Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Czyszczenie nastawnika VP37 Kilka pytań o nastawy

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Czyszczenie nastawnika VP37 Kilka pytań o nastawy

Postprzez AROW » 2 lutego 2015, 17:30

Otóż zabrałem się za wymianę uszczelek nastawnika (pokrywy) bo najzwyczajniej ciekło. Przy okazji wyczyściłem cały nastawnik razem z obudową a co! :D Nastawnik założony i jutro jadę rozgrzać "dziada" i sprawdzić dawkę paliwa. Auto odpala obroty normalne jak to na biegu jałowym :D

I teraz tak się zastanawiam nad kilkoma aspektami, o których nie pomyślałem wcześniej.
1.W instrukcji czyszczenia nastawnika było napisane żeby zapisać wartość obecną czujnika RSW w "Wartości mierzone"->001->pozycja 3.
*u mnie było to 0,700V na przekręconym zapłonie.
2.W instrukcji kolejnym krokiem było rozgrzanie silnika i zapisanie "Wartości mierzone"->001->pozycji 2.
*u mnie wskazywało 3,8 mg/suw.

Teraz moje rozważania i zarazem pytania.
Na "internecie" piszą, że napięcie RSW powinno być 0,740V u mnie jest mniejsze. Oczywiście po składaniu nastawnika ustawiałem napięcie takie jakie miałem czyli 0,700V. Czy to oznacza, że jest ok? czy może ustawić napięcie na 0,740V ?
Kolejną informacją jaką znalazłem to ustawienie dawki na 4,4 mg/suw. U mnie jak już wspomniałem było 3,8 i tak też ustawiłem. Ale czy nie powinno być właśnie 4,4 ? Z tego co u mnie jest (3,8mg/suw) oznacza, że miałem i mam zwiększoną dawkę paliwa tak ?
I tak jeszcze jedno pytanie po odpaleniu (zimny silnik) dawka ta skacze od 6 do nawet 10 mg/suw - świadczy to o czymś na zimnym silniku ?
Seat Leon 1M 1,9 TDi 110KM :]
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AROW
Sport
Sport
 
Posty: 213
Dołączył(a): 25 stycznia 2013, 07:32
Lokalizacja: Lubin
Auto: Seat Leon
Silnik: AHF 1.9

Reklama

Re: Czyszczenie nastawnika VP37 Kilka pytań o nastawy

Postprzez krzysiek1606 » 3 lutego 2015, 10:18

co do napiecia RSW to moze byc nawet 0.680 wiec masz ok
az takie wachanie dawki pewnie powoduje zapowietrzona pompa
608 370 238
Zobacz Profil
krzysiek1606
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 stycznia 2015, 13:16
Auto: toledo 2
Silnik: ASV 1.9

Re: Czyszczenie nastawnika VP37 Kilka pytań o nastawy

Postprzez AROW » 3 lutego 2015, 11:56

No ale pompa VP chyba sama się odpowietrza nie ?
Seat Leon 1M 1,9 TDi 110KM :]
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AROW
Sport
Sport
 
Posty: 213
Dołączył(a): 25 stycznia 2013, 07:32
Lokalizacja: Lubin
Auto: Seat Leon
Silnik: AHF 1.9

Re: Czyszczenie nastawnika VP37 Kilka pytań o nastawy

Postprzez krzysiek1606 » 3 lutego 2015, 14:37

a moze ta pompa gdzies po drodze z zbiornika zaciaga paliwo i powietrze :?:
608 370 238
Zobacz Profil
krzysiek1606
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 stycznia 2015, 13:16
Auto: toledo 2
Silnik: ASV 1.9

Re: Czyszczenie nastawnika VP37 Kilka pytań o nastawy

Postprzez AROW » 4 lutego 2015, 08:23

A tutaj log z 001 po czyszczeniu to dobrze czy źle ? proszę o sugestie.

http://vaglog.pl/log_202503.html

Efekt .... jakby mniejsza moc .... tzn mniej zrywne auto i dymi jakby więcej nawet na postoju ....
Seat Leon 1M 1,9 TDi 110KM :]
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AROW
Sport
Sport
 
Posty: 213
Dołączył(a): 25 stycznia 2013, 07:32
Lokalizacja: Lubin
Auto: Seat Leon
Silnik: AHF 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron