Strona 1 z 1

1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 23 listopada 2014, 10:17
przez zbyszekm80
witam
zauważyłem w swoim ARLu objawy takie jak w temacie posta. Auto przy zapalaniu odpala ciężko - ale za pierwszym strzałem. Trzepie budą, kopci na biało na max , po czym po jakiś 1-2 minutach przestaje. Na ciepłym nie ma juz pozniej problemów. Mechanik po oglądaniu objawów stwierdził że to typowe objawy lejących pompowtrysków.
wczoraj w nocy zrobiłem logi dynamiczne, ale zacząłem od 2 biegu , szybko włożyłem 3 bieg i ogień do 4500obr. Ponizej logi - podejrzanie duże wartości w bloku 23 dla 1 i 2 pompowtrysku(chwilowo nawet 68) . w bloku 13 moim zdaniem wszytko jest ok.
Ustawienie wałka mam na 0.0 , skacze max przy jezdzie na -0.6 - czy ustawienie wałka np. na -2.5 moze poprawic jakos te sytuacje? czytałem ze jeden gosc ktory miał podobne objawy po ustawieniu wałka na -2.8 napisał ze problem zniknął...

ponizej logi dynamiczne- prosze o ocene:
http://vaglog.pl/log_194291.html

jak wroce dzisiaj do domu znajde jeszce logi statyczne i tez tutaj umieszcze..
pozdrawiam
zbyszek

Re: Odp: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna pra

PostNapisane: 23 listopada 2014, 12:35
przez Bry1ant
Wszystko wskazuje na pompowtryski:sad:

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 23 listopada 2014, 13:23
przez Jabcok
Proponuje zacząć od czujnika temperatury cieczy silnika. Miałem to samo, komputer nie wykazywał uszkodzenia tego czujnika ale z racji,że tani interes to podmieniłem i odpala normalnie i nie telepie budom. Co prawda puści jakiegoś dyma ale to pewnie uszczelniacze zaworowe. Po wymianie czujnika zaczął dłużej grzać świece, bo wcześniej to sekunde dosłownie grzało. Pozdrawiam :-D

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 23 listopada 2014, 13:50
przez zbyszekm80
Sprawdze en czujnik temperatury bo tez mi grzeje dosłownie sekundę.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 23 listopada 2014, 14:29
przez [gypsymh]
W arl oprócz czujnika temperatury płynu występuje czujnik temperatury zewnętrznej. Gdzieś wyczytałem, iż sterownik świec grzeje je dopiero gdy na zewnątrz temperatura spada poniżej 5 stopni. Można by podejrzewać świece żarowe. Ale tyko przy niskich temperaturach.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 23 listopada 2014, 16:43
przez zbyszekm80
Sprawdzilem vcds w instrumenty i nie ma żadnych błędów czujnika temperatury a powinien tam być błąd jeśli czujnik by nie działał. Nadal podejrzewam pompki

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 25 listopada 2014, 13:02
przez Jabcok
Heh... Działanie a złe wskazywanie czujnika to według mnie 2 różne rzeczy. Ja może i bym nie wpadł na to ale mechanik poszedł na układ,że zamówi mi czujnik i podmieni na nowy. Jeśli pomoże to zostaje a jak nie to wracamy do starego i nic nie płace to skorzystałem. I u mnie nigdzie nic nie pokazywało,że czujnik uszkodzony a widocznie był bo i świece grzać zaczęły, i lepiej pali ( wcześniej telepało nim jakby miał padake). Jedynie co to dymi mi na biało rano po odpaleniu ( ale sądzę,że to para wodna, bo temperatury są jakie aktualnie są). Czyli rób jak uważasz, ale taki czujnik drogi nie jest (ok 6 dyszek dobrej firmy). Daj znać co postanowiłeś :-o

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 30 listopada 2014, 10:49
przez zbyszekm80
Witam
poniżej logi statyczne - BIPy wydaja sie być wysokie na pierwszych 3 pompkach. proszę o ocenę.
http://vaglog.pl/log_195137.html

pozdrawiam
z

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 30 listopada 2014, 19:08
przez kobzyr
1 garnek, przez chwilę chodzi ok a po chwili korekcja jest poza zakresem. Zaloguj jeszcze raz na zimnym ale 001/013/018

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 13 grudnia 2014, 22:01
przez zbyszekm80
Jutro rano zrobię bo zona już do pracy pojechala

-- 9 grudnia 2014, 08:18 --

witam
poniżej bloki 1/13/18 na zimnym, co z nich możesz wywnioskować ?
http://vaglog.pl/log_196093.html

pozdrawiam
Z

-- 9 grudnia 2014, 08:21 --

auto odpaliło znowu ciężko, zatrzęsło budą, ale dość szybko ustało - jakieś 5 sekund i później już chodził równo. na logach lekko zwiększyłem obroty, wyjeżdżałem z garażu.

-- 13 grudnia 2014, 23:01 --

ód oddałem do speca od tdi w okolicy. sprawdził i stwierdził że to gumki na pompowtryskach - wymienił i objawy ustąpiły. auto pali od razu, dymienie jest tylko na samym początku - jakieś 2-3 sekundy i ustaje. wcześniej dymiło z 2 minuty i na podjeździe w ogrodzie miałem z rana obraz jak we mgle :) ale i tak teraz czekam na mrozy żeby sprawdzić jak samochód pali...po odebraniu samochodu użyłem jeszcze dodatku LM diesel spulung i jestem zadowolony z efektów.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 14 grudnia 2014, 09:17
przez kobzyr
zbyszekm80 napisał(a):sprawdził i stwierdził że to gumki na pompowtryskach - wymienił i objawy ustąpiły.

też tak może być. Prawdopodobnie, paliwo po długim postoju uciekało z głowicy. Zaloguj 001/013/018

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 14 grudnia 2014, 11:17
przez dzojek218
mam pytanko panowie czy jest to normalne że jak odpale leona z rana przy temp około 2 stopni C albo w okolicach 0 C to kopci na biało przez dłuższy czas aż osiągnie 50 C, mocno nie kopci nie tak jak wyżej kolga pisał że miał obraz jak we mgle ale dziwi mnie że mamy w rodzinie 110 ke w tdi i ona tylko chwile i przestaje a mój aż osiągnie 50 C ale tylko gdy jest naprawde temperatura bliska 0 C. Martwi mnie jeszcze korekcja na 3 cylindrze bo czasami jak jest właśnie taka niska temp to korekcja jest około +1 ale czasami potrafi dość nawet do +2 i wtedy już autko troche nierówno pracuje, tzn falują mu lekko obroty 903-882 w tym przedziale. Chciałem zastosować też ten dodatek LM diesel spulung, co możecie o nim powiedzieć???

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 14 grudnia 2014, 11:27
przez Tomuss
Ja mam korekty ~0.22 na wszystkich i przy niskich temperaturach też mi kopci na biało, ale to jest para. A swoja drogą jak pompkę masz na +2 to już jest bardzo źle. Sprawdź korekty na ciepłym silniku grupa 13 i 23. Spulunga miałem okazje testować w passacie 1.9 podłączonym bezpośrednio pod głowice z pominięciem baku i filtra. 2 Pompki miały korekty ~1.40 i po spulungu poprawiły się do 0.80. Takie działanie raczej na krótką metę, prędzej czy później będzie trzeba albo umyć pompki w myjce ultradźwiękowej lub regeneracja.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 14 grudnia 2014, 12:04
przez dzojek218
Na ciepłym sprawdzałem i można powiedzieć idealne wszystkie garnki bliskie 0. Pierwszy i drugi leciutko na minusie, trzeci zero a czwarty leciutko na plusie. Bipy też sprawdzałem i na zimnym 1 i 4 cylinder mają koło 50-55, 2 i 3 mają koło 60-65 na ciepłym 1 i 4 mają koło 20 a 2 i 3 mają 30 więc bipy myśle że są dobre. Dowiedziałem się że korekcje to nie tylko stan pompek ale stan calego danego cylindra więc może coś z cylindrem może zawór albo coś w tym stylu bo na ciepłym tak jak napisałem ten garnek ma korekcje prawie że zero. Ale właśnie dziwi mnie to bo odpalałem już go może z 10 razy z podłączonym vagiem i raz ta korekcja na 3 jest niecałe +1 raz było kolo 1.40 a raz prawie +2. odpala bez problemy zawsze z przysłowiowego pół obrotu, nawet jak są niskie temp

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 14 grudnia 2014, 14:57
przez Tomuss
Bipy są zbyt wysokie, im bliżej zera tym lepiej. Czy wyjmowałeś kiedykolwiek pompki? Jeżeli to nie to polecam wymianę gumek
tylko i wyłącznie firmy bosch ( 1 417 010 997 ) i umycie pompek w myjce ultradźwiękowej.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 14 grudnia 2014, 16:06
przez dzojek218
Nie, w tym leonie jeszcze nie było nic robione wszystko oryginał i teraz mam do wymiany dwumas i jeszcze dochodzą te pompki, a kto wie jaki koszt wymiany tych gumek i myjki ultradzwiękowej ????

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 14 grudnia 2014, 16:13
przez Tomuss
Około 400-500zł na gotowo.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 14 grudnia 2014, 17:42
przez dzojek218
A może mógłby mi ktoś polecić jakiś sprawdzony zakłada który to ogarnia z województwa śląskiego, najlepiej okolic Rybnika??? Chodzi mi głównie o tą myjkę ultradźwiękowa.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 15 grudnia 2014, 22:52
przez zbyszekm80
Ja z częściami zapłaciłem 420zl.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 16 grudnia 2014, 19:19
przez dzojek218
A wymieniałeś tylko gumki czy myjka ultradzwiękowa też??

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 19 grudnia 2014, 19:02
przez zbyszekm80
Tylko gumki

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 19 grudnia 2014, 20:50
przez [gypsymh]
No to przepłaciłes i to bardzo sporo. Koszt nowych zestawów do pompek 120zł. Reszta niby za usługę wymiany i regulacji? Obłęd.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 20 grudnia 2014, 00:29
przez Tomuss
A mycie w myjce to za darmo się robi? Jeszcze trzeba umieć i mieć wiedzę jak wyregulować :)

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 20 grudnia 2014, 01:43
przez [gypsymh]
Tomuss napisał(a):A mycie w myjce to za darmo się robi?

Czytaj;
zbyszekm80 napisał(a):Tylko gumki

Czyli zestaw. 3szt oringów i podkładkę pod pompkę.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 21 grudnia 2014, 12:24
przez Tomuss
x4

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 27 grudnia 2014, 11:11
przez zbyszekm80
witam
poniżej logi 1/13/18 przy temperaturze na zewnątrz -12.
auto odpaliło ładnie chociaż kręciło dłużej niż zazwyczaj - pewnie przez minusowa temperaturę. , delikatnie można było wyczuć delikatną nierówna prace przez pierwsze kilka sekund , a potem już ok.
logi robilem dwa razy - ale wartosci dla bloku 13 zmianiaja mi sie dosc mocno - raz wskazuje wysokie wartosci dla cylindra 2, w drugim podlaczeniu pokazuje juz wysokie - przekroczone wartosci dla cylindra 1 i 3 - wartości mocno zbliżają się do -3 +3 - co już jest poza granica....
injected qty w bloku 1 tez wykraczaja poza granice dopuszczalne - co to moze oznaczac ?

http://vaglog.pl/log_198029.html

dziękuje za wszelka pomoc
pozdrawiam
Z

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 27 grudnia 2014, 13:32
przez kobzyr
Zacznij logowanie zanim będziesz startował silnik i loguj tak aż do ~40stopni. Najlepiej nie dodawaj gazu.A i zamień grupę 018 z 016, bo statusy pompek są ok a tak to będzie widać obciążenie alternatora.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 27 grudnia 2014, 14:34
przez Tomuss
Pokaż BIPY grupa 023.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 27 grudnia 2014, 16:04
przez kobzyr
Tomuss napisał(a):Pokaż BIPY grupa 023.
Bipy są zlogowane wyżej. Pomimo faktu że korekcja dawki wyskakuje poza +3 to bipy są w normie jaki i statusy. Raczej elektryczna część pompek jest ok.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 27 grudnia 2014, 16:05
przez Tomuss
Skończy się wymianie końcówek wtryskiwaczy.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 27 grudnia 2014, 16:21
przez zbyszekm80
Jutro jak będzie rano duży mróz zaloguje jeszcze raz.
BTW ile kosztuja nowe końcówki i jakie najlepiej brać do mojego silnika? Jaki może być koszt wymiany?
Pozdrawiam
Z

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 27 grudnia 2014, 16:26
przez chlorek
odłącz EGR i odpal go z rana, pewnie mniej zatelepie, sprawdź jeszcze aku może masz za niskie napięcie i leci większa dawka. To proste rzeczy a nie kosztują.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 27 grudnia 2014, 16:45
przez zbyszekm80
Aku nowy varta silver, ładowanie mam książkowe 14,3 V. W spoczynku aku tez ma napięcie ok. Sprawdze jeszcze egr jutro.

-- 27 grudnia 2014, 17:45 --

I czy ktoś z was może polecić jakiegoś dobrego fachowca od pompowtryskiwaczy w rejonie bielska białej?

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 27 grudnia 2014, 18:10
przez kobzyr
zbyszekm80 napisał(a):Sprawdze jeszcze egr jutro.
jak będziesz robił logi to zamiast 016 wrzuć 003, czyli 001/003/13. To Co pisałem wyżej
kobzyr napisał(a):zamień grupę 018 z 016
zaloguj innym porankiem.

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 28 grudnia 2014, 10:22
przez zbyszekm80
witam
kobzyr próbowałem odpalić auto w trakcie logowania , ale nie udawało mi się za żadnym razem - za niska temperatura i było tak: przekręcam kluczyk, świece się nagrzewają, ja szybko loguje sie ( ok. 5-10 sek musi byc minimum abym sie połączył) - przekręcam kluczyk na start i nic - świece są już zimne i auto nie zaskakuje .Przekręcam kluczyk aby zagrzać świece i tracę połączenie z kompem i tak w kółko (takie coś można chyba tylko zrobić w lecie - jak nie trzeba grzać świec ??)....musiałem pierwsze odpalić, a później zalogować - chyba ze jest jakiś sposób na wymuszenie podgrzania świec jak juz kluczyk jest przekręcony - ale z poziomu vcds;a ? tego akurat nie wiem.....próbowałem trzy razy pod rząd odpalić podczas logowania ale sie mi nie udało.....

poniżej logi 1/3/13 - ogólnie wszystkie wartości poza normami jakie sa wyszczególnione pod blokiem 3 - czego to może byc oznaką ??
http://vaglog.pl/log_198111.html
moje wnioski sa takie , ze ze wzrostem temperatury wysoki poziom dla 1 cylindra w bliku 13 spada - niemniej przez jakiś czas ma w maxie prawie 3 - czyli lekko przekroczone wartości.

i bloki 1/16/23 - ale juz gdy silnik miał 40 stopni:
http://vaglog.pl/log_198112.html


proszę o pomoc w ocenie logów
pozdrawiam
Z

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 28 grudnia 2014, 17:19
przez dzojek218
Mam pytanie bo jest napisane wyżej żeby zlogować grupe 016 żeby widzieć obciążenie alternatora, i chciałbym zapytać z ciekawości co można wywnioskować po tym logu???

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 28 grudnia 2014, 22:06
przez kobzyr
EGR nie ma nic do tego jest zamkniety, ecu celowo przesuwa mapę egr'a. Spróbuj jeszcze 001/013/016.
zbyszekm80 napisał(a):chyba ze jest jakiś sposób na wymuszenie podgrzania świec jak juz kluczyk jest przekręcony - ale z poziomu vcds;a
jest sposob,wchodzisz 01-Engine i wykonujesz test elementów wykonawczych tak jak napisałem tutaj http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 00#p440938

Re: 1.9 ARL cięzko odpala, dymi na biało , nierówna praca

PostNapisane: 16 lipca 2015, 22:19
przez zbyszekm80
hej
w innym temacie o ciężkim odpalaniu tdi przeczytałem o tym , aby po zgaśnięciu kontrolki od świec poczekać jeszcze na tzw. "cyknięcie" przekaźnika. poczekałem dzisiaj rano i zapalił do strzała - wcześniej potrzebował 1-2 obroty - temperatura była -10 rano.
także problem ciężkiego odpalania chyba sam się rozwiązał - nie wiedziałem o tym - że trzeba poczekać na to "cyknięcie" , w drugim samochodzie jakiego używam - 1.9cdti zawsze jak zgaśnie kontrolka - pali na strzał.

jutro rano zrobię logi

nadal zgłębiam wiedzę forumową na temat tdi :-D

-- 3 lipca 2015, 23:07 --

witam
odgrzewam starego kotleta - małe poszarpywanie silnika / nierówna praca występowało nadal. Co dzisiaj zrobiłem aby to wyeliminować:
1. dogięcie konektorów na pompkach - przed "doginaniem" bipy miałem pod 60, po dogięciu spadły do max 30-34 - czyli poprawa jest.
2. zwiekszyłem obroty biegu jałowegło z ustawionych wcześniej 903 (wartość na vcds 32768) na 945 obr/min ( wartość jaką udało mi się wpisać max dla tego bloku - 32815 - więcej nie przyjmuje vcds)

drgania ustały całkowicie.

ale.....jak dzisiaj zapuściłem błedy silnika, pojawił sie błąd czujnika G62 - kable sa ok bo macałem - wiec jeszce czujnik do wymiany....


Panowie mam pytanie - czy takie obroty silnika wpływaja negatywnie na cokolwiek ?? moim chłopskim zdaniem im wyższe obroty, tym mniej po du.pie dostaje np dwumasa - mam racje ?? i czy podniesienie obrotów silnika w celu całkowitego wyeliminowania drgań to czasem nie półśrodek - do "pudrowania pryszcza" ( tylko ze ja nadal nie wiem co tym pryszczem mogło być....)

-- 16 lipca 2015, 23:19 --

G62 wymieniony, teraz już nie ma żadnych błędów na kompie:)