Strona 1 z 1

Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 30 czerwca 2006, 18:17
przez js83
Od jakiegos czasu mam spory w zdiagnozowaniu problem: mianowicie autko chodzi w kratkę: raz ciagnie naprawde jak trzeba, a innym razem ma deficyt mocy i praca silnika wydaje sie wtedy duzo głośniejsza i chodzi jak SDi tzn prakocze i słabo wchodzi na obroty.
Autko juz spory czas po programie ale problemy wystepowaly juz wczesniej.
Autko nie wchodzi w stan awaryjny, turbo pompuje okay (2.2 mbara -tyle ustawione na programie, nie wiadomo jednak jakie jest cisnienie na dolocie gdyz nie bylo mierzone).
Podmieniane były już:
- przepływka, N75, wersja programu oryginalnego a nawet wtryski, odłączany EGR.

Pytanie: czy mimo , ze turbo dobrze pompuje to moze byc ono tutaj problemem?? Przy zapalaniu autko nieraz puszcza niewielka niebieska chmurkę, a turbo raz slysze ze świszcze mocniej, a raz mniej i autko wolno reaguje na gaz (komp pokazuje wzrost chwilowewgo spalania a auto nie przyspiesza "za gazem" i twardo wtedy pracuje, stad jest troche i wieksze spalanie).

Co proponujecie?? Czy to moze byc jednak turbosprężarka, moi "radcy" z serwisu w Płocku stanowczo odrzucają tą możliwość ale koncepcji nie mają żadnej.VAG nie pokazuje błędów albo i oni tak sprawdzają.
Co radzicie?? Najblizej mam do Masters i Diagtronic.

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuj

PostNapisane: 30 czerwca 2006, 20:47
przez rob555
js83 napisał(a): turbo pompuje okay (2.2 mbara -tyle ustawione na programie, nie wiadomo jednak jakie jest cisnienie na dolocie gdyz nie bylo mierzone).


Czyli nie wiadomo ile realnie dmucha....
Pojezdzil bym z Vagiem zwlaszcza jak zaczyna twardo pracowac. Na moje to gdzies ci podcisnienie z ukladu EGR, i N75 momentami ucieka. Mozliwe ze gdzies wezyk nieszczelny albo grucha podcisnieniowa siada.
Pozostaje jeszcze motyw z zacinajacymi sie kierownica. Raz uda sie podciagnac a raz nie :)

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 1 lipca 2006, 16:36
przez zysiek
Pierwszy krok jaki bym zrobil to, tak jak pisal poprzednik EGR (najlepiej profilaktycznie wyjac i wyczyscic), N75 i sprawdzil wszystkie wezyki podcisnieniowe. Nastepny krok (jezeli nie masz mozliwosci sprzetowej do pomiaru podcisnienia to bedzie to najlatwiejszy sposob) to zdjac wezyk z grzybka montowanego na turbinie zalozyc jakis zamienny i(teraz by sie bladynka przydala :-P ) przez wezyk zassac powietrza ustami + patrzec czy porusza sie dzwignia od kierownic. Jezeli sie nie porusza lekko lub wogole sie nie porusza to albo grzybek wadliwy albo kierownice zapieczone.
pozdr

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 1 lipca 2006, 20:35
przez js83
N75 byl wymieniany i bez zmian. Wyczyszcze EGR, to bardzo dobry pomysł. Zobacze tez jak z tym turbo, wykorzystam tą "domową "metodę. Mowią niby ,że turbo super chodzi ( tak bynajmniej gadaja jak jezdze z VAGiem z tymi majstrami), ale opierają sie tylko na pomiarze ciśnienia wymaganego i rzeczywistego. Nie mierzą podcisnienia w dolocie i to mnie martwi.
Wsciec sie mozna, samochod ogółem nie pokazuje błędów. A moze katalizator do wywalenia?? Moze sie zapchał... auto 2 lata i 5otys przebieg.

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 1 lipca 2006, 22:08
przez Tonny S
js83 napisał(a): A moze katalizator do wywalenia?? Moze sie zapchał... auto 2 lata i 5otys przebieg.
100-150 tkm na kiepskiej ropie, przy twoim przebiegu odpada.

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 1 lipca 2006, 22:32
przez PAWEL20VT4
Witam

Moim zdaniem to nie jest wina turbo, bo turbina albo działa dobrze albo nie. Na pewno jest problem w nieszczelności lub w jakimś zworze sterującym ciśnieniem, w 1,8 bym Ci podpowiedzial w którym w TDI nie wiem czy jest coś takiego jak DV.

Paweł

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 2 lipca 2006, 00:07
przez klauspolo
Hej. A w jakim warsztacie byłeś na sprawdzenie??? Polece ci Auto-Alfe (serwis Boscha) na ul. Wyszogrodkiej bo to jedyny kompetentny serwis u nas w Płocku, nie mowiac juz o chlopakach z compsportu do ktorych sie ponownie wybieram, no ale to troszeczke daleko :mrgreen: Pozdrawiam

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 3 lipca 2006, 12:00
przez Gawloss
zysiek, jak sie nazywa facec z gozdowa co siedzi w dieslach podobniez jest bardzo dobry w tych sparwach tylko nie pamietam jak sie nazywa i jak do niego dojechac

klauspolo napisał(a):Hej. A w jakim warsztacie byłeś na sprawdzenie? Polece ci Auto-Alfe (serwis Boscha) na ul. Wyszogrodkiej bo to jedyny kompetentny serwis u nas w Płocku, nie mowiac juz o chlopakach z compsportu do ktorych sie ponownie wybieram, no ale to troszeczke daleko Pozdrawiam

auto alfa i jescze na otolinskiej jest koles co w tym siedzi zaraz za torami wlewo sie wjezdza jak sie jedzie od miasta

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 3 lipca 2006, 13:55
przez zysiek
Nie mam pojecia. Ja robie wszystko sam, a jezeli nie wiem lub mam problem to jade do Gostynina Koscielnego na ADP - gosciu spoko, wiedze spora ma. Bardzo mi sie podoba jego podejscie, poniewaz jak nie wie czegos to albo kogos poleci albo powie ze nie wie i nie kasuje pieniazkow:)...

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 11 lipca 2006, 15:10
przez js83
Zdiagnozowałem dziś auto w Masters Tuning.
Diagnoza: niewydajny intercooler. Niewydajny to nie znaczy ze uszkodzony. Mam zderzak od Cupry R i cooler jest przysłonięty halogenem i kratką, nie ma chłodzenia takiego jak trzeba, brak też dyfuzora. Temp w dolocie sięgała w ten upał 128 stopni, po zdjęciu halogenka i kratki temp spadała do 95 stopni max. A wg. Mastersa powinno być 60 stopni. To cały ból jak to powiedzieli mi w tej firmie. Rekomendowali założenie większego coolera centralnego. Może ktoś wie gdzie robią takie rzeczy??? Ogółem myślę teraz nad coolerem od ARL.

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 11 lipca 2006, 16:18
przez Streat
js83, a masters nie proponowal Ci zrobienia :?:

Nad coolerem od arl to raczej nie mysl tylko raczej jakis customowy. Przekladka z arl to troche rzezba bo inny pas inaczej chlodnice itd lepiej jakis customowy :wink:

Nie wiem w jakich okolicach szukasz zakladu ale kolo Wawy jest np. http://www.autobodex.waw.pl/strona1.htm
Z tego co slyszalem i widzialem to Unitronic tez montuje wieksze IC :wink:

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 11 lipca 2006, 16:25
przez klauspolo
Gawloss tego kolesia z Gozdowa bym nie polecal, koles niby sie zna ale jak zobaczyl mojego arla to widzialem po jego minie ze nie bardzo wie jak sie do niego zabrac, poza tym zaslepil mi egr srubka czego w arlach nie mozna robic!!! a dowiedzialem sie tego oczywiscie od Patryka z Copmsportu. Pozdrawiam

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 11 lipca 2006, 16:57
przez js83
Masters nie bawi się w takie rzeczy, taką dzis dał mi odpowiedź. Ale podobno niektórzy mają patent na IC z ARL i montaż w ASV.... Widze ze zapowiada sie spora inwestycja. Dziwi mnie tylko, ze obecny IC takie cuda robi. Bo chyba nie powinien az tak temp podnosic.

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 11 lipca 2006, 20:20
przez Patee
w rozmowie z Andrzejem Poniedzialkiem w Sochaczewie poruszylem temat wiekszego IC do ASV mojego.

Jego rozwiazanie na dzis to IC z BPXa. Na nowym coolerze okolo 2400zl z materialami montazem i pewnie tez z korekta softu jak trzeba.

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 12 lipca 2006, 22:52
przez mojomax
czemu w arlach nie wolno zaślepiać EGR ????

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 13 lipca 2006, 06:20
przez Tonny S
mojomax napisał(a):czemu w arlach nie wolno zaślepiać EGR
Bzdura

coś klauspolo, pomieszałeś i to grubo, ja mam odłączony EGR (jest cały czas zamkniety - wezyk zwalony i wyłaczony programowo) - made by Patryk i Szymon

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 13 lipca 2006, 16:49
przez Gawloss
klauspolo napisał(a):Gawloss tego kolesia z Gozdowa bym nie polecal, koles niby sie zna ale jak zobaczyl mojego arla to widzialem po jego minie ze nie bardzo wie jak sie do niego zabrac, poza tym zaslepil mi egr srubka czego w arlach nie mozna robic!!! a dowiedzialem sie tego oczywiscie od Patryka z Copmsportu. Pozdrawiam


klauspolo ja mam swoje zdnie na temat tego kolesia a ty swoje niektore plockie serwisy z nim wspołpracuja wiec ostorznie ze slowami bo latwo mozna kogos oczernic

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 13 lipca 2006, 17:59
przez klauspolo
Gawloss akurat ja mam zle doswiadczenia z nim bo naprawial mi 2 auta i naprawa sie nie powiodla, a wiec ani nie oczerniam ani nie zachwalam. Poprostu wyrazam swoje zdanie na jego temat, a wedlug mnie nadaje sie do naprawy diesli bez turbo typu ford transit itd bo w nowoczesnych silnikach diesla ma bardzo male pojecie.

Tonny S wyraznie napisalem ze nie wolno zaslepiac i tylko zaslepiac mechanicznie, trzeba dodatkowo oszukac komputer a to napewno zrobili chlopacy z compsportu :wink:

Pozdrawiam

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 13 lipca 2006, 20:33
przez Gawloss
klauspolo napisał(a):Gawloss akurat ja mam zle doswiadczenia z nim bo naprawial mi 2 auta i naprawa sie nie powiodla, a wiec ani nie oczerniam ani nie zachwalam. Poprostu wyrazam swoje zdanie na jego temat, a wedlug mnie nadaje sie do naprawy diesli bez turbo typu ford transit itd bo w nowoczesnych silnikach diesla ma bardzo male pojecie.

Tonny S wyraznie napisalem ze nie wolno zaslepiac i tylko zaslepiac mechanicznie, trzeba dodatkowo oszukac komputer a to napewno zrobili chlopacy z compsportu :wink:

Pozdrawiam


klaudiusz ale z tego co pamietam jezdziles srebrna ospojlerowana polowka 1,4 a brat ma bore tez srebrna wiec o czym ty mowisz to twoj pierwszy diesel chyba ze sie myle

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 14 lipca 2006, 22:02
przez klauspolo
Troche odbiegamy od watku, ale zeby byla jasnosc, bylem u niego z leosiem i moj tata byl u niego z passatem i poprostu z tymi dwoma autami sobie nie poradzil. pozdrawiam

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 16 lipca 2006, 09:47
przez mojomax
klauspolo napisał(a):Tonny S wyraznie napisalem ze nie wolno zaslepiac i tylko zaslepiac mechanicznie, trzeba dodatkowo oszukac komputer a to napewno zrobili chlopacy z compsportu :wink:
Pozdrawiam


Po co oszukiwać komputer ? Ja u siebie przez jakiś czas jeździłem z zaślepką (śrubką) w wężyku od egr-a, i nic się nie działo...

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 16 lipca 2006, 21:35
przez klauspolo
U mnie po zaslepieniu wyskoczyl check engine :-(

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 17 lipca 2006, 18:25
przez js83
Ja też dziś zaślepiłem i jest różnica. Ale u mnie problemem jest za duża temp w dolocie. Właśnie dzis kupiłem kierownice powietrza do leo- zobaczymy, czy to coś da.... Jeśli nie- pozostaje tylko zamienić intercooler na większy.

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 17 lipca 2006, 20:37
przez Tonny S
js83, poszukaj na forum o "kratce w nadkolu" a kierownica daje i to sporo, mozesz tez powiekszyc otwor, ktorym wpada powietrze albo wyjac halogen na lato.

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 17 lipca 2006, 20:49
przez js83
Kratka w nadkole?? Jak to wyglada?? Ma ktoś fotki i może jakiś patent??
W ogole to u mnie jakos tak gwizd turbo zanika i wtedy nie idzie furka, a jak fura idzie ostro to i turbinka ładnie gwizdze-ja wczesniej podejrzewałem turbo ( bo jak odpalam z rana to siwa chmure nieraz duza puści)-ale Masters mowił, że temu autku dolega tylko wys. temp w dolocie, to chyba wie co mówi.

. Wczoraj mierzyłem temp w dolocie i na maxa butując jest 82 stopnie max, a jadać spokojnie nawet na wyzszych predkosciacjh jest około 54 stopni.Nie jest dobrze, ale i nie krytycznie.

Re: Czy mogą blokować sie łopaty w turbo a mimo to ok pompuje

PostNapisane: 17 lipca 2006, 20:59
przez Tonny S
js83 napisał(a):Kratka w nadkole?? Jak to wyglada?? Ma ktoś fotki i może jakiś patent??
Opcja "szukaj" nie boli.