe objawy lejących pompowtrysków.
wczoraj w nocy zrobiłem logi dynamiczne, ale zacząłem od 2 biegu , szybko włożyłem 3 bieg i ogień do 4500obr. Ponizej logi - podejrzanie duże wartości w bloku 23 dla 1 i 2 pompowtrysku(chwilowo nawet 68) . w bloku 13 moim zdaniem wszytko jest ok.
Ustawienie wałka mam na 0.0 , skacze max przy jezdzie na -0.6 - czy ustawienie wałka np. na -2.5 moze poprawic jakos te sytuacje? czytałem ze jeden gosc ktory miał podobne objawy po ustawieniu wałka na -2.8 napisał ze problem zniknął...

ponizej logi dynamiczne- prosze o ocene:
http://vaglog.pl/log_194291.html

jak wroce dzisiaj do domu znajde jeszce logi statyczne i tez tutaj umieszcze..
pozdrawiam
zbyszek
pozdrawiam
Zbyszek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zbyszekm80
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29 września 2014, 17:17
Lokalizacja: Bielsko Biała
Auto: leon TS
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Odp: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna pra

Postprzez Bry1ant » 23 listopada 2014, 12:35

Wszystko wskazuje na pompowtryski:sad:
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez Jabcok » 23 listopada 2014, 13:23

Proponuje zacząć od czujnika temperatury cieczy silnika. Miałem to samo, komputer nie wykazywał uszkodzenia tego czujnika ale z racji,że tani interes to podmieniłem i odpala normalnie i nie telepie budom. Co prawda puści jakiegoś dyma ale to pewnie uszczelniacze zaworowe. Po wymianie czujnika zaczął dłużej grzać świece, bo wcześniej to sekunde dosłownie grzało. Pozdrawiam :-D
Zobacz Profil
Jabcok
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 września 2014, 11:38
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez zbyszekm80 » 23 listopada 2014, 13:50

Sprawdze en czujnik temperatury bo tez mi grzeje dosłownie sekundę.
pozdrawiam
Zbyszek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zbyszekm80
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29 września 2014, 17:17
Lokalizacja: Bielsko Biała
Auto: leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez [gypsymh] » 23 listopada 2014, 14:29

W arl oprócz czujnika temperatury płynu występuje czujnik temperatury zewnętrznej. Gdzieś wyczytałem, iż sterownik świec grzeje je dopiero gdy na zewnątrz temperatura spada poniżej 5 stopni. Można by podejrzewać świece żarowe. Ale tyko przy niskich temperaturach.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez zbyszekm80 » 23 listopada 2014, 16:43

Sprawdzilem vcds w instrumenty i nie ma żadnych błędów czujnika temperatury a powinien tam być błąd jeśli czujnik by nie działał. Nadal podejrzewam pompki
pozdrawiam
Zbyszek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zbyszekm80
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29 września 2014, 17:17
Lokalizacja: Bielsko Biała
Auto: leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez Jabcok » 25 listopada 2014, 13:02

Heh... Działanie a złe wskazywanie czujnika to według mnie 2 różne rzeczy. Ja może i bym nie wpadł na to ale mechanik poszedł na układ,że zamówi mi czujnik i podmieni na nowy. Jeśli pomoże to zostaje a jak nie to wracamy do starego i nic nie płace to skorzystałem. I u mnie nigdzie nic nie pokazywało,że czujnik uszkodzony a widocznie był bo i świece grzać zaczęły, i lepiej pali ( wcześniej telepało nim jakby miał padake). Jedynie co to dymi mi na biało rano po odpaleniu ( ale sądzę,że to para wodna, bo temperatury są jakie aktualnie są). Czyli rób jak uważasz, ale taki czujnik drogi nie jest (ok 6 dyszek dobrej firmy). Daj znać co postanowiłeś :-o
Zobacz Profil
Jabcok
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 września 2014, 11:38
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez zbyszekm80 » 30 listopada 2014, 10:49

Witam
poniżej logi statyczne - BIPy wydaja sie być wysokie na pierwszych 3 pompkach. proszę o ocenę.
http://vaglog.pl/log_195137.html

pozdrawiam
z
pozdrawiam
Zbyszek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zbyszekm80
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29 września 2014, 17:17
Lokalizacja: Bielsko Biała
Auto: leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez kobzyr » 30 listopada 2014, 19:08

1 garnek, przez chwilę chodzi ok a po chwili korekcja jest poza zakresem. Zaloguj jeszcze raz na zimnym ale 001/013/018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez zbyszekm80 » 13 grudnia 2014, 22:01

Jutro rano zrobię bo zona już do pracy pojechala

-- 9 grudnia 2014, 08:18 --

witam
poniżej bloki 1/13/18 na zimnym, co z nich możesz wywnioskować ?
http://vaglog.pl/log_196093.html

pozdrawiam
Z

-- 9 grudnia 2014, 08:21 --

auto odpaliło znowu ciężko, zatrzęsło budą, ale dość szybko ustało - jakieś 5 sekund i później już chodził równo. na logach lekko zwiększyłem obroty, wyjeżdżałem z garażu.

-- 13 grudnia 2014, 23:01 --

ód oddałem do speca od tdi w okolicy. sprawdził i stwierdził że to gumki na pompowtryskach - wymienił i objawy ustąpiły. auto pali od razu, dymienie jest tylko na samym początku - jakieś 2-3 sekundy i ustaje. wcześniej dymiło z 2 minuty i na podjeździe w ogrodzie miałem z rana obraz jak we mgle :) ale i tak teraz czekam na mrozy żeby sprawdzić jak samochód pali...po odebraniu samochodu użyłem jeszcze dodatku LM diesel spulung i jestem zadowolony z efektów.
pozdrawiam
Zbyszek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zbyszekm80
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29 września 2014, 17:17
Lokalizacja: Bielsko Biała
Auto: leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez kobzyr » 14 grudnia 2014, 09:17

zbyszekm80 napisał(a):sprawdził i stwierdził że to gumki na pompowtryskach - wymienił i objawy ustąpiły.

też tak może być. Prawdopodobnie, paliwo po długim postoju uciekało z głowicy. Zaloguj 001/013/018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez dzojek218 » 14 grudnia 2014, 11:17

mam pytanko panowie czy jest to normalne że jak odpale leona z rana przy temp około 2 stopni C albo w okolicach 0 C to kopci na biało przez dłuższy czas aż osiągnie 50 C, mocno nie kopci nie tak jak wyżej kolga pisał że miał obraz jak we mgle ale dziwi mnie że mamy w rodzinie 110 ke w tdi i ona tylko chwile i przestaje a mój aż osiągnie 50 C ale tylko gdy jest naprawde temperatura bliska 0 C. Martwi mnie jeszcze korekcja na 3 cylindrze bo czasami jak jest właśnie taka niska temp to korekcja jest około +1 ale czasami potrafi dość nawet do +2 i wtedy już autko troche nierówno pracuje, tzn falują mu lekko obroty 903-882 w tym przedziale. Chciałem zastosować też ten dodatek LM diesel spulung, co możecie o nim powiedzieć???
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dzojek218
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 31 lipca 2014, 18:02
Lokalizacja: Lyski/k. Rybnika
Auto: Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez Tomuss » 14 grudnia 2014, 11:27

Ja mam korekty ~0.22 na wszystkich i przy niskich temperaturach też mi kopci na biało, ale to jest para. A swoja drogą jak pompkę masz na +2 to już jest bardzo źle. Sprawdź korekty na ciepłym silniku grupa 13 i 23. Spulunga miałem okazje testować w passacie 1.9 podłączonym bezpośrednio pod głowice z pominięciem baku i filtra. 2 Pompki miały korekty ~1.40 i po spulungu poprawiły się do 0.80. Takie działanie raczej na krótką metę, prędzej czy później będzie trzeba albo umyć pompki w myjce ultradźwiękowej lub regeneracja.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez dzojek218 » 14 grudnia 2014, 12:04

Na ciepłym sprawdzałem i można powiedzieć idealne wszystkie garnki bliskie 0. Pierwszy i drugi leciutko na minusie, trzeci zero a czwarty leciutko na plusie. Bipy też sprawdzałem i na zimnym 1 i 4 cylinder mają koło 50-55, 2 i 3 mają koło 60-65 na ciepłym 1 i 4 mają koło 20 a 2 i 3 mają 30 więc bipy myśle że są dobre. Dowiedziałem się że korekcje to nie tylko stan pompek ale stan calego danego cylindra więc może coś z cylindrem może zawór albo coś w tym stylu bo na ciepłym tak jak napisałem ten garnek ma korekcje prawie że zero. Ale właśnie dziwi mnie to bo odpalałem już go może z 10 razy z podłączonym vagiem i raz ta korekcja na 3 jest niecałe +1 raz było kolo 1.40 a raz prawie +2. odpala bez problemy zawsze z przysłowiowego pół obrotu, nawet jak są niskie temp
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dzojek218
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 31 lipca 2014, 18:02
Lokalizacja: Lyski/k. Rybnika
Auto: Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez Tomuss » 14 grudnia 2014, 14:57

Bipy są zbyt wysokie, im bliżej zera tym lepiej. Czy wyjmowałeś kiedykolwiek pompki? Jeżeli to nie to polecam wymianę gumek
tylko i wyłącznie firmy bosch ( 1 417 010 997 ) i umycie pompek w myjce ultradźwiękowej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez dzojek218 » 14 grudnia 2014, 16:06

Nie, w tym leonie jeszcze nie było nic robione wszystko oryginał i teraz mam do wymiany dwumas i jeszcze dochodzą te pompki, a kto wie jaki koszt wymiany tych gumek i myjki ultradzwiękowej ????
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dzojek218
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 31 lipca 2014, 18:02
Lokalizacja: Lyski/k. Rybnika
Auto: Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez Tomuss » 14 grudnia 2014, 16:13

Około 400-500zł na gotowo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez dzojek218 » 14 grudnia 2014, 17:42

A może mógłby mi ktoś polecić jakiś sprawdzony zakłada który to ogarnia z województwa śląskiego, najlepiej okolic Rybnika??? Chodzi mi głównie o tą myjkę ultradźwiękowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dzojek218
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 31 lipca 2014, 18:02
Lokalizacja: Lyski/k. Rybnika
Auto: Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez zbyszekm80 » 15 grudnia 2014, 22:52

Ja z częściami zapłaciłem 420zl.
pozdrawiam
Zbyszek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zbyszekm80
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29 września 2014, 17:17
Lokalizacja: Bielsko Biała
Auto: leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez dzojek218 » 16 grudnia 2014, 19:19

A wymieniałeś tylko gumki czy myjka ultradzwiękowa też??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dzojek218
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 31 lipca 2014, 18:02
Lokalizacja: Lyski/k. Rybnika
Auto: Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez zbyszekm80 » 19 grudnia 2014, 19:02

Tylko gumki
pozdrawiam
Zbyszek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zbyszekm80
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29 września 2014, 17:17
Lokalizacja: Bielsko Biała
Auto: leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez [gypsymh] » 19 grudnia 2014, 20:50

No to przepłaciłes i to bardzo sporo. Koszt nowych zestawów do pompek 120zł. Reszta niby za usługę wymiany i regulacji? Obłęd.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez Tomuss » 20 grudnia 2014, 00:29

A mycie w myjce to za darmo się robi? Jeszcze trzeba umieć i mieć wiedzę jak wyregulować :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez [gypsymh] » 20 grudnia 2014, 01:43

Tomuss napisał(a):A mycie w myjce to za darmo się robi?

Czytaj;
zbyszekm80 napisał(a):Tylko gumki

Czyli zestaw. 3szt oringów i podkładkę pod pompkę.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez Tomuss » 21 grudnia 2014, 12:24

x4
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez zbyszekm80 » 27 grudnia 2014, 11:11

witam
poniżej logi 1/13/18 przy temperaturze na zewnątrz -12.
auto odpaliło ładnie chociaż kręciło dłużej niż zazwyczaj - pewnie przez minusowa temperaturę. , delikatnie można było wyczuć delikatną nierówna prace przez pierwsze kilka sekund , a potem już ok.
logi robilem dwa razy - ale wartosci dla bloku 13 zmianiaja mi sie dosc mocno - raz wskazuje wysokie wartosci dla cylindra 2, w drugim podlaczeniu pokazuje juz wysokie - przekroczone wartosci dla cylindra 1 i 3 - wartości mocno zbliżają się do -3 +3 - co już jest poza granica....
injected qty w bloku 1 tez wykraczaja poza granice dopuszczalne - co to moze oznaczac ?

http://vaglog.pl/log_198029.html

dziękuje za wszelka pomoc
pozdrawiam
Z
pozdrawiam
Zbyszek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zbyszekm80
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29 września 2014, 17:17
Lokalizacja: Bielsko Biała
Auto: leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez kobzyr » 27 grudnia 2014, 13:32

Zacznij logowanie zanim będziesz startował silnik i loguj tak aż do ~40stopni. Najlepiej nie dodawaj gazu.A i zamień grupę 018 z 016, bo statusy pompek są ok a tak to będzie widać obciążenie alternatora.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez Tomuss » 27 grudnia 2014, 14:34

Pokaż BIPY grupa 023.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez kobzyr » 27 grudnia 2014, 16:04

Tomuss napisał(a):Pokaż BIPY grupa 023.
Bipy są zlogowane wyżej. Pomimo faktu że korekcja dawki wyskakuje poza +3 to bipy są w normie jaki i statusy. Raczej elektryczna część pompek jest ok.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez Tomuss » 27 grudnia 2014, 16:05

Skończy się wymianie końcówek wtryskiwaczy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez zbyszekm80 » 27 grudnia 2014, 16:21

Jutro jak będzie rano duży mróz zaloguje jeszcze raz.
BTW ile kosztuja nowe końcówki i jakie najlepiej brać do mojego silnika? Jaki może być koszt wymiany?
Pozdrawiam
Z
pozdrawiam
Zbyszek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zbyszekm80
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29 września 2014, 17:17
Lokalizacja: Bielsko Biała
Auto: leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez chlorek » 27 grudnia 2014, 16:26

odłącz EGR i odpal go z rana, pewnie mniej zatelepie, sprawdź jeszcze aku może masz za niskie napięcie i leci większa dawka. To proste rzeczy a nie kosztują.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez zbyszekm80 » 27 grudnia 2014, 16:45

Aku nowy varta silver, ładowanie mam książkowe 14,3 V. W spoczynku aku tez ma napięcie ok. Sprawdze jeszcze egr jutro.

-- 27 grudnia 2014, 17:45 --

I czy ktoś z was może polecić jakiegoś dobrego fachowca od pompowtryskiwaczy w rejonie bielska białej?
pozdrawiam
Zbyszek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zbyszekm80
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29 września 2014, 17:17
Lokalizacja: Bielsko Biała
Auto: leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez kobzyr » 27 grudnia 2014, 18:10

zbyszekm80 napisał(a):Sprawdze jeszcze egr jutro.
jak będziesz robił logi to zamiast 016 wrzuć 003, czyli 001/003/13. To Co pisałem wyżej
kobzyr napisał(a):zamień grupę 018 z 016
zaloguj innym porankiem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez zbyszekm80 » 28 grudnia 2014, 10:22

witam
kobzyr próbowałem odpalić auto w trakcie logowania , ale nie udawało mi się za żadnym razem - za niska temperatura i było tak: przekręcam kluczyk, świece się nagrzewają, ja szybko loguje sie ( ok. 5-10 sek musi byc minimum abym sie połączył) - przekręcam kluczyk na start i nic - świece są już zimne i auto nie zaskakuje .Przekręcam kluczyk aby zagrzać świece i tracę połączenie z kompem i tak w kółko (takie coś można chyba tylko zrobić w lecie - jak nie trzeba grzać świec ??)....musiałem pierwsze odpalić, a później zalogować - chyba ze jest jakiś sposób na wymuszenie podgrzania świec jak juz kluczyk jest przekręcony - ale z poziomu vcds;a ? tego akurat nie wiem.....próbowałem trzy razy pod rząd odpalić podczas logowania ale sie mi nie udało.....

poniżej logi 1/3/13 - ogólnie wszystkie wartości poza normami jakie sa wyszczególnione pod blokiem 3 - czego to może byc oznaką ??
http://vaglog.pl/log_198111.html
moje wnioski sa takie , ze ze wzrostem temperatury wysoki poziom dla 1 cylindra w bliku 13 spada - niemniej przez jakiś czas ma w maxie prawie 3 - czyli lekko przekroczone wartości.

i bloki 1/16/23 - ale juz gdy silnik miał 40 stopni:
http://vaglog.pl/log_198112.html


proszę o pomoc w ocenie logów
pozdrawiam
Z
pozdrawiam
Zbyszek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zbyszekm80
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29 września 2014, 17:17
Lokalizacja: Bielsko Biała
Auto: leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez dzojek218 » 28 grudnia 2014, 17:19

Mam pytanie bo jest napisane wyżej żeby zlogować grupe 016 żeby widzieć obciążenie alternatora, i chciałbym zapytać z ciekawości co można wywnioskować po tym logu???
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dzojek218
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 31 lipca 2014, 18:02
Lokalizacja: Lyski/k. Rybnika
Auto: Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez kobzyr » 28 grudnia 2014, 22:06

EGR nie ma nic do tego jest zamkniety, ecu celowo przesuwa mapę egr'a. Spróbuj jeszcze 001/013/016.
zbyszekm80 napisał(a):chyba ze jest jakiś sposób na wymuszenie podgrzania świec jak juz kluczyk jest przekręcony - ale z poziomu vcds;a
jest sposob,wchodzisz 01-Engine i wykonujesz test elementów wykonawczych tak jak napisałem tutaj http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 00#p440938
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

Postprzez zbyszekm80 » 16 lipca 2015, 22:19

hej
w innym temacie o ciężkim odpalaniu tdi przeczytałem o tym , aby po zgaśnięciu kontrolki od świec poczekać jeszcze na tzw. "cyknięcie" przekaźnika. poczekałem dzisiaj rano i zapalił do strzała - wcześniej potrzebował 1-2 obroty - temperatura była -10 rano.
także problem ciężkiego odpalania chyba sam się rozwiązał - nie wiedziałem o tym - że trzeba poczekać na to "cyknięcie" , w drugim samochodzie jakiego używam - 1.9cdti zawsze jak zgaśnie kontrolka - pali na strzał.

jutro rano zrobię logi

nadal zgłębiam wiedzę forumową na temat tdi :-D

-- 3 lipca 2015, 23:07 --

witam
odgrzewam starego kotleta - małe poszarpywanie silnika / nierówna praca występowało nadal. Co dzisiaj zrobiłem aby to wyeliminować:
1. dogięcie konektorów na pompkach - przed "doginaniem" bipy miałem pod 60, po dogięciu spadły do max 30-34 - czyli poprawa jest.
2. zwiekszyłem obroty biegu jałowegło z ustawionych wcześniej 903 (wartość na vcds 32768) na 945 obr/min ( wartość jaką udało mi się wpisać max dla tego bloku - 32815 - więcej nie przyjmuje vcds)

drgania ustały całkowicie.

ale.....jak dzisiaj zapuściłem błedy silnika, pojawił sie błąd czujnika G62 - kable sa ok bo macałem - wiec jeszce czujnik do wymiany....


Panowie mam pytanie - czy takie obroty silnika wpływaja negatywnie na cokolwiek ?? moim chłopskim zdaniem im wyższe obroty, tym mniej po du.pie dostaje np dwumasa - mam racje ?? i czy podniesienie obrotów silnika w celu całkowitego wyeliminowania drgań to czasem nie półśrodek - do "pudrowania pryszcza" ( tylko ze ja nadal nie wiem co tym pryszczem mogło być....)

-- 16 lipca 2015, 23:19 --

G62 wymieniony, teraz już nie ma żadnych błędów na kompie:)
pozdrawiam
Zbyszek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zbyszekm80
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29 września 2014, 17:17
Lokalizacja: Bielsko Biała
Auto: leon TS
Silnik: ARL 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości